Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Duris 3 tymi ręcami robiony


Recommended Posts

Pilnuj ich dobrze. U mnie też zaczęli z wysokiego C, ale wiatrołap to już znacznie gorzej. Wpadło mi też w oko jedno spierdzielone miejsce na korytarzu, więc wydaje mi się, że kierowali się zasadą:

 

Trochę picowania na początek, żeby inwestor oniemiał z zachwytu, a potem im bliżej końca, tym szybciej. Ogień i zanim się zorientuje to już zapłaci.

 

Nie, żebym miał jakoś bardzo źle. Litr gotowego finisza w wiaderku załatwi sprawę, ale widać, że można było lepiej.

Edytowane przez Przemek Kardyś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Pilnuj ich dobrze. U mnie też zaczęli z wysokiego C, ale wiatrołap to już znacznie gorzej. Wpadło mi też w oko jedno spierdzielone miejsce na korytarzu, więc wydaje mi się, że kierowali się zasadą:

Trochę picowania na początek, żeby inwestor oniemiał z zachwytu, a potem im bliżej końca, tym szybciej. Ogień i zanim się zorientuje to już zapłaci.

 

Nie, żebym miał jakoś bardzo źle. Litr gotowego finisza w wiaderku załatwi sprawę, ale widać, że można było lepiej.

 

Nie wiem. Nie jestem specem, ale nawet najlepiej wyszlifowany i "zgąbczony" tynk ma tyle kamyczków, które są różnej grubości, że z pewnością znajdą się miejsca gdzie przy dotknięciu dłonią poczujesz szorstką strukturę, nie to że się czepiam - ale jestem zdania, że i tak finiszem trzeba przelecieć przynajmniej jedną rękę - tym bardziej, że są lekkie przebarwienia, obtłuczenia, ryski (w trakcie kolejnych prac wewn.). Miałem magików, ale i znalazłem miejsca do poprawek. Jak wspomniał Przemek, finisz daje idealny końcowy efekt.

 

Jaki dajecie podkład pod farbę? Jaki polecacie?

Edytowane przez robbaz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

29.06.2015 Tynki wewnętrzne

 

Witam, w końcu mam zrobione w całości tynki wewnętrzne. Do zapłaty wyszło 370m^2, w tym pogrubienia, czyli 4cm tynku na rurki i poprawianie moich murarskich zdolności (ok 40m^2), policzone okna i jedna strona drzwi, podobno tak sie zawsze liczy wiec na to przystałem, a że chłopaki zrobili zajebistą robotę to długo nie dyskutowałem. Ostateczna cena to 22,50 za metr i nic mnie nie interesuje i rzeczywiście tak było. Mogę szczerze polecić ekipę tynkarską Andrzej Lis, jego syn będzie mi jeszcze robił posadzki, widziałem ich robotę i też robią zajebiście. Koniec pisania, pora na zdjęcia.

 

Dla przypomnienia, materiał to tynk gipsowy twardy Dolina Nidy Zeta, jest na prawdę twardy, jak zasechł to nie mogłem wygrzebać niektórych dekli od puszek:

 

http://pics.tinypic.pl/i/00676/ywlx9h2bu3mn.jpg

 

W łazience na ogrzewaną ścianę poszedł tynk Knauf MP 75 G/F, nigdzie go nie ma, tylko na zamówienie min 1 paleta, a ja potrzebowałem 10 worków.., czas oczekiwania 10 dni, ale sie udało :)

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/129k5loe5xwh.jpg

 

Na miejsca łączenia różnego materiału z którego są ściany poszła siatka, a chyba nawet dawali ją w każdy jeden narożnik. Przy oknach specjalne listwy co by tynk nie pękał. Wyszło elegancko, drobne przeszlifowanie, grunt i można malować :yes:

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/ojhikghwpm9l.jpg

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/5ithv6uanj5y.jpg

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/ftjaihk4cpp0.jpg

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/hhg8ytqu7pdo.jpg

 

Tynku w większości poszło 1-1,5 cm, były tez miejsca grubsze i jeszcze grubsze :p tam gdzie mnie poniosło przy murowaniu :cool::cool:

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/nnc7uggfgnn1.jpg

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/dp55g96ltelp.jpg

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/gvj80y9vdptv.jpg

 

Tu ściana z ogrzewaniem, cała łazienka na ostro bo jednak pójdą na całość płytki.

