Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Duris 3 tymi ręcami robiony


Recommended Posts

Znalazłem pewne rozwiązanie co do twoich wymagań termoizolacyjnych np. rolety firmy z Krakowa. BTW, też buduję Duris 3 także miałem podobne dylematy, w końcu trzeba w tych czasach stawiać na energooszczędność - ale z rozwagą ;) nie mam kasy pancernej, niestety ;)

 

Jak widać na załączonym obrazku zimne powietrze przenika do skrzynki, jednak jest ona oddzielona od muru za pomocą poszerzeń, a także warstwy styropianu ok. 10cm od strony mieszkania.

 

 

Przykład rozwiązania "ciepłych" rolet ;)

 

Untitled 2.jpg

Edytowane przez robbaz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

Jest to dobre rozwiazanie, lecz duzo drozsze niz moje. To zalezy jakie bierzesz profile okienne, ja biore nie tanie, a jak pewnie wiesz w duris 3 okna sa bardzo szerokie, co dodatkowo podnosi koszty. Jakby to byly standardowe okna jakies 150cm np to moze juz bylo by lepiej. A tak to do wszystkich okien z takimi poszerzeniami musialbym dolozyc z 2tys. A po za tym okna naroznego niemoglbym tak zrobic bo podciag by mi sie zmniejszyl i trzeba by bylo rzezbic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem pewne rozwiązanie co do twoich wymagań termoizolacyjnych np. rolety firmy z Krakowa. BTW, też buduję Duris 3 także miałem podobne dylematy, w końcu trzeba w tych czasach stawiać na energooszczędność - ale z rozwagą ;) nie mam kasy pancernej, niestety ;)

 

Jak widać na załączonym obrazku zimne powietrze przenika do skrzynki, jednak jest ona oddzielona od muru za pomocą poszerzeń, a także warstwy styropianu ok. 10cm od strony mieszkania.

 

 

Przykład rozwiązania "ciepłych" rolet ;)

 

[ATTACH=CONFIG]279329[/ATTACH]

 

każda roleta podtynkowa powoduje mostek cieplny a 10cm między poszerzeniem a roletą to jest za mało. tak jak pisał sebcioc jest to też droższe więc beznadziejny sposób jak na dom energooszczędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ze powoduje mostek, no ale wiesz....

Okna tez powoduja mostki, czyli mamy ich nie robic? Tak samo wszyscy mowia o oknach w najwiekszej liczbie od poludnia bo mniejsze straty zima. A co z przegrzewaniem pomieszczen latem? W domu energooszczednym to problem, a pasywnym jeszcze wiekszy. Wiec trzeba to wyposrodkowac. Bo kWh na klime latem tez kosztuja.

Jak mowi moj kierbud: nie dajmy sie zwariowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobię coś takiego nowy.dom.pasywny.z barierką.1.jpg i po problemie ze słońcem. w domach energooszczędnych daje się dużo od południa bo to są jedyne okna które przynoszą więcej zysków niż strat. wschodnie i zachodnie gdzieś na zero wychodzą a północne to są tylko największe straty. a okno od ściany różni się tym że może przynosić zyski a ściany to tylko straty. dlatego w budownictwie pasywnym kładzie się nacisk na jak najwięcej okien południowych minimalna ilość wschodnich i zachodnich i jeżeli jest to możliwe to eliminacje okien północnych. a rolety nie mogą powodować przerwy w izolacji bo robią duży mostek. ale to jest ważne w domach pasywnych a w energooszczędnych możliwy jest kompromis.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda roleta podtynkowa powoduje mostek cieplny a 10cm między poszerzeniem a roletą to jest za mało. tak jak pisał sebcioc jest to też droższe więc beznadziejny sposób jak na dom energooszczędny.

 

Skoro twierdzisz, że beznadziejny to znajdź lepsze "gotowe" rozwiązanie. Skrzynka ma najlepsze na obecną chwilę parametry, U=0,3, gdzie większość skrzynek od 1,0 do 1,4. Moja propozycja to odpowiedź na ten fragment postu:

Tak jak pisałem wyżej, moim zdaniem roleta na widoku to masakra. Muszę ją wsadzić pod izolację/zrównać ją. To moje kombinowane nadprożę wydaje się dobrym rozwiązaniem, nie mniej jednak wymaga trochę zabawy, no i wszystkie okna od góry bedą mocowane w XPSsie.

