Przemek Kardyś 23.12.2015 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 U mnie wylewkę zrobili jakby tylko od środka, to znaczy beton nie wchodzi w otwór, gdzie są drzwi wejściowe. Wsadzili kawałek styropianu i zostawili cały próg niżej. Potem podmurowałem próg na wysokość wskazaną przez stolarza, a ten zamontował je na takiej wysokości, żeby od środka spód ramy licował się z płytkami, czyli jakieś 1-1,5cm wyżej niż wylewka.Nie montowałbym za to drzwi wejściowych na kotwach, bo są ciężkie, a beton komórkowy - wiecie sami jaki. Montaż na krawędzi muru to chyba najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 23.12.2015 15:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Jak nie na kotwach to na czym zamontowales? Na dyblach? Ale wtedy taki dybel conajmniej 10 cm od krawedzi muru. Jeszcze zalezy jakiej klasy BK. Ja mam na kotwach i konkretnych kolkach fishera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 23.12.2015 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Znaczy się - nie na konsolach. Sorry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 23.12.2015 18:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Ja po za murem to zamontowalbym tylko na MOWO ale to drogie i nie sprzedaja w tak malych ilosciach jak trzeba na drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylwekr 23.12.2015 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Ja po za murem to zamontowalbym tylko na MOWO ale to drogie i nie sprzedaja w tak malych ilosciach jak trzeba na drzwi. Alternatywą dla MOWO może być Winframer, można kupić na sztuki 1.20 kantówki kosztuje ok 80 zł, zastanawiam się nad użyciem tego do drzwi wejściowych i tarasowych, na okna zastosuję inny "patent" MOWO szkoda, ze też na sztuki nie można kupic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 23.12.2015 23:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Witam. Jeżeli chodzi o tego winframera to tez nie jest takie oczywiste jak się wydaje np tu niby oferują w długościach 1,2mb ale jak bedziesz chciał już kupić to się okaże że nie mają i że chcesz małą ilosć itp. Chciałem to od nich kupić własnie do drzwi ale nie dało rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylwekr 24.12.2015 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2015 Witam. Jeżeli chodzi o tego winframera to tez nie jest takie oczywiste jak się wydaje np tu niby oferują w długościach 1,2mb ale jak bedziesz chciał już kupić to się okaże że nie mają i że chcesz małą ilosć itp. Chciałem to od nich kupić własnie do drzwi ale nie dało rady. Teraz to i na Alle.. można kupić. Wcześniej widziałem w podobnej cenie jak w podanym przez Ciebie sklepie, teraz ktoś wystawił po 95 zł szt. Pewnie kwestia niedługiego czasu i tego typu systemów będzie jeszcze więcej w sprzedaży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 04.01.2016 19:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Sufit Etap I Witam znów po dłuższej przerwie. Niestety czasu na budowanie mam jak na lekarstwo które akurat by mi sie przydało bo trochę się rozłożyłem. Tak się kończą harce w mrozie. Ale przynajmniej mam dłuższą chwilę żeby tu coś naskrobać. Jak wiadomo głównym tematem jakim sie ostatnio zajmuję to sufit podiweszany. Wykonuję sufit o konstrukcji dwupoziomowej. Pewnie w większości mógłbym go zrobić inaczej ale tak jest prosto i pewnie. Wszystko robię na profilach o grubości blachy 0,55mm - grubszych u mnie nigdzie nie maja od reki, a przy tym nie sa drogie. Może najpierw zacznę od materiałów jakich używam do robienia tegoż sufitu. http://files.tinypic.pl/i/00741/531ox9pio00d.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/z03p25qj8u4l.