hektor80 11.08.2016 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 Witam. Wiec tak styropian na cokole mam 16cm 037 na wysokosc 22-40cm w zaleznosci od spadku terenu. Potem jest grafit 20cm 031 do wysokosci 2,35m od zera, nastepnie mam 25cm 037 az po czubek. Wlasnie ta wneke i caly cokol mam zamiar obkleic plytkami takie jak podobaja sie Twojej pani 30x60, nawet mam je juz kupione. Rektyfikowane w miare proste drugi gatunek cos okolo 30zl/m^2. Na cokol na pewno wystarczy raz siatka i klej pod to a na wneke sie wlasnie zastanawiam. Obecna jedna warstwa jest dosyc mocna. Rozwazam zakolkowanie tych najwyzszych plyt, ale drugi raz chyba nie bede kładł siatki. Uskoki i tak mam, a zmniejszenie ich o 1,5cm mi nie przeszkadza. W ogole jestem zdziwiony wytrzymaloscia mojej elewacji. Nigdy sie tak temu nie przygladalem z bliska ale moj obecny zestaw grafit siatka klej i grunt daje rade. Nie raz czyms przywale albo sie opre itp i nic sie nie dzieje. Wiec watpie aby plytka dzialajaca tylko sila pionowa w dol byla w stanie oderwac styro od sciany. EDIT: cokół ogólnie wszedzie ma 70cm, -10cm na przylegającą opaskę wiec akurat na dwie płytki. Mega nie chce mi się tego odkopywać..... czekaj, to cokół masz na wysokość 22-40cm czy 70cm? Ten uskok to specjalnie przygotowałeś pod płytki? Bo nie wiem czy w ogóle robić uskok. Płytki zamierzam dać przy wejściu które jest zadaszone wiec chyba te 1.5cm które będzie wystawać nie powinno być problemem. Ewentualnie pociągę płytki powyżej podbitki i wtedy nie będzie widać tego uskoku. Co do mocowania, to z tego co się orientowałem to trzeba położyć dwie warstwy siatki przy czym kołkować dopiero po położeniu siatki. Kołek ma przechodzić przez siatkę i dopiero później zaciągnąć klejem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 11.08.2016 06:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 70cm mam wszedzie ale ponad ziemie wystaje 20-40 cm. Roznica pomiedzy cokolem a elewacja wlasciwa chyba powinna byc zeby woda nie splywala bezposrednio po elewacji tylko zeby sobie z niej kapala. A ten uskok na gorze to zrobilem zeby bylo ladniej i zeby schowac cale skrzynki rolet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 11.08.2016 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 70cm mam wszedzie ale ponad ziemie wystaje 20-40 cm. Roznica pomiedzy cokolem a elewacja wlasciwa chyba powinna byc zeby woda nie splywala bezposrednio po elewacji tylko zeby sobie z niej kapala. A ten uskok na gorze to zrobilem zeby bylo ladniej i zeby schowac cale skrzynki rolet. Uskok nad cokołem rozumiem i u mnie też będzie. Chodziło mi o cieńszy styropian w miejscu klejenia płytek przy wejściu. Będę miał 20cm na elewacji i zastanawiam się czy tam gdzie będą płytki dać np 18cm żeby to się mniej więcej zlicowało z resztą elewacji czy może się ty mnie przejmować i kleić płytki na 20cm styropianu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 11.08.2016 10:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 Jezeli po calosci masz 20cm gruby to ja bym faktycznie w miejscu plytek dal 18cm albo jeszcze lepiej nad plytkami po prostu dokleisz 2cm jakiegos taniego styropianu. Bo jak zrobisz plytki wystajace to moze zle wygladac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 11.08.2016 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 Tak też zrobię. Pochwalisz się to płytką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 11.08.2016 13:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 Nie zrobię zdjęcia bo kupiłem całą paletę i jest zafoliowana i nie chce jej rozwalać żeby mi kartony nie zmokły, bo potem sie gorzej nosi. Ale mam paradyż doblo grys rektyfikowany wersja ze strukturą 30x60 matowy. Mają taką w większości sklepów z płytkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 12.08.2016 06:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 bardzo ładna. U nas będzie prawdopodobnie Marca Corona Silver Strut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 12.08.2016 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 pamiętasz może jakiego kleju do styropianu używała Twoja ekipa? Mnie nastraszono że do styropianu grafitowego tylko klej z włóknem ale cena spora, np Knauf ok 27zł/ worek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 12.08.2016 11:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Taa, proszę Cię Normalnie kup klej mapei do styropianu, nie jest jakiś najtanszy ale bardzo dobrze trzyma. Do siatki jest osobny klej i nazywa sie do siatki Tak na prawde to każdym klejem przykleisz kazdy styropian. Chodzi tylko o to że grafitowy zmienia rozmiary pod wpływem słońca i temperatury, ale jak nie zostawisz go na długo odsłoniętego to nic sie nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 12.08.2016 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Ja zostawiłem na rok na krużganku i też nic mu nie jest. Bajki z tym rozszerzaniem. Choć też od wschodniej strony wieszałem jak głupi folię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 12.08.2016 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 ok, dzięki. Rozważam właśnie tego Mapetherm..