Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wykończenie mieszkania atechnicznej singielki ;)

essi001

Recommended Posts

Witam serdecznie :)

Jestem nowa na tym forum. Potrzebuję pomocy w wykończeniu i urządzeniu mieszkania (które się jeszcze buduje ;)). Nie znam się na tym kompletnie i do tego jestem atechniczna, ale coś może z waszą pomocą uda mi się stworzyć :D Założenia są takie:

- mieszkanie ma być w stylu ala marynistycznym (drewno, biel, czerwień, granat i paski)

- pieniędzy nie mam zbyt dużo, więc będę oszczędzać, ale nie na jakości, tylko raczej na ilości (np. płytek) i pomijaniu rozwiązań, które są modne, a mi nie niezbędne (np. podwieszane wc)

Na początek chciałbym zacząć od kolorów: podłóg, ścian i mebli. Okna będą najprawdopodobniej ciemno brązowe, mam dwa meble w kolorze brzozy (z Ikei) i do tego chcę dopasować resztę :)

Na początek nasuwają mi się takie pytania:

- jaki kolor podłóg (w pokojach raczej panele, w łazience płytki, w kuchni raczej też, w przedpokoju – sama nie wiem)

- listwy przy podłodze (nie wiem jak się fachowo nazywają) dopasowuje się kolorem do podłóg, prawda?

- jaki kolor drzwi? ciemne (jak okna? - żeby coś do tych okien pasowało)

- jaki kolor ścian? najchętniej dałabym białe, ale czy nie wyjdzie zbyt zimno, szpitalnie? może jakiś bardzo jasny beż?

- jaki kolor płytek w łazience? tu też najchętniej dałabym białe i białe ściany, tym bardziej że nie chcę dawać płytek wszędzie, tylko tam gdzie to konieczne, więc chyba lepiej, żeby płytki były w takim samym kolorze co ściana?

- jaki kolor płytek w kuchni? jaki kolor mebli w kuchni? blaty chciałabym w kolorze drewna (i znów: do czego to dopasować? jaki odcień?). co do frontów – nie mam zielonego pojęcia

Granat i czerwień byłyby wszędzie jako dodatki.

Poniżej rzut mieszkania.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)

[Edit] Zapomniałam dodać, że kuchnia będzie oddzielona od salonu ścianą. I tu też pytanie - czy robić ją tak jak na rzucie, czy coś można tu lepszego wymyślić?