Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Duris 3 tymi ręcami robiony


Recommended Posts

Chodzi mi o to czy płytkami/panelami w salonie tam gdzie masz okna do podłogi, to czy tymi panelami wchodzisz pod okno, czy może nachodzisz na ramę? Jeżeli to drugie to jak to wykończyc?

A te rury to do dolnego źródła pompy ciepła, będą 3 rowy po 75m i w to pojdzie ta rura. Przewymiarowana, ale to dobrze. Będzie też eksperymentalna PC od jblocha, zobaczymy czy to wszystko wyda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Chodzi mi o to czy płytkami/panelami w salonie tam gdzie masz okna do podłogi, to czy tymi panelami wchodzisz pod okno, czy może nachodzisz na ramę? Jeżeli to drugie to jak to wykończyc?

A te rury to do dolnego źródła pompy ciepła, będą 3 rowy po 75m i w to pojdzie ta rura. Przewymiarowana, ale to dobrze. Będzie też eksperymentalna PC od jblocha, zobaczymy czy to wszystko wyda ;)

 

Tam gdzie mamy drzwi balkonowe przesuwne i z niskim progiem montuję profil zakończeniowy firmy Balterio, łatwy montaż, solidne wykonanie no i nie ma efektu unoszącej się podłogi przy progu - to mnie zawsze denerwuje. Balterio -> http://www.balterio.com/pl/pl/profiles

 

Jeszcze jak widzę wykończone to silikonem, który z czasem odchodzi to aż żal. W zasadzie nie ma chyba lepszej metody. Listwa jest naprawdę delikatna i nie rzuca się w oczy. Dochodzę maksymalnie pod skrzydło, tak by zastosowanie niskiego progu miało sens ;) Także chyba nic innego nie zastosuję, można też listwę aluminiową - wtedy będzie wykończenie identyczne jak niskiego progu.

 

PS. Nie załapałem jak widać z tą rurą 3x150m, przeoczyłem jakiś wątek widocznie ;)

Edytowane przez robbaz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten profil zakończeniowy jest spoko. Niestety ja tam gdzie będą okna do podłogi będę miał płytki ceramiczne, sporawe, a te tym bardziej potrzebują dylatacji przy ścianie/oknie. Więc nie wiem jak to wykończyć, jak wjadę pod okno to powiedzmy że będzie spoko, choć moim zdaniem i tak lipa bo wjadę tam kilka mm przez ciepły parapet. Natomiast jakbym dojechał płytkami do ramy, to musiałbym czymś zakryć taśmę dylatacyjną, tylko czym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
powinna być bardziej dopasowana. Mi w hurtowni powiedzieli ze większość otulin jakie sprzedają ma grubość 9 mm, jak chciałem cieńsze do scian 8 cm - 6 mm to musiałem czekać na dowóz. To jest hurtownia typowo branzowa....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo weź przetnij wzdłuż jak już masz i zlep taśmą. Może być brązowa, pakowa, głośna, za 2zł.

 

Tak też robię.

 

Dzisiaj pojawił się długo oczekiwany transport styropianu. W sumie 60 m^3, z fabryki Arbet z Koszalina, więc wspieram lokalny przemysł ;)

 

Gościu wyjeżdżając przestawił mi tymczasowy płot, więc musiałem naprawiać.

 

http://images.tinypic.pl/i/00684/4wrw9e2olxf7.jpg

 

Tak to wyglądało po rozładowaniu, styro na podłoge powędrował już do domu.

 

http://images.tinypic.pl/i/00684/pn5mtrswnum6.jpg

 

Na ścianę pod fasadę wentylowaną pójdzie grafit 031 20 cm z frezem, to optymalna grubość, zwiększałem ją w OZC i wyniki były mizerne w porównaniu do wzrosztu kosztów.

