Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Duris 3 tymi ręcami robiony


Recommended Posts

Nie znam tematu ale poczytaj o nadprożach do rolet. skrzynka sie chowa w nadproże i na to styropian i nie ma mostków termicznych.

Chyba, że czegoś tam nie pamiętam.

 

W przypadku skrzynki pod nadprożem. to wlatuje tam zimne powietrze przez szczelinę w miejscu gdzie wychodzi roleta i tak na prawde w skrzynce po jakims czasie temperatura jest taka jak na zewnątrz, czyli mamy spooory mostek. Najlepszym rozwiązaniem, bez mostków, jest roleta na elewacji, ale to nie wchodzi w gre, wtedy bym już w ogóle zrezygnował z rolet.

 

 

pisze....

 

 

 

Tak jak pisałem wyżej, moim zdaniem roleta na widoku to masakra. Muszę ją wsadzić pod izolację/zrównać ją. To moje kombinowane nadprożę wydaje się dobrym rozwiązaniem, nie mniej jednak wymaga trochę zabawy, no i wszystkie okna od góry bedą mocowane w XPSsie.

Jeżeli chodzi o same pakiety, to u mnie jeszcze nie ten poziom wtajemniczenia w budownictwo abym się na to szarpnął. W garażu je zrobie w ramach testu, może w następnym domu się odważę :)

Ostatnio chodzą mi po głowie okna aluminiowe z jak najmniejszą ramą, taką która właściwie służyła by tylko do mocowania pakietów w murze/izolacji.

Natomiast jeżeli chodzi o OZC to wyszło jak wyszło, przegrody uważam że mam b.dobre wpasowują się pomiędzy NF15 a NF40 a czasami mniej.

W podłodze będzie w sumie ok 28cm 0,035, ściany to 20 cm 0,031 no i strop to będzie jakieś 40-60cm 0,040 (lepiej więcej tańszej niż mniej droższej). Zamiast jechać w nadmiarową izolację lepiej dołożyć np do PC, tam każda stracona kWh boli 4x mniej - wszystko trzeba liczyć.

 

W konkursie na źródło ogrzewania zostało już tylko dwóch kandydatów: GAZ oraz PC glikolowa ( chiński meeting:) albo polski eco-pol, DZ we własnym zakresie), gaz wcale nie jest taki drogi, ale to jednak gaz, byle jaka wojna i będzie kosztował miliony albo go zakręcą! A PC tania w użytkowaniu ale jednak swoje kosztuje no i jak urwą mnie od prądu to będzie zimno... Najlepsza opcja to PC + fotowoltaika na całym/połowie dachu, ale to jednak duży wydatek $$ żeby potem mieć tanio i niezależnie.

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

bez prądu to nic teraz nie będzie chodzić bo wszystko wymaga zasilania do sterowania więc nie ma co się obawiać pompy ciepła. ja osobiście gazu nie chcę to bo są ruski a im nie wolno ufać a prąd raczej musi zawsze być (nie licząc awarii). ilość ocieplenia nie świadczy że ma się NF40 lub NF15 tylko zapotrzebowanie na ciepło. czasami wystarczy mieć tyle co Ty masz do NF40 a czasami nie. to zależy od strefy, szczelności i wyglądu domu. niestety parterówką nie osiągniesz za wiele przy normalnych nakładach finansowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że nie świadczy, tylko przywołuje pewne "normy" bo do czegoś trzeba się odnieść. Jest tutaj na forum parę osób które osiągnęły przedział NF15-NF40 w domu parterowym i to bez wielkich nakładów finansowych. U mnie dużo psuje to że to parterówka, kolejne rzeczy to okna od północy, okno narożne i inne.

Jeżeli miałbym PC z COP 4 to zużywałbym 4x mniej kWh czyli coś koło NF15 ;)

 

EDIT: piec gazowy podłączasz pod UPS i masz ciepło w domu ;) ale zobaczymy jakie będą wyceny na przyłącze gazowe i instalację w domu, oraz czy dojrzeje do samodzielnej instalacji PC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8.08.2014

 

Witam, niestety postępy na placu boju marne bo praca zawodowa nie pozostawia mi zbyt dużo czasu na budowę.

