pagu 24.12.2016 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Co do dysperbitu to na pewno będzie odparzał szczególnie na zaprawie która ma dużo wilgoci , bloczek powinien przyjąć , wiem bo u mnie tak było .Dlatego pomalowałem tylko środek żeby zasypać piaskiem , nie spodziewam się tam wilgoci , zresztą posadzka i tak będzie odcięta izolacją poziomą , zewnątrz zostawiam do wiosny nie chcę ryzykować to ma być zrobione wzorowo razem z ociepleniem na suche bloczki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 28.12.2016 18:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Dzień 16 Zamierzałem być codziennie, ale raz, że trudno mi znaleźć na to czas, a dwa, że ekipa jest myśląca więc motywacji do patrzenia na ręce zbytnio nie mam. Jeden z przykładów na ostatniej fotce I tyle w temacie motywacji do doglądania: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=376910 A jeszcze przed podjęciem decyzji o wyborze wykonawcy ten wybrany przekonywał, że jak izolacja ma mieć kontakt z gruntem, to ma być XPS. I zgadzało się to z moimi poglądami (może ktoś pamięta z moich dyskusji i rozważań nad płytą fundamentową). A tu "dzisiaj po drodze kupiliśmy po drodze dwie paczki, bo zabrało i już zamontowaliśmy" I jeszcze mnie przekonywali, że to jest XPS. Poprosiłem o wymianę na XPS niezwłocznie, bo praca wre. Jakoś wzrosła mi motywacja do sprawdzania. Dlatego zaraz zamówię kamerkę inspekcyjną, żeby przed rozliczeniem sprawdzić, czy oby na całym fundamencie jest XPS, a nie że niżej wylądował ten EPS albo, co gorsza (żaby mi pokazać, że EPS leży na kupce) na dole nie ma nic. Co do Dysperbitu, to jest to Dn do stosowania w temperaturze od +5*. Wg pogodynki było +3. Realnie myślę, że było cieplej. Zobaczymy. W razie czego to jest do naprawienia w każdym czasie stosunkowo prosto. Dziś przyjechało 10 wywrotek piasku do zasypania wewnątrz i na zewnątrz. Niefajnie, że niedawno popadało i zarówno piasek jak i grunt mokre. Szczęśliwy nie jestem z tego powodu, ale z drugiej strony jak niektórym tak wysoko podchodzą wody gruntowe przynajmniej sezonowo, to trochę mi lżej, że u mnie to tylko raz będzie musiało wsiąknąć a wody gruntowe mam (a przynajmniej miałem latem) na 4m, więc ma gdzie wsiąkać. Układanie kanalizacji, zasypywanie piaskiem i zagęszczanie warstwami: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=376954 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=376955 Widać też folię dołożoną na Dysperbit. Patrząc od wewnątrz jest folia budowlana, Dysperbit, ścina fundamentowa, Dysperbit, XPS na piankę, folia kubełkowa. Na ławach wewnętrznych jest folia z obydwu stron http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=376956 Trochę się zdziwiłem, ile tych rur wychodzić będzie z chudziaka. Przyzwyczaiłem się do bloków, gdzie jest jeden pion, blisko miski, a resztę trzeba jakoś do niego dopiąć. Tu mam osobne podłączenia pod każdy punkt. Na chudziak pójdzie jeszcze w sumie 26cm, więc jest trochę miejsca do podłączenia z niezłym spadkiem . Nie wiem, czy to potrzebne, ale chyba nie zaszkodzi? Dopiero teraz zauważyłem, że w jednym miejscu wewnątrz mam też folię kubełkową. Muszę dopytać dlaczego. Yetico Aqua EPS http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=376957 Jak wyjeżdżałem to prace trwały. Jutro ma zostać wylany chudziak. Znowu wykonawca zachęca do mocniejszego betonu, niż jest w projekcie (B15 zamiast B10). W sumie te 5 zł/m3 różnicy w cenie nie zniechęcają. Decyzje do podjęcia: - Komin stalowy "wierzchem" (znaczy do zabudowy z rozprowadzeniem DGP) czy systemowy ceramiczny (w projekcie jest Shiedel Rondo Plus, ale kolega odradza - Czy zmienić materiał ścianek działowych na silkę. Cena silki to jakieś 30% więcej. To dosyć prosto sprawdzić i porównać. Ale mam problem z porównaniem, co za te pieniądze zyskam. Zalazłem, że Ytong Multipor ma αW = 0,35 a Solbet Optimal 500 dla ściany wewnętrznej 12cm RA1R =36 Jak to porównać? Albo gdzie znaleźć ile realnie lepiej będzie izolowała akustycznie ściana działowa 12 cm w porównaniu do Solbet Optimal 500 tej samej grubości? Dane cytuję za: http://www.solbet-lubartow.pl/?lang=pl&mod=101 http://www.ytong-silka.pl/pl/docs/YTONG_Multipor_-_izolacja_akustyczna.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 29.12.2016 21:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 (edytowane) Dzień 17 - dzień osiągnięcia stanu zero. Poprawa dwóch drobiazgów:http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/dzien17a.jpgTo miejsce na komin. Wypadałoby chyba podciągnąć doprowadzenie powietrza trochę dalej. No i jeżeli fundamencik miałby być pod kominek, to powinien być "trochę" szerszy.http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/dzien17b.jpg Zniknęły niebieskie akcenty w izolacji fundamentu (nic nie mam przeciwko niebieskiej izolacji - ale w tym przypadku oznacza to zastąpienie EPSa XPSem)http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/dzien17c.jpg Został wylany "chudziak". Trochę mocniejszy - B15. Łącznie 15m3http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/dzien17d.jpg Oraz ławy pod taras.http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/dzien17e.jpg TECHNICZNY ZONK FORUM przestało mi dodawać załączniki JPG. Nie wiem czemu, pytajnik w oknie jest niewiele pomocny, bo łże jak Łajka (nie wiem, czy którakolwiek fotka z placu budowy spełnia te wymagania techniczne (rozdzielczość i wielkość pliku). Zgaduję, że przekroczyłem limit globalny, więc przechodzę na załączniki zewnętrzne. Rozjeżdżony wjazd za 450zł został trochę przypudrowany gruzem ceglano-betonowym. Znacząco to poprawiło sytuację, choć do ideału brakuje.http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/dzien17f.jpg Może da do myślenia sąsiadowi, który zabił okna płytami i zostawił na zimę drogę rozjeżdżoną przez pojazdy dowożące zaopatrzenie na jego budowę w takim stanie:http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/dzien17g.jpg A przy tym bagnie stoją dwa zamieszkane domy. Do tego momentu koszt budowy to 39.646,88 zł, ale jeszcze została stal zbrojeniowa i większość desek szalunkowych kupionych w tej kwocie. Za to bez robocizny ekipy od SSO Rozliczani są za cały SSO, ale przy okazji rozważania zmiany ław na płytę fundamentową robociznę do tego momentu wycenili na 5K zł (o tyle by spuścili, gdyby weszli na gotową płytę fundamentową). Więc można powiedzieć, że formalności, projekt, adaptacja, przyłącza, geodeta i prace budowlane, do osiągnięcia stanu zero kosztował jakieś 43K zł.Jakby tak policzyć same prace budowlane, to włącznie z oczyszczeniem działki i sypnięciem gruzu na drogę materiały i robocizna to jakieś 32K zł.Piszę "jakieś" nie dlatego, że nie wiem, ile dokładnie i na co wydałem pieniędzy, ale dlatego, że trudno dokładnie postawić granicę, czego dotyczyły (np. część stali i desek zostało zużytych, cześć jeszcze mam - nie ważyłem tego ani nie mierzyłem dokładnie, podział robocizny ekipy też jest umowny). Edytowane 10 Stycznia 2017 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad Podgórski 29.12.2016 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 (edytowane) części fotek coś nie