Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

przebudowa domu drewnianego

Recommended Posts

Witam, dostalismy z narzeczonym w spadku dom drewiany, ktory wybudowano gdzies po 1970 roku, jest to domek parterowy ze strychem, posiada fundamenty. Mamy zamiar zabrać się za jego remont i tu pojawia sie problem nie wiemy od czego zaczac :) chcemy dobudowac do niego ganek i garaz, podniesc troszke strych zeby przystosowac poddasze do zamieszkania, musimy rowniez wstawic schody poniewaz do tej pory na strych wchodzi się po drabince. i tu pojawia sie 1 pytanie: jakich dokumentow, pozwolen potrzebujemy?. zaznacze ze dach jest calkowicie do wymiany, okna także, prad, woda i gaz są doprowadzone, brakuje tylko kanalizacji, oczywiscie na przyszlym poddaszu nie ma jeszcze nic podprowadzone. interesują mnie takze koszty uzyskania wszelkich pozwolen. przeszukalam przerozne fora, przeczytalam wiele wpisow ale nadal do konca nie wiem od czego zaczac. jestem zupelnie zielona w tych sprawach. z gory dziekuje za wszelka pomoc

Moja znajoma kupiła drewniany dom, ma ponad pół wieku. Myślałem że to pomysł poroniony, ale tak go fajnie wyremontowali, że wygląda naprawdę imponująco. Był ganek, więc go nie dobudowali, ale zrobili oszklony do samej góry z wszystkich czterech stron - stałe okna. Wygląda bardzo nowocześnie. Podnieśli też dach, zrobili poddasze i wstawili dwa bardzo duże okna po bokach (dach dwuspadowy), żeby wpadało dużo światła. Dach wypuścili na taras. Włożyli w to więcej kasy, niż w budowę nowego domu, ale efekt jest super. Też wchodziło się na strych po drabinie to zrobili metalowe schody proste, nie kręcone. Jeśli chodzi o papiery to tu był problem, nie mieli projektu na ten stary dom. Nie wolno go było remontować, więc zrobili to jak najszybciej, żeby nikt z "grzeczności" nie zgłosił. Nie było na ten dom projektu, więc nikt im nie mógł niczego udowodnić.

Wpisz sobie w google remont domu formalności lub pozwolenie na remont domu i poczytaj. W necie jest dużo informacji.