Kaizen 06.07.2018 10:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 Osobiście uważam tak jak Anna że lepiej jak już zamontować gniazda blatowe. Będzie wyglądało to dużo lepiej niż jakieś samoróbki i "rzeźbienie" w szafkach. Jestem niezdarny i mam niezdarne dzieci. Dlatego nie wchodzi w grę elektryka w blacie. Za często coś rozlewamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
katka 06.07.2018 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 Tak. Ograniczysz funkjonalność szafki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr A 06.07.2018 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 Ja mam w szafkach gniazdka. Tylko z tego co rozumiem chcesz je dać w szafkach u góry? Ja nie lubię mieć kabli na widoku, dlatego mam w blacie rozetę i w szafce pod spodem gniazdka, na pierdoły. Trochę tego sprzętu stać będzie, a kable widzę jak teraz się walają. Ogólnie jak komu wygodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 10.07.2018 20:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 Ograniczysz funkjonalność szafki. Trochę. Stracę miejsce przez wstawienie "pudełka" gdzieś 10x5x30cm w rogu szafki narożnej. Mała strata. Za to w ferworze walki z cięciem płytek zapomniałem, że te płytki 60x60 miały jeszcze 2 (i dwa docinki - ale na docinki mam masę odpadów) zostać na zabudowę wanny. A została jedna. I znowu kłopocik - przynajmniej dla żony, która chciała miec taki sam podział na obudowie wanny, jak wyżej ściana z rozetą. Mi bardziej odpowiadała opcja z większymi kaflami, bo kupiłem paczkę 45x90 w tym samym kolorze żeby "półeczka" przy krótszych brzegach wanny była bez fugi. Więc wygrała moja opcja. Która też nie jest idealna, bo zostaje docinek kilkanaście centymetrów, a małe docinki to jest coś, czego najbardziej nie lubię. Ale trudno - będzie przy drzwiach. Nie rzucający się w oczy. Krótsze boki wanny mają "stać" na tych półeczkach, a długi bok ma "stać" na lekko wysuniętej listwie mosiężnej (takiej samej, jakimi jest obrobione okno i drzwi). Po przyklejeniu ujawnił się kolejny kłopocik. Wcześniej sprawdziliśmy, jak wygląda brzeg wanny i czy ładnie da się dosunąć do ściany i ile trzeba będzie tam silikonowej "fugi" zrobić. Nie sprawdziliśmy, jak równy jest dolny rant wanny. Tutaj fotka, gdzie już część bananowości wanny została zgubiona przez przekrzywienie płytek. Jak się przyjrzycie, to fuga pionowa tych dużych kafli jest szersza na górze, niż na dole - i to nie wynika z optyki. A dalej na środku wanny jest szczelina, a końce wanny opierają się o listwę. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416118 Obejście problemu - płytki zostały "wyprostowane" do poziomu, a listwa zostanie zastąpiona albo kątownikiem mosiężnym (lekko wygiętym - na górze będzie przylegał do wanny, a dołem krzywizny nie będzie widać, bo całą zakryje). Ewentualnie jeszcze profil schodowy rozważam - mam kawałek i jutro się przymierzę, bo obawiam się, że będzie wyglądał słabo na tej części, gdzie wyjeżdża z pod wanny: Czyli wygrywa to: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416117 ale jeszcze rozważam to: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416116 Wannę chcieliśmy obsadzić jak najniżej (młodsi nie będziemy, więc im niżej, tym łatwiej wejść). Ale dopiero jak zobaczyłem obsadzoną wannę, to do mnie dotarło, że bateria będzie trochę wysoko. A może to i dobrze, bo będzie mniej przeszkadzała w czasie kąpieli. Ech, chciałbym mieć tylko takie problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 11.07.2018 05:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 (edytowane) Ty to Kaizen widzę że kochasz kątowniki i listwy Obecnie już tego chyba nikt nie stosuje , bo jedynie to szpeci. Dobry glazurnik poradzi sobie i nie potrzebuje stosować takich "ułatwień" (cięcie kątowe , fazowanie , odpowiednio dobrane w kolorze fugi silikony) , jedynie kiepscy glazurnicy z kiepskim sprzętem wspierają się takimi "ułatwieniami" bo łatwiej i szybciej dla nich .. Osobiście kazał bym lekko zeszlifować kafle , kupiłbym silikon w kolorze fugi i tyle ... U mnie też wanna jest krzywa , ale glazurnik sobie poradził i ograniczył widocznośc tej krzywizny. Taki kątownik zaraz przy wannie i przy białym kolorze "przyciągnie" uwagę i tym bardziej "wyeksponuje" krzywiznę wanny. Ale jak takie listwy i kątowniki Ci się podobają , to ok Edytowane 11 Lipca 2018 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 11.07.2018 05:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 (edytowane) Dobry glazurnik poradzi sobie i nie potrzebuje stosować takich "ułatwień" (cięcie kątowe , fazowanie , odpowiednio dobrane w kolorze fugi silikony) , jedynie kiepscy glazurnicy z kiepskim sprzętem wspierają się takimi "ułatwieniami" bo łatwiej i szybciej dla nich .. Jaki sprzęt, lepszy od WaterJeta polecasz? W ogóle nie lubię narożników zewnętrznych. W małej łazience udało się uniknąć i nie mam żadnego. W dużej niestety - na wannie nie do uniknięcia. Do tego dałem się namówić do obrobienia ościeży okna i drzwi i też trzeba było obrobić. A jak już są kanty to mi najbardziej się podobają listwy mosiężne przy tej kolorystyce. Edytowane 11 Lipca 2018 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 11.07.2018 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 Jaki sprzęt, lepszy od WaterJeta polecasz? Ja glazurnikiem nie jestem. U mnie glazurnik nie miał problemu z fazowaniem , cięciem pod kątem , otworami w gresie polerowanym i innymi gresami. Więc albo glazurnik ma kiepskiej jakości sprzęt (albo małe doświadczenie) albo wybrany przez Ciebie gres jest bardzo niskiej jakości ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 11.07.2018 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 Też bym chciała mieć podział na wannie taki jak na ścianie Pokażesz zdjęcie z szerszej perspektywy? A z wanną ja bym nie kombinowała z przekoszeniem kafelek tylko uzupełniłabym tę szparę białym akrylem. Zlałoby się z krawędzią wanny. Zresztą patrząc z góry na wannę nie rzucałoby się to w oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 11.07.2018 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 W ogóle nie lubię narożników zewnętrznych. W małej łazience udało się uniknąć i nie mam żadnego. W dużej niestety - na wannie nie do uniknięcia. Do tego dałem się namówić do obrobienia ościeży okna i drzwi i też trzeba było obrobić. A jak już są kanty to mi najbardziej się podobają listwy mosiężne przy tej kolorystyce. A czemu nie dało się uniknąć przy wannie ? Zastosować odpowiedniej jakości i barwy silkon i po sprawie. Producenci fug mają też w ofercie odpowiednie silikony o kolorze identycznym jak swoje fugi. I tak łączenie wanny musi być wykonane na silikonie , bo jest bardziej elastyczny niż fuga i nie pęka jak fuga. U mnie kafle 30x60 dodatkowo układane w cegiełkę , boki fazowane , wanna krzywa i dało się ... Po prostu wymaga to trochę wysiłku u glazurnika. Więc nie ma takiego czegoś że się nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 11.07.2018 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 Mam dokładnie takie samo zdanie, jak kaszpir. Da się. U Ciebie im dalej, tym więcej dziwnych kombinacji. Zrób zabudowę frontową minimalnie schowaną pod rancik wanny i ukryjesz krzywizny, a nie jakieś listwy tam wciskasz. Widzę, że jednak nie wkuwałeś wanny w ściany, żeby uniknąć niepraktycznych półeczek? No to będziesz musiał wycierać półki po kąpieli U mnie półki są na wysokości rantu wanny, dzięki czemu woda może spłynąć z półki do wanny (wypróbowałam myjąc ściany prysznicem). U Ciebie woda spłynęłaby na podłogę. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416146 Z czego masz stelaż pod wanną?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 11.07.2018 12:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 A czemu nie dało się uniknąć przy wannie ? [...] Więc nie ma takiego czegoś że się nie da Jak zabudować wannę, żeby płytki nie tworzyły w żadnym miejscu kąta 270*? Co do akrylu w łazience to IMO błąd. Nie radzi sobie z wilgocią. Grubych fug w żadnej postaci nie trawię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 11.07.2018 12:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 U mnie półki są na wysokości rantu wanny, dzięki czemu woda może spłynąć z półki do wanny (wypróbowałam myjąc ściany prysznicem). U Ciebie woda spłynęłaby na podłogę. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416146 Z czego masz stelaż pod wanną?? Miałem tak w poprzednim mieszkaniu. Gruba szczelina wypelniona silikonem wygląda IMO niefajnie. Do tego póleczka byla z kilku płytek i fuga namakała i pojawiał się taki różowy nalot. Dlatego wziąłem duże kafle, żeby póleczka była z jednej płytki - bez fug. Paskudnie trzeba też obrobić te plytki wycięte w L na styku z wanną, która ma tu spore zaokrąglenia. Wanna stoi na własnych nogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Busters 11.07.2018 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 Mam dokładnie takie samo zdanie, jak kaszpir. Da się. U Ciebie im dalej, tym więcej dziwnych kombinacji. Zrób zabudowę frontową minimalnie schowaną pod rancik wanny i ukryjesz krzywizny, a nie jakieś listwy tam wciskasz. Widzę, że jednak nie wkuwałeś wanny w ściany, żeby uniknąć niepraktycznych półeczek? No to będziesz musiał wycierać półki po kąpieli U mnie półki są na wysokości rantu wanny, dzięki czemu woda może spłynąć z półki do wanny (wypróbowałam myjąc ściany prysznicem). U Ciebie woda spłynęłaby na podłogę. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416146 Z czego masz stelaż pod wanną?? Dziwne kombinacje i dyskusje sa od samego poczatku i to co wychodzi to jakas parodia, co pomysl to lepszy. Mysle, ze jeszcze duzo przed nami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 11.07.2018 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 Rzeczywiście u Ciebie wanna ma zaokrąglone rogi. Trochę trudniejsze do zabudowy, podobnej do mojej, ale nie niemożliwe. No i wielkość płytek też utrudnia Ci ładne zabudowanie wanny. U mnie żadnych płytek, wyciętych w L nie ma.Między półeczkami a wanną szczelina wypełniona silikonem jest wąska. Tylko na styku wanny ze ścianą fuga jest stosunkowo gruba, ale na szczęście biała wanna połączona z białą ścianą, także fuga nie rzuca się w oczy.Domyślam się, że wanna stoi na własnych nogach. Chodzi mi o stelaż boczny, o który opiera się wanna i na którym mocujesz płytki. Masz styropian, czy coś innego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 11.07.2018 16:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 Też bym chciała mieć podział na wannie taki jak na ścianie Pokażesz zdjęcie z szerszej perspektywy? Trudno o szerszą perspektywę, bo ta łazienka jest duża w znaczeniu, że większa od małej. Ale dalej mała http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416161 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416162 Ponieważ obudowa wanny jest odsunięta od ściany, do tego fugi w kolorze płytek a przede wszystkim dlatego, że wanna jest z boku i trudno na to popatrzeć z przodu - to przesunięcie nie rzuca się w oczy. Trzeba go szukać, żeby zauważyć. Rzeczywiście u Ciebie wanna ma zaokrąglone rogi. Trochę trudniejsze do zabudowy, podobnej do mojej, ale nie niemożliwe. Przymierzałem się do tego, żeby półeczki zlicować z górą wanny. Ale to by oznaczało masę silikonu, a to dla mnie wygląda tragicznie. U mnie żadnych płytek, wyciętych w L nie ma. A rzeczywiście. A ja się przejmuję, że będę miał docinek chyba z 17x45cm. Domyślam się, że wanna stoi na własnych nogach. Chodzi mi o stelaż boczny, o który opiera się wanna i na którym mocujesz płytki. Masz styropian, czy coś innego?? Pod półeczki, jest BK do którego od przodu jest doklejona zabudowa styropianowa Schedpol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 11.07.2018 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 Trudno o szerszą perspektywę, bo ta łazienka jest duża w znaczeniu, że większa od małej. Ale dalej mała [ IMG]http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416161[ /IMG] [ IMG]http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416162[ /IMG] Ponieważ obudowa wanny jest odsunięta od ściany (...) Widzę, że wstawiłeś dwa zdjęcia, ale mnie się one nie wyświetlają... Trudno o szerszą perspektywę, bo ta łazienka jest duża w znaczeniu, że większa od małej. Ale dalej mała http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416161 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416162 Ponieważ obudowa wanny jest odsunięta od ściany (...) Pytanie mam takie: czemu kupiłeś taką wannę (z zaokrąglonymi rogami) jeśli chciałeś licować ją z półkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 11.07.2018 17:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 (edytowane) Pytanie mam takie: czemu kupiłeś taką wannę (z zaokrąglonymi rogami) jeśli chciałeś licować ją z półkami? Żona chciała taką, jak jej kolega zachwalał. Sposób montażu był wtórny. Ale jak patrzyłem, to wszystkie wanny wymagają albo zrobienia tu dołka, albo napchania nieprzyzwoitej ilości silikonu, żeby było płasko. Obydwa rozwiązania mi się bardzo nie podobają. A i na obudowie robi się niefajnie (małe docinki albo eLki i sporo silikonu). Dlatego długo szukałem wanny, którą sięgałaby mi od ściany do ściany, miała odpływ na środku i dałaby się wpuścić pod płytki na ścianach, i jeszcze się zmieściła na szerokość przy drzwiach. Nie znalazłem. Jakbym powalczył z przesunięciem drzwi