widać edit: ok już doczytałem dlaczego Edytowane 29 Grudnia 2016 przez Konrad Podgórski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 29.12.2016 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 No widzę Kaizen że robota u Ciebie idzie ... U mnie wylali płytę 6 grudnia i przerwa. Miała być krótsza ale mieli obsuw a potem zrobli sobie wolne i po nowym roku mają być u mnie ...Plus taki że fundament lepiej "dojrzał" .. Tak z ciekawości fundamenty do obecnego poziomu ile cie kosztowały (łącznie z kosztem robocizny). Czy koszt wyszedł zbliżony do tego co miało być czy jednak inny ? Ja sobie liczę też koszty i sam jestem zdziwiony jak szybko kasa mi znika ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 29.12.2016 22:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 części fotek coś nie widać edit: ok już doczytałem dlaczego Powinno być widać - tylko inaczej (z zewnętrznego serwera). Forum też zmniejsza obrazki - więc prawoklik i "pokaż obrazek" żeby zobaczyć większe. Czy koszt wyszedł zbliżony do tego co miało być czy jednak inny ? Aktualizację porównania kosztów ławy vs płyta zamierzam zrobić jak już będę miał ogrzewanie podłogowe, wylewki itd., bo zbierałem oferty na płytę w takiej wersji. Tak na roboczo, to dużo taniej wyszło ocieplenie (liczyłem Gruntoterm 18cm za 8,3K zł netto, a jest XPS 15cm za niespełna 3,5K zł), inne ilości i klasy betonu wyszły (tysiąc drożej, niż szacowałem - ale w tym ławy pod taras i ganek). Sporo więcej też poszło piasku na podsypki z zewnątrz i wewnątrz, ale za to ceny niższe. Wychodzi mi, tak bardzo z grubsza (spora w tym zasługa zaoszczędzenia na ociepleniu), że w sumie powinienem zapłacić brutto troszkę mniej (nawet razem z ceną transportu), niż w tamtych wyliczeniach szacowałem cenę netto. Tak, jak przewidywałem, przy dzierganiu "systemem gospodarczym" jest jeszcze trochę do utargowania i do ugrania porównując z ceną ustaloną za całą płytę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 10.01.2017 21:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Na budowie przestój przez mrozy.W wolnej chwili zaktualizowałem wpis w dzienniku budowy (link pod avatarem) płyta vs. ławy o wycenę. To jednak długo czekać do wykonania podłogówki, wiec wtedy zaktualizuję jeszcze raz. Jedne rzeczy wyszły drożej, inne taniej. Ciągle ławy wychodzą dużo taniej. Też czas na kolejne przemyślenia. 1. Temat rolet powrócił. Wykonawca uświadomił mi, że jak rezygnuję z rolet, to muszę dać nadproża. Więc zebrałem oferty i wychodzi mi, że za nadproża prefabrykowane musiałbym zapłacić jakieś 2380 zł + transport a za rolety 10 830 zł z montażem. Wychodzi, że rolety kosztowałyby mnie w sumie 8K zł. Nadal użyteczność rolet zewnętrznych oceniam na mały ułamek tej kwoty - może z 10-15%. Każdą ich zaletę można osiągnąć taniej i/lub lepiej innym sposobem. 2. Zabił mi ćwieka Piotr Batura w temacie komina. Zastanawiałem się czy Schiedel, czy Tona... Poszukałem potencjalnego montażysty kominka i poleca Schiedla.Zwrócił uwagę na dwa drobiazgi, których warto dopilnować na tym etapie - wejście do komina ma być na wysokości 1,5-2m od docelowej podłogi trójnikiem 90*. Drugi drobiazg, to wyczystka po drugiej stronie ściany, niż kominek. Tylko, że ja mam w projekcie komin "doklejony" do ściany wewnętrznej konstrukcyjnej. Zobaczymy, czy da się go przesunąć tak, żeby był częścią ściany - może być problem z więźbą dachową.Jak myślicie, Schiedel, Tona, czy stal?W lokalnym składzie budowlanym "promują" Icopal, ale mieli jego wystawkę, ale też Tony. I przekonuje mnie logika taka, że lepiej, jak