Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Duris 3 tymi ręcami robiony


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Miło popatrzeć na fachową robotę :)

 

Przy okazji, jaki reku możesz polecić do domu? Boczne przyłącza fi200, min 350 a najlepiej 4'setka, nie za milion złotówek.

Reku będzie na strychu... niegrzanym. Jakoś zadbam o jego bezpieczeństwo i o brak wiru w portfelu za prąd.

 

 

Pozdrawiam

Karol

 

Dzięki. Nie wiem co rozumiesz przez miliony złotówek, ale na szybko mogę polecić air pack home thessla green, mam tam jakieś zniżki. Odezwij się na priv.

 

Piękna robota z tą płytą, ten garaż to będzie lepiej wybudowany niż połowa domów w naszym kraju, czy możesz podać koszty jakie poniosłeś ? Ciekawi mnie jak się ma to do tradycyjnych fundamentów bo sam ma w projekcie podobny garaż do twojego i zastanawiam się właśnie nad pf.

 

dzięki, ponizej masz wszystkie koszty jakie ja poniosłem (brutto), chociaż mnie interesują już teraz tylko ceny netto.

 

100 koparka - nieudany start

1000 projekt płyty i wiązarów

600 wtórnik

107 opłata za warunki

457 rury drenazowe

350 koparka do drenażu

5900 zbrojenie na całość

2226 XPS 5cm 5,1 m^3

770 ladowarka

600 piach

250 zageszczarka

272,22 kanalizacja pod płyte

36 tasma do folii i poślizg do rur

152 dystanse zet

60 dystanse plastikowe

1280 piach 3x27t

389,57 3x2,5 100m, 5x4 10m

320 rozdzielacz

387 pex 70mb i profile do ściągania

7167 beton

 

SUMA ok 20 tys odjąć zbrojenie na wieńce i słupy oraz beton na ogrodzenie. Jak nie ma XPS pod płytą to nie wychodzi drogo i wg mnie niewiele drożej albo tak samo jak zwykły fundament no i wiele mniej roboty. Z resztą u mnie przy okresowo wysokiej wodzie nie ma opcji na zwykły fundament.

 

Jak zawsze profeska :) Już oczami wyobraźni widzę ten warsztat i zazdraszczam :cool:

Ten garaz ma wymiary bliskie mojego domu hehe.

 

w srodku planuje mniej wiecej coś takiego, z dużą piłą na środku, może nawet formatową :rolleyes:

 

gtdp3b43ikg5.jpg

 

Pięknie! Popieram takie rozumienie garażu :)

 

dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że wreszcie się pochwaliłeś pracą :) Kawał dobrej roboty! Miło się ogląda zdjęcia, widać że nie robiłeś tego pierwszy raz :p

Może teraz będziesz tu częściej przebywał :p Plany co do garażu zacne, podoba mi się :D

 

PS. A ja mam pytanie odnośnie wentylacji :p Jak się sprawuje według Twojego projektu, umieszczenie anemostatów, wydajność, jak się mają obliczenia do rzeczywistości? No i oczywiście opinia po tym dłuższym czasie czy coś byś jednak zmienił itp. :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że wreszcie się pochwaliłeś pracą :) Kawał dobrej roboty! Miło się ogląda zdjęcia, widać że nie robiłeś tego pierwszy raz :p

Może teraz będziesz tu częściej przebywał :p Plany co do garażu zacne, podoba mi się :D

 

PS. A ja mam pytanie odnośnie wentylacji :p Jak się sprawuje według Twojego projektu, umieszczenie anemostatów, wydajność, jak się mają obliczenia do rzeczywistości? No i oczywiście opinia po tym dłuższym czasie czy coś byś jednak zmienił itp. :p

 

Moja wentylacja sprawuje się bardzo dobrze, co prawda trochę z niej pizga jak jest mróz na dworze bo cholera nie zaizolowałem jeszcze wszystkich kanałów na górze w 100% !!!:bash::bash: a propo tego to zawsze się zastanawiałem jak przychodziłem do kogoś do domu gdzie większość była robiona samodzielnie jak to jest możliwe że np nie ma gdzieś tam listwy progowej w drziwach, gdzieś gniazdek, czy ściana jest niepomalowana albo pokój nawet nie wykończony. Myślałem sobie wtedy jak tam mozna to zostawić skoro się potrafi to zrobić i to kosztuje grosze. Jak się okazuje to jest bardzo proste :D

Wracając do wentylacji to nie rób nawiewów bezposrednio nad kanapą/narożnikiem, łózkiem i takimi miejscami gdzie długo przebywasz w bezruchu. Odzysk ciepła jest wysoki w dobrych centralach, ale jednak jak masz w domu np 21* a wieje Ci na kark 16* to będziesz miał dyskomfort.