Tak jak obiecałem wcześniej wrzucam zdjęcia gołej płyty po zdjęciu folii:

 

http://pics.tinypic.pl/i/00562/83lqnf6iyrf0.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00562/vkw5ode6b1f9.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00562/t98g52htffzx.jpg

 

przyjechała też połowa bloczków na ściany zewnętrzne:

 

http://images.tinypic.pl/i/00731/z7efy69r3mkq.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00562/yyn418h475n9.jpg

 

oraz klej który rozłożyłem na bardzo mocnej izolowanej palecie :p

 

http://pics.tinypic.pl/i/00562/lmpiljba1aa6.jpg

 

Wieczorem zabrałem się za bednarkę, doły wykopałem wcześniej po pracy, oprócz bednarki miejscami nad nią wejdą jeszcze rury od deszczówki. Uziom otokowy wykonuję wg normy PN-IEC: 61024-1:2001 na głębokości co najmniej 0,5m i odległości od budynku nie mniejszej niż 1m i 1,5m od wejscia.

 

http://pics.tinypic.pl/i/00562/dx04vpzk64nl.jpg

 

niestety zabrakło mi 6m bednarki, będę musiał w poniedziałek dokupić. Weekend mam cały zawalony więc robota ruszy z kopyta od poniedziałku ;)

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja bym też chciał już budować a nie czekać... aż mnie nosi do tego i pewnie jak będę budować to na prochach będę jechać aby to wytrzymać bo pewnie będę robić do upadłego. też planuję bloczki solbet. cenowo dużo tańsze od ytonga i termalicy i słyszałem że jakościowo mocna średnia półka. jak będziesz murować to będę wdzięczny za opinie czy trzymają wymiary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14.08.2014

 

Witam po krótkiej przerwie :)

praca zawodowa ostatnio mnie nie oszczędzała i nie miałem czasu na budowę. Całe szczęście od dzisiaj wszystko się zmieniło bo mam 2 tygodnie urlopu, który zamierzam wykorzystać na wymurowanie ścian zewnętrznych (taki jest plan, jak będzie to zobaczymy).

 

Więc ściany zewnętrzne tak jak już pisałem będą z betonu komórkowego firmy SOLBET, o szerokości 24 cm odmiana 600. Specjalnie dla kamilb1987b sprawdziłem wymiary kilku bloczków i zgadzają się z deklarowanymi: (jeżeli jakaś duża ilość będzie miała inne wymiary lub będzie dużo popękanych bloczków to będę raportował)

 

http://files.tinypic.pl/i/00564/tmy5qihnvoc1.jpg

 

http://files.tinypic.pl/i/00564/qxc34mvgsfea.jpg

 

Do pomocy przy pierwszej warstwie wezwałem kolegę Krzycha (już mi pomagał przy podbudowie), ponieważ też jest na urlopie więc ma czas ;) Samemu nie dał bym rady z niwelatorem. Zanim wszystko sobie przygotowaliśmy i ogarneliśmy system to minęło troche czasu, ale w końcu zaczeliśmy:

 

http://files.tinypic.pl/i/00564/to3noyipmn6f.jpg

 

W murowaniu pierwsze jwarstwy pomagały nam specjalne cuda, które odkupiłem od sadysty - na prawde dają radę, przy dobrze wypoziomowanej zaprawie kładziesz bloczek i ewentualne minimalne poprawki i jedziesz dalej.

 

http://files.tinypic.pl/i/00564/qm0apxsdbnka.jpg

 

Do cięcia mam specjalną piłę i specjalny bajer żeby równo nią ciąć.

 

http://files.tinypic.pl/i/00564/5u3cbi2x1hmd.jpg

 

Poniżej efekty kilku godzin pracy. Pierwsze bloczki szły nam baardzo powoli, pózniej już było ekspresowo, szkoda że Krzychu musiał jechać bo dzisiaj byśmy skończyli pierwszą warstwę, a tak to tylko zdążyłem przygotować sobie na jutro stojaki.

