Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Duris 3 tymi ręcami robiony


Recommended Posts

@Przemek o gustach się nie dyskutuje. Mi się takie podobają i tyle ;) O Twoich też mógłbym powiedzieć że mi się nie podobają, ale po co? To nie konkurs piękności ;)Pokazuje je tutaj jak wszystko z resztą. Takie se wybrałem i takie mam. A że jestem z nich zadowolony to chyba dobrze? Tym samym polecam producenta innym, bo jeszcze nie widziałem drzwi wykonanych przez lokalnego stolarza w takiej jakości.

Jeżeli chodzi o klucz to docelowo nie bedę z niego korzystał, będzie ostatecznością.

@Grend nie rozumiem jak masz te drzwi zamontowane. To na czym one stoją? Moje stoją bezpośrednio na progu z XPS pod nimi bloczek BK a pod nim beton płyty fundamentowej. Jeszcze z przodu progu będzie styro. Oczywiście drzwi można posadowić na samym styropianie jednoczesnie mocując je tylko do ścian bokami. Mnie to jakoś nie przekonuje, muszą mieć podparcie tak samo jak okna. Teraz myśle że mogłem je zamontować na samym XPS od spodu. Wycinając całkiem bloczek. W sumie mógłbym jeszcze tak zrobić ale mi sie nie chce.

Koszt drzwi z montażem to 5950 zł netto. Drogo ale moje zapędy sięgały wyżej, na szczęście się opamiętałem :cool: Zmieściły sie w planowanym budżecie więc spoko. Nie po to wypruwam sobie żyły przy innych pracach żeby sobie na drzwi żałować :yes:

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Gość grend

Sebastian my tutaj poruszamy technikę i rozwiązania a wydatki i gusta to już jest indywidualna sprawa. Ja te cegły wywaliłem dojechałem styro do krawędzi muru i wylałem posadzke i na tej posadzce stoja drzwi. Drzwi sa wysuniete na jakies 3 cm na zewnątrz i od dołu włożony będzie klocek z XPS-a.

ale jak masz na progu z XPS to OK bo tego nie zauważyłem i myslalem ze masz bezpośrednio na cegłach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam taki specjalny klocek z XPS do ktorego sa przyklejone takie prowadnice z pcv w ktore wchodzi oscieznica drzwi, a raczej sam prog. Ten xps ma wymiar chyba 8x8cm i pod niego jeszcze dam z 2cm pasek tez xps bo akurat mam.

Specjalnie nie dojecjalem posadzka do drzwi bo chcialem odciac drzwi od elementow grzejnych. Czyli posadzki, w koncu to drzwi drewniane. Na alumunium takie jak bym chcial to zdecydowanie nie mam kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Przemek o gustach się nie dyskutuje. Mi się takie podobają i tyle ;) O Twoich też mógłbym powiedzieć że mi się nie podobają, ale po co? To nie konkurs piękności ;)Pokazuje je tutaj jak wszystko z resztą. Takie se wybrałem i takie mam. A że jestem z nich zadowolony to chyba dobrze?

 

Trochę to faktycznie niemiłe, a ja jestem przyzwyczajony jak mnie ktoś opierdziela, to czasem i ze mnie coś wyjdzie. O gustach nie rozmawiam, tylko o drzwiach, a te jak ci się podobają, to OK. Wyglądają na rewelacyjnie zrobione, choć mi to przypomina z zewnątrz blachę i dlatego te uwagi... Jaka grubość? Jaki współczynnik U?

 

Koszt drzwi z montażem to 5950 zł netto.

 

Drogo.

 

Drogo ale moje zapędy sięgały wyżej, na szczęście się opamiętałem :cool: Zmieściły sie w planowanym budżecie więc spoko. Nie po to wypruwam sobie żyły przy innych pracach żeby sobie na drzwi żałować :yes:

 

Czyli masz niezbyt drogie, oraz ładne drzwi, choć ja powiedziałbym inaczej. Nie słuchaj więc wariata, tylko rób po swojemu. Sorki za uwagi, ale doktorowi też się parę dostało i grendowi, i nawet aikiemu za płyty zamiast tynków, więc teges. Serio trudno się u ciebie merytorycznie doczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać Przemek ma wahania nastrojów :D ja tam sie nie obrażam. Każdy może pisać co mu się podoba.

Drzwi grubości 8cm, Współczynnik U nie wiem dokładnie bo mam kawałek szyby. Ale sosnowe bez przeszkleń mają 0,9. Ja coś pewnie <1. Co do wygladu to chciałem żeby z daleka wyglądały jak gładkie ale z bliska jak się przyjrzysz to widać że to drewno. Dębowe już tak dobrze nie wyglądają w tych kolorach.