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 12.08.2016 21:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Ja zostawiłem na rok na krużganku i też nic mu nie jest. Bajki z tym rozszerzaniem. Choć też od wschodniej strony wieszałem jak głupi folię... Nie był bym tego taki pewien, mój kolega kleił własnie grafit w najwieksze słońce i upały i mówił ze on to zaraz klejem obleci, tak to zrobił że jednego dnia przykleił styropian, miał bardzo równy ale nie pamietam jakiego producenta. Nastepnego dnia porobiły mu się szpary pomiędzy płytami nawet do pół centymetra! Nawet od strony północnej. Coś to musiało spowodować. Bo sam się z siebie nie skurczył. Później wszystko pianował i jak smarował klejem to zasychał mu prawie że od razu. Gdybym tego nie widział na własne oczy to też bym myślał że bajki U siebie jak miałem wnęke w około drzwi wejściowych od południa bez kleju i świeciło w nią słońce to wchodząc do domu czułem zapach palącego się styropianu - serio mówię, tak ten grafit dawał od słońca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thoreg 22.08.2016 05:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 Kiedyś toczyła się dyskusja czy robić wieniec nad działówkami aby je usztywnić. Moje działówki z silki 12cm są mega stabilne, m2 takiej ściany waży 160kg! nie ma opcji żeby coś się z nimi działo. Jest jeden minus ścian z takich bloczków, ponieważ są drążone to powierzchnia którą sie je skleja nie jest duża, więc te bloczki na samej górze można młotkiem naruszyć (jedną sztuke już to spotkało), będąc zapobiegawczym przymocowałem ściany do wieńca, teraz tego nic nie ruszy. Mam do Ciebie pytanie o działówki. Mamy podobną konstrukcję. (ściany z Silki 12 cm, wiązary i sufit podwieszany na całości domu) Jak wyglądało mocowanie profili UD do ścian działowych? Pytam, bo robię teraz elektrykę. W sobotę wierciłem dziury do mocowania kabli i klej pod dwoma bloczkmi puścił. Wiercenie z udarem w górnym bloczku go naruszyło. Teraz zastanawiam się jak to będzie przy etapie sufitów, gdzie czeka mnie wiercenie właśnie na górze bloczków... Miałeś takie problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 22.08.2016 10:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 Witam. też miałem takie obawy i na szczęscie tylko jeden bloczek puścił, zdarłem stary klei i przykleiłem na nowo. Później nie miałem już takich problemów a wierciłem dużo. Trzeba trochę delikatniej wiercić i mieć dobre wiertło, ja miałem fi6 i odpowiednie kołki. Podpowiedź jest też taka że trzeba ten bloczek trzymeć od tyłu, z reszta mi się tak lepiej wierciło. Zawsze jest opcja żeby położyć jakieś resztki prętów i zrobić 5-10cm wieniec na działówkach, ale tu znowu mocując szalunek też rozwalisz bloczki. Na razie się tym nie przejmuj. Jak będą Ci odpadały przy sufitach to bedziesz sie zastanawiał. Kolejną opcją jest przykręcenie kołkami od góry łaty albo deski od góry, mocując ją kołkami w tych bloczkach gdzie będzie wiercone pod profil UD. Taki pseudo wieniec, prostszy i szybszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jach78c 30.09.2016 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2016 WitamMożesz napisać coś o reku, to HRU-MinistAir-W-45?Jesteś z niego zadowolony? i czy wybrał byś ten ponownie?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 03.10.2016 12:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Witam, tak, jestem zadowolony, kupił bym ten sam ponownie, najlepszy wybór za te pieniądze. Pisałem już o nim wczesniej, przy poborze 17W na pierwszym biegu nawet nie opłaca się go wyłączać Ma jednak dwa minusy: sterownik - po prostu padaka, mi akurat aż tak nie przeszkadza bo będę miał swoje sterowanie ale i tak jest paskudny. Drugi minus to to że po zaniku zasilania rekuperator nie powraca do poprzedniego stanu. Nie wiem ile teraz kosztuje ale wiem że alnor zrobił nowy sterownik/moduł sieciowy i można sterować reku z telefonu/tabletu. BTW: zbieram się i zbieram żeby zaktualizować dziennik ale coś ciężko mi to idzie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 03.10.2016 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2016 sebcio, tak pytam w koło to i Ciebie zapytam. Wygrzewałeś wylewkę przed kładzeniem płytek? Ja tego nie zrobiłem i mam dylemat co robić. płytki mam juz polozone ale jszcze nie fugowane.. chyba ze tak zostawic i próbowac wygrzewac,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jach78c 03.10.2016 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2016 WitamCzy sterownik który Ty masz to HRU-CONTR-TPAD (dotykowy jakieś 210netto) czy w komplecie jest coś innego?Za sterowanie przez wi-fi życzą sobie coś koło 900 netto. Czy to potrzebne? W ogóle ceny sterowników do central jakieś chore są, 1000 za 3" wyświetlacz z kilkoma funkcjami?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 04.10.2016 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2016 Jak Ci się mieszka Seba? Ogarnąłeś się z tym bajzlem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 05.10.2016 05:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2016 sebcio, tak pytam w koło to i Ciebie zapytam. Wygrzewałeś wylewkę przed kładzeniem płytek? Ja tego nie zrobiłem i mam dylemat co robić. płytki mam juz polozone ale jszcze nie fugowane.. chyba ze tak zostawic i próbowac wygrzewac,,, Wygrzewałem. Jak nie masz fugi to cos tamtędy jeszcze może wyparować, chociaż nie wiem jak te nowoczesne elastyczne kleje przepuszczają wilgoć. Spróbuj, tylko trochę wolniej niż standardowo. Mój sąsiad położył płytki w całym domu (oprócz sypialni) chyba 2 mies po posadzkach i uważał że jest sucho bo beton był jasny zobaczymy jak zacznie grzać, jak nic sie nie bedzie działo w jego przypadku to znaczy że to wszystko to pic na wode fotomontaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.