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/ow1sqckfsi5l.jpg

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/njnr6x01n6b7.jpg

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/42pyqjtwlqod.jpg

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/ymgif0nv2b7z.jpg

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/8ykgjqwlbsmu.jpg

 

Efekt jest naprawdę dobry, co raz bardziej to przypomina miejsce do mieszkania.

 

http://images.tinypic.pl/i/00679/z2azbyjvleal.jpg

 

Obecnie jestem na etapie szukania dostawcy styropianu, dużo go potrzebuje więc będzie drogo ;/

Na dnaich zacznę wodę, dokończę odkurzacz, zrobie izolację, no i będę rozkładał rurki. Czeka mnie dużo pracy, oj czeka...

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam Twój dziennik, jestem po absolutnym wrażeniem dokonań!

Przepraszam za odgrzebywanie starego wątku, ale w jaki sposób przymocowałeś te folie? Nie widzę żadnej ramki drewnianej?

 

Dzisiaj te okna sprzatałem i układałem bo może się na coś przydadzą. Ogólnie były robione na wymiar i są wstawiane wewnątrz otworu na robionym parapecie. Nie chciałem żeby deszcze padał na bloczki od góry. Troche czasu mi z nimi zeszło, ale zdały egzamin. Drugi raz zrobiłbym tak:

- wycinasz folie o wymiarze +20 cm z każdej strony otworu okiennego,

- mocujesz to tackerem (jeżeli masz np ściany z BK) inne to już gorzej

- na to przykręcasz normalnie po chamsku wkrętami dookoła ramę z desek

- dla chętnych można pokombinować z foliowym parapetem żeby się nie lało prosto pod ścianę.

 

Nie będzie ani wiać, ani padać, robi się szybko i jak dasz folię namiotową/lub inną przeźroczystą to i widno będzie!:) Taka folie namiotowa wytrzymała u mnie nie jedną wichurę. Niektórzy robią okna z membrany dachowej, no ale to ciemniejsze rozwiązanie.

 

BTW: jak patrzę na te zdjęcie to nie wierzę że to tak było :p

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie myślałem nad czymś podobnym, a kolega podał mi dokładną recepturę :)

Czyli wywalenie folii ze znaczną zakładką + dobicie deskami (cienkimi) do muru.

A folie którą konkretnie rekomendujecie - to taka jak na tunele ogrodnicze?

http://allegro.pl/folia-tunelowa-ogrodnicza-uv-2-8x33m-i5485027530.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend

Sebastian prowadnice od rolet będziesz obkładał styro czy zostawiasz je na wierzchu. Mam dylemat ... no ale tutaj chyba nic nie może się stać ? Nie wiem czy to jest w standardzie ale ja otwarcie puszki rewizyjnej mam w świetle szyby i mam taka możliwość aby częściowo zakryc

 

Jak mocowali tobie rolety to mieli jakies specjalne wkręty czy zwykle blachowkręty ?

 

Najlepsza jest kolorystyka aluprofu - totalne bezguście, dobrze że były opisane kolory bo bym nie wpadł ze dany kolor to np. beż albo ciemny beż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian prowadnice od rolet będziesz obkładał styro czy zostawiasz je na wierzchu. Mam dylemat ... no ale tutaj chyba nic nie może się stać ? Nie wiem czy to jest w standardzie ale ja otwarcie puszki rewizyjnej mam w świetle szyby i mam taka możliwość aby częściowo zakryc

 

Jak mocowali tobie rolety to mieli jakies specjalne wkręty czy zwykle blachowkręty ?

 

Najlepsza jest kolorystyka aluprofu - totalne bezguście, dobrze że były opisane kolory bo bym nie wpadł ze dany kolor to np. beż albo ciemny beż.

 

Ja będę zasłaniał prowadnice w całości albo 3/4. Na niektóre najade styro a niektóre bedą zakryte płytami elewacyjnymi.

Rewizja na szerokość okna, a nawet u mnie prawie do połowy prowadnic to standard przy roletach podtynkowych, Węższe rewizje w niektórych przypadkach uniemożliwiały by późniejszą wymianę silnika.

