Tomasz Brzęczkowski 04.11.2014 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Nie ,proszę Szanownego Pana, akurat jest tak,że z kibelka prosto do rury a nie na salon,bo było by niezręcznie inaczej .Wilgoć głównie generowana jest w tzw. pomieszczeniach brudnych a WM ma znany kierunek przepływu powietrza. W związku z tym chcąc utrzymać ppm na poziomie 800, nie utrzyma Pan wilgoci na poziomie 40%. Dwie szklanki/h wody to bardzo dużo.Nie dadzą tego kwiatki ani czajnik.Podoła suszenie pościeli w salonie. Dyfuzja pary wodnej, jej dążenie do wyrównania ciśnienia cząsteczkowego jest wręcz niesamowite. Nie stoi na przeszkodzie nawet styropian, beton komórkowy, a co dopiero drzwi i to ze szczeliną . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 04.11.2014 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Skoro niesamowita,to ja się poddaję . ps. Z pustego to i Salomon nie naleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 04.11.2014 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Nie lubię wtrącać się do jałowych dyskusji o rozkładzie wilgotności i jej rozprzestrzenianiu się po domu, ale u mnie w największe mrozy wilgotność nie spada poniżej 40%. Dwa lata temu, w czasie miesięcznych silnych mrozów zmniejszyłem tylko obroty, bo spadło do 35%.Matematycznie ciężko to wytłumaczyć, bo teoretycznie pozbywałem się z domu ponad 10L wody na dobę, czyli tyle musiało się teoretycznie skądś uzupełniać, a wilgotność była w porządku. Prawdopodobnie wiąże się to z tym, że mam bardzo szczelny budynek, i nie mam lewych przewiewów, które mocno wysuszają dom.Moi klienci również nie narzekają na niską wilgotność (poza jednym domkiem drewnianym, który był zupełnie nieszczelny, jest tam sucho jak na pustyni). Inna sprawa, że posiadają higrometry i wiedzą co należy zrobić, jak wilgotność spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 04.11.2014 18:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Droższe i nie da się sterować. Zbyt mały strumień, nie da się nim sterować, będą wywalały bezpieczniki nagrzewnic. Termostaty z sondą zewnętrzną do powietrza, kłopotliwe w montażu. Poza tym sterowanie nie może być 0/1 tylko płynna regulacja mocy. Robimy ogrzewanie i chłodzenie kanałowe z pompy ciepłą, więc nad sterowaniem długo pracowaliśmy... i najtaniej wyszły kable z czujnikiem temperatury w podłodze. Pan poda typ nagrzewnicy do pokoju np. 20m2 ze sterownikiem modulującym moc - a ja podam cenę kabla z termostatem i zobaczymy co jest tańsze. Na konkretach lepiej się dyskutuje. ale sterowanie byłoby na zasadzie ON/OFF. jest ciepło to nagrzewnica wyłączona a jak za zimno to włączona. wtedy kanały by musiały być tak dobrane aby było dobrze. mogłaby byc nagrzewnica przykładowo taka którą już podawałem http://allegro.pl/nagrzewnica-kanalowa-eka-100-0-3kw-1f-rekuperator-i4563330220.html i jak widać kosztuje do 300zł tylko termostat do tego trzeba by było dobrać i jakoś to podłączyć aby było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 04.11.2014 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Ale Kamil nie będzie dobrze, nagrzewnica nie nadaje się do współpracy z wentylacją. Od wielkiej biedy nada się nagrzewnica centralna wtórna w rekuperatorze z płynnym sterowaniem mocy, ponieważ tam jest największy przepływ w całej instalacji i ma co odbierać tę moc. Jeśli dasz osobne nagrzewnice do każdego pokoju, to nie będzie to działać prawidłowo, a jeszcze jakiś pożar zrobisz. Z centralną nagrzewnicą również nie będzie rewelacji, choć już coś tam lepiej będzie grzało. Najlepiej zastosować niezależne ogrzewanie każdego pomieszczenia lub podłogówkę wodną z kotłem gazowym czy kominkiem z buforem. Prąd do domku niezbyt się nadaje, zanim go zbudujesz zdąży 2x zdrożeć (jak kolejna zima będzie ciepła, to w UE dostaną bzika z CO2), a poza tym po co dwa razy płacić za ogrzewanie - często przerabiamy właśnie ogrzewanie elektryczne na gazowe, co wiąże się z kompletną demolką chałupy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 05.11.2014 07:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Ale Kamil nie będzie dobrze, nagrzewnica nie nadaje się do współpracy z wentylacją. Od wielkiej biedy nada się nagrzewnica centralna wtórna w