Wszystkie opcje i ceny można znaleźć w cenniku CALa.

Jeszcze muszę wnękę otynkować od środka i z zewnatrz oblepić trochę styro z siatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że ktoś w ogóle zauważył mój temat ;)

Opisując dalej nasze plany. Budowany dom musi być energooszczędny, w związku z tym energooszczędne plany są takie:

- przede wszystkim odcięcie się od mostków do gruntu za pomocą płyty fundamentowej, płyta będzie leżała na 10 cm XPS, a następnie na płytę z B25/30 20 cm, pojdzie kolejna warstwa styropianu EPS 100 031 10 cm (ewentualnie 15cm, muszę policzyć zyski z tego powodu i skonfrontować z kosztami), liczę na U płyty max U=0,163 W/m^2*K

- potem kolej na ściany, będą z betonu komórkowego YTONG PP4/0,6 S+GT o grubości 24cm + do tego styropian 20 cm, jeszcze nie wiem jakiś ale lambda max 033, z tego wszystkeigo liczę max U=1,3 W/m^2*K + na 3 ścianach planuję elewację wentylowaną (do przemyślenia)

- ściany działowe będą prawdopodobnie z silki 12 cm klasy E15

- okna planuję w większości nieotwierane (witryny), obecnie jestem prawie zdecydowany na okna drewniane Sokółki

 

http://www.obud.pl/zdjecia/publikacje/powiekszone/681_z1.jpg

 

Okna będą miały więc U=0,8 W/m^2*K. Dodatkowo będą rolety podtynkowe więc U powinno troche spaść, zwłaszcza w nocy gdy rolety będą zamknięte.

- Drzwi planuję też w miarę ciepłe, firmy CAL model Nuuk o U=0,8 W/m^2*K

 

http://drzwiklamki.pl/178-large_default/drzwi-zewn%C4%99trzne-cal-nuuk.jpg

 

- ze względu na konstrukcje dachu sufit będzie podwieszany do konstrukcji dachu. Zamierzam dać 20 cm wełny właśnie w sufit podwieszany (w te 20 cm pójdą później kanały od WM), między wiązary dal 15-18 cm wełny, całość max U=0,1 W/m^2*K

- dach, konstrukcja z wiązarów prefabrykowanych, mi zostaje go "załatać" i położyć jakąś membranę (tylko się zastanawiam czy faktycznie jest potrzebna?), następnie na dach pójdzie dachówka ceramiczna jakaś ciemna jeszcze nie wybrana

 

http://case-lemn-mitek.ro/wp-content/uploads/2011/01/mansard2.jpg

 

Konstrukcja dachu będzie tak skonstruowana aby wygospodarować strych na jakieś graty (karton od TV, ozdoby choinkowe itp.)

 

Mam jeszcze wątpliwości jak zrobić z sufitem nad ścianami działowymi. Czy pojechać działówkami do samych wiązarów i nad ścianami te 18 cm wełny, czy najpierw zrobić sufit 20 cm poniżej wiązarów i do niego działowkami? To drugie będzie na pewno mniej wygodne...

Na razie tyle, resztę przemyśleń napiszę następnym razem.

 


 

Witam ponownie. Mam już obliczone OZC, wyszło niezbyt optymistycznie, a mianowicie zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania to 6700 kWh/rok co daje AŻ 64,7 kWh/(m^2*rok). Trochę się podłamałem po przeczytaniu tego, liczyłem na mniej tym bardziej, że przegrody wyszły dosyć konkretne.

 

http://pics.tinypic.pl/i/00732/x68fv9ggv9jt.jpg

 

U ważniejszych przegród wyszło:

- podłoga na gruncie U=0,120-0,0121 W/m^2*K w zależnoścy czy to panele czy płytki

- ściany zew. U=0,123 W/m^2*K

- sufit pod nieogrzewanym poddaszem U=0,092 W/m^2*K

 

a tutaj podsumowanie:

 

http://pics.tinypic.pl/i/00732/6wixngmb33fz.jpg

 

co o tym sądzicie, jak w takim wypadku mam zmniejszyć zapotrzebowanie na ciepło?

 

można spróbować poszukać szczęścia w krajach z cieplejszym klimatem?:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi wejściowe

 

Są to drzwi drewniane CAL, (...) kontaktron, termiczna osłona podproża, drzwi skracane 20mm. Wym. 1000x2064mm. Do tego montowane z wysunięciem 2,5cm w warstwę izolacji na taśmie rozprężnej Illbruck Illmod Trio TP560 88mm.