U mnie mocowali na jakieś ich tam blachowkrety troche były inne niż standardowe. Mi akurat kolor antracytowy w aluprofie mega sie podoba. Drugi raz zrobiłbym chyba okna antracytowe, tylko ze to troche ciemno w wewnatrz domu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend

jesteś wstanie zrobić fotkę blachowkretu ? Bo ja to sam będę montować i chcę zrobić jakąś otoczke profesjonalizmu majac chociż właściwe blachowkręty.

 

Z aluprof odcienie brązowego sa tragiczne....Tak naprawdę jeden jest konkretny ale ciemny a reszta to jakiś paradoks. Nawet się nie zdziwiłem jak sprzedawca rolet powiedział że 95% sprzedaży jest w tym kolorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Seba, że tynki już skończone ;) Ja jestem na etapie malowania ścian. Wielu rzeczy już próbowałem, ale w końcu natknąłem się na Śnieżkę Grunt - Lateksowa Farba Gruntująca do Przygotowania Podłoża‎. Jedna ręka i pomieszczenie ideał. Taka w szarych wiaderkach (nie czasem ta pomarańczowa). Trochę kosztuje, ale przynajmniej dobrze kryje - naprawdę polecam.

 

A teraz z innej beczki. Co sądzicie o panelach na ogrzewanie podłogowe? W salonie chcemy takie zamontować, żonie strasznie się podoba jeden model, ale ma 12mm :( ze względu na rodzaj ogrzewania zrezygnowaliśmy z desek i parkietu, jednak w salonie i jadalni nie chcemy płytek, bo często dzieci bawią się na podłodze. Opór cieplny tych z podkładem Arbiton Multiprotec 1200 to 0,096. Gdyby wybrać panele 10mm to wynik jest 0,086, 8mm 0,076 - różnica 0,02 to duża strata? Kompletnie tego nie ogarniam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zagęścić rurki

 

Rozumiem, że chodzi o izolację pod rurkami. mam 16+2cm styropianu podłoga 0,031 grafit, nowość od swisspor pod izolacją 15cm podbetonu, nad rurkami 6,5-7cm wylewki.

 

Pod panele myślę o podkładzie, który ma 6x lepsze wyniki oporu ciepła od tradycyjnych podkładów. Dziś sprzedawca mi mówił, że nie jest ważna tylko grubość, ale istotna jest gęstość paneli. Sprawdziłem i te markowe mają parametry płyty HDF 900 kg/m3. Te 12-tki nawet powyżej bo już klasa 33 i AC6.

 

Odstępy rurek w części dziennej (duże przeszklenia) zrobiłem co 10cm, więc chyba dość gęsto. Nie chodzi tu tylko o koszty, ale czy w ogóle ogrzeję część dzienną, bo wg danych producenta paneli, temp. podłogi nie może być wyższa niż 27st. więc nawet gdybym chciał, nie będę mógł "podkręcić" ze względu na zamki w panelach i płytę HDF, która może wariować powyżej tej temperatury. Ehhh, wciąż same dylematy.

Edytowane przez robbaz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś wstanie zrobić fotkę blachowkretu ? Bo ja to sam będę montować i chcę zrobić jakąś otoczke profesjonalizmu majac chociż właściwe blachowkręty.

 

Z aluprof odcienie brązowego sa tragiczne....Tak naprawdę jeden jest konkretny ale ciemny a reszta to jakiś paradoks. Nawet się nie zdziwiłem jak sprzedawca rolet powiedział że 95% sprzedaży jest w tym kolorze

 

Wiesz co, nie bardzo chce je wykrecac zeby nie rezać ramy. U mnie wszystkie okna maja stalowe wzmocnieniaw ramach i w nie były wkrecane wkręty. Jeżeli też takie masz to kup zwykłe z płaskim łbem i bedzie git.

 

Chodzi o ułożenie rurek co 10 cm nie co 20

U mnie pod panele jest co 10. Liczył Asolt.

 

no właśnie.... ja chce wszedzie dać co 15 cm a w łazience i np strefach podokiennych co 10 cm. W wiekszosci beda płytki, w sypialniach tylko panele. Myślicie że jednak warto zwrócić się do Asolta po projekt podłogówki? Czy jak zrobie tak jak piszę to będzie git?

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...