Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budżetowy (TCO) z przyciętym budżetem, przy stacji PKP z widokiem na las...


Recommended Posts

Jak musisz ścianę zeskrobać w odpowiednim momencie, to agregat nie ma sensu - co z tego, że dużo szybko nawalisz materiału, jak nie nadążysz skrobać (musi być odpowiednio podeschnięty - ani za bardzo, ani za mało). A jak nie zeskrobiesz, to masz baranka i opinie takie, jak powyżej o tynku C-W.

 

A co do worka. Znasz jakiś tynk workowany z drobnym piaskiem kwarcowym (wyłącznie)? I nie, nie chodzi o to, że to drogi materiał, a nie lepszy. Zwyczajnie piasek granulacji 0,1-0,3 robi różnicę.

Jak ktoś chce poczytać, to tu stary temat o piasku kwarcowym

 

 

NIe za bardzo wiem o co Ci chodzi. Przypuszczam ze to jakaś wiedza którą Ci zdradził jakis wykonawca tynków ręcznych. Pomijajac to co oni mówią (a mówią zawsze ze ich najlepsze) a podsumowując fakty (bo miałem obydwa rodzaje tynków) to tynki takie z worka "Dolina Nidy" zacierane mechanicznie są ładniejsze niż te super hiper "ręczne".

 

 

teksty o ich zdrowotności, oddychaniu etc to oczywiście bajki mające zachęcić inwestora. Do zaopatrzenia w powietrze domu jest instalacja wentylacjyjna a nie tynki. Jeśli chodzi o gładkość powierzchni to kwarcowe i tak nie będą gładkie a przekonasz sie jak pomalujesz ściany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 741
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Sprawdziłeś, czy zapłaciłeś faktycznie tyle?

.

 

Prowadzę sobie rozpiskę i sobie sprawdziłem.

Część materiałów sam kupowałem , część hydraulik.

 

Co do cen energii to poza cenami za sam prąd są jeszcze inne dodatkowe opłaty.

Np. w Energa jak się ma umowę kompleksową to tak zwana opłata marketingowa kosztuje 0zł. Jak nie ma się to już pojawia się ta opłata i wcale nie taka niska a taka sama opłata też jest u sprzedawcy prądu.

Często też oferty promocyjne po pewnym czasie nie są już tak ciekawe ..

 

Czy będą spadać ceny i czy będą tańsze taryfy dla ludzi grzejących prądem ?

Wątpie ...

 

Obecnie Energetyka kiepsko stoi finansowo bo musi olbrzymie pieniądze inwestować w wymianę linii napowietrznych i stacji ...

Wypowiada nawet umowy na wiatraki aby tylko mieć kasę a dodatkowo jeszcze koncerny energetyczne "sponsorują" górnictwo i marnują mnóstwo kasy aby tylko górnicy mieli dobrze ..

 

Co do pompy to nie wiem ile wytrzyma , ale przecież pompa jest też naprawialna i dane moduły i elementy można wymienić a nie od razu wymieniać na nową.

 

U mnie planuję aby pracowała tylko w II taryfie , więc też cały dzień nie będzie pracować.

 

Obecnie grzeje tylko wodę od 13.00-15.00 i daje radę i też dużo krócej działa ...

 

U mnie instalacja CO (ogrzewanie podłogowe + kompletna kotłownia) po odliczeniu zwrotu jaki mam otrzymać wyjdzie (wyszła) 22000zł.

U Ciebie ma wyjść niby 10000zł (z bojlerem za 1000zł - co to za bojler taki tani ??) więc taniej o 12 000zł.

 

 

Jakie będą koszty nie wiem , wyjdzie podczas pracy ...

Na razie widzę że pompa błyskawicznie grzeje prądem i na naprawdę male pieniądze , więc od razu pojawiają się oszczędności ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak musisz ścianę zeskrobać w odpowiednim momencie, to agregat nie ma sensu - co z tego, że dużo szybko nawalisz materiału, jak nie nadążysz skrobać (musi być odpowiednio podeschnięty - ani za bardzo, ani za mało). A jak nie zeskrobiesz, to masz baranka i opinie takie, jak powyżej o tynku C-W.