Co ja moge więcej powiedzieć. Drzwi są zajebiste :D

 

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić to wyjąć badziewny kontaktron i wstawić jakiś firmowy.

Ja nie zrobiłem tego i teraz muszę wymieniać.

 

Padł mi po 4 miesiącach, jakiś noname tam wstawiają z Chin. Liczą sobie 50 zł ale potem tylko problemy.

 

I polecam okna Gebauera, mam wstawione i są zajebiste.

Względem sokółki taniej przy dębowych, ale jakość wykonania pierwsza klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebcio jak robiłeś posadzki to jaką szerokość zostawiałeś na drzwi wejściowe - do jakiego miejsca układałeś styro i robiłeś wylewkę?

 

Lepiej to pokaże obrazek, mam nadzieje że zrozumiale go narysowałem, kiepski ze mnie grafik :cool:

 

http://pics.tinypic.pl/i/00738/iw8ih5xvi1yc.jpg

 

EDIT: oczywiście większa część tego górnego bloczka to nadproże. Zapomniałem narysować ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić to wyjąć badziewny kontaktron i wstawić jakiś firmowy.

Ja nie zrobiłem tego i teraz muszę wymieniać.

 

Padł mi po 4 miesiącach, jakiś noname tam wstawiają z Chin. Liczą sobie 50 zł ale potem tylko problemy.

 

I polecam okna Gebauera, mam wstawione i są zajebiste.

Względem sokółki taniej przy dębowych, ale jakość wykonania pierwsza klasa.

 

Witam,

te firmowe wcale lepiej nie wyglądają niż te najtańsze z chin :p W każdym bądź razie kontaktorn w razie czego mam na wymianę. Co prawda nie wiem jak on może się zepsuć, musiałby się rozmagnesować?

Okna z sokółki są fajne. Dla mnie najzajebistrze były by drewniane sosnowe w kolorze własnie sosnowym z okładziną aluminiową z zewnątrz. Ale ta cena.... z resztą okna już mam i jarałem się tylko na początku. Teraz już tylko po prostu są. Tak jest ze wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

te firmowe wcale lepiej nie wyglądają niż te najtańsze z chin :p W każdym bądź razie kontaktorn w razie czego mam na wymianę. Co prawda nie wiem jak on może się zepsuć, musiałby się rozmagnesować?

 

Magnes działa. U mnie po prostu kontaktron wskazuje stan "zwarty" czyli jak by drzwi cały czas były zamknięte.

On fabrycznie jest wklejany a nie wciskany i jest problem z jego wyjęciem - jedynie można go rozwiercić.

 

Drzwi nie mam obrobionych od wewnątrz, także rozwierciłem go, usunąłem klej i wstawiłem satelowski. Kable zostawiłem w środku, jak by mi satelowski padł to mogę go wyciągnąć i wstawić nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magnes działa. U mnie po prostu kontaktron wskazuje stan "zwarty" czyli jak by drzwi cały czas były zamknięte.

On fabrycznie jest wklejany a nie wciskany i jest problem z jego wyjęciem - jedynie można go rozwiercić.

 

Drzwi nie mam obrobionych od wewnątrz, także rozwierciłem go, usunąłem klej i wstawiłem satelowski. Kable zostawiłem w środku, jak by mi satelowski padł to mogę go wyciągnąć i wstawić nowy.

 

No to powiem Ci że dziwne :) Ja niestety drzwi już obrobiłem. Zobaczymy mam nadzieje że się nie uszkodzi. W razie czego będę myślał.

 

Ten dolny bloczek z BK masz równo z wylewką? coś mi to nie pasuje. będziesz kleił płytki w wiatrołapie do BK prosto?

 

Tak, mam bloczek równo z wylewką, skróciłem go o 1,5 cm. Tak, mam zamiar kleić płytki prosto do BK. A nie można tak robić?

Mam nadziej że uda mi się trafić z fugą nad przerwe pomiędzy BK a wylewką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że tak ludzie leją, ale po co? Mi nie zależy żeby dojść z podłogówką do drzwi (są drewniane to poco je grzać z jednej strony a z drugiej chłodzić), a nawet tego nie chce bo wydaje mi się gorszym rozwiązaniem. Wydaje mi się też że lepiej jak wylewka z podłogówką jest jak najdalej od temperatury zewnętrznej. A u mnie to będzie 26cm izolacji i te 14cm bloczka BK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...