to znalazłem chyba jeden model - raz, że ogromna, dwa cena powalała. Więc odpuściłem i stąd wanna będzie stała "na klocku" z płytek. Tak czy inaczej, jak pisałem, chciałbym mieć tylko takie problemy, jak z obudową wanny Proste rozwiązanie z listwą podoba mi się. Będzie jednak profil schodowy. Będzie wystawał z centymetr spod wanny. Obawiałem się, że nie da się go zlicować z półeczką tam - ale glazurnik przymierzył i twierdzi, że nie będzie z tym problemu. I to mi się podoba. Podoba mi się też to, że nikt tak nie ma Kiedyś pisałem, że do antracytu na dachu zraziło mnie to, że wszystkie nowe domy w okolicy mają szare dachy. Z listwami podoba im się to, że tylko u siebie widziałem listwy mosiężne Jakby wszyscy je mieli, to pewnie przestałyby mi się podobać. A ze zdjęciami to nie wiem, w czym problem. Mi się wyświetlają - również w Twoim cytacie. Edytowane 11 Lipca 2018 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 11.07.2018 18:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 Kilka dni temu definitywnie pożegnałem się z elektrykiem. Znaczy gdzieś po miesiącu nie odbierania telefonu odezwał się, że chce zabrać swoje narzędzia. To mu je podrzuciłem. Jakiś czas tamu wyczytałem, że bez sensu mam całe rozplanowanie rozdzielni. Zasilanie i uziom mam od dołu - a rozłącznik, ogranicznik przepięć itd na górze. Czyli w razie przepięcia z sieci indukuje mi się prąd w całej rozdzielni. Powinno być tak, że rozłącznik, ogranicznik i uziom jak najbliżej siebie, przy wejściu do rozdzielni. Dzisiaj znalazłem czas, na przeorganizowanie tego punktu startowego. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=416163 Dalej na razie druciarnia (znaczy na złączkach kilka obwodów). To teraz dla mnie najpilniejsza robota, bo jak będzie dopięta elektryka, to pomiary, kominiarz i odbiór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 11.07.2018 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 A co jest potrzebne do odbioru domu? Też mnie to czeka za niedługo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 11.07.2018 21:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 A co jest potrzebne do odbioru domu? Też mnie to czeka za niedługo... 1. Dziennik budowy. 2. Oświadczenie kierownika budowy, a) o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę oraz przepisami, b) o dokonaniu pomiarów powierzchni użytkowej budynku i poszczególnych lokali mieszkalnych, (dot. budynków mieszkalnych), c) o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także – w razie korzystania z ulicy, sąsiedniej nieruchomości , budynku lub lokalu, 3. W razie zmian nie odstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę, dokonanych podczas wykonywania robót, do zawiadomienia należy dołączyć kopie rysunków wchodzących w skład zatwierdzonego projektu budowlanego, z naniesionymi zmianami, a w razie potrzeby uzupełniający opis. W takim przypadku oświadczenie kierownika budowy, powinno być potwierdzone przez projektanta i inspektora nadzoru inwestorskiego, jeżeli został ustanowiony. 4. Protokoły badań i sprawdzeń, ( kopie + oryginał do wzglądu ) a) opinia kominiarska (ważna 1 rok od daty wystawienia) b) protokół sprawdzenia instalacji gazowej wewnętrznej – wystawiony przez osobę posiadającą świadectwo kwalifikacji grupy 3 dozór (ważny 1 rok od daty wystawienia) c) protokół badań i sprawdzeń instalacji elektrycznej i odgromowej - wykonanej przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia - kwalifikacje (ważny 5 lat od daty wystawienia) d) oświadczenie kierownika budowy o szczelności zbiornika szamba lub atest 5. Dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub terenu lub odstępstwach od tego projektu, sporządzoną przez osobę wykonująca samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii oraz posiadającą odpowiednie uprawnienia zawodowe. 6. Potwierdzenie odbioru wykonanych przyłączy wydanych przez właścicieli sieci (woda, energia, gaz, kanalizacja) - kopie + oryginał do wglądu 7. Pozwolenie na budowę lub zgłoszenie. ( kopia + oryginał do wglądu ) 8. Zatwierdzony projekt budowlany wraz z projektem zagospodarowania działki. ( do wglądu ) 9. Oświadczenie o braku sprzeciwu lub uwag ze strony organów wymienionych w art. 56 Prawa budowlanego, (dotyczy obiektów których projekty były uzgadniane pod względem ochrony przeciwpożarowej lub wymagań higienicznych i zdrowotnych). 10. Zawiadomienie o zakończeniu budowy – w dwóch egzemplarzach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.