Zmienił bym w sumie tylko położenie anemostatów, aaa no i przedewszystkim wyrzutni od reku nie rób na ścianie, albo wyrzut przez podbitkę albo przez dac. Ja mam na ścianie i jest uwalona, już chyba półtora roku to przestawiam na podbitke :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miała być w tym miejscy jakaś fotka/projekt? nie widzę.

 

Piła formatowa :o ??? Nie możesz budować tego garaż bliżej centralnej Polski? ;P

 

Nie no jest zdjecie, rzut 3D garażu. Widać na nim regały pod ścianami i na środku wyspę, ta wyspa to własnie bedzie piła wbudowana w duży stół. Jak sie uda tanio dostać dobrą piłę formatową to jakoś ją tam wmontuje, a jak nie to będzie jakaś stołowa z całkowicie chowaną tarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piła formatowa... masz rozmach :) Planujesz zawodowo działać w meblarstwie?

 

nie ;) ale zawsze chciałem taką mieć. Używane nie są aż tak drogie, a z odpowednim osprzętem można cuda robić. To tylko hobbystycznie.

 

BTW: taki mały update z dzisiaj:

 

2xp3fot04533.jpg

 

Ponieważ ostatnie zimy są ciepłe, postanowiłem nie tracić czasu i jak będzie dobra pogoda i wolna chwila to będę kleił ściany. Mam do wymurowania ściany na wysokosć 2,4m więc spoko, 80m^2 ścian 24cm i jakieś 6m^2 z 12cm - jakbym wziął pare dni wolnego to pewnie bym wszystko skończył :rolleyes:

Na zdjęciach widać też zrobione ścieżki i podjazd do garażu. Poniżej to co zostało zrobione (popełniłem taki rysunek do rozliczenia z ekipą co to roili).

 

wd2xhz7z32y1.jpg

 

Jak widać na rysunku nie zrobiłem w lewym górnym rogu ścieżki bo tam będzie taras i w sumie nie wiem może zrobie ścieżkę dookoła niego, ale to zobaczę jak już bedzie gotowy, czyli za jakieś 100lat ;)

Napisze też co nie co o poszukiwaniu wykonawcy kostki. Materiał kupiłem już chyba 1,5roku temu albo nawet 2,5 roku temu, szczerze powiem że nie pamiętam ;) Kupiłem go bo akurat dorzucił się do mojego transportu kolega więc było taniej i miał zaklepanego wykonawce który jak skończy u niego miał wejść do mnie. Cena 35zł/m^2 wraz z obrzeżami - to jak za darmo... Niestety gościu okazał się niesłowny i jego praca też pozostawiała wiele do zyczenia (przynajmniej wg mnie). Póżniej szukałem i szukałem, ceny za m^2 robocizny wahały się w granicach 80-100zł/m^2, jakaś masakra. Ostatecznie znalazłem ekipę dwie wioski dalej, z terminami mieli ciężko ale cena 40zł/m^2 kostki i 10zł/mb obrzeża. W końcu po pół roku oczekiwań i przesuwaniu terminu w końcu zaczeli. Bawili się z tym chyba z 3tyg z przerwami, ale w końcu zrobili. Oczywście nie obyło się bez poprawek bo nie robili super starannie, a ja jak ja musiałem mieć od linijki :p najwięcej poprawiali wjazd bo przykładałem jupitery i były mini fale dunaju, a jak bede jechał samochodem w nocy to będe to przecież to widział za każdym razem. Więc poprawiali 2x i jest już dobrze.

Całość trochę mnie kosztowała, ale samemu robiłbym to 3x tyle co oni. Ogólnie układanie kostki jest proste, ale pracochłonne. Tym bardziej że moja kostka jest mała i każdą trzeba obracać przed położeniem. Na koniec trochę mi jej zostało i pare obrzeży, ale już znalazłem dla nich zastosowanie - szczegóły na wiosnę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Moglbys napisac u kogo projektowales plyte i jakie sa wymagania potrzebne do projektu? Wlasnie dostalem projekt i konstruktor zastosowal sobie pod dom 80mkw ze stropem drewnianym parterowy z gazobetonu lawy o wysokosci 40 cm i szerokosci 80 cm w dodatku jakies obnizenia w chudziaku zbrojone pod scianami dzialowymi.

W zwiazku z tym mysle powaznie o plycie bez izolacji pod spodem tymbardziej ze dom bedzie samorobny a wiec i plusem jest latwiejsze wykonanie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglbys napisac u kogo projektowales plyte i jakie sa wymagania potrzebne do projektu? Wlasnie dostalem projekt i konstruktor zastosowal sobie pod dom 80mkw ze stropem drewnianym parterowy z gazobetonu lawy o wysokosci 40 cm i szerokosci 80 cm w dodatku jakies obnizenia w chudziaku zbrojone pod scianami dzialowymi.

W zwiazku z tym mysle powaznie o plycie bez izolacji pod spodem tymbardziej ze dom bedzie samorobny a wiec i plusem jest latwiejsze wykonanie.