 

http://files.tinypic.pl/i/00564/j8lbu95zuvsb.jpg

 

http://files.tinypic.pl/i/00564/0691i0mdu5w8.jpg

 

http://files.tinypic.pl/i/00564/jzha353yuvot.jpg

 

Zanim dzisiaj zaczęliśmy to jeszcze sprawdziliśmy niwelatorem jak wyszła mi ta cała super ekstra płyta fundamentowa ;)

No i wyszła całkiem nieźle, najwyższa różnica poziomów to 1,7 cm co daje średnią 0,85 cm, jak dla mnie to zajebiście :cool:

 

http://images.tinypic.pl/i/00731/yerad3t16dol.jpg

 

Nadszedł też czas na podsumowanie kosztów płytty fundamentowej (czasu jeszcze nie podliczę bo nie dokończyłem opaski):

 

koszt: [zł] Uwagi

1000 Projekt plyty fundamentowej

140 deski 8x2 + 60mb kontrłat

1050 wykop pod płytę 350 zł + dowozenie piachu na podbudowę 700

1620 piasek zasypowy 150 ton

56 10l paliza do zagęszczarki

7.5 kolanko fi110 45*

56.83 rura arot osłonowa fi 45 10mb

245.12 rura osłonowa fi 50 8mb, bednarka 30kg do zwrotu

54.99 piana do przepustow x2, czyscik do pistoletu

23.64 sznurek murarski 3x50m

9067.55 kanaliza, styro na płytę, kleje do styro, pistolet i łata, folia 0,2mm 300m^2

200 badanie stopnia zageszczenia podbudowy

403.44 zagęszczarka 530kg + transport 160 zł

7.5 kolanko fi 110 45* pomarańczowe zew. koło elewatora

220 dystans ZET 100m/50 szt 130mm do zbrojenia

122 rury, kolanka, 4x cement 25kg

5300 zbrojenie do płyty fundamentowej

200 tasma do folii, tarcze do ciecia pretow,cement 14x 25kg

116.24 dystanse 28mm pod zbrojenie

130 pase do szlifowania, czyscik, wiązarka, klej w puszce

45 tasma do folii, tasma uniwersalna, czyscik

180 drut wiązałkowy z oczkami 4x2500 szt.

17 tasma izolacyjna do folii

116.24 dystanse 28mm pod zbrojenie

140 rurki do wypoziomowania płyty

80 za wódke dla Andrzeja za dystanse

500 pompa do betonu 2h

7000 beton B30

250 bednarka 50m + 5 złącz

60 bednarka 7m

502 rura 315 2,2m + rura drenażowa fi100 w otulinie 62m

16 pianka niskopręzna

 

SUMA = 28911.05 /125,5 m^2 = 230,36 zł/m^2

 

Wyszło 230,36 zł/m^2 brutto płyty fundamentowej, jest to koszt całkowity, płyta z opaską, drenaż i uziom otokowy, wszystko do stanu 0. Jeszcze poodliczam sobie część VATu i wyjdzie troche taniej. Moim zdaniej wyszło tanio :cool: ale swoje się narobiłem.

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14.08.2014

 

Witam po krótkiej przerwie :)

praca zawodowa ostatnio mnie nie oszczędzała i nie miałem czasu na budowę. Całe szczęście od dzisiaj wszystko się zmieniło bo mam 2 tygodnie urlopu, który zamierzam wykorzystać na wymurowanie ścian zewnętrznych (taki jest plan, jak będzie to zobaczymy).

 

Więc ściany zewnętrzne tak jak już pisałem będą z betonu komórkowego firmy SOLBET, o szerokości 24 cm odmiana 600. Specjalnie dla kamilb1987b sprawdziłem wymiary kilku bloczków i zgadzają się z deklarowanymi: (jeżeli jakaś duża ilość będzie miała inne wymiary lub będzie dużo popękanych bloczków to będę raportował)

 

 

Cena w miarę w normie - choć u mnie wyszło sporo mniej, ale co zrobione własnorecznie to przynajmniej masz pewność że dobrze, poza tym - to jednak płyta a to ogromna przewaga nad tradycyjnymi - przynajmniej dla mnie, jeśłi chodzi o solbet - sprawdzaj dobrze - już pisałem że u znajomej róznice w szerokości były do 1,5cm! jedne miały 24 inne 23 a skrajne 22,5 - ekipa musiała licować na równo do środka a na zewnatrz wyglądało jakby ktoś klocki powciskał do środka. Przy styro to potem sam nie wiem jak to nadrobić - takrze materiał sprawdzaj i reklamuj jak cos nie pasuje.

 

Jak już masz pierwszą warstwę to już z górki - ale sprawdź ja tez niwelatorem - przeciez własnie tu możesz zgubić to co Ci wyszło na płycie...

