aiki 17.04.2016 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Te koryta zamknij Nie mogę na to patrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 17.04.2016 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Aiki - tych korytek chyba się nie zamyka, ale rzeczywiście jakieś opaski i uporządkowanie tego co jest by się przydało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 17.04.2016 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Eeee.. Przemas dorobi zamknięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 17.04.2016 19:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Doktor ma racje tych sie nie zamyka i tak będą zakryte podłogą strychu. Powiem wam że chciałem je już przy układaniu porzadkować, na początku tak robiłem ale m wiecej a te kable z krążków sie skrecaja to mnie h** strzelał i dałem sobie spokój, teraz jak na nie patrze to tym bardziej mi sie nie chce. Zakryje nie bedzie widać, a zdjęcia z forum usunę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 17.04.2016 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Nie mogę patrzeć przez ich ilość.Zamknąć bym zamknął aby nie szwędały się po całym strychu.W pracy instalacja jest podobnie ciągnięta tylko przekroje jakieś takie większe i z jakiegoś dziwnego powodu potrafią wyłazić z koryta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 18.04.2016 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 sebcio, mam pytanie odnośnie folii na chudziaku. Czy izolowałeś jakoś specjalnie różne przepusty co wychodziły z chudziaka? Czy może po prostu nacinałeś folię tym miejscu i tyle? Po zdjęciach widzę że nie mocowałeś rur od odkurzacza do chudziaka. Nie obawiasz się że może ona podczas pracy drgać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 18.04.2016 14:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 sebcio, mam pytanie odnośnie folii na chudziaku. Czy izolowałeś jakoś specjalnie różne przepusty co wychodziły z chudziaka? Czy może po prostu nacinałeś folię tym miejscu i tyle? Po zdjęciach widzę że nie mocowałeś rur od odkurzacza do chudziaka. Nie obawiasz się że może ona podczas pracy drgać? Tak, sklejałem je folią, może nie potrzebnie bo płyta fund. też jest izolowana, ale taśma jest tania. Rur nie mocowałem tymi uchwytami bo nie było potrzeby, miałem ją wsadzoną pomiedzy styropiany, a wolne przestrzenie wypełniłem pianą, to wszystko tak sie wypełniło i posklejało że nic tam nie drgnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 18.04.2016 14:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) Od jakiegoś czasu mam rozterkę jakie drzwi wewnętrzne kupić, kolor to jedno (albo białe malowane bez struktury, albo w kolorze drewna (np sosna)). Większym problemem jest producent. Nie wiem jakie, dzisiaj byłem i oglądałem i jedyne które mi się podobały to lite dębowe olejowane i woskowane kosztowały 4600 zł/szt. !! A budżet mam max 1200 zł/szt już z klamką ! WIęc nie zaszaleję. Te tańsze okleiny po prostu wyglądają tandetnie i mi się nie podobają...No i tak sobie pomyślałem może pójdę to jakiegoś stolarza? Co myślicie o drzwiach wew. od stolrza? Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez sebcioc55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 18.04.2016 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Porządne jesionowe od stolarza to 1500zł. Sosnowe można kupić nielakierowane za ~450zł, plus ~250 zł futryna, ale sosna miękka jest i się zniszczy. Dębowe to znowu jak trumna wyglądają, więc chyba jesion najlepszy. Lakierowanie samemu też najlepiej nie wyjdzie, więc może jakiś lakiernik samochodowy zaprzyjaźniony, albo kup sobie pistolet i kompresor...Drzwi od stolarza spoko, ale drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 18.04.2016 15:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Kurde 1500 to drogo. A drzwi mam 7 szt. Liczylem ze w 8k sie zmieszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 18.04.2016 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Ja tylko raz kupiłem oklejane drzwi. Nie były tanie i niby markowe, ale odklejająca sie okleina nie wyglada estetycznie. Do domku na działce kupiłem sosnowe i jestem zadowolony. Pomalowalem białym impregnatem i wyszło bardzo ładnie. Myśle, że lepiej byłoby olejować, ale nie znalazlem