 

A tak z ciekawości ile płaciłeś za m2 wykonania takiego ręcznego tynku (łącznie z materiałem po stronie wykonawcy) ?

 

Ciekawy jestem czy takie tynki są droższe/tańsze od maszynowych i o ile i jak się bardzo "ceni" ten fachowiec ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze zastanawiają mnie takie osoby jak Kaizen, rozumiem, że ma własne zdanie i upodobania, tylko dlaczego usiłuje za wszelką cenę przekonać do nich innych. Podczas budowy domu często spotykałem się z takimi " wujkami dobra rada " i stwierdzeniem rób jak chcesz ale ja na Twoim miejscu to ....... . Najczęściej rady były od osób, które domu nie zbudowały i budownictwem nie wiele mają wspólnego.

 

Jeśli chodzi o konkrety, to w moim przypadku mam PC PW, koszt podłogówki dla 135m2 materiał i robocizna - FV na 8996,40 zł ( 66,64 zł za m2 ), plus kompletna instalacja PC ( materiał + robocizna ) 23250 zł - dotacja z Wfośigw = 17437,5 zł. Budowa jakieś 20 - 30 km od ciebie Kaizen

 

Kaizen - jeśli chcesz robić tynki cem-wap. to je zrób, ale nie wymagaj aby inni przyznawali Ci rację, bo każdy dom i przypadek jest inny, tym bardziej , że zdarza Ci się pisać głupoty ( post i komentarz fotohobby powyżej ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o konkrety, to w moim przypadku mam PC PW, koszt podłogówki dla 135m2 materiał i robocizna - FV na 8996,40 zł ( 66,64 zł za m2 ), plus kompletna instalacja PC ( materiał + robocizna ) 23250 zł - dotacja z Wfośigw = 17437,5 zł. Budowa jakieś 20 - 30 km od ciebie Kaizen

 

Oczywiście, że dorzucenie się podatnika zmienia wynik. Wielokrotnie to pisałem. U mnie nie ma żadnych dotacji i liczę dla takich warunków.

 

Kaizen - jeśli chcesz robić tynki cem-wap. to je zrób, ale nie wymagaj aby inni przyznawali Ci rację,

 

Nie wymagam. Możesz zachować milczenie. Mnie z kolei dziwi opisywanie tynków, których się nie widziało.

 

A nie kilkaset czasem ? :lol: :lol:

Moze nie rzucaj liczbami, jak nie masz pojecia o kosztach....

 

15-20K zł kosztuje projekt, przyłącze (i to jak nie trzeba ciągnąć daleko), instalacja, kocioł robione w czasie budowy. Jak doliczysz rozkopanie działki i kucie w zamieszkanym domu to spokojnie przekraczasz 20K zł. A jeszcze mogą wyjść problemy prawno-formalne i konieczność przerobienia wentylacji mechanicznej na grawitacyjną albo kupno droższego kotła. Dwadzieścia to już kilkadziesiąt. Czy może kilkanaście Twoim zdaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

15-20K zł kosztuje projekt, przyłącze (i to jak nie trzeba ciągnąć daleko), instalacja, kocioł robione w czasie budowy. Jak doliczysz rozkopanie działki i kucie w zamieszkanym domu to spokojnie przekraczasz 20K zł. A jeszcze mogą wyjść problemy prawno-formalne i konieczność przerobienia wentylacji mechanicznej na grawitacyjną albo kupno droższego kotła. Dwadzieścia to już kilkadziesiąt. Czy może kilkanaście Twoim zdaniem?

 

 

Ha, ha jesteś coraz bardzie zabawny.

Widzę, że znasz koszty lepiej, niż ja, robiąc w domu ogrzewanie gazowe.

Możesz mi to rozpisać pozycja, po pozycji ? Jest śmiesznie, to ciągnijmy to dalej

 

konieczność przerobienia wentylacji mechanicznej na grawitacyjną albo kupno droższego kotła

 

:lol:

Tu już w ogóle popłynąłeś. Przecież innego kotła, niż z zamknięta komorą spalania w ogóle nie rozważamy. Co Ty tu chcesz przerabiać w takim razie ?

Znowu brniesz w tematy o których nie masz pojęcia i piszesz bzdury

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, ha jesteś coraz bardzie zabawny.