Edytowane przez [email protected]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aiki oczywiscie spoiny pionowe kleilem na zaprawe w naroznikach i przy docinanych. Wpychalem jej ile sie dalo. Teraz juz tylko klej - dzieki Bogu bo z tym robieniem idzie ślamazarnie.

@Kamilb1987b konstruktor to ppkonstruktor, wygoogluj sobie, moge ich polecic, kompetentni i mozna sie z nini dogadac.

@Santosz bloczki sprawdzam co jakis czas, na razie trzymaja wymiar lub max -1mm. Niwelatorem wszystko jade, narozniki mam co do milimetra. Co do kosztow to wiesz kazdy robi inaczej, Ty nie dawales XPS ani ton zbrojenia, ale za to miales konkretna wymiane gruntu. Ja uwazam ze cena dobra, wyceny od firm mialem tyle co teraz + jeszcze 10k, wiec wlasną pracą sporo zaoszczedzilem.

Powiem jeszcze jedno ze Twoj dziennik w duzym stopniu natchnal mnie do tego aby robic plyte samemu, patrzylem na zdjecia i sobie myslalem: wyglada na proste, powinienem dac rade. No i dalem :cool:

 

Dobra, wracam do murowania bo mi urlopu zabraknie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16.08.2014

 

Witam. Ściany pną się do góry. Pomaga mi Pani inspektor. Wczoraj był też kolega z W-wy, a przed wczoraj z Poznania, więc udział w mojej budowie ma pół Polski ;) Co tam będę pisał, najlepiej pokażę zdjęcia:

 

Tutaj widać p.Inspektor jak bawi się niwelatorem i kolegę Dawida - przy okazji weekendowego grilla postanowił pomóc :) Pogoda nie dopisywała więc tylko zdążyliśmy dokończyć pierwszą warstwę, ale za to jest równo.

 

http://files.tinypic.pl/i/00565/efnhp1jmkm7r.jpg

 

Tutaj już następny dzień, p.Inspektor kładzie klej, a ja na to bloczki, gdyby nie docinanie szło by jak z bicza strzelił.

 

http://files.tinypic.pl/i/00565/1i8n7u0wbl8n.jpg

 

specjalne łączniki do ścian działowych - zgadnijcie co to jest? Nadaje się znakomicie ;)

 

http://files.tinypic.pl/i/00565/bu4h9o9eb710.jpg

 

Poniżej poglądowe panoramy, sorry za jakość ale mi się śpieszyło, tak tylko poglądowo.

 

http://files.tinypic.pl/i/00565/ty39qgaofuqz.jpg

 

http://files.tinypic.pl/i/00565/475xge6zx562.jpg

 

I tu pojawia się pytanie, w technologi ścian z BK pod ostatnią warstwę podokienną daje się pręty zbrojeniowe wtopione w bruzdy w bloczkach. Powiedzcie jak to zrobić tutaj - gdzie jest tylko jedna warstwa, pod spodem płyta fundamentowa, nie ma gdzie dać zbrojenia, jak myślicie? Mam jeszcze dwa podobne okna no i drzwi, mam coś tam zbroić?? i najważniejsze pytanie, jak? Będę wdzięczny za podpowiedzi.

 

http://files.tinypic.pl/i/00565/vxqke6g5s42c.jpg

 

Wczoraj wymurowaliśmy ponad dwie palety bloczków, jak tak dalej pójdzie to za 9 dni ściany będą stały.

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjdzie rusztowanie pójdzie trochę wolniej.

 

no jutro jadę się rozejrzeć za jakimś, nie wiem czy pożyczać a może kupić, bo pewnie się przyda, a będę jeszcze budował osobny garaż.

 

czyli na tej jednej warstwie będziesz miał już okno? jakie? tarasowe i drzwi? czy jakieś duże okienko fix?

 

tak, na tej warstwie będę miał okno - nikt nie wie czy dawać tam jakieś zbrojenie?