ceramika jest cienka, bo wtedy nie ma tak dużych naprężeń przy rozgrzewaniu. Icopal ma grubość ścianki 1,5cm a Tona góra połowa tego (nie mogłem dokładnie zmierzyć, bo Tona była za szybką).Tona:http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/komintona.jpg Icopal:http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/kominicopal.jpg 3, Przy okazji wyceny rolet zewnętrznych porozmawiałem znowu o oknach i ich montażu. To z kolei się skleiło z dyskusją w innym wątku. I zmieniło trochę moje nastawienie. Jeszcze przedwczoraj byłem zdecydowany na montaż z taśmą rozprężną. Ale wychodzi na to, że nie ma ona tylko jedną zaletę, względem zwykłej taśmy - można na dłużej zostawić bez zabezpieczenia. Czego nie zamierzam robić. Więc na tę chwilę wygrywa "zwykły" "ciepły" montaż. Co najwyżej jeszcze do zastanowienia, czy dorzucić ciepłe parapety. Przez chwile się też zastanawiałem, czy nie obrobić wnęki 2cm XPS - sprzedawca okien podrzucił taki pomysł. Ale przy BK chyba to nie ma większego sensu. 4. Wystartował projekt dopłat do PC, kolektorów i paneli, na który moglibyśmy się załapać - dopłaty. Ciekawostka, że przy nowo budowanym domu korzyści ekologiczne się porównuje do ... węgla. Super. Muszę policzyć, bo diametralnie to zmienia rozważania o wyższości PC nad grzaniem prądem 1:1. Ciekawe też, czy można dostać dopłatę do FV i PC jednocześnie (PC zintegrowana z zasobnikiem do CWU z dopłatą wyjdzie w cenie samego zasobnika, albo i taniej). Znacie jakąś firmę, co się zajmuje FV i PC z okolic Piaseczna czy Góry Kalwarii godną polecenia? Która by nie tylko doradziła technicznie, ale i ogarnęła temat dopłat? Nie chcę zdobywać kolejnej sprawności Zucha przydatnej raz w życiu, żeby dostać dofinansowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 11.01.2017 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 1. Temat rolet powrócił. Wykonawca uświadomił mi, że jak rezygnuję z rolet, to muszę dać nadproża. Więc zebrałem oferty i wychodzi mi, że za nadproża prefabrykowane musiałbym zapłacić jakieś 2380 zł + transport a za rolety 10 830 zł z montażem. Wychodzi, że rolety kosztowałyby mnie w sumie 8K zł. Nadal użyteczność rolet zewnętrznych oceniam na mały ułamek tej kwoty - może z 10-15%. Każdą ich zaletę można osiągnąć taniej i/lub lepiej innym sposobem. Również miałem zakładać rolety ale zrezygnowałem. Dla mnie jedyną zaletą jest jakaś tam ochrona przed upałem ale jak pokazuje forum trzeba trzymać rygor tj wyszkolić rodzinę żeby za każdym razem zamykali drzwi tarasowe, zamontować automatykę itp...ale i tak jak przyjdą upały to na niewiele się zda... Klima za 2.5 tyś załatwia sprawę.... Co do komina.. mam Schiedel Rondo Plus ale na razie również zrezygnowałem z zakupu wkładu... ta sama klima którą zastąpię rolety, zastąpi mi w pewnym stopniu kominek...i to wszystko za ok. 2.500... ale to tylko moje zdanie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 22.01.2017 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 Dzień 17 - dzień osiągnięcia stanu zero. ...przy okazji rozważania zmiany ław na płytę fundamentową robociznę do tego momentu wycenili na 5K zł (o tyle by spuścili, gdyby weszli na gotową płytę fundamentową). . tanią masz ekipę: 5000zł:17dni=294,11 zł/dzień do dyspozycji (już bez podatków i innych kosztów to jakiś śmiech na sali) jeżeli firma jest legalna to: zakładając 3 pracowników + właściciel: 17*3*20 zł (przybliżowne koszty pracodawcy przy pracowniku na najniższej krajowej)=1020 zł 17*60zł(przybliżony ZUS pracodawcy)=1020 zł 17*50zł (przybliżony koszt dojazdu +jakieś