rekuperatorze z płynnym sterowaniem mocy, ponieważ tam jest największy przepływ w całej instalacji i ma co odbierać tę moc. Jeśli dasz osobne nagrzewnice do każdego pokoju, to nie będzie to działać prawidłowo, a jeszcze jakiś pożar zrobisz. Z centralną nagrzewnicą również nie będzie rewelacji, choć już coś tam lepiej będzie grzało. Najlepiej zastosować niezależne ogrzewanie każdego pomieszczenia lub podłogówkę wodną z kotłem gazowym czy kominkiem z buforem. Prąd do domku niezbyt się nadaje, zanim go zbudujesz zdąży 2x zdrożeć (jak kolejna zima będzie ciepła, to w UE dostaną bzika z CO2), a poza tym po co dwa razy płacić za ogrzewanie - często przerabiamy właśnie ogrzewanie elektryczne na gazowe, co wiąże się z kompletną demolką chałupy w zwykłych domach to rozumiem że ogrz.elektryczne jest drogie ale w pasywnym? masz jakiś kocioł o mocy do 2kW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.11.2014 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 ale sterowanie byłoby na zasadzie ON/OFF. jest ciepło to nagrzewnica wyłączona a jak za zimno to włączona. wtedy kanały by musiały być tak dobrane aby było dobrze. mogłaby byc nagrzewnica przykładowo taka którą już podawałem http://allegro.pl/nagrzewnica-kanalowa-eka-100-0-3kw-1f-rekuperator-i4563330220.html i jak widać kosztuje do 300zł tylko termostat do tego trzeba by było dobrać i jakoś to podłączyć aby było dobrze. Ogrzewane powietrze jest odczuwalne od razu, to nie kable w betonie. tu nie może być termostat ON/OFF - w grzejnikach konwekcyjnych jest triak. Poza tym termostat ( a właściwie czujnik) nie może być na ścianie, bo mierzyłby temperaturę ściany. Kolejna sprawa, Pan kupi sobie jedną taką nagrzewnicę i puści przez nią 20 czy nawet 50m3/h powietrza, OD RAZU PANU BEZPIECZNIK WYWALI. Termostat na triaku z zewnętrznym czujnikiem ( konieczny do tego typu ogrzewania ) kosztuje więcej jak 300zł. Porównajmy ceny przy podobnej mocy. A teraz 350 W kabel kosztuje 200 zł i termostat z czujnikiem w podłodze 150 zł . Szanowny Panie, kablami taniej, bardziej komfortowo i nie przesusza. Mamy też najzimniejsze powietrze pod sufitem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 05.11.2014 07:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Przy pokoju 15m2 wedlug tego co Pan podaje ze trzeba 100W/m2 to trzeba 1,5kW kabli a nie 350W. Tym to nie wiem co Pan ogrzeje. A 1,5kW kabli kosztuje ponad 1000zl wiec co Pan za bajki opowiada? Czemu przy nagrzewnicy wywalilo by niby bezpiecznik? Nagrzewnica przy pracy ciagla by 0,3kW mocy a tv wiecej bierze i nie wywala. Czemu on/off nie moze dzialac nagrzewnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.11.2014 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Przy pokoju 15m2 wedlug tego co Pan podaje ze trzeba 100W/m2 to trzeba 1,5kW kabli a nie 350W. Tym to nie wiem co Pan ogrzeje. A 1,5kW kabli kosztuje ponad 1000zl wiec co Pan za bajki opowiada? Czemu przy nagrzewnicy wywalilo by niby bezpiecznik? Nagrzewnica przy pracy ciagla by 0,3kW mocy a tv wiecej bierze i nie wywala. Czemu on/off nie moze dzialac nagrzewnica? Jeżeli Pan daje 300W to i ja. Chodzi o porównanie cen. Może dać Pan kabel 1200 W i termostat, wyjdzie 650zł czyli tyle ile nagrzewnica 300W z termostatem. Co do bezpiecznika. Nie chodzi o wyłącznik nadmiarowy z rozdzielnicy a o bezpiecznik na obudowie nagrzewnicy. 20 czy 50m3/h nie odbierze ciepła z grzałki i temperatura obudowy zacznie rosnąć i bezpiecznik http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/45/63/33/02/4563330220 ten czerwony guzik na górze, wyskoczy. I tak przy każdym włączeniu. Chyba że puści Pan ze 100-150m3/h - czyli jak ma Pan 6 pokoi daje 600-900m3/h. Centrala wentylacyjna o tej wydajności, by była cicha, kosztuje z 5000-6000więcej , Chce Pan zrobić najdroższe i najgorsze ogrzewanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 05.11.2014 10:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 a skad Pan bedzie wiedzial jakie meble beda lezec na podlodze? na poczatku mozna sobie ustawic wszystko pod konkretny model pokoju a za 5lat jak bedzie Pan chcial zmiany to co? na takiej podlodze z kablami nie moga lezec meble stale bo sie przegrzeje. mozna kupowac meble na nozkach ale jak