taniego białego oleju. Mam je dopiero trzy lata to ciężko ocenic solidność sosny, ale pók co nie mam im nic do zarzucenia. Koszt ze zwykłymi ościeżnicami ( nie obejmujacymi ściany) wyszedł mi poniżej 500zł zł. W nowym domu zrobie tak samo, tylko z ościeżnicami regulowanymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 18.04.2016 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Tak, sklejałem je folią, może nie potrzebnie bo płyta fund. też jest izolowana, ale taśma jest tania. Rur nie mocowałem tymi uchwytami bo nie było potrzeby, miałem ją wsadzoną pomiedzy styropiany, a wolne przestrzenie wypełniłem pianą, to wszystko tak sie wypełniło i posklejało że nic tam nie drgnie. Taśmą bitumiczną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 18.04.2016 19:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) Ja tylko raz kupiłem oklejane drzwi. Nie były tanie i niby markowe, ale odklejająca sie okleina nie wyglada estetycznie. Do domku na działce kupiłem sosnowe i jestem zadowolony. Pomalowalem białym impregnatem i wyszło bardzo ładnie. Myśle, że lepiej byłoby olejować, ale nie znalazlem taniego białego oleju. Mam je dopiero trzy lata to ciężko ocenic solidność sosny, ale pók co nie mam im nic do zarzucenia. Koszt ze zwykłymi ościeżnicami ( nie obejmujacymi ściany) wyszedł mi poniżej 500zł zł. W nowym domu zrobie tak samo, tylko z ościeżnicami regulowanymi. Hmm też może tak sie stac, choć podobno na drzwi porty jest 5 lat gwarancji i wyglądają solidnie. Musze się ogarnąć bo na drzwi sie sporo czeka... Taśmą bitumiczną? nie wiem jaka to jest. Ale używałem jakiejś specjalnej do folii PE z lokalnej hurtowni, ale lepiej kup tą, jest zajebista, kleiłem nią inne rzeczy i trochę wentylacji jest elastyczna, nie rwie się i mocno trzyma. Albo jakąś inną stąd Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez sebcioc55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 29.04.2016 20:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam po raz kolejny w moim tygodniku, a może nawet miesięczniku. Skończyłem szpachlować sufity, w międzyczasie je sobie szlifuje, coś tam maluje, załatwiam papierki i takie tam. Szukam też firmy która mi wykona kuchnie na wymiar. Nie chce zwykłej ze sklepu bo mi sie nie podobają i jakość też średnia. Najlepiej to bym zrobił sam ale nie wyszło by tak jak od PROfesjonalisty i pewnie bym sie urobił po łokcie. I musiałbym kupić wiele dodatkowych narzędzi, więc wyjdzie na to samo jak dam komuś zarobić a się nie narobię i będę zadowolony Może wrzucę kilka zdjęć. http://files.tinypic.pl/i/00781/ecjs1053xkdu.jpg Tutaj do wzmacniania spoin używałem taśmy papierowej. Źle mi się z nią współpracowało. Nie wybacza błędów, w jednym miejscu mi się zrobiły pod nią bomble i trzeba dawać więcej masy niż przy fizelinie. A fizelina jest spoko i tańsza. Ponieważ spece mówią że taśma mocniejsza to zrobiłem test. Skręciłem dwie płyty ze sobą i spoinę wzmocniłem samą masą konstrukcyjną (rigiips vario), potem vario + taśma papierowa i na samej górze vario +fizelina. Płyty trzymały się tylko jednego profila, były takiej samej szerokości i długości. Wykonałem na nich Q1, Q2 i brzydkie Q3. http://files.tinypic.pl/i/00781/o57hoaepzhs4.jpg Przyłożyłem siłę pionowa na krańce płyt (w miejscu łączenia były podparte profilem CD60), w przypadku mojego sufitu zasymulowałem to gdyby ktoś wskoczył na profil na którym są połączone dwie płyty. Najpierw i dosyć szybko pękła sama masa, a po chwli i dość sporym nacisku jednocześnie pękła i fizelina i taśma papierowa. Uznaję że był to remis, ale ponieważ lepiej mi się robiło fizeliną i jest tańsza to ją polecam i w ewentualnej przyszłości będę z niej korzystał Jeszcze pare zdjęć sufitu, w sumie to nie ma co pokazywać. http://files.tinypic.pl/i/00781/9usjbe6mmcyi.jpg http://files.tinypic.pl/i/00781/ld97tfdurblj.jpg Aaa jeszcze chciałem pokazać jak wygląda połączenie ślizgowe gdy jest gotowe na akryl i malowanie. Po prostu przejeżdżam nożykiem na łączeniu i zrywam taśme. Wychodzi elegancko. Nigdzie wcześniej takiego detalu nie widziałem, może komuś się przyda. http://files.tinypic.pl/i/00781/brq1c86c0kmu.jpg http://files.tinypic.pl/i/00781/iwgw7lo15d0r.jpg Z rzeczy formalnych to mam już pozwolenie na użytkowanie i wszystkie mapki za horrendalne