 

Mnie śmieszy raczej propozycja przesiadki z PC na gaz, jak PC padnie.

 

Widzę, że znasz koszty lepiej, niż ja, robiąc w domu ogrzewanie gazowe.

Możesz mi to rozpisać pozycja, po pozycji ? Jest śmiesznie, to ciągnijmy to dalej

 

Bazuję na informacjach od praktyków. Jak masz problemy z obsługą szukajki, to kilka przykładów:

 

1, 2, 3,

 

Często ludzie jeszcze zapominają o koszcie inwentaryzacji powykonawczej i kierbudzie.

 

Koszty gdy dom jest zamieszkany jeszcze rosną - bo trzeba trochę rzeczy zdemolować i naprawić.

A jak w gminnych założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło nie ma rozbudowy sieci to zamiast jakichś 2,5K ryczałtu za przyłącze można wydać kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy za samo przyłącze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukajką to dobrze się poslugujesz, ale wszedzie widzę kilkanascie tysiecy w linkach, wiec ich interpretacja coś u Ciebie szwankuje . Widzisz gdzieś kilkadziesiąt ?

A teraz od wyliczeń z linków odejmij sobie:

1 tyś zł na zasobnik do CWU

1 tys zl na wyposażenie kotlowni (bo jest po PC)

600zl na zestaw z wyrzutem przez sciane, zamiast szachtu kominowego

500zl na robociznę (bo kotłownia jest już zrobiona)

 

 

Dziwne, ze majac 11m instalacji zewnetrznej więcej, niż cactus, za pelną instalacje zapłacilem 13500zł.

Mozesz mi powiedzieć, co kosztowaloby oknad 6500, gdybym robił to po zamieszkaniu ?

Co konkretnie musiałbym zdemolowac, zeby wpuścic 1,5m do kotłowni ?

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie śmieszy raczej propozycja przesiadki z PC na gaz, jak PC padnie..

 

Ale co to znaczy padnie ?

 

Jak uszkodzi Ci się samochód to wywalasz go i kupujesz nowy ? Czy może naprawiasz ?

 

Tak samo z pompą. Uszkodzi się to się naprawia , no chyba że ktoś ma taką fantazję lub fanaberię że od razu wywala i kupuje nową ..

 

Myślę też że za kilkanaście / kilkadziesiąt lat pompy mogą kosztować duuuużo mniej niż obecnie , mieć duże lepszy COP albo zamiast pomp będzie zupełnie coś innego ...

 

Tyle że ja będę mógł wymienić ,zmienić a posiadacz samych kabli nie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i materiały na podłogówkę + robocizna poniżej 5000zł i wszystko na droższych materiałach (rury Kan , rozdzielacz premium Capricorn).

To bardzo tanio Ci wyszło, bo jakby nie patrzeć poniżej 50zł/m2 z robocizną. Też bym chciał takiego wykonawcę znaleźć, ale póki co się nie udało... Najtańszy dawał 70zł/m2. Może cena z metra rośnie wraz z wielkością domu? Trochę nielogiczne, ale może w budowlance panują inne zasady. ;)

 

Też nie rozumiem tego, zresztą od dawna, poruszanego przez oponentów PC ciśnienia na wymianę CAŁEJ pompy gdy coś się uszkodzi. Przecież to jest urządzenie modularne, KAŻDY element da się wymienić, a do tego jest to urządzenie proste jak konstrukcja cepa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiać PC? Przecież sami instalatorzy na forum mówią żeby o tym nie myśleć, bo za kilka lat nowa PC będzie w cenie lodówki i będzie się wymieniać. Ceny panasonica na przestrzeni ostatnich lat zdają się to dokładnie potwierdzać :lol2:

 

I co do modularności - coś zazwyczaj pada w takiej pralce i czy się*to naprawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj (w sobotę) przyjechał automatyk odpalić automatykę bramy montowanej przedwczoraj. Jakoś przeoczyłem, że nie został pociągnięty kabel do zasilania bramy. Leżał sobie w domu. Musiałem chwycić za szpadel i go przeciągnąć od erbetki pod ziemią i rurę w fundamencie bramy. Erbetka jest już podłączona docelowo - czyli WLZ jest pociągnięty do domu i z domu pociągnięty kabel prawie z powrotem do bramy. Skoro rura nie wypadła i tak pod słupkiem od bramy, to zaczynam żałować, że wczoraj nie przeniosłem erbetki na ten słup (tkwi na desce). Chyba jeszcze raz będę musiał to rozkopać.