 

Wg mnie montowanie okna 2,5m x 2,35m od góry na XPS to pewne ryzyko, ale tę kwestię już zostawiam inwestorowi. Wg mnie pomysł ciekawy, aczkolwiek kombinacji trochę będzie ;)

 

Co do kosztów poszerzeń...znam je i nie wydaje mi się aby obciążały mocno budżet. Przynajmniej mam pewność, że konstrukcja będzie stabilna.

 

Co do styropianu...obliczyłem dokładnie i wychodzi, że 17cm, więc wg mnie nie jest to za mało. Dodam, że wg projektu Duris 3 izolacja ścian zewn. to 12cm, ja daję 20, względnie 22cm więc i tak o niebo lepiej niż założył projektant.

 

Parametry skrzynki LUNA:

roleta.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro twierdzisz, że beznadziejny to znajdź lepsze "gotowe" rozwiązanie. Skrzynka ma najlepsze na obecną chwilę parametry, U=0,3, gdzie większość skrzynek od 1,0 do 1,4. Moja propozycja to odpowiedź na ten fragment postu:

 

 

Wg mnie montowanie okna 2,5m x 2,35m od góry na XPS to pewne ryzyko, ale tę kwestię już zostawiam inwestorowi. Wg mnie pomysł ciekawy, aczkolwiek kombinacji trochę będzie ;)

 

Co do kosztów poszerzeń...znam je i nie wydaje mi się aby obciążały mocno budżet. Przynajmniej mam pewność, że konstrukcja będzie stabilna.

 

Co do styropianu...obliczyłem dokładnie i wychodzi, że 17cm, więc wg mnie nie jest to za mało. Dodam, że wg projektu Duris 3 izolacja ścian zewn. to 12cm, ja daję 20, względnie 22cm więc i tak o niebo lepiej niż założył projektant.

 

Parametry skrzynki LUNA:

[ATTACH=CONFIG]279460[/ATTACH]

 

nie wziąłem pod uwagę że autor wątku nie chce widocznej rolety. ale mimo tego jego rozwiązanie będzie lepsze od tego które pokazałeś bo będzie mniejszy mostek cieplny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie widzisz różnicy? on da okno częściowo na mur i izolację więc będzie miał jakąś ciągłość izolacji a w twojej koncepcji tego nie ma nie mówiąc już że nawet nie widzę u Ciebie nadproża.

 

Oczywiście, że jest nadproże. ale jest ono nad poszerzeniem - nie miałem czasu by bawić się w szczegóły. Co do wysunięcia okien to maks 2cm, bo jeśli więcej to wg mojej wiedzy to drogi interes.

 

Koszt wykonania takiego montażu okien na tzw. systemie konsoli do projektu Duris 3 to ok. 4000-5000zł dodatkowo, koszt poszerzeń to 1000-1500zł (zakładam wymiary okien wg projektu). Pytanie odwieczne ile zaoszczędzę na tej różnicy(jeśli w ogóle jest)....może 100/200zł za sezon?

 

Osobiście wolę wydać 1/5 tej kwoty do głowic termostatycznych eQ-3 i zaoszczędzić 20-30% za sezon, czyli ok. 500-800zł. Wg mnie wszelka inwestycja w energooszczędność powinna mieć uzasadnienie ekonomiczne. Znam swój budżet i wiem jakie ma granice ;) Dużo zainwestuję w materiały i izolacje itp., a przytnę na wykończeniówce...tam, że tak powiem wyżyję się artystycznie ;)

Edytowane przez robbaz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro twierdzisz, że beznadziejny to znajdź lepsze "gotowe" rozwiązanie. Skrzynka ma najlepsze na obecną chwilę parametry, U=0,3, gdzie większość skrzynek od 1,0 do 1,4. Moja propozycja to odpowiedź na ten fragment postu:

 

..ciach

 

0,3 to współczynnik całości - skrzynki, poszerzenia i pewnie z 15cm styropianu, więc żadna rewelacja, u mnie pewnie nie będzie lepiej, ale skrzynka rolety będzie odizolowana całkowicie, a na tym mi zależy.

