Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budżetowy (TCO) z przyciętym budżetem, przy stacji PKP z widokiem na las...


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 741
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dziennie potrzebuję jakieś 5kWh na CWU. Żeby to wyprodukować w trakcie 10h taniej strefy wystarczy 500W mocy. Więc ta pompa w zupełności mi wystarczy. Co więcej, produkując

Teoretycznie wychodzi mi czas zwrotu jakieś 10 lat. Ale liczę, że nawet te nędzne 500W chłodu w upały pozwoli mi nie kupować klimy (zamierzam ją podłączyć tak, żeby latem schłodzone powietrze trafiało do czerpni). Jak się pomylę, i będzie to za mało - to trudno, kupię klimę i będę liczył, że Nuos przeżyje 10 lat.

Ok, tylko jak zużyjesz wodę, to będziesz czekał wieczność na jej ponowne nagrzanie. I nawet jeżeli na co dzień będzie ok, to jak akurat więcej zużyjesz, to będzie problem i będzie długo czekać. Jednym słowem, nie chodzi o to czy w taniej się zmieścisz, tylko ile to będzie grzać. No i pytanie ile to wytrzyma jak będzie po 10h dziennie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku (2 sytuacje).

 

1. Podłógówka (800mb , 117m2 powierzchni) - 5000zł (materaly + usługa) + zbiornik 300L + grzałka (2000zł) + kocioł na prąd (3000zł) , instalajca (pompyc , zawory 1000zł) czyli mamy 11 tysięcy. Myślę że cena zaniżona bo nie liczyłem robocizny "kotłowni" a za darmo hydraulik tego nie wykona , więc zapewne z 1000zł tez dodatkowo weźmie ..

 

2. Podłógówka (800mb , 117m2 powierzchni) - 5000zł (materaly + usługa) + zbiornik 300L , pompa 9KW - 18000zlł czyli 23000zł. Dodatkowo od gminy dostanę zwrot 2000zł (dofinansowanie do pompy ciepła) , czyli 21000zł.

 

Dopłata - 10 tys .

 

Czy to jest aż tak gigantyczna dopłata ???

 

Zakładając ze rodzina 4 osobowa (CWU) ile lat zanim się "spłaci różnica w cenie) i pompa zacznie "zarabiać" na siebie ?

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nadal nie rozumiem, w czym to na byc lepsze ?

 

W tym, że od mrozu na zewnątrz moja wylewka jest oddzielona 20cm grafitu i 24cm BK - U= 0,12.

Jakie U oddziela płytę, która jest oddzielona tylko 18cm XPS? Gdzie będą większe straty?

 

Do gruntu pod domem będzie podobna izolacja.

Pozostaje ucieczka ciepła przez BK do fundamentu. 24cm BK (najkrótsza droga dla ciepła do fundamentu) odpowiada ponad 6cm grafitu. Więc nie tak tragicznie. A jak dodamy, że ściana fundamentowa jeszcze ocieplona 15cm XPS, to różnica temperatur pomiędzy wylewką a gruntem pod domem będzie na tyle niewielka, że nie wyjdzie to gorzej, niż przy płycie ocieplonej 20cm.

 

Więc różnicę robi ta izolacja od atmosfery - 20 cm grafitu + 24cm BK vs 18 XPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dodamy, że ściana fundamentowa jeszcze ocieplona 15cm XPS, to różnica temperatur pomiędzy wylewką a gruntem pod domem będzie na tyle niewielka, że nie wyjdzie to gorzej, niż przy płycie ocieplonej 20cm.

 

.

 

I to jest akurat tylko i wyłacznie Twoje założenie

A to, ze na poziomie wylewki mam 18 izolcji nie test uwarunkowane tem, ze mam plytę fundamentową i tak musi być, tylko tym, ze chcialem mieć kapinos nad cokolem. Gdybym z tego zrezygnowal mialbym również 20cm grafitu.

 

Więc różnicę robi ta izolacja od atmosfery - 20 cm grafitu + 24cm BK vs 18 XPS.

Jeśli ktos robi na scianach ponad 20cm izolacji, to moze dac na cokół 20cm

I różnica znika

 

A pozostaje różnica w tym, co pod gruntem.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktos robi na scianach ponad 20cm izolacji, to moze dac na cokół 20cm

I różnica znika

 

To dalej nie znika, bo nie dokłada BK. A ten ma niezłą izolacyjność.

I jakoś mam kapinos, chociaż z zewnątrz 20cm dochodzi do poziomu chudziaka (czyli dół 20cm grafitu równa się z dołem EPS wewnątrz).

 

A tu różnica temperatur jest największa, więc i straty znaczące. Dlatego tak mnie dziwi, że budujący płyty dają pod płytę lepszą izolację (gdzie różnica temperatur jest małą) niż a izolację pionową płyty (gdzie różnica jest największa przy płycie grzewczej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dalej nie znika, bo nie dokłada BK. A ten ma niezłą izolacyjność.

 

No, ale rozmawiamy o fundamencie, czy o materiale scian zewnetrznych ?

By wychodzi na to, ze najwieksza zaleta tradycyjnego fund@mentu nad plyta jest BK w scianach :)

 

Ile i czego masz na ścianach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale rozmawiamy o fundamencie, czy o materiale scian zewnetrznych ?

 

O ilości kWh zużywanych przez dom.

I dlaczego moje wyliczenia są błędne. Przynajmniej taką mam nadzieję.