sie zdazy ze nie bedzie takiego tylko zwykle? to Pan nie kupi bo sie nie nadaje? bez sensu.mysli Pan ze nagrzewnica 0,3kW nie przekaze ciepla do powietrza? nawet o tak malej mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.11.2014 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 (edytowane) a skad Pan bedzie wiedzial jakie meble beda lezec na podlodze? na poczatku mozna sobie ustawic wszystko pod konkretny model pokoju a za 5lat jak bedzie Pan chcial zmiany to co? na takiej podlodze z kablami nie moga lezec meble stale bo sie przegrzeje. mozna kupowac meble na nozkach ale jak sie zdazy ze nie bedzie takiego tylko zwykle? to Pan nie kupi bo sie nie nadaje? bez sensu. mysli Pan ze nagrzewnica 0,3kW nie przekaze ciepla do powietrza? nawet o tak malej mocy? Nie spotkałem takiego mebla co nie ma nóżek i nie można mu przykleić 1 czy 2 cm listwy. Poza tym ciepło w betonie na styropianie nie idzie wyłącznie do góry! Kable uszkadzają się w 180 st.C a styropian topi w 80st. Więc nie przepalą się. Może też Pan dać grzejnik konwekcyjny, on doskonale mierzy temperaturę i nie zakłóca wentylacji. Ogrzewanie jest niecentralne polega na tym, że każde pomieszczenie rozpatrujemy indywidualnie. Co do bezpiecznika... 50m3/h ( a co dopiero 20) nie odbierze tyle ciepłą z nagrzewnicy, by temperatura jej nie rosła. Przecież taka nagrzewnica będzie w izolacji, jak Pan będzie te bezpieczniki "wciskał"? A co z pożarem ? 300 W na pokój to 20m kabla - czyli tak co pół metra - czy Pan uważa, że tak położony kabel pod meblem rozgrzeje beton do 80 st? Edytowane 5 Listopada 2014 przez Tomasz Brzęczkowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 05.11.2014 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Nie spotkałem takiego mebla co nie ma nóżek i nie można mu przykleić 1 czy 2 cm listwy. Poza tym ciepło w betonie na styropianie nie idzie wyłącznie do góry! Kable uszkadzają się w 180 st.C a styropian topi w 80st. Więc nie przepalą się. Może też Pan dać grzejnik konwekcyjny, on doskonale mierzy temperaturę i nie zakłóca wentylacji. Ogrzewanie jest niecentralne polega na tym, że każde pomieszczenie rozpatrujemy indywidualnie. Co do bezpiecznika... 50m3/h ( a co dopiero 20) nie odbierze tyle ciepłą z nagrzewnicy, by temperatura jej nie rosła. Przecież taka nagrzewnica będzie w izolacji, jak Pan będzie te bezpieczniki "wciskał"? A co z pożarem ? 300 W na pokój to 20m kabla - czyli tak co pół metra - czy Pan uważa, że tak położony kabel pod meblem rozgrzeje beton do 80 st? To rury od pompy ciepła można dać w suficie, a kable to już tylko w podłodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.11.2014 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 To rury od pompy ciepła można dać w suficie, a kable to już tylko w podłodze? Można dać w suficie elektryczne ( sam ma tak już 20 lat), tyle, że to nie ma większego znaczenia. Przy pompie ciepła, ma ogromne, bo pompa ciepła jest do chłodzenia i może ogrzewać. Zimne rurki w podłodze są bardzo mało skuteczne przy chłodzeniu i bardzo mało komfortowe. Dlaczego płacić za pompę ciepła i nie chłodzić nią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 05.11.2014 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Można dać w suficie elektryczne ( sam ma tak już 20 lat), tyle, że to nie ma większego znaczenia. Przy pompie ciepła, ma ogromne, bo pompa ciepła jest do chłodzenia i może ogrzewać. Zimne rurki w podłodze są bardzo mało skuteczne przy chłodzeniu i bardzo mało komfortowe. Dlaczego płacić za pompę ciepła i nie chłodzić nią? Pytanie raczej powinno brzmieć: Po co przekonywać kogoś że wszystkie meble mają nóżki, skoro kable mogą być też w suficie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.11.2014 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Pytanie raczej powinno brzmieć: Po co przekonywać kogoś że wszystkie meble mają nóżki, skoro kable mogą być też w suficie? A myśli Pan, że by nie było wtedy : to stoły mają być bez blatów? Szanowny Panie - zamontowanie nagrzewnic w kanałach nawiewowych z automatyką pokojową ( temperatura i strumień ) jest bardzo skomplikowane i dość drogie. Dziś robią klimatyzację kanałową z dogrzewaniem na inwerterze YORK kanałówka z ppc 5000zł brutto 