drobne narzędzia)= 850 razem koszty=2890 zł czyli pozostaje 2110 za 17 dni pracy czyli 124,12 zł na dzień do podziału na trzech pracowników + właściciela, jak biorą po równo to mamy całe 31,03zł/osobę za dzień pracy i Ty im za takie pieniądze chcesz jeszcze błędy wytykać? ciesz się, że w ogóle do roboty przychodzą hehe co za pojebany kraj, szkoda że w ogóle za darmo nie chcą robić, albo najlepiej jakby jeszcze trochę swojego towaru dowieźli na budowę byle tylko "złapać zlecenie" sorki za off, ale nie mogłem się powstrzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 22.01.2017 13:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 tanią masz ekipę: 5000zł:17dni=294,11 zł/dzień do dyspozycji (już bez podatków i innych kosztów to jakiś śmiech na sali) Dwie kwestie: Dni liczyłem kalendarzowo, żeby się nie pogubić. Więc to nie było tyle pracy - chyba było 9 dni. A do tego to była cena, jaką chciał opuścić, gdyby wchodził na gotową płytę fundamentową. W rzeczywistości te 9 dni pracy 4 ludzi wycenił na 10K zł. Ale to dalej umowny podział, bo nie mamy formalnie kwot rozbitych na etapy, a tylko uzgodnioną kwotę i zakres całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pesce 22.01.2017 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 Kaizen nie ukrywam, ze czerpię z Twoich przemysleń. Mamy podobne domy. Możesz mi napisac na ile wyceniłeś SSO?Moze byc na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 25.01.2017 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2017 (edytowane) Dzień 16 I tyle w temacie motywacji do doglądania: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=376910 yetico to chyba polska marketowa firma? A piszą po niemiecku... Napis "Wand Seite" wydaje mi się oznacza "Tą stroną do ściany". A jak widać tą stroną jest do gruntu... No ale skad pracownicy na budowie maja znać niemiecki.. Edytowane 25 Stycznia 2017 przez Adam626 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
overmind 30.01.2017 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 A mnie ciekawi po co kołki w izolacji ? Klej za słabo trzyma czy co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
a.no 15.02.2017 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 My zaczynamy wczesną wiosną, mamy już ekipę.Tez rozwazałem płytę fundamentową ale doszedłem do podobnych wniosków, że kilka tyś. różnicy w cenie nie zwróci się w szybkim czasie w przypadku ścian z BK. Jak zamierzasz łaczyć folię kubełkową na ścianie fundamentowej ze styropianem na elewacji? Czy folia będzie tylko do poziomu "zero"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 15.02.2017 17:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Jak zamierzasz łaczyć folię kubełkową na ścianie fundamentowej ze styropianem na elewacji? Czy folia będzie tylko do poziomu "zero"? Folia jest do wysokości ściany fundamentowej z bloczków. Na to papa. Do poziomu zero brakuje jeszcze EPSa i wylewki. Dalej planuję listwę. Ale jeszcze nie uzgadniałem z wykonawcą ocieplenia i elewacji, więc mogę się dać się przekonać do innego rozwiązania. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=381644 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