Pozdrawiam

 

Cześć. Ja robiem płytę pod dom u ppkonstruktor, garaż w rokstal, widziałem też projekty od Wojciecha Sochy, więc ich moge polecić. Potrzebujesz do tego oczywiście projekt domu i bagania gruntu. Ławy 40x80 to trochę przesada, chociaż nie wiem jaki tam masz grunt. Jeżeli masz jakieś ściany nośne w środku to płyta może wyjść nawet taniej niż ławy przy takim małym domu. Na pewno mniej się umęczysz i szybciej to zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grunt to ciezka glina/ił dookola stoją domy na lawach. Z relacji jednego z sasiadów który robił badania wynika ze na takim gruncie można wieżowiec stawiać tak Mu w skrócie powiedzieli badacze. Czy badania gruntu są koniecznością dla tych konstruktorów co podałeś? Projektując ławy konstruktor nawet się nie zająknął o badaniach. Osobiście robiłem odwierty świdrem na 2 metry i to co zobaczyłem pokrywa się z tym co mówią sąsiedzi a wiec glina i iły do 2 metrów wody nie stwierdziłem. Nawet po deszczowym tygodniu w otworach nie zbierała się woda. Przez środek domu biegnie ława lącząca 2 dluższe ściany a więc oprócz ławy dookoła jest też jedna przez środek. Wstępnie liczyłem koszt płyty i tych zaprojektowanych ław no i płyta bez izolacji pod spodem wychodzi ok 2- 3tys drożej do tego projekt 1tys i ewentualne badania gruntu 1tys .

Płytę chciałem wcześniej ze względu własnie na latwiejsze wykonanie jednak odrzuciłem ze względu na koszty. Teraz wracam do tematu bo w porównaniu z ławami 80 i dodatkową przez środek domu różnice w koszcie się sporo zmniejszyły.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badania są konieczne, takie mamy przepisy, jeżeli ktoś ich nie robi to idzie na skróty. Pewnie płacąc komuś pare stów za pieczątkę. U mnie takie badania to 700zł / 3 odwierty.

Wracając do ksoztów płyty. Policzmy sam beton np dal domu 10x10.

Płyta o standardowej grubości 20cm, to nam pójdzie 20m^3 po 280zł = 5600 zł

Ławy takie jak Twoje 10x10 i jedna po środku. Czyli 49mb ławy 0,4*0,8= 15,68m^3 betonu, do tego chudziak załóżmy 10cm chociaż pewnie masz 12cm, czyli 9,5*9,5*0,1= 9,025m^3 . Co sumarycznie daje 24,075m^3 po 280zł = 6917 zł

Do tego potrzebujesz drugi raz pompe, czyli trzeba doliczyć kolejne 500zł.

Więc na sam beton przy takich założeniach wydasz 1800 zł więcej!! Jeżeli nie robisz izolacji pod spodem (chociaż ja bym zrobił te 10cm) to wtedy koszt izolacji po bokach będzie taki sam. Różnica będzie w kosztach stali, przy ławach trzeba je zazbroić zazwyczaj belkami 4xfi12 a przy płycie to już nie wiem, ale mogęzałożyć że zbrojenie na płytę to koszt ok 4-5 tys. Policz sobie ile wyjdzie zbrojenie dla ław + siatki do chudziaka. No i oczywiście jeszcze bloczki i zaprawa i transport. To pewnie się zwrówna z kosztem zbrojenia.

Ogólnie koszty podobne, a jednak płyta jest lepsza i zdecydowanie mniej się narobisz i będziesz miał więcej siły na dalsze etapy, co też nie jest bez znaczenia. Płytę z opaską poziomą i pomocą rodziny zrobisz w 7roboczo dni bez problemu jak trafi Ci się ktoś kto coś kuma, jak nie to może 9 dni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiałbym się uogólniania ;) w szczególności w gliniastych warunkach gruntowych z wysoką wodą, wymiana gruntu/podbudowa - tanio nie będzie.

Badania gruntu, rzetelny kosztorys plus 20% i wtedy będzie wiadomo.

 

Słowem ogólnie podsumowywałem to co napisałem wyżej. Jeżeli są tak kiepskie warunki gruntowe jak piszesz to płyta pewnie będzie lepszym rozwiązaniem. Jeżeli się wymienia grunt pod płytę to pod ławy wymienia się go tyle samo albo nawet więcej bo pod ławami też musi być wymieniony, a to już głęboko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te dystanse są sztywne ?

http://files.tinypic.pl/i/00731/4b3tjo6wndem.jpg

Mam do zrobienia kobyłki i zastanawiam się czy ich nie zastąpić gotowym rozwiązaniem.

 

one właśnie są do tego aby zastapic kobyłki, są szybsze i wygodniejsze. Są z cienkiego drutu więc trzeba je dać w odpowiednich odstepach, ale to też zależy z jakich prętów masz siatkę, bo siatka z fi10 będzie sie bardziej uginać niż z fi12 i to też determinuje odstępy pomiędzy tymi "wężami".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...