23% kanały izolowane 650zł rozdzielacz 300zł Grzanie do -15 z COP 3 chłodzenie COP 4.. Mniejszy rekuperator i nie ma problemów tak jak przy grzaniu z reku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 05.11.2014 16:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Nie spotkałem takiego mebla co nie ma nóżek i nie można mu przykleić 1 czy 2 cm listwy. Poza tym ciepło w betonie na styropianie nie idzie wyłącznie do góry! Kable uszkadzają się w 180 st.C a styropian topi w 80st. Więc nie przepalą się. Może też Pan dać grzejnik konwekcyjny, on doskonale mierzy temperaturę i nie zakłóca wentylacji. Ogrzewanie jest niecentralne polega na tym, że każde pomieszczenie rozpatrujemy indywidualnie. Co do bezpiecznika... 50m3/h ( a co dopiero 20) nie odbierze tyle ciepłą z nagrzewnicy, by temperatura jej nie rosła. Przecież taka nagrzewnica będzie w izolacji, jak Pan będzie te bezpieczniki "wciskał"? A co z pożarem ? 300 W na pokój to 20m kabla - czyli tak co pół metra - czy Pan uważa, że tak położony kabel pod meblem rozgrzeje beton do 80 st? a Pan uważa że 20m kabla nagrzeje tak podłogę betonową aby ona ogrzała pokój? ja uważam że kable w betonie to nie jest za dobry pomysł bo trzeba ogrzać masę betonową a to będzie wymagało więcej energii. co innego kable pod płytkami w kleju wtedy szybciej odda ciepło no chyba że źle to rozumiem. od nagrzewnicy pewnie zależy jaką ma moc i tyle może dać ciepła, w każdym bądź razie ja t tak rozumiem no chyba że rozumiem źle. nie wiem w czym problem aby nagrzewnica chodziła przykładowo przez parę minut i parę minut przerwy wtedy nic się nie stanie. przecież w domu pasywnym taka nagrzewnica nie będzie chodziła 24h/dobę. według mnie nagrzewnica jak się włączy to w jej środku wytworzy się temperatura ale nie wiem jaka i powietrze z wentylacji przechodząc przez nagrzewnicę musi podgrzać bo to niemożliwe aby się nie podgrzało. przecież taka nagrzewnica będzie działać jak zwykła grzałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 05.11.2014 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Kup sobie jakąś tanią albo używaną nagrzewnicę i popróbuj z wiatraczkiem łazienkowym za 15zł. Widzę że tłumaczenie nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 06.11.2014 01:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 a Pan uważa że 20m kabla nagrzeje tak podłogę betonową aby ona ogrzała pokój? ja uważam że kable w betonie to nie jest za dobry pomysł bo trzeba ogrzać masę betonową a to będzie wymagało więcej energii. co innego kable pod płytkami w kleju wtedy szybciej odda ciepło no chyba że źle to rozumiem. od nagrzewnicy pewnie zależy jaką ma moc i tyle może dać ciepła, w każdym bądź razie ja t tak rozumiem no chyba że rozumiem źle. nie wiem w czym problem aby nagrzewnica chodziła przykładowo przez parę minut i parę minut przerwy wtedy nic się nie stanie. przecież w domu pasywnym taka nagrzewnica nie będzie chodziła 24h/dobę. według mnie nagrzewnica jak się włączy to w jej środku wytworzy się temperatura ale nie wiem jaka i powietrze z wentylacji przechodząc przez nagrzewnicę musi podgrzać bo to niemożliwe aby się nie podgrzało. przecież taka nagrzewnica będzie działać jak zwykła grzałka. W domu izolowanym 300W w podłodze lepiej ogrzeje niż 300W w kanale wentylacyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 06.11.2014 07:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Kup sobie jakąś tanią albo używaną nagrzewnicę i popróbuj z wiatraczkiem łazienkowym za 15zł. Widzę że tłumaczenie nie ma sensu. to doświadczenie i tak nie będzie miarodajne. ja mam w pracy taką małą nagrzewnicę z dmuchawą i używamy je do zaślepek termokurczliwych. jak się w środku nagrzeje to taka zaślepka szybko się kurczy i ładnie zaślepia ale jednocześnie dmucha ciepłem i nawet w produkcyjnej zrobi się szybko ciepło. ale nie wiem z jaką prędkością to dmucha, chyba tyle co z wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 06.11.2014 07:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 W domu izolowanym 300W w podłodze lepiej ogrzeje niż 300W w kanale wentylacyjnym. te 20m kabla w podłodze to cały dzień by grzało ten beton a i tak by nie ogrzało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.