overmind 16.02.2017 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 Mam filmik jak gościu ładnie tłumaczy po co jest folia kubełkowa i jak ją mocować ale to już chyba tylko dla potomnych bo u ciebie jest inaczej. Czy dobrze czy źle sami oceńcie. yetico to chyba polska marketowa firma? A piszą po niemiecku... Napis "Wand Seite" wydaje mi się oznacza "Tą stroną do ściany". A jak widać tą stroną jest do gruntu... No ale skad pracownicy na budowie maja znać niemiecki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 16.02.2017 10:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 Z tą hydroizolacją fundamentów i folią kubełkową to dałem, bo wszyscy tak robią - ale po taniości. A i tak mam wrażenie, że zbędnie.W sumie, to największy sens folii kubełkowej widzę jako zabezpieczenia mechanicznego i umożliwienie wentylacji i schnięcia. Tu widać chyba najwięcej:http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/dzien17c.jpg Mam ławy, dwie warstwy bloczków, papę poziomo, kolejne warstwy bloczków, i na górę papę równo z chudziakiem na którym też ma być poziomo papa - czyli na tej wysokości ma być szczelna warstwa izolacji przeciwwilgociowej (i tego zamierzam dobrze dopilnować). Więc już się zastanawiam, po co izolować to, co poniżej tej warstwy od wilgoci? Pionowo ściana fundamentowa jest zaizolowana dysperbitem, od wewnątrz wyłożona folią budowlaną, od zewnątrz przyklejony XPS (który sam wody się nie boi i w sumie jest też izolacją przeciwwilgociową) a na niego jeszcze folia kubełkowa. Na koniec folię kubełkową trzeba będzie przyciąć na odpowiedniej wysokości, dać listwę, wyżej tynk czy jakieś płytki a niżej to nie wiem, czy listwa będzie na tyle ładna, że zostanie na wierzchu, czy jakimś żwirem przysypię. Ale to tak na szybko, bo specjalnie się nad tym nie zastanawiałem jeszcze. Budynek nie jest podpiwniczony. Wody gruntowe głęboko (jakieś 4m). Tyle, że na wierzchu glina piaszczysta, słabo przepuszczalna.No ale co się stanie, nawet, jak wody gruntowe się podniosą i pół fundamentu znajdzie się w wodzie? Zaszkodzi bloczkom? Betonowi? XPSowi?I jaka izolacja zmieniłaby sytuację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 21.02.2017 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 (edytowane) 2017-02-20 - dzień 70-74 kalendarzowo - ale dopiero 10-14 dzień prac. Tak zbiorczo, bo działo się to samo - rosły mury. Po ponad blisko dwóch miesiącach przerwy mrozy odpuściły i ekipa przystąpiła do wznoszenia ścian. Pół dnia zajęło ogarnięcie terenu i przyjecie dostawy a potem też szybko nie szło, bo trzeba było precyzyjnie wymierzyć wszystko zgodnie z projektem. W sumie nie było co fotografować - ale żeby coś było, to droga dzielnie się trzyma dzięki mrozom. Ale robi się coraz gorzej. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=382056 Roztopy, deszcz, glina (i co z tego, że piaszczysta) i mamy taką oto sytuację z fundamentem pod taras (znaczy na dnie jest wylana ława, ściany jeszcze nie "wyrosły" z fosy: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=382057 Druga dostawa bloczków wjechała. Ale będzie coraz trudniej - a co najmniej nadproża będą zaraz potrzebne. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=382059 Za to dzisiaj postęp prac budujący: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=382058 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=382060 To jeszcze nie jest do końca poziom dołu okna - jeszcze połówka albo i trochę więcej bloczku trzeba dołożyć. Zdjęcia z dnia 73: http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/dzien73a.jpg http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/dzien73b.jpg Jak widać woda wsiąka. Będzie lepiej. http://kaizen.neostrada.pl/public/budowa/dzien73c.jpg I tu efekt problemu. Wg wykonawcy chudziak (jednak) przemarzł - tak z pół centymetra. Tu to, co zostało po odśnieżeniu chudziaka jak roztopił się śnieg i lód. A niby nie było dużych mrozów tuż po wylaniu... Co dalej? 