 

http://images.tinypic.pl/i/00684/pkwf2zomr9pw.jpg

 

Od końca okien, tam gdzie zaczynają się rolety idzie już EPS 038 (miał być 040 ale walneli się w fabryce, oby faktura była bez zmian..) o grubości 25cm bez freza bo takich grubych nie frezują, trudno jakoś sobie poradzę. Aby nie było lipy ta grubośc idzie też na szczyty, od wewnątrz szczyty będą ocieplone już tylko 10cm.

 

http://images.tinypic.pl/i/00684/yqucb3nnd97k.jpg

 

Na koniec styro pod podłogę, EPS 100 037, wolałem nie dawać EPS 80, dzisiaj jak miałem te dwa rodzaje w rękach to ciesze się że dołożyłem te kilka zł różnicy. Łaczna grubośc styropianu to 16 cm (6-4-6).

 

http://images.tinypic.pl/i/00684/mmofai5lpqrl.jpg

 

To co zostało, czekając na lepsze czasy zabezpieczyłem przed UV.

 

http://images.tinypic.pl/i/00684/f9vd472aq8ls.jpg

 

A w między czasie bawie się w tadzia norka, zgrzewam sobie rurki i układam kanalizacje, może nie układam, bardziej podłączam bezpośrednio podejścia ze ściany ze spustami w płycie fund. Stosuje wewnątrz rury PP, nie boją się gorącej wody, mydła i innych domowych chemikaliów.

 

http://images.tinypic.pl/i/00684/cmnvfw9rtd4v.jpg

 

Stuningowałem tez zgrzewarkę, to wersja stacjonarna, za chwilę ją przerobię na wersję mobilną.

 

http://images.tinypic.pl/i/00684/yce6nyxngruv.jpg

 

Muszę zamówić rozdzielacz do podłogówki, bo jest szansa że zaczne ją jeszcze w tym tygodniu.

 

BTW: czy ktoś ma może jakieś podpowiedzi przy wyborze stelazy do WC i odpływów liniowych? Trzeba na coś uważać? Albo koniecznie wybrać?

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wczoraj trafiłem na Twój dziennik:jawdrop: i dzisiaj w pracy jestem niewyspany :bash: Przeczytałem za to cały:)

Brak mi słów co do jakości Twojej pracy. Ale wiem jak się robi dla siebie (buduję MIDASa - domek identyczny stąd zainteresowanie Twoim dziennikeim) - sam murowalem działówki i jak patrzę na nośne (robota fachowców) to żałuję że tego sam nie zrobiłem. NIemniej jednak pierwsze i jedyne pytanie jakie mi się nasówa po cąłości tekstu to czym się zajmujesz zawodowo?;)

Okna masz w tym kolorze który również ja chciałem (zamowiłem również z DAKO) tyle że byłem święcie przekonany że to złoty dąb. Nie zweryfikowałem tego:( Patrzę na Twoje i przykro mi się robi. Największa wtopa na etapie dotychczasowych prac aż wstyd się przyznać:(

Temat juz za mną, staram sie zapomnieć i się przyzwyczaić. Aktualnie czekam na tynki i cieszy mnie bardzo że jesteś krok przedemną, będzie co ściągać:)

 

Instalację wodną mam już zrobioną i mój wykonawca, człowiek bardzo zaufany poleca stelarze SANIT (Eisenberg). Geberit ponoć przereklamowany. Za stelarze Sanit (z kneflem) płaciłem 400zł/szt.

 

Szybkich postępów prac (bo widzę że motywacji nie brakuje)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc davidoff9 :) ciesze sie ze dziennik Ci sie podoba.

Midas tez fajny, to prawie identyczny projekt. Z midasa widzialbym teraz u siebie okno narozne w kuchni, ale bez zadnych podciagow, tylko ze slupkiem stalowym otulonym styrodurem.

Zawodowo jestem informatykiem, komputer, pingle na nosie i takie tam ;)

W internecie jest wiele udokumentowanych samorobionych domow wlasnie przez pracownikow szerokorozumianej branzy IT, pewnie dlatego ze internet mamy we krwi i kilkanascie minut dziennie przed kompem zeby wrzucic fotki to nie problem.