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/dmsly6pff97r.jpg Jako paroizolacje stosuję folie PE 0,2mm - można oczywiście dać jakieś "oddychające" 2x droższe itp. Ale moim zdaniem od usuwania wilgoci jest wentylacja a folia ma szczelnie blokować jej przepływ. Po za tym przezroczystość tej folii bardzo pomaga przy przykręcaniu płyt! Do kompletu taśma akustyczna (wygłusza, uszczelnia i trochę podobno zwiększa ognioodporność), taśma butylowa do łączenia folii PE ze ścianami, taśma dwustronna do przyklejania folii PE do profili i na koniec taśma do łączenia folii PE. http://files.tinypic.pl/i/00741/e6dvnfg6jjwv.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/uhylq6arjc5v.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/nweo1s32se4r.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/4uxjr66pntdd.jpg Wszystkie płyty oprócz wodoodpornych to płyty RIGIPS 4PRO z czterema spłaszczonymi krawędziami. Jedna taka płyta kosztowała mnie ok 21zł a zwykła kosztuje 15 zł, przy wszystkich płytach to ok 250zł różnicy. Moim zdaniem warto. Już mi oszczędziły pracy a przy szpachlowaniu będzie mam nadzieje jeszcze lepiej. Wszystko wieszam na wieszakach obrotowych mocowanych do wiązarów lub dodatkowych łat wkrętami ze złotym ocynkiem 5x50 z wiertłem i na torxa. Nauczony trudami budowy już innych niż na torxa nie uznaje. Po krótce opisze co i jak robie. Wiem że tego jest mnóstwo na internecie (sam się z tego uczyłem), ale zawsze może komuś coś pomogę, a i pamiątka bedzie Najpierw wchodzi laser z wyznaczeniem płaszczyzny dolnej rusztu z profili. Wysokośc tak na prawdę ustaliły puszki rozprężne (we wszystkich pomieszczeniach to 280cm). http://files.tinypic.pl/i/00741/41t8vkhvdf2d.jpg Potem oczyszczam ściany z pyłu i kurzu przed przyklejeniem taśm. http://files.tinypic.pl/i/00741/w8tisjltpacz.jpg Potem idzie tasma poślizgowa i nad nią taśma butylowa - wszystko od lasera. http://files.tinypic.pl/i/00741/3j3shswgxzau.jpg Nastepnie przyklejam folię PE która później będzie wywinięta na folię poziomą: http://files.tinypic.pl/i/00741/xmmic8tqkgxa.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/wxr77u1k2ibl.jpg Jak już to zrobię to na docięte na wymiar profile UD przyklejam taśmę akustyczną i wiercę w nich otwory co 37cm. Takie profile przykładam do ściany do lasera i wiercę pierwsze dziury pod kołki szybkiego montazu. http://files.tinypic.pl/i/00741/ve9xh1nl1j9q.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/ozhlavarztkl.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/mz1tevljan7o.jpg W tym momencie chowam laser i zaczynam od docinania profili nośnych - czyli tych wsuwanych w profil UD i do których przykręcam płyty GK. W pokojach jest lajtowo bo więcej niż jeden profil tam nie wchodzi więc jest w miare sztywnie. Na to kładę profile główne. Profile główne sa mocowane za pomocą wieszaków obrotowych do dolnego pasa wiązarów, jak na zdjęciach powyżej. Spinam łączniki krzyzowe http://files.tinypic.pl/i/00741/vqbsix0ldntv.jpg Sprawdzam łatą 2,5 czy jest płasko - jak trzeba to równam wieszakami. http://files.tinypic.pl/i/00741/p6nholb6u0wo.jpg Na koniec stelaż wygląda tak: http://files.tinypic.pl/i/00741/z39z3i7dt60o.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/e3w95foyngok.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/7em3n0bn1o3h.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/lbctky8o3wb1.jpg Jak juz mam gotową konstrukcję i wypoziomowaną to przyklejam DOBRĄ taśmę dwustronną (tania z allegro się nie nadaje) pod każdy łącznik przyżowy i co 40cm przy ścianch na profilu UD. Do tego przyklejam folię paroizolacyjną z zakłądem 10-15cm i wszystko sklejam taśmą (rościągliwą - lepiej się klei do frywolnej folii). http://files.tinypic.pl/i/00741/9vq3jk93uyax.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/fv873jfvn9v3.