1. Z grubsza można określić termin zakończania SSO na początek kwietnia. Najwyższy czas umawiać ekipy do dalszych prac. Trochę mam wyszukanych wcześniej, trochę polecił wykonawca SSO. Z trzech potencjalnych wykonawców dachów dwóch twierdzi, że nie ma sensu deskowanie w mojej sytuacji. Ważne, żeby dać dobrą membranę - i teraz się zastanawiam, czy Dorken Delta Maxx, czy Aquatec Ventia 180 Power. Trzeci za to twierdzi, że jak nie zrobię deskowania to popełnię życiowy błąd bo membrana jaka by nie była, to się z czasem rozleci. Poszukuję wykonawcy ocieplenia z wełny i elewacji - bo okazało się, że miałem namiary na takich, co w styropianie tylko robią 2. Ostatni dzwonek na wybór komina do kominka. Aktualnie wygrywa opcja Jawar Uniwersal Plus (izostatyczny) chociaż wykonawca SSO namawia na Schiedel. Ale cena przy izostatycznym wyjdzie gdzieś x2. Czekam jeszcze na wycenę ze składu w którym kupuję większość materiałów na Schiedla izostatycznego (i co tam jeszcze izostatycznego u swoich dostawców znajdą). Ale wycena Jawaru tylko z Allegro i kominy.pl. W sumie dziwnie tanio, a po doświadczeniach z tego wątku nie chcę ryzykować. Jawar, odmiennie od innych sprzedawców, nie chwali się, gdzie można kupić ich produkt. Nie rozumiem tego. Możecie polecić jakiś skład sprzedający to w okolicach Piaseczno - Góra Kalwaria albo internetowy? Może być na priv chociaż wolałbym publicznie, żeby ewentualny ich niezadowolony klient mógł się wypowiedzieć. Ale to pewnie się nie spodoba admiralicji.... tfu, adminom 3. Złożyłem wniosek do PGE o zmianę taryfy na G11. Podobno PGE to ostatni operator, co wciska na budowę taryfy biznesowe (formalnie nie ma czegoś takiego, jak prąd budowlany). Przysłali umowę, po odesłaniu podpisanej wyznaczyli termin kontroli po której umowa ma wejść w życie. Zobaczymy, czy nie chodzi o to, żeby w trakcie kontroli "ujawnić" budowę i zostawić taryfę z grupy C (ze 100zł miesięcznie samego abonamentu). Przynajmniej będę miał na piśmie, dlaczego nie. A może jednak "tak"? 4. Wreszcie podłączyłem się Arduino do czujników temperatury zakopanych pod domem. Pomiar, po dosyć długich mrozach, w trakcie budowy, oczywiście zero jakiegokolwiek ogrzewania (1,5 miesiąca po wylaniu chudziaka, więc i chemiczne ciepło dawno wyparowało): + 1,44*C ława (czujnik zalany betonem) - 0,44*C ściana fundamentowa nad czwartym bloczkiem fundamentowym + 0,69*C 30cm od ściany wewnątrz domu na głębokości j.w. Niestety, kolejnego dnia odczytów brak - albo coś zamokło, albo kabel gdzieś ucierpiał. Nie miałem czasu by z tym dłużej powalczyć. Edytowane 24 Lutego 2017 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.w 26.02.2017 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 (edytowane) Hej, ja kupowałem system Jawar - Schiedel 2x droższy, a nie widzę 2x lepszej funkcjonalności.Jakiej grubości dałeś styropian na fundementy? Ważne, żeby się to odpowiednio licowało potem ze styropianem zewnętrznym. Teraz to wiem, ale nie kumam dlaczego projektant dał u mnie styrodur 10cm, a na elewację 20cm, stąd uskok 10cm i na cokolik jest to przecież za duży uskok -chyba projektant przewidział tak duży kapinis... Edytowane 26 Lutego 2017 przez daniel.w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 26.02.2017 10:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Hej, ja kupowałem system Jawar Gdzie kupowałeś? Jakiej grubości dałeś styropian na fundementy? W projekcie miałem 18cm gruntotermu (wełna jakaś dziwna - nie do kupienia). Dałem 15cm XPS. Na ścianach będzie 20cm wełny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.