O kolorze okien zapomnisz, urzadzisz sobie wnetrze czyms do nich nawiazujac i bedziesz zadowolony. Ja czasami mysle ze zrobilbym antracytowe, ale jakbym je mial to pewnie by mi bylo za ciemno i myslalbym o oregonie ;)

Jezeli chodzi o same okna to spoko, ale firma ktora mi je sprzedawala, a wlasciwie jej szef to masakra, zero poszanowania klienta. Co sie okazalo dopiero po wplaceniu zaliczki, wczesniej byl wzorem.

Stelaz zamowilem dzisiaj rano, wybralem grohe rapid sl, ma dobre opinie i fajny przycisk, te geberitowe mi sie nie podobaja. Zamowilem tez odplyw liniowy, mam nadzieje ze czegos nie spie***** ;-)

Dobra wracam do rurek.

 

Pozdrawiam czytajacych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejną zagwozdkę, do której rozwiązania potrzebuję mądrzejszych głów. Otóż po tynkarzach w niektórych miejscach zostały "farfocle" z tynku, o takie o:

 

http://pics.tinypic.pl/i/00684/v0v9z9rvrgfv.jpg

 

Ta kreska ołówkiem to wysokość styropianu, no i jak go będę układał to chciałbym żeby jakoś w miarę przylegał równo do ścian, a te farfocle mi beda przeszkadzać. Jak to się robi w normalnym życiu? Mam to olać i układać do tego? Skuć wszystko od kreski w dół - trochę mi się nie chce. Czy coś innego?

 

A z innych rzeczy to już prawie skończyłem wodę, zrobiłem wszystkie podejścia, zostało mi tylko je po podłączać do "magistrali głównej". W ramach ciekawostki zgrzałem ze sobą rurkę i kształtkę różnych producentów - nie widać różnicy. Na drugim zdjęciu widać takie zgrubienie wewnątrz, najpierw myślałem że to końcówka rurki się topi, ale po dogłębniejszym śledztwie okazało się że to materiał z wnętrza kolanka który po prostu sie zwałkował przy wciskaniu rurki, tak jest jak się ją wciska za daleko. Z jednej strony to trochę mniejszy przepływ, a z drugiej to pewniejsze połączenie. Takie moje zdanie.

 

http://pics.tinypic.pl/i/00684/lwt6vrr4lifo.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00684/u8xztdk953ke.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tynków nie pomogę, ja bym packą zeszlifował to co wystaje, a do reszty dosunął styropian i ew. pianką wypełnił jeśli są gdzieś większe dziury. Poza tym styropian na podłodze chyba się w foli kładzie?

 

Co do rurek, to wiem na pewno, że taki zawijas do duży błąd i należy go unikać. Połączenie musi być idealnie równe, w przeciwnym razie, nie dosyć że tworzą się tam "wiry" to jeszcze osadzają się różne świństwa i jeszcze bardziej "zamykają" przelot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styropian oczywiście w folii, ale to nie zmienia faktu że fajnie by było jakby równo przylegał :) Chyba to skuje i przejade jakąś szlifierką, ale to w hu* roboty...

Z tymi wirami to nie wiedziałem ale co taki wir może zrobić? a z osadami i innymi ścierwami to trzeba walczyć zanim dostaną się do instalacji, oczywiscie staram się tego unikać, ale czasami po prostu się zrobi, a idealnego połączenia nie da się zrobić przy połączeniach zgrzewanych.