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/9omkx2w9cr82.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/5qjlgthjd0e2.jpg Kolejny etap to przykręcanie płyt. Samemu nie wyobrażam sobie tego robić, w związku z tym kupiłem sobie pomocnika. http://files.tinypic.pl/i/00741/kalfkkfc7nhg.jpg Płytę 1,2m x 2,6m kładę na niego (też nie jest łatwo z nimi samemu) i jadę w górę. Przykrecam albo ze styropianów albo z drabinki. Mam zasięg łap 2,40 więc taka paczka styro jest idealna. http://files.tinypic.pl/i/00741/ckag9nzdaugr.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/bk0l8bllqw4l.jpg http://files.tinypic.pl/i/00741/b5phq6lmmeqr.jpg Wszystko robię z wiedzą wyszukaną z netu, z kanału na YouTube GipsKartonITD no i z tradycyjnej formy, która mimo wszystko pokazuje i tłumaczy szczegóły których w internecie nie ma, dobrze wydane 19 zł! http://files.tinypic.pl/i/00741/dg18zen5ibqr.jpg Na razie to by było na tyle. Sufity kończe w wolnych chwilach jak pogoda i zdrowie pozwalają. W między czasie robię inne drobne rzeczy. Ciągle czekam też na PC od jbloch'a. Ale i tak nie ma jej co odpalać jak w domu mam -10*C ! i cały salon otwary. Skończe sufity to mam nadzieje że pompa wjedzie, wysypię granulat i będzie w końcu ciepło Pozdrawiam czytających! cdn.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 04.01.2016 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Profesjonalny instruktaż... Jaką taśmę dwustronna użyłeś ?? i jak ją przykleiłeś przy -10 stopniach ??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 04.01.2016 19:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Dopiero dzisiaj rano miałem -10*C ale wczoraj jeszcze przy -6 się kleiła. W zalezności za co chwycę to przyklejam jedną dwustronną do sklejania membran thermotape czy coś takiego (została mi nieużyta po robieniu dachu) a druga to jakaś z lokalnej hurtowni nie pamietam nazwy ale nie najtansza. Kupiłem tez taką z allegro to dupa, folia jak sie powiesi to nastepnego dnia juz wszystko odlepione i od nowa. Miałem też z allegro taśme do łączenia folii to też dupa. Nastepnego dnia prawie wszystko odklejone (dobrze że od razu płyt nie kreciłem). Potem kupiłem delfina za 15 zł i jest ogromna różnica. Trzyma w mrozie i nic nie odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 04.01.2016 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 To ty mieszkasz na biegunie ciepła.... Ja miałem dzisiaj rano -16stopni a powyżej -10 to było w piątek. Nie wiem jak to wyglada w Suwałkach ... Tasma delfina - to jest firma ?Ja swoją super taśmę za 38pln jeszcze sprawdzałem w domowych warunkach i faktycznie klei tak ze później nie można tego odkleić - tylko że musi byc 20 stopni a do maja nie będe czekał ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 04.01.2016 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Dużo pracy z tymi sufitami, ale taniej niż strop. Mnie po taniości kosztował 16 tyś z wieńcami i tynkowaniem, czyli sam strop jakieś 13500. Przy 128m2 wychodzi 105 zł/m2.Widzę, że wkrętów nie żałujesz. Nie za dużo tego? I dlaczemu wkręty na torksy? I w ogóle to dla mnie zbyt starannie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 04.01.2016 19:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Ja miałem w nocy -15*C ale w domu max -10. Bezwietrzne warunki w środku i duża akumulacja wychodza na wierzch. W ciagu dnia jeszcze słońce, a u mnie penetruje pół domu - dosłownie. Oczywiście po kilku takich nocach w środku pewnie i by zeszło do tych -15. Z drugiej strony tak samo długo będzie się temp podnosić. Delfina mam tylko do folii PE, moim zdaniem jest dobra. EDIT: Grend specjalnie dla Ciebie się wysiliłem i znalazłem tą którą wczoraj kleiłem, to thermo tape yellow - jak teraz patrze to w karcie tech ma napisane że klei do -10 hehe wiec sprawdziłem i prawda. Niestety nie pamietam ile kosztowała, ale na pewno nie 5 ani 10 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 04.01.2016 20:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Dużo pracy z tymi sufitami, ale taniej niż strop. Mnie po taniości kosztował 16 tyś z wieńcami i tynkowaniem, czyli sam strop jakieś 13500. Przy 128m2 wychodzi 105 zł/m2. Widzę, że wkrętów nie żałujesz. Nie za dużo tego? I dlaczemu wkręty na torksy? I w ogóle to dla mnie zbyt starannie. Wkręty na torxy do wszystkiego innego (głównie drewna). Po pierwsze mają fajny łeb nawiercajacy i potem wiertło prowadzące co nie powoduje pękania drewna w miejscu wkrecania, no i torx lepiej sie trzyma bitu i wkręty "same się wkręcają" przy operowaniu jedną ręką na wysokości w pozycji "galopującego psa" to dużo ułatwia:) Jakby wkręty do blachy 25mm robili na torxa i mógłbym je kupić to bym ich używał. Płyty przykręcam już zwykłymi ale do blachy nie do drewna! A odstępy hmmm tak mi wychodzi, ciężko mi trafić te max 15cm, wolę robić gęściej niż potem chodzić i dokręcać. A po za tym na płytach będzie się opirała cała izolacja stropu! więc im więcej wkrętów tym lepiej. Co do staranności.... pisałeś coś o legendarnych szczelnych sufitach z GK, może uda mi się to osiągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 04.01.2016 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Ta daj Ci Boże. Ja jestem bajzlarz tak ładnie nie mogę, bo mam krótkie palce, które nie nadają się do prac wymagających zdolności manualnych. Natury nie oszukasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bob_budownik 04.01.2016 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Pięknie!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brochas 04.01.2016 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 co za PC będzie i jakie koszta zakupu wraz z instalacją ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 05.01.2016 08:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Witam. Jak PC bedzie u mnie stala to sie wypowiem. Na razie nic nie mowie bo nie wiem co Jacek na to. Wszystko bedzie opomiarowane a jak mi sie bedzie chcialo to zrobie prosta stronke gdzie bedzie bierzacy COP, temperatury pobierana moc itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 06.01.2016 19:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 Witam,ostatnimi czasy rozmyślam nt izolacji stropu. Ze względu na wygodę, szybkość i relatywnie niską cenę mam plan zasypać strop regranulatem styropianu. Możliwe że wynegocjuję cenę 60zł/m^3 regranulatu ze styro grafitowego. Planowana grubość izolacji to 60cm. Na górę chciałem dać 5cm wełny aby tylko zabezpieczyć regranulat przed migracją na skutek wentylacji poddasza. Teraz się zastanawiam czy nie zrobić 40cm regranulatu i 20 cm wełny 039 pomiędzy dolne pasy wiązarów (m^3 takiej wełny kosztuje podobnie co regranulat). W sumie to zrobiłbym tak ale: już ponad pół domu mam "osufitowane" a przydałoby się pod taką wełne sznurkowanie, jak to teraz osznurkować od góry? A może nie trzeba sznurkować i ułożyć to wszystko ładnie na wysypanym regranulacie? Co na to stelaż? Bo taka wełna trochę waży, chociaż stelaż powinien wytrzymać. Może osznurkuje tylko salon gdzie są duże szerokości, a reszta pokoi gdzie jest zwarta zabudowa i przeważnie po jednym profilu na długośc olać sznurkowanie? Czy jest ktoś w stanie mi doradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 06.01.2016 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 wełna chyba nie może być pod styro bez przerwy na wentylację.Najpierw styro potem wełna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.