kamilb1987b 18.12.2014 17:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 Ponieważ pompa ciepła gruntowa jest bardzo droga w inwestycji i nie jest wieczysta. Twoje myślenie dopiero się wykluwa z okowów szarej rzeczywistości pieców pod 20 kW i więcej. Jeśli dom w którym obecnie mieszkam, w lutym 2012 nad ranem notował +10st w pomieszczeniach ... kończyło się palenie koło 23.. i do 6-7 rano ziąb .. i to w domu pasywnym bez ogrzewania w takich warunkach .. mój 30 ton drewna nagrzanego do 20 st daje zapas 114 kWh między +10 a +20 st .. tyle energii musi ujść aby temp spadła. Betonu w piwnicy nie liczę ... to przy potrzebie -30 = 1,470 kW = 77 godzin musi w idealny mróz -30 24 h na dobę dom stygnąć do +10 .. nie realne gdzie jest jeszcze koło 130 ton betonu .. równie ciepłego i wygrzanego. ((130 000 *0,9)/3600) *10=~325 kWh tyle w betonie będzie siedzieć .. co najmniej tyle. co daje 221 godzin stygnięcia ... To ogrzewanie jest mi potrzebne aby sobie łapy umyć .. w pompie gruntowej najdroższe jest zrobienie odwiertów bo to chyba połowa kosztów. Ja dostałem taką ofertę więc patrząc na to że nie trzeba przy pompie robić gwc do chłodzenia pasywnego i wstępnego podgrzewania powietrza to cena nie jest najgorsza. Według mnie cena jest dobra za to i może być opłacalne. Tylko nie pisz że za 30k będziesz wolał dać więcej izolacji bo wiele więcej się jej nie da a i tak coś będzie trzeba do cwu i do chłodzenia. W właściwości akumulacyjne drewna to ja nie wierzę. Nie ma szans aby drewno w domu coś pomogło na podtrzymanie temperatury czyli jak nie będzie jakiegoś ogrzewania to szybko zrobi się zimno jak będą ciężkie mrozy. Drewno się szybko nagrzeje ale też szybko ciepło odda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 18.12.2014 17:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 GWC zastąpiony jest klimatyzatorem, który z 1kWh daje 4 . A ten dom nie ma 30 cm styropianu a 40 cm od gruntu. CWU jest z zasobnika z pompą ciepła. Dom na zdjęciu, właśnie jest wykańczany, ale ten [ATTACH=CONFIG]294730[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]294731[/ATTACH] 168m2 - podłogowe 600kWh cwu 850 kWh i 850 klimatyzator. Z podliczników. Naciągane dane i niemożliwe. No chyba że to jest zużycie w ciągu jednego miesiąca to wtedy mogę uwierzyć ale jak na cały rok to jest to niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.12.2014 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 Drewno się szybko nagrzeje ale też szybko ciepło odda. drewno ma bardzo niską dyfuzję termiczną. Oraz bardzo dużą pojemność cieplną, w przeliczeniu jest to tyle co 0,95 ekwiwalentu w murze ceglanym. 2,5 kJ/kg to jasno mówi jak pojemny jest materiał. Drewno właśnie się szybko nie nagrzewa, ani też szybko nie chłodzi czyt dyfuzja termiczna. A i wiara tu nie ma nic do rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 19.12.2014 16:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Faktycznie drewno ma duże ciepło właściwe i dzięki temu pojemność cieplną też dużą ale tylko dla domów z bali które są z pełnego drewna. Szkielecior nie da takiego dobrego efektu.A jak jest z tym wieńcem i stropem? Można zrobić tak odwrotnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.12.2014 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 A jak jest z tym wieńcem i stropem? Można zrobić tak odwrotnie? wieniec może być, pod i nad.. jest pojęcie podciągu, oraz nadciągu, pytasz pewnie o swój dom ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 19.12.2014 18:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 wieniec może być, pod i nad.. jest pojęcie podciągu, oