zibuch 01.07.2015 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Nie ma co gdybać. To można wyliczyć. Mi wyszło ok. 3oC/dobę. mhh strasznie dużo. ja mam teraz dom 45kWh/m2*rok i mi tyle nie zjedzie. może dlatego, że mam tradycyjny murowany z żelbetowym stropem. jak to policzyłeś? może nie brałeś właśnie temperatury/masy ścian i stropu? W tym przypadku ściana zewnętrzna z silki nic nie pomoże. Powietrze ma znacznie niższą pojemność cieplną, dlatego klimę w obu przypadkach trzeba będzie włączyć (lub reku na bypassie). oczywiście, że pomoże bo jak nagrzejesz powietrze to przez nie też przegrody. masa przegród jest tak duża, że ich pojemność cieplna jest wielokrotnie większa niż powietrza w chacie. oczywiście temp. ścian będzie zawsze niższa niż powietrza ale swoją porcję energii pochłoną Bart3z, wydaje mi się, że błędnie zakładasz duże wahania temperatury w domu. Nie będziesz potrzebował szybkiej reakcji właśnie dlatego, że będziesz miał ustabilizowaną temperaturę przez minimalne straty. Edytowane 1 Lipca 2015 przez zibuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.07.2015 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 mhh strasznie dużo. ja mam teraz dom 45kWh/m2*rok i mi tyle nie zjedzie. może dlatego, że mam tradycyjny murowany z żelbetowym stropem. jak to policzyłeś? może nie brałeś właśnie temperatury/masy ścian i stropu? Policzyłem pojemność cieplną masy akumulacyjnej przegród wewnątrz domu względem strat dobowych dla -20oC. oczywiście, że pomoże bo jak nagrzejesz powietrze to przez nie też przegrody. masa przegród jest tak duża, że ich pojemność cieplna jest wielokrotnie większa niż powietrza w chacie. oczywiście temp. ścian będzie zawsze niższa niż powietrza ale swoją porcję energii pochłoną Bezwładność ściany jest tak duża, że zanim ściana odbierze to ciepło z powietrza to już dawno będzie po imprezie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 01.07.2015 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Zrób domek 2x2x2m z samego posklejanego styropianu, daj jakiś pakiet szybowy o normowej powierzchni 1/8 podłogi, wsadź do środka DS18B20, albo DHT22 i podłącz rejestrator.Idzie lato, więc w środku będzie cieplutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 01.07.2015 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Policzyłem pojemność cieplną masy akumulacyjnej przegród wewnątrz domu względem strat dobowych dla -20oC. ...No to masz odpowiedź o sens planowania obniżek temperatury w domu i oszczędzania na tym. 3K/dobę przy - 20? A przy średniej dla sezonu grzewczego ile? 0,5K/dobę? Czyli, przy - 20 spada ci średnio 0,125 K/h. Nie ma cię w domu 10 godzin. Temperatura spadnie o 1 K. Nawet tego nie poczujesz. Kilka dni w roku, jeżeli w ogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 01.07.2015 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 oczywiście temp. ścian będzie zawsze niższa niż powietrza ale swoją porcję energii pochłoną Śmiem twierdzić że może być równie wyższa, a w dobrze izolowanym domu o jakich tu rozmawiamy...zbliżona. Kwestia odczuwania temperatury dotykowej ściany to odrębna kwestia. bo powietrze o temp 22 stopnie to wrażenie ciepłego powietrza, a ściana o temp 22 stopnie, to ściana chłodna Regulacja temp przez ściany jest bardzo skuteczna, mimo że wymiana stosunkowo niewielka, (zgodnie z prawem Furiera intensywność wymiany ciepła zależy od gradientu temperatury). to powierzchnia wymiany jest imponująca: pomieszczenie 10m2 to jakieś 54m2 powierzchni wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 07.07.2015 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Mam kanadyjczyka, U ściany to 0,13 - 20 cm wełny 0,34 + 15 cm wełny 0,36. Dom stoi na pustce podpodłogowej (crawl space) i pierwszy strop to 27cm wełny 0,34. Upały od tygodnia, wentylacją hybrydową (wg nydara), czyli po jednym nawiewie na kondygnacji i wywiewy w każdym pomieszczeniu, jestem w stanie utrzymać w domu temperaturę w ciągu dnia od 25*C rano do 28*C wieczorem. Po wejściu z zewnątrz czuje się zauważalną różnicę. Niestety mam za krótki GWC - 24m, w sierpniu będę go kończył, wtedy będzie miał 60m. Powinno to jeszcze poprawić parametry. Zimą planuję grzanie konwektorami. Zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 07.07.2015 12:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Koledzy, bardzo podoba mi sie ta dyskusja i chcialbym ja dalej kontynuowac Czy na chwile obecna mozemy podsumowac jakie rozwiazania wchodza w gre z podzialem najtansze - najdrozsze? Zakladam ze silka jest idealna na dzialowki/sciany wewnetrzne ale ciagle zostaje pytanie BK czy silka na zewnatrz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 07.07.2015 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Moj blad, oczywiscie chlodny latem i cieply zima. Poszukam tego projektu. Dodadzcie na jakie rozwiazania pownienem zabudzetowac. Najlepszym i najtrwalszym sposobem na odpowiednie warunki jest izolacja. Jeżeli doprowadzisz dom do bardzo małych potrzeb grzewczych to czystym prądem tanio uzupełnisz te straty. Ja stawiam na promienniki ciepła. Taki o mocy 300W kosztuje jakieś 500zł. Nawet jak za 10 czy 20lat się zepsuje przez starość to jego wymiana na nowy dość prosta i tania w porównaniu przykładowo do pomp ciepła. Dobra izolacja też chroni przed dostawaniem się ciepła z zewnątrz przez przegrody tylko że trzeba okna zasłonić bo przez nie najwięcej wchodzi. Obecnie w zwykłym domku który nie ma ocieplenia i tak muszę firanką zasłaniać okno południowe aby nie przegrzewało mi za bardzo pokoju a rolety są skuteczniejsze. Okap też nie jest zły tylko że w samo lato słońce i tak jest tak wysoko ze do domu przez grube ściany nie wchodzi. Mi przykładowo słonce penetruje jedynie parapet a do podłogi już nie sięga a jak miałoby się z 30cm styro na ścianie to on zrobi dla okna jakiś okap i plus roleta go trochę powiększy. Ale gruba izolacja spowoduje to że nawet w kwietniu czy marcu przy +15st i słonecznym dniu może dużo ciepła wchodzić do domu i go przegrzewać więc jak opuszczone rolety Ci się w ciągu dnia nie podobają to musi być okap na okna. Mając osłonę przed słońcem reku z gwc powinien schłodzić dom do znośnych temperatur w upalne dni ale warunek jest taki jak podałem: izolacja, okap i przede wszystkim brak mostków oraz szczelny dom o odpowiedniej bryle i rozkładowi pomieszczeń. Wszystko ma znaczenie aby było dobrze. nie da się zrobić tylko w jednym aspekcie lepiej aby w całości było ok. Jedynie standard pasywny czy samogrzejny ma jakiś sens w dzisiejszych czasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 07.07.2015 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 U mnie na to postawiłem, do tego dochodzi prawie zerowa akumulacja szkieletowca - nie mam bolączki jak u rodziców, że latem ciepło siedzi w ścianie a przy roztopach na wiosnę ze ścian zaczyna do domu pchać się zima. Mocna izolacja to z kolei łatwość podgrzania pomieszczeń a przy zerowej akumulacji w ścianach nie grzeję murów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 07.07.2015 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 U mnie na to postawiłem, do tego dochodzi prawie zerowa akumulacja szkieletowca - nie mam bolączki jak u rodziców, że latem ciepło siedzi w ścianie a przy roztopach na wiosnę ze ścian zaczyna do domu pchać się zima. Mocna izolacja to z kolei łatwość podgrzania pomieszczeń a przy zerowej akumulacji w ścianach nie grzeję murów. Ja też stawiam na szkielet ale jeszcze myślę o wełnie drzewnej dla większej akumulacji niż zwykła wełna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 07.07.2015 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Koledzy, bardzo podoba mi sie ta dyskusja i chcialbym ja dalej kontynuowac Czy na chwile obecna mozemy podsumowac jakie rozwiazania wchodza w gre z podzialem najtansze - najdrozsze? Zakladam ze silka jest idealna na dzialowki/sciany wewnetrzne ale ciagle zostaje pytanie BK czy silka na zewnatrz...Silikaty albo beton jak cię stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 07.07.2015 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Odpadła bo się pali. A żona ma zawsze rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 07.07.2015 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Odpadła bo się pali. A żona ma zawsze rację Sprawdzałeś? Też się tego obawiałem ale ponoć jest to tak zrobione że jest niepalne czy bardzo trudno palne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 07.07.2015 