 

Ważne, że brama działa. Ale kilka IMO niedociągnięć.

1. Automatyk stwierdził, że sterownik widzi pierwszy raz. Kilka dni wcześniej odpalał taką samą bramę, ale sterownik był inny. U mnie niby lepszy. Tylko dopiero w domu zauważyłem, że mam instrukcję w trzech językach - wszystkie mi zupełnie obce. Nie ma ani po angielsku, ani po polsku. Na stronie producenta napędu też nie znalazłem podobnej instrukcji (Marantec - instrukcja datowana na marzec 2017). W poniedziałek podzwonię do automatyka i Plast-metu w sprawie tej instrukcji. Lubię wykorzystywać optymalnie to, co mam.

2. Za to uświadomiłem sobie istotną wadę słupka z napędem.

Producent napędu sprzedaje swoje słupki z napędem. I tam żeby wysprzęglić napęd (żeby ręcznie otworzyć bramę) trzeba otworzyć drzwiczki zamykane na klucz. W obudowie Plast-met wystarczy wyjąć gumową zaślepkę (albo imbusem odkręcić klapę). IMO to poważna luka w bezpieczeństwie - ktoś przeskakuje przez płot, kluczykiem ze sklepu metalowego wysprzęgla, otwiera i wyjeżdża kradzionym autem. Albo wjeżdża swoim i wywozi z domu wszystko.

3. Tyle, że nie musi przeskakiwać przez płot.

W furtce są dwie opcje. Albo taka klamka:

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=396982

 

albo taka gałka (w wersji z gałka z obydwu stron, albo niby bezpieczniejsza, z zaślepką od zewnątrz):

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=396983

 

Gałkę można zablokować z jednej (z tą zaślepką) albo z dwóch stron (z pomocą kwadratowych nakładek na trzpień).

 

Przy zamontowaniu blokady (tych kwadratów) z obydwu stron na gałce są śrubki na imbus, które można odkręcić i sobie wejść. Względnie bezpieczna wydaje mi się opcja z zaślepka od zewnątrz i zablokowaną gałką od wewnątrz. Muszę przećwiczyć, czy nie da się przełożyć łatwo ręki żeby imbusa wykręcić. Trzeba się jednak zabrać za konaktrony, bo mimo płotu dosyć nędznie wygląda zabezpieczenie dostępu fizycznego.

 

Przez to, że musiałem zabawiać się szpadlem nie zdążyłem odpalić domofonu.

Z pamiętnika aliexpresoholika ;)

Wcześniej pisałem, że mam monitoring od Chińczyków. Kupiłem też

 

1. za 330,93 zł z przesyłką (obeszło się bez VATu czy cła) wideodomofon. Funkcjonalnie wygląda obiecujaco. Ma pastylki RFID do otwierania. Podłączyć można kablowo albo przez WiFi. Na razie pilnuje routera i monitoringu.

Nie ma w tym zestawie ekranu - trzeba zainstalować apkę na telefonie/tablecie. To rozwiązanie bardzo mi się podoba, bo nie będąc w domu mogę wpuścić kuriera, szambelana czy gościa. A i będąc w domu bliżej zazwyczaj mam do telefonu, niż domofonu.

Działa też jak kamerka i ma możliwość zapisywania na karcie pamięci po wykryciu ruchu.

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=396999

 

W słupku mam skrętkę i pociągnięte zasilanie - zamierzałem to właśnie wczoraj podłączyć, ale zabrakło czasu. Zabrakło też kabelka do elektrozaczepu. Mam rezerwową skrętkę - zdaniem automatyka 0,5mm powinno dać radę. Zobaczymy.

 

2. Myjkę ciśnieniową za 168,91 zł. Tu DHL doliczył 40zł za obsługę celną. Krótko przetestowałem - działa. Pytanie jak długo. No i ciśnienie to oczywiście między bajki trzeba włożyć.