pieniądze, zostało mi tylko zrobić wpis w księdze wieczystej że dom stoi, pewnie za kilka stów ;/ W związku z powyższym mogłem zmienić taryfę na taką dla ludzi. http://files.tinypic.pl/i/00781/1ppseo6wde0z.jpg W związku z tym zacząłem puszczać PC bez kagańca (oczywiście odpala się tylko w tańszej taryfie). W nocy temp oscyluje wokół zera a ja mam jeszcze dwa przepusty nieuszczelnione więc trochę akurat pizga tam gdzie jest czujnik temp. W każdym bądź razie chciałem przeanalizować czy faktycznie mi to wchodzi na tanią taryfe i czy się zgadza ze wskazaniem podlicznika w mojej szafie. Okazało się że gościu co zmieniał taryfę nie ustawił dobrze daty i godziny. Była przesunięta o 10h do tyłu. Teraz jak to przemyślałem to mogłem tego nie zgłaszać ;/ bym miał tańszy prąd od 8-16 i 3-5. Skoro już piszę o PC to pokażę jak tania chińska pompa wygląda w środku - jest prawie pusta. W markowych pompach jest to samo tylko że może większe, a kosztuje 5x tyle. http://files.tinypic.pl/i/00781/meiai3ov0ogp.jpg pozdrawiam czytających Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez sebcioc55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brochas 29.04.2016 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 masz u siebie podłogówke ? jak u ciebie sprawa z wygrzewaniem ? ja mam ok 200m2 podłóg, pompa pracuje 24h na dobe przez 10dni.mam ustawione 40stopni na wyjsciu i nie moze dojsc, po ok 10dniach na wyjsciu mam 34 (mimo ze ustawione jest na 40stopni, nie daje rady szybko podrzewac) a z podłogowki wraca jakies 27stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 29.04.2016 21:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 masz u siebie podłogówke ? jak u ciebie sprawa z wygrzewaniem ? ja mam ok 200m2 podłóg, pompa pracuje 24h na dobe przez 10dni. mam ustawione 40stopni na wyjsciu i nie moze dojsc, po ok 10dniach na wyjsciu mam 34 (mimo ze ustawione jest na 40stopni, nie daje rady szybko podrzewac) a z podłogowki wraca jakies 27stopni. Zapodałeś fajny temat. Coś musisz mieć nie tak, masz może mieszacz w instalacji podłogówki? No i co z izolacją? Bo może masz jeszcze dziurawy dom i wszystko wylatuje w kosmos. A powiedz czemu chcesz mieć aż 40*C na zasilaniu?? Powiem jak u mnie jest/było. Po podłączeniu PC posadzka miała 5*C, niestety miałem wtedy jeszcze taryfę budowlaną. Odpalałem PC na spokojnie recznie. Zwiększejąc temp posadzki o około 2*C dziennie żeby nic nie popękało. Ostatecznie tendencja jest taka że mam na powrocie 5*C mniej niż na zasilaniu. Do tej pory widziałem najwięcej na zasilaniu 27*C na powrocie 22*C a temp posadzki wtedy 20*C, ponieważ mam 10cm posadzkę to trzeba długo w nią ładować zadaną temp żeby taka się w niej ustaliła. EDIT: teraz na szybko przeczytałem żę faktycznie u mnie też będę musiał wygrzać posadzki. Zacznę od jutra. Coś kiedyś słyszałem ale nie kojarzyłem. Dzięki za przypomnienie bo za jakiś czas wjeżdżam z płytkami i mogło by być krucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brochas 29.04.2016 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 jeżeli masz temp posadzki 20stopni to temp otoczenia ma pewnie max 17aby miec temp ok 21-22 otoczenia to temp posadzki musi miec ok 30stopni, u mnie temp na wyjsciu jest ok 33 a temp powrotu ok 28stopni, narazie nie sprawdzalem temp posadzki ani temp otoczeniadodatkowo przez caly dzien otwarta jest duza podwojna brama wiec pewnie przez brame wszystko ucieka w dzien, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 29.04.2016 21:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 Wlasnie wrocilem. Pojechalem zwiekszyc temp zadana w domu. Mialem temp w srodku 17.4* a posadzki 17*C. Zadalem 23.6*C. Napisze rano co zastane jak tam pojade. Ze ja nie ogarnalem tego wygrzewania, a to przeciez konieczne. Aż sam sie sobie dziwie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brochas 29.04.2016 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 23.6 na pompie ? czy jak ? jak regulujesz temp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 30.04.2016 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2016 Seb, przypomnij jeszcze co to za pompa i opisz wrazenie z pierwszego okresu eksploatacji i jej obslugi. Sam przymierzam sie do chinki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.