Akurat tam na zdjęciu będzie okno narożne 2,48 fix + 0,98 fix łączone niezbyt energooszczędnym słupkiem :mad:, no ale cóż, dom też musi jakoś wyglądać. Mam jeszcze jednego fixa od góry do dołu, drzwi tarasowe no i drzwi wejściowe, wszystko na tej pierwszej warstwie bloczków i cholera nie wiem czy tam wciskać jakieś pręty czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stałem dokładnie przed tym samym problemem co Ty teraz tylko ze ja jeszcze nie buduje i się nad tym zastanawiam aby właśnie w tej chwili wiedzieć co zrobić. z tego co wiem to BK robi się na kleju i temu daje zbrojenie a jak pierwsza warstwa była na zaprawie to ona powinna wytrzymać, dla pewności lepiej zapytać konstruktora. wydaje mi się że to powinno być w projekcie. można też nie murować pierwszej warstwy pod takie okna tylko okna zamówić z takim poszerzeniem i producenci mi tak zalecali więc możesz też zapytać gościa od okien i najwyżej skuć kilka bloczków pod oknami i tyle. a będziesz dawać jeszcze styro na podłogę? jakie ogrzewanie planujesz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stałem dokładnie przed tym samym problemem co Ty teraz tylko ze ja jeszcze nie buduje i się nad tym zastanawiam aby właśnie w tej chwili wiedzieć co zrobić. z tego co wiem to BK robi się na kleju i temu daje zbrojenie a jak pierwsza warstwa była na zaprawie to ona powinna wytrzymać, dla pewności lepiej zapytać konstruktora. wydaje mi się że to powinno być w projekcie. można też nie murować pierwszej warstwy pod takie okna tylko okna zamówić z takim poszerzeniem i producenci mi tak zalecali więc możesz też zapytać gościa od okien i najwyżej skuć kilka bloczków pod oknami i tyle. a będziesz dawać jeszcze styro na podłogę? jakie ogrzewanie planujesz?

 

Podloga bedzie na wysokosci wlasnie tych bloczkow na zdjeciu, czyli musze dobic jeszcze z 26-27cm, mysle ze 2cm wykonczenia potem 6cm wylewka z podlogowka no i zostanie miejsce na 19cm styro - jego grubosc uzalezniona od tych wczesniejszych.

A ogdzewanie to tak jak pisalem albo tania PC albo gaz - ale co raz bardziej sie do niego zniechecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz to sa ruski i lepiej nie byc od nich zaleznym. A prad zawsze musi byc. Plyte masz ocieplona wiec teoretycznie styro jest zbedny i bedzie podrazac inwestycje. Ale skoro juz chcesz miec te bloczki na pierwszej warstwie to styro trzeba dac aby podniesc podloge tylko parter bedzie niski o ten bloczek czyli moze z 2,5m bedzie miec, troche malono chyba ze bedziesz o ten jeden wiecej murowac. Trzeba to obgadac a architektem adaptujacym. Podlogowke bedziesz robic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję decyzji, tym bardziej miło, że trochę natchnienia dały moje wypociny, jak sam pewnbie zauważyłeś nic to trudnego - na tyle że wraz z kolegą budowlańcem zakupiliśmy ploter do cięcia styropianu - taki profesjonalny że zajmuje pół garażu i teraz robimy gotowe płyty fundamentowe wraz z obrzeżem do konkretnego projektu - całość na miejscu składa się jak klocki. Ale właśnie na własnej płycie się przekonałem co można usprawnić i jak to wychodzi kosztowo.

 

Masz rację - nie miałem xps i tyle zbrojenia - za namową HenoKa porobiłem znaczniki w kilku miejscach na kanalizie i ścianach i obserwuję czy mi chata nie siada i na razie.....to mucha nie siada a dom stoi.

 

Jeśli chodzi o pierwsza warstwę - rzeczywiście niepotrzebnie murowałeś pod okna - są specjalne podpory (mam takjie u siebie) warte polecenia bo mam je ocieplane i eliminuja mostki termiczne. Ale też powiem tak - moja firma która mury stawiałą - nie dawała zbrojenia pod okna - i jakoś żyje. Zaraz się pewnie podniosą głosy i larum - ze jak, przecież trzeba, bedzie pekac - ale słuchajcie - mnie tez ktos zarzucil w dzienniku ze mam zbrojenie spawane a nie wiazane, ze spawac nie mozna itd. I co....bajki to. Ilu fachowców tyle opinii.....

 

Jesli chodzi o ogrzewanie - zima dopiero przede mna i o kosztach PC bede mogł powiedziec na wiosne ale w tej chwili grzeje wodę, bojler 300l i kosztuje mnie to - 40gr/dzien a woda temp 44st, wiec jest tanio.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...