 

3. Sporo drobiazgów typu ledy z czujnikiem zmierzchu i ruchu, przekaźniki, masa czujników ds18b20, spinki podobne do deviclip twist (chyba sam przypnę kabelki do siatki).

Domofon_2017-09-17 18_20_09.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co to znaczy padnie ?

 

Jak uszkodzi Ci się samochód to wywalasz go i kupujesz nowy ? Czy może naprawiasz ?

 

Jak w piętnastoletnim szrocie, ostro eksploatowanym, padnie rozrząd w silniku kolizyjnym, to wywalam. Podobnie w 15 letniej PC padnie sprężarka czy zaczną się sypać kolejne drobiazgi. Trochę niefajnie nawet jak jakaś głupia uszczelka strzeli w środku zimy.

 

Tyle że ja będę mógł wymienić ,zmienić a posiadacz samych kabli nie ...

 

Czemu nie?

IMO PV ma potencjał. I tu będzie rosła sprawność i spadała cena.

Widzę też potencjał w integracji rekuperatora z pompą ciepła jak Mistral Max-S (na razie ma cenę zaporową).

 

Długo byłem nastawiony na wodną podłogówkę i kocioł za 2,5-3K zł. Ale doszedłem do wniosku, że pakowanie się w rozwiązania z wodą jako nośnikiem jest nieopłacalne i ma same wady, poza możliwością podłączenia różnych kotłów. Tyle, że podpięcie innego kotła jest tak kosztowne, że nie opłaca się teraz wydawać więcej kasy, niż na kable, żeby w przyszłości móc wydać jeszcze więcej kasy.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukajką to dobrze się poslugujesz, ale wszedzie widzę kilkanascie tysiecy w linkach, wiec ich interpretacja coś u Ciebie szwankuje . Widzisz gdzieś kilkadziesiąt ?

 

Bo, jak kilka razy pisałem, dorzucam kucie, szpachlowanie, naprawę elewacji, kostki, ogrodzenia. Drożej wychodzi dokładanie instalacji do zamieszkałego domu niż montaż w czasie budowy. To chyba oczywiste?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, niekoniecznie trzeba jechac przez kostkę - u mnie akurat wypada trawnik.

Nawet, jeżli trzeba byłoby przełożyć 10m2 kostki (20x0,5m)i, to taka robota kosztuje 80zł od metra.

 

Mozesz mi powiedzieć, co kosztowaloby oknad 6500, gdybym robił to po zamieszkaniu ?

 

Szpachlowanie i naprawa 0.2m2 elewacji za 5 tysiecy ? :lol:

 

 

Znowu naginasz liczby do twojej teorii...

 

Nie znasz sie na temacie, piszesz o jakieś konieczności zmiany wentylacji na WG, podajesz ceny z kosmosu... i brniesz w to bez sensu, zamiast napisac, ze w takim razie nawet w przypadku kosztu 12tyś zł nie ma sensu zamiany zepsutej PC na gaz...

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. za 330,93 zł z przesyłką (obeszło się bez VATu czy cła) wideodomofon. Funkcjonalnie wygląda obiecujaco. Ma pastylki RFID do otwierania. Podłączyć można kablowo albo przez WiFi. Na razie pilnuje routera i monitoringu.

Nie ma w tym zestawie ekranu - trzeba zainstalować apkę na telefonie/tablecie. To rozwiązanie bardzo mi się podoba, bo nie będąc w domu mogę wpuścić kuriera, szambelana czy gościa. A i będąc w domu bliżej zazwyczaj mam do telefonu, niż domofonu.

Działa też jak kamerka i ma możliwość zapisywania na karcie pamięci po wykryciu ruchu.

Fajne. Pewnie zapożyczę pomysł, bo to najwygodniejsze rozwiązanie jakie do tej pory spotkałem. Szczególnie, że pod dowolny tablet powieszony na ścianie można to podpiąć. Szkoda tylko, że IPPoE nie obsługuje.

 

Swoją drogą, planujesz jakieś nagłośnienie w łazienkach?

 

Jak w piętnastoletnim szrocie, ostro eksploatowanym, padnie rozrząd w silniku kolizyjnym, to wywalam. Podobnie w 15 letniej PC padnie sprężarka czy zaczną się sypać kolejne drobiazgi. Trochę niefajnie nawet jak jakaś głupia uszczelka strzeli w środku zimy.

