Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Najtańszy materiał na ścianę nośną, proste pytanie


Recommended Posts

Jaka ściana jest Najtańsza? Chodzi tylko o ścianę nośną w budynku parterowym, na to i tak pójdzie kupa ocieplenia. Więc ta ściana ma tylko utrzymać siebie i lekki dach (krokwie bez pełnego deskowania i blachodachówka) reszta jej parametrów nie jest dla mnie ważna, żadne tam odporności na hałasy, współczynniki przenikania i inne pierdoły :) Tylko cena m.kw samej ściany (ofkors w tym klej/zaprawa itp). Jakieś koncepcje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Pustak "ALFA" popularnie zwany żużlakiem. Występują też w wersji bez bazy żużlowej tylko ze zwykłym kruszywem. Za 5 PLN brutto można dostać wymiar 24x24x49. Cena brutto jest na ogół do negocjacji (przynajmniej w tych betoniarniach, które ja znam) i można kupić bez VAT albo np. ze stawką 8% tak więc cena może jeszcze być sporo niższa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pustak "ALFA" popularnie zwany żużlakiem. Występują też w wersji bez bazy żużlowej tylko ze zwykłym kruszywem. Za 5 PLN brutto można dostać wymiar 24x24x49. Cena brutto jest na ogół do negocjacji (przynajmniej w tych betoniarniach, które ja znam) i można kupić bez VAT albo np. ze stawką 8% tak więc cena może jeszcze być sporo niższa.

 

I ma jeszcze takie zalety, że naprawdę trudno coś spieprzyć przy murowaniu.

Każda ekipa zwołana "z pod sklepu" sobie poradzi, nie dadzą rady wiele zepsuć :stirthepot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, a jaki sens ma w ogóle poszukiwanie najtańszego materiału? Stawiam, że lepianka będzie najtańsza. Co to za podejście do tematu...

Pytanie ma sens. Przy obecnych standardach izolacja i tak będzie, a ściana ma spełniać tylko i wyłacznie wymagania konstrukcyjne.

Do tego dochodzi łatwość jej obróbki, ilość zaprawy (materiał, robocizna).

 

Obecnie w LM jest szary beton komórkowy po 5.89 z vat (24x24x59), wydaje się cenowo najkorzystniejszy (dodatkowo U=0.11-0.14 W/mK)

Dla niektórych to i odpad z produkcji białego BK, ale czy będziesz się chwalił gołą ścianą?

Wielokrotnie było na forum podkreślane, że przy izolacji 10-20cm materiał konstrukcyjny nie ma znaczenia.

 

Taki BK ma co prawda 4-5 krotnie większą promieniotwórczość niż np. ceramika, ale tylko 2x więcej niż ludzkie ciało (100 Bq/kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak brał materiał który mi odpowiada bo oszczędności rzędu 1000zł na całości - to nie argument.

Jeżeli chodzi o koszt jednostkowy to masz rację, ale przy stawianiu kilkuset (!) m2 zbierają się ładne kwoty.

 

Licząc że domek ma 10x10 a wysokości ścian średnio 6m całkowita powierzchnia ścian zewnętrznych to ok. 240m2 (obecne ceny):

BK szary: 10k,

Thermoton 25 11k

Silikaty: 13k

BK biały 13k

Porotherm dryfix 16k

 

Co prawda między 10k a 16k jest spora różnica, ale należy doliczyć jeszcze robociznę (30zł/m2 * 240) i zaprawę (10zł/m2 * 240).

 

BK szary: 10k + 10k

Thermoton 25 11k + 10k

Silikaty: 13k + 10k

BK biały 13k + 10k

Porotherm dryfix 16k + 5k (zaprawa w cenie, podobno 2x szybsza praca więc koszt roboczogodziny 2x mniejszy na tę samą powierzchnię)

 

Wychodzi że dryfix jest prawie najtańszy - piekło zamarzło...

:o

 

Podane ceny bazują na katalogu LM, a wyniki są szacunkowe.

Jeśli coś jest źle, będę wdzięczny za wskazanie błędów - też będę kupował materiał...

Edytowane przez Kasza w spraju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja budowałem z Dryfixa 3 lata temu i porównania cenowe wychodziły mi podobne :p Pytanie tylko czy znajdziesz ekipę która wymuruje to realnie dwa razy taniej niż P+W na mokrej zaprawie cementowo-wapiennej? Cóż, good luck :) IMHO z podanych materiałów Dryfix to i tak najsensowniejszy wybór pod względem parametrów - nośność/izolacyjność termiczna/izolacyjność akustyczna.

 

Co do szarego BK to radzę jeszcze sobie sprawdzić nośność i wymagania konstrukcyjne konkretnego projektu. Może się okazać, że z tak słabego materiału trzeba będzie murować ze wstawkami żelbetowymi, które podniosą dodatkowo koszty inwestycji... Przy Dryfix takiego zagrożenia na pewno nie będzie, to tam nośność jest gdzieś 3-4 razy lepsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pustak "ALFA" popularnie zwany żużlakiem. Występują też w wersji bez bazy żużlowej tylko ze zwykłym kruszywem. Za 5 PLN brutto można dostać wymiar 24x24x49. Cena brutto jest na ogół do negocjacji (przynajmniej w tych betoniarniach, które ja znam) i można kupić bez VAT albo np. ze stawką 8% tak więc cena może jeszcze być sporo niższa.

 

według mnie bardzo dobry materiał. Tani, mocny. Można powiesić na ścianie szafkę bez ryzyka. Do tego dochodzi gruba zaprawa która w moim przekonaniu lepiej trzyma niż te cienkie spoineczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie za bardzo wiem do czego pijesz

 

silikat - 15-20 Mpa

pustaki alfa - 3,5 Mpa

Beton komórkowy H+H 2,5-3,5 Mpa

 

"Należy pamiętać, że przy budowie domów jedno lub wielo rodzinnych, dwu, trzy nawet cztero kondygnacyjnych nawet najsłabiej wypadający pod tym względem Ytong, w zupełności wystarcza. Wobec tego parametr ten w ogóle nie powinien być brany pod uwagę przy palnowaniu takich inwestycji." - cytat z jakiejś strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to na tej jakiejś stronie ktoś palnął głupotę. Najtańszy beton komórkowy da się zastosować tylko w określonych budynkach (mam tu na myśli nie tylko wysokość, ale też kształt bryły). W innych przypadkach konieczne będą żelbetowe wzmocnienia, które mocno podwyższą koszt budowy. Wzmacniać trzeba będzie też nadproża i osadzenia belek stropowych... Przy materiałach z 15-20 Mpa (silikaty, Porotherm) tego problemu nigdy mieć nie będziesz.

 

W budownictwie tak już jest, że to co oszczędzisz na materiale z reguły oddasz wykonawcy... :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cegła pełna, silikat, beton(żelbet), kamień polny to są materiały na mur ... a nie jakieś pustaczki izolacyjne ...

których zadaniem jest narobienie masy mostków termicznych. Jak można dobrze zrobić ścianę 1W z jakiś porothermów.. a szczelność tego ?

Same parametry termiczne to nie koniec... powietrzem też uciekają cenne waty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie oszczędzanie to IMO głupota.

 

Chodzi tylko o ścianę nośną. Po zbudowaniu będę miał przecież w głębokim poważaniu z czego ona jest. Więc jeżeli można wydać kilka tys mniej to po co wydawać kilka tys więcej? Oczywiście nie mówimy o materiałach 3 kategorii jakościowej czy odpadach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...