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 (edytowane) Klasa palności E - pali się. Jestem strażakiem, wiem co mówię. Skalna ma klasę A - niepalną. Topi się w takiej temperaturze, że nie jest ona osiągalna w zwykłym pożarze. Dopiero po 1,5-2 godzinach od kontaktu z ogniem. W praktyce, jeśli nie mieszkasz na totalnym pustkowiu, straż będzie dużo szybciej. Chyba, że to jakaś inna wełna i ma klasę A (wszystko powyżej A się pali). U mnie dla pewności przewody dałem dodatkowo w peszlach niepalnych (bezhalogenowych) i puszki też, choć nie da się tego zrobić superszczelnie. Edytowane 7 Lipca 2015 przez CodeSnipper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 07.07.2015 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Klasa palności E - pali się. Jestem strażakiem, wiem co mówię. Skalna ma klasę A - niepalną. Topi się w takiej temperaturze, że nie jest ona osiągalna w zwykłym pożarze. Dopiero po 1,5-2 godzinach od kontaktu z ogniem. W praktyce, jeśli nie mieszkasz na totalnym pustkowiu, straż będzie dużo szybciej. Chyba, że to jakaś inna wełna i ma klasę A (wszystko powyżej A się pali). U mnie dla pewności przewody dałem dodatkowo w peszlach niepalnych (bezhalogenowych) i puszki też, choć nie da się tego zrobić superszczelnie. Masz z tą wełną racje. Sprawdziłem na stronie steicko i pisze jak byk klasa E czyli łatwopalna. Ale dając kable w peszlach niepalnych i przykryć to 2x płytami gk nie uchroni od pożaru? Praktycznie jeżeli instalacja nie spowoduje pożaru to ten który może się zrobić w pokojach dzięki płytą gk nie powinien zaszkodzić ścianom, a przynajmniej jeżeli okaże się że nie uda się go szybko zgasić to przynajmniej uda się szybko opuścić dom. Pożar może spalić nawet murowane domy więc czy na pewno trzeba się tego aż tak bardzo bać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 07.07.2015 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Nie. U mnie sprzeciw żony załatwił sprawę No i steico było droższe. Nie mieli też płyt na elewację. Do Autora wątku: dlaczego nie szkielet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 07.07.2015 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Najlepszym i najtrwalszym sposobem na odpowiednie warunki jest izolacja. Jeżeli doprowadzisz dom do bardzo małych potrzeb grzewczych to czystym prądem tanio uzupełnisz te straty. Jak kiedyś pisałem, w domach nie tylko ważne jest zapotrzebowanie, ale przede wszystkim komfort ! Dzięki izolacji zmniejszymy zapotrzebowanie, ale zwiększymy wartości parametru przegrzewania się domu. Zrobiłem symulację zwiększając wartość izolacji o 10cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 07.07.2015 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 do tego dochodzi prawie zerowa akumulacja szkieletowca - nie mam bolączki jak u rodziców, że latem ciepło siedzi w ścianie ... a przy zerowej akumulacji w ścianach nie grzeję murów. Niska akumulacja przy upałach jest utrapieniem. Dom za dnia nagrzewa się błyskawicznie. Mieszkałem kiedyś w szkieletowcu na poddaszu. Podczas upałów było nie do wytrzymania. Teraz mieszkam w domu z pustaków ceramicznych i podczas upałów jest przyjemny chłodek wewnątrz. Dzięki akumulacji ścian mam stabilną temperaturę w dzień i w nocy, mimo dużych wahań temperatury na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 08.07.2015 04:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Koledzy z gdzie znajdujecie idealne projekty i jak wybrać ten odpowiednio zaplanowany? Wiem jakie pomieszczenia i wielkość mnie interesują ale o rozkładzie nie mam pojęcia. Oczywiście mam kilkanaście kayalogow, przeglądarek setki projektów popularnych biur ale nie widzę nic przemyślanego, pargegowego o prostej bryle, bez zbędnych kykuszow, z podziałem na strefę dzienna i nocna, z prostym dachem dwuspadowym ale o nowoczesnej konstrukcji. Czy w grę wchodzi jedynie projektant? Znajomy ostatnio podeslal świetny projekt i pochodził z biura niszowego, nieznanego - jak i gdzie szukać takich rodzynkow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wally666 08.07.2015 04:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Przepraszam za błędy ale klikam z komorki i nie widzę nigdzie opcji edycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.