I uważasz że porównanie samochodu składającego się z setek części, mocno narażonego na degradację ze względu na sposób użytkowania, jest trafioną analogią do PC, składającej się z obudowy, wiatraka, lameli, sprężarki i paru zaworów złączonych miedzianymi rurkami? Przecież to można porównać co najwyżej do samej instalacji klimatyzacji w samochodzie. A ta jak wiadomo, w samochodzie, ma znacznie trudniejsze warunki. Ciągłe wstrząsy, parownik atakowany kamieniami, solą, brudem spod kół, etc. a i tak potrafi działać po paręnaście lat. Mnie kamień przebił chłodnicę w 8 roku użytkowania. Ot, peszek. W przeciwnym razie po standardowym serwisie by działała dalej. Znaczy po naprawie i tak działa dalej. Sprężarka sprawna, układ też. Więc ten argument proponuję zwyczajnie schować w kieszeń. :p

Edytowane przez Myjk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpachlowanie i naprawa 0.2m2 elewacji za 5 tysiecy ? :lol:

 

Daj namiary. Jak jakiś czas temu pisałem skopali mi elewację - popadał deszcz i brud wymieszał się ze świeżym tynkiem silikonowym. Wg mojej wiedzy nie da się sensownie naprawić tylko tego zepsutego kawałka - albo cała ściana, albo będzie widać łączenie.

 

w przypadku kosztu 12tyś zł nie ma sensu zamiany zepsutej PC na gaz...

 

Oczywiście masz w tym głębokie doświadczenie i nie znając warunków idziesz o zakład, że instalacja kotła gazowego z całą otoczką nie może kosztować 20K+ i o to kruszysz kopię. Zamiast przyznać, że nie ma to sensu.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I uważasz że porównanie samochodu składającego się z setek części, mocno narażonego na degradację ze względu na sposób użytkowania, jest trafioną analogią do PC, składającej się z obudowy, wiatraka, lameli, sprężarki i paru zaworów złączonych miedzianymi rurkami? Przecież to można porównać co najwyżej do samej instalacji klimatyzacji w samochodzie. A ta jak wiadomo, w samochodzie, ma znacznie trudniejsze warunki. Ciągłe wstrząsy, parownik atakowany kamieniami, solą, brudem spod kół, etc. a i tak potrafi działać po paręnaście lat. Mnie kamień przebił chłodnicę w 8 roku użytkowania. Ot, peszek. W przeciwnym razie po standardowym serwisie by działała dalej. Znaczy po naprawie i tak działa dalej. Sprężarka sprawna, układ też. Więc ten argument proponuję zwyczajnie schować w kieszeń. :p

 

CNC mówi, że najczęściej pada elektronika. Gdzie jej za 10-15 lat będziesz szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpachlowanie i naprawa 0.2m2 elewacji za 5 tysiecy ? :lol:

 

Daj namiary. Jak jakiś czas temu pisałem skopali mi elewację - popadał deszcz i brud wymieszał się ze świeżym tynkiem silikonowym. Wg mojej wiedzy nie da się sensownie naprawić tylko tego zepsutego kawałka - albo cała ściana, albo będzie widać łączenie..

 

Napisz jeszcze, ze trzeba robić calą elewacje po zrobieniu nacięcia 1x0,1m , to pękne ze śmiechu :)

Jeśli róznica odcienia bedzie tak cie porazala, zawsze mozna puscic ten metr rury w oslonie z nierdzewki, drewna irp, itd po elewacji. Dla oszczednosci

 

 

.

Oczywiście masz w tym głębokie doświadczenie i nie znając warunków idziesz o zakład, że instalacja kotła gazowego z całą otoczką nie może kosztować 20K+ i o to kruszysz kopię. Zamiast przyznać, że nie ma to sensu.

 

Oczywiscie, ze nie ma sensu, bo PC mozna naprawic, o czym kaszpir napisał.

Natomiast jeśli ktoś miałby taki kaprys, to sredni, przeciętny koszt przyłacza i kotłowni, po odliczeniu kosztow, których nie trzeba ponosić drugi raz nie wynosi kilkadziesiat tysiecy złotych. Nie wprowadzaj użytkowników w błąd.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...