 

@robbaz78 ten sposób nie jest zły. Ale zimne powietrze bardzo wychłodzi skrzynkę, która styka się z poszerzeniem a poszerzenie z ramą okna i wydaje mi się że właśnie w tym miejscu będzie mostek termiczny. Tym styropianem od wewnątrz domu trzeba by zrobić węgarek na ramę okna.

 

p.s fajnie że ktoś jeszcze będzie budował Duris 3 na forum, kiedy zaczynasz?

 

EDIT: już znalazłem, nie lubię tej formy dziennika budowy, ale będę zaglądał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do systemu grzewczego to albo gaz albo tania PC (przyznam ze kusza mnie chinskie wynalazki;))/ewentualnie polska PC ecopol. Przepust w plycie na ewentualne DZ zrobie. Bedzie wodna podlogowka wiec bedzie tylko czekac na wybor zrodla ciepla.

Ostatnio wpadlem na pomysl aby kolektor poziomy zrobic pod oczyszczalnia drenazowa i jej "mackami" ale nie wiem czy tak mozna ;) czy czasami DZ nie wychlodzi mi za bardzo oczyszczalni i czy procesy ktore w niej zachodza beda prawidlowe. Nikt mi nie potrafi na to odpowiedziec.

 

Cześć Seba, Dobrze kombinujesz takie rozwiązanie stworzy jeszcze lepsze warunki pracy PC, ponieważ kolektory poziome lubią wilgoć, aby odzyskać ciepło ze ścieków i reakcji biochemicznych:

http://www.ecomotyl.pl/pomoc/ochrona-srodowiska-pomoc/najczesciej-zadawane-pytania.html

 

Czy przydomowa oczyszczalnia ścieków może współpracować z pompą ciepła?

 

Jeżeli przy budynku pracuje lub pracować będzie pompa ciepła, inwestycja w przydomową oczyszczalnię ścieków przy braku kanalizacji jest rozwiązaniem idealnym. Dzięki procesom fermentacji zachodzącym w osadniku gnilnym ścieki w tym miejscu osiągać mogą temperaturę dochodzącą nawet do 50 oC - 70 oC! Temperatura ścieków wydostających się z drenażu jest niższa i zależy zarówno od intensywności procesów oczyszczania jak i temperatury zewnętrznej. Wartości 30 oC - 40 oC nie są jednak rzadkością.

 

Dzięki podniesieniu temperatury wód i gruntu sprawność pompy ciepła zdecydowanie wzrasta, co pozwala osiągnąć dodatkowy zysk finansowy związany z ogrzewaniem obsługiwanych obiektów.

 

http://forum.budujemydom.pl/pompa-ciepla-polaczona-z-oczyszczalnia-sciekow-t578.html

Edytowane przez Ada$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie w temacie, bo piszecie o pompie ciepłe itd. ale mam pytanie. Jak chcesz rozwiązać problem podciągów nad tarasem? Bo czytałem, że planujesz zbudować filar, czyli ok, ale czy nie trzeba go było połączyć z płytą ławą ze zbrojeniem? Czy zastosujesz szeroką stopę, która przeniesie nacisk dachu, wieńca i podciągów? Druga kwestia, która mi się nasuwa to słupy przy kuchni i jadalni (wg projektu 3szt.) które przenoszą ciężar na ławy fundamentowe u ciebie względnie na płytę? W ogóle nie widzę słupów...ja ich naliczyłem u siebie z 16 albo 17 nawet. Wszystko połączone z ławami aż do wieńca. No i do końca ścian szczytowych. Rozumiem, że słupów nie robisz od frontu, bo zrezygnowałeś z narożnego okna, no ale nad tarasem podciągi muszą być. U mnie kierbud dołożył nawet 1 pręt, bo wydawało mu się za słabe rozwiązanie ze względu na dach prefabrykowany który opierać się będzie na ścianach zewnętrznych.