 

Na ścianach mam 20cm EPS o lambdzie 0,033 + BK 500 24 cm. Na ścianie fundamentowej (kończącej się równo z chudziakiem - można powiedzieć, że tworzą płytę) pionowa izolacja 15cm XPS Synthos Prime 30.

Na chudziaku będzie 20cm EPS (prawdopodobnie o lambdzie 0,036) a na stropie wełna prawdopodobnie 40cm o lambdzie 0,038.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odniosłem sie tylko do kwesti fundament-płyta, stąd rozważania o materiale ścian trochę mnie zdziwiły.

Swoją drogą, wystarczy,że zamiast cokołu 35cm zrobiłbum 15 i tez miałbym 20cm grafitu na poziomie wylewki :)

 

A to nie miałeś ocieplać wełną ? Przecież wełna miała być, bo Twój architekt adoptujący stwierdził, że nawet ściana silikat-EPS nie będzie spełniała warunków przy tak bliskim sąsiedztwie torów.

A Ty wybrałeś najgorsze z możliwych pod kątem akustyki rozwiązanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kWh by się nie zgadzały. Bo i U muru 18cm silki + 24cm 0,033 jest 0,126 vs 0,12 dla BK. Ale pewnie więcej by uciekło mostkiem do fundamentu (stąd niektórzy kombinują z pierwszą warstwą muru z innego materiału, zasypują perlitem i inne cuda).

Bo tu już robi się ogromna różnica - 0,507 dla BK vs 2,671 dla silikatu, gdzie jedyną izolacją pomiędzy grzejącą wylewką a ścianą fundamentową jest materiał konstrukcyjny.

 

Więc dla zrównania kWh musiałaby być jeszcze płyta fundamentowa i sumarycznie wyszłoby drożej, niż BK z wełną.

 

Energetycznie i ekonomicznie przy grzaniu prądem - jestem przekonany co do właściwości wyboru. Co do głośności dla mnie po zamontowaniu okien już było cicho jak pociąg przyjeżdżał. Nabrałem wątpliwości, czy wełna da zauważalny efekt przy tej skali hałasu (czy raczej ciszy - bo słychać na dobrą sprawę tylko jak hamulce zapiszczą albo maszynista odpali sygnał dźwiękowy), bo i tak okna zostaną oknem również dla dźwięków.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie nie ma, co sie lubi.... :)

Jeszcze niedawno linkowales dane, ze styropian pogarsza izolacyjność akustyczną przegrody, a teraz przykleiłes go na material, ktory juz sam z siebie ma ja kiepską...

 

Pisales jeszcze, ze ta wełna jest konieczna, by przegroda spełniala przepisy, jak widać wszystko mozna obejść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze niedawno linkowales dane, ze styropian pogarsza izolacyjność akustyczną przegrody, a teraz przykleiłes go na material, ktory juz sam z siebie ma ja kiepską...

 

Masz na myśli to?

 

Pisales jeszcze, ze ta wełna jest konieczna, by przegroda spełniala przepisy, jak widać wszystko mozna obejść...

 

Na pierwszej stronie jest np. informacja, że m3system twierdzi, że są w stanie spełnić wymogi (dla przypomnienia to firma budująca domy ze styropianu), tylko żeby określić sposób muszę zlecić badania za jakieś 5K zł. Nikt nie by w stanie odpowiedzieć mi, co zrobić, żeby spełnić wymagania normy. Co najwyżej które rozwiązanie powinno być lepsze pod tym względem. A i to nie byli to spece od akustyki.

 

Sąsiadka bliżej torów ma styropian (cieńszy), BK i nikt się nie czepiał.

 

Podsumowując temat akustyki:

1. Tak, jak pisałem tutaj - wystarczy, że w projekcie coś skrobnie architekt. Ważne tylko na etapie uzyskiwania PnB.

2. I tak będę miał ciszej, niż mam. Nawet, jakby zbudował m3system. Teraz mam za oknem wątpliwej izolacyjności tramwaje i Marszałkowską - wczoraj i dzisiaj istna masakra - co 5 minut kolumna na kogutach.

3. Temat wyższości jednych materiałów nad drugimi zachwalają producenci niby tych lepszych. Ale jak dochodzi do określenia, jak będzie cicho/głośno przy murze składającym się z warstw zapada taka niezręczna cisza. Bo to skomplikowane. Nie wystarczy dodać X dB wełny do y dB silki. Niestety, to tak nie działa. O tym np.tutaj. Nie jest tak prosto, jak można by wnioskować z tego.

4. Skoro urzędowe schody mam za sobą w temacie akustyki, skoro i tak mam zadowalająco cicho, to nie widzę sensu wydawać ponad 10K więcej (i jeszcze mieć gorszą izolacyjność termiczną - a co za tym idzie wyższe koszty ogrzewania) na wełnę.

5. Tak, jestem omylny. Tak, zmieniam zdanie. Dosyć często. Jak to ująłem tutaj:

 

IMO w życiu trzeba podejmować decyzje jak najpóźniej, gdy mamy jak największą wiedzę i jak najmniej rzeczy może się jeszcze przydarzyć.

 

To tyle w temacie drążenia dlaczego styropian, a nie wełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA wiem,że akustyka, to temat trudniejszy, niż np izolacja termiczna.

Ale ściana składająca się materiałów o lepszym tłumieniu raczej nie będzie porównywalna ze ścianą zbudowaną z gorszych.

 

Od "spełnienia wymagań" do komfortu daleka droga, pod kątem izolacyjności termicznej tez nie budujesz ścian które li tylko "spełniają" wymagania.

Ale skoro uzyskany efekt spełnia Twoje oczekiwania to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...