Drugi raz dołożyłbym (chyba nawet drugie tyle) i zrobiłbym instalację na pexie, było by szybciej i łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rur, próbowałem znaleźć źródło, niestety w tej chwili nie mogę go zlokalizować, na pewno czytałem o tym, gdy zastanawiałem się nad wyborem technologii. W tej chwili już nie pamiętam o co dokładnie chodziło z tymi wirami, ale z pewnością zaprezentowana na 2 zdjęciu fałda, pokazywana była jako błąd wykonania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend

... te wodne wiry to robienie sztuki z układania rur - fakt jest jeden zmniejszasz średnicę przepływu

 

Ile płaciłeś za m3 Arbetu 040 ? Mi tez właśnie tydzień temu przywieźli styro Arbetu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te farfocle olej. Daj po prostu na maxa do ściany, a najwyższą warstwę oddylatuj rozwijaną pianką do tego celu stworzoną. Skoro będziesz miał pompę ciepła, to te mikre waty strat po prostu nie zrobią różnicy. Ja nawet folii ostatecznie nie daję, bo stwierdziłem że woda na 1,2m nad łąkę nie podejdzie, a jak będzie powódź to i tak nic to nie da.

A jak myślisz o kuciu, to będziesz musiał kupić dużo pianki pistoletowej (ze dwa kartony), kleić do ściany i od razu obciążać w tym miejscu styropian na czas schnięcia, bo inaczej będzie Ci styropian wisiał. Ogólnie mało to ma wszystko sensu i zrób po prostu jak napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@grend, za styro 040 mam cene 149 brutto z frezem, a za 031 z frezem 190zl. Ogolnie gdzie sie nie pytalem w e-hurtowniach to wszedzie jak jeden mowili ze zysk pomiedzy 15 a 20 cm jest minimalny i co jeszcze lepsze kazdy mowil ze przy grubosci 20 cm nie ma mostkow i nie trzeba frezowac ;)

@Przemek, nie wien o co chodzi z tym podnoszeniem styro, ja tylko chce zeby mi ladnie przylegal do sciany :) bedzie tez mi sie lepiej ukladac reszte bo bedzie rowno.

A kto ma mi powiedziec gdzie zrobic dylatacje "wewnatrz" posadzki? Na pewno w progach, na pewno na granicy kuchni/jadalni i salon/korytarz. W sumie to tylko nie wiem jak to w salonie rozplanowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylatacje wewnątrz robią ludzie od posadzek. Te od ściany też by zrobili, ale na przykład u mnie ostatnia warstwa to 5cm, więc wpycham tę rozwijaną piankę między ten styropian i ścianę. Inaczej trzeba to kleić jakąś taśmą samoprzylepną, więc chyba lepiej teraz, a poza tym będzie chyba szczelniej.

Gdybyś chciał kleić styropian pianką pistoletową, to on zawsze nieobciążony lekko wisi zanim przyjdzie beton, więc musiałbyś od razu obciążać. Zrobisz jak tam chcesz - różnica niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@grend, za styro 040 mam cene 149 brutto z frezem, a za 031 z frezem 190zl. Ogolnie gdzie sie nie pytalem w e-hurtowniach to wszedzie jak jeden mowili ze zysk pomiedzy 15 a 20 cm jest minimalny i co jeszcze lepsze kazdy mowil ze przy grubosci 20 cm nie ma mostkow i nie trzeba frezowac ;)

@Przemek, nie wien o co chodzi z tym podnoszeniem styro, ja tylko chce zeby mi ladnie przylegal do sciany :) bedzie tez mi sie lepiej ukladac reszte bo bedzie rowno.

A kto ma mi powiedziec gdzie zrobic dylatacje "wewnatrz" posadzki? Na pewno w progach, na pewno na granicy kuchni/jadalni i salon/korytarz. W sumie to tylko nie wiem jak to w salonie rozplanowac.

Dylatacje robisz pomiędzy poszczególnymi pętlami ogrzewania podłogowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend

ja też miałem takie "paprochy" po tynkowaniu - kleiłem na to XPS na klej do styro, ale w pionie i krawędź XPS mam równo z wylewką

 

Ja kupiłem Arbet 040 bez frezu za 135 brutto - nie był to żaden sklep internetowy tylko dzwoniłem do przedstawiciela na Wielkopolske i się pytałem jaka hurtownia najwięcej sprzedaje ..... i okazało się ze jest taka cena...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...