 

Niebawem wrzucę zdjęcia. Mam dużo pracy ostatnio. Jestem na etapie robienia szalunków z OSB na wieniec. PZDR ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podciągi nad tarasem oczywiście będę bo na czymś dach musi się trzymać ;) Podciagi będą się łączyć z wieńcem, zarówno słup jak i stopa fundamentowa też będą lane wraz z wieńcem - ta stopa nie musi być połączona z płytą, a nawet nie powinna. Z resztą jest tak wielka że sama sobie poradzi. Z okna narożnego nie zrezygnowałem, na niektórych zdjęciach widać startery trzpieni wychodzące z płyty. Jeżeli chodzi o trzpienie(słupy) to będą tylko dwa, właśnie te przy oknie narożnym. Rozmawiałem z kilkoma konstruktorami i każdy z nich stwierdził, że te trzpienie to przesada, jakbym miał dach taki jak w projekcie - który "rozpiera" ściany to trzeba by je rozważyć, a jeżeli są wiązary który naciskają tylko siłą pionową na wieniec to jest OK. Z resztą zauważ że jeżeli chodzi o konstrukcję żelbetową to ten projekt jest dziwny i mooocno przesadzony. 4xfi16 na wieniec ? A znowu na ten podciąg P4 nad oknem narożnym dali już tylko fi12, tak jakby te dwa elementy liczyli dwaj różni konstruktorzy.

11 km ode mnie stoi już Duris 3 na porothermie jak u Ciebie i też usuneli wsyzstkie podciągi oprócz tych przy oknie narożnym, też mają wiązary i jakoś dom stoi ;)

A znowu mój kierbud kazał mi zredukować zbrojenie wieńca (mniejsze średnice prętów). Ja też zaczynam robić wieniec, ale u mnie to trochę potrwa bo mam tylko dwie ręce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj wcale nie ma nic skomplikowanego, wystarczy patrzec w projekt, ogladac rozne DB na forum muratora jak inni buduja i przegladac internet ;p

Obecnie jesten na etapie zbrojenia wienca, prestalo pdac wiec ruszam dalej.

 

P.s. moze mi ktos madry podpowie jakie kupic plyty osb na podloge na strychu/poddaszu? Plyty beda mocowane do dolnego pasa wiazarow o rozstawie 90cm. Zastanawiam sie pomiedzy 18mm a 25 mm, roznica w cenie 17zl/szt. Jedno to to zeby niepotrzebnie nie przeplacac a drugie to to ze te plyty najpierw pojda na szalunek, i taka 25mm bedzie sie ciezko przykrecac. Powiedzcie czy 18mm mi wystarczy na podloge na strychu?? A pozniej ewentualnie poloze na to panele, nie bede żalowal ze oszczedzilem 400zl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23.09.2014

 

Witam,

oj zaniedbałem dziennik, zaniedbałem :no: nie ładnie. Ale albo miałem full pracy, albo całe dnie na budowie. Trudno jest być jednocześnie inwestorem i budowlańcem. Ciągle ktoś dzwoni, trzeba myśleć załatwiać i do tego jeszcze budować. Dodatkową trudnością jest moje "dziewictwo" w budowlance i wszystko co robię muszę najpierw obczaić o co kaman a potem dopiero robić ;)

Dość narzekania, wziąłem urlop więc prace się posuwają, nie mam aktualnych zdjęć ale 3/5 zbrojenia wieńca już zroboione. Pomaga mi Pani Inspektor, bo samemu to wiązanie długo. Zbudowałem ruszt do wiązania i robimy powoli, pogoda nas nie rozpieszcza, dzisiaj było 13*C i wiatr, bez czapki zimowej nie wychodź.

 

http://files.tinypic.pl/i/00578/9fed0nypkaan.jpg

 

W ramach przerwy od wiązania prętów pomierzyliśmy też wysokości ścian niwelatorem. Wszystkie oprócz ściany wschodniej są na idealnym poziomie +/- 0mm, a ściana wschodnia ma w max miejscu -6mm od poziomu (to ta na której wyszedł mi brzuch;)), więc myślę że całkiem nieźle mi wyszło. Piony też nie są dużo gorsze, muszę też je pomierzyć, ale tynki wszystko powinny wyrównać.

Plan na najbliższe dni do zrobienie wieńca wraz ze wszystkimi podciągami, potem w przerwie na wiązanie betonu chciałbym dokończyć opaskę wokół płyty, potem szczyty no i dach - oby przed pierwszym śniegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24.09.2014

 

Chęci są ale pogoda nie pozwala działać, mam tylko kilka fotek z wczoraj. Ogólnie cały wieniec W1 wg projektu coś koło 45m już jest zrobiony i został wrzucony na górę - co nie było łatwe. Nie mam zdjęć bo kończyliśmy po ciemku - uzupełnię. Ponieważ pomagała mi płeć piękna, bardzo delikatna ale dzielna to wszystko zamocowaliśmy, raz jak wrzucaliśmy 12m długości zbrojenie wieńca to się spier**** na dół raniąc moją lubą w palec. Na szczęście na palcu się skończyło ;)

Poniżej większość powiązanego zbrojenia:

 

http://files.tinypic.pl/i/00579/agzvwrtpzsn7.jpg

 

W między czasie przyjechał też transport z zaczątkami silki, resztką solbetu, stemplami i płytami do szalunków:

 

http://files.tinypic.pl/i/00579/7s11szm4s742.jpg

 

Wszystko górą do środka a potem paleciakiem rozwoziłem sobie co gdzie chce. Ale weź tu panie przeciągnil 1,3 tonową paletę w pojedynke, na dodatek paleciak czuł każdą nierówność płyty, w tym momencie żałowałem że nie mam płyty gładkiej jak stół :(

 

http://files.tinypic.pl/i/00579/yddwx4e479il.jpg

 

http://files.tinypic.pl/i/00579/wtap9ilb2zea.jpg

płyty do szalunków, które po demontażu trafią na podłogę strychu.

http://files.tinypic.pl/i/00579/8qhgkd6r70ii.jpg

 

Silka jest z Barlinka, nie daleko więc i cena była dobra. Nie znam się jakoś dziwnie jest drążona, z jednej strony tylko jedna dziura a z drugiej więcej, wystarczy lekko puknąć i można zrobić wiecej, ale nie chce mi się przecież "pukać" każdej, a nie znam jeszcze w 100% całego rozkładu instalacji elektrycznej gdzie będą szły przewody .... Muszę ogarnąć ten temat.

 

http://files.tinypic.pl/i/00579/8hdqypur3gfa.jpg

widok od góry...

http://files.tinypic.pl/i/00579/cyzehz7har9m.jpg

... i widok od dołu

http://files.tinypic.pl/i/00579/4xjj9hzlf1mg.jpg

 

Plan na jutro to wykonać podciąg nad oknem narożnym i zacząć robić stopę fundamentową i zaczątki słupa. Oby tylko za dużo nie padało...

 

Pozdrawiam czytających !:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26.09.2014

 

Pada i pada... dzisiaj rano mocno padało a potem w sumie cały dzień padał kapuśniaczek, jak mówi moja babcia. Niby taka mżawka a wszystko mokre. Z cukru nie jestem więc w tym kapuśniaczku robiłem. Udało mi się zrobić zbrojenia na dwa podciągi i stopę fundamentową pod słup, do tego pociąłem już całą resztę prętów, więc teraz tylko złożyć wszystko do kupy i można szalować. Gdy mocno padało aby nie tracić czasu zamówiłem na wtorek 5,5 m^3 betonu C16/20 (B20), więc na wtorek jest deadline - wszystko musi być gotowe do wylania wieńca. Koniec pisania, czas na parę zdjęć:

 

Podcią P6 - trochę zmodyfikowany przez kierbuda bo chciałem go zrobić na fi10 bo zostało mi troche z płyty, w projekcie są pręty 4xfi16 i 2xfi10 !! u mnie 9xfi10.

 

http://files.tinypic.pl/i/00579/67mu6fj5i4rj.jpg

 

Podciąg P5 - też zmieniony, jak wyżej

 

http://files.tinypic.pl/i/00579/aefq1sv4fp5y.jpg

 

http://files.tinypic.pl/i/00579/gkidi2yctn2r.jpg

 

Żeby było mało w te podciągi będą wchodzić pręty fi12 pod kątem prostym ze słupa - 8 szt. Więc wszystko nie powinno się zawalić ;)

 

Jako że terminy gonią, urlop się kończy to trzeba korzystać z każdej chwili. Moje nocne stanowisko do gięcia prętów:

 

http://files.tinypic.pl/i/00579/1yd993zoib51.jpg

 

no i po pewnym czasie wyczarowałem taką o to stopę ;) troche jak zbrojenie mini płyty fundamentowej.

 

http://files.tinypic.pl/i/00579/88iqgfnbpb14.jpg

 

Jutro zrobię podciąg nad oknem narożnym, zacznę stopę i słup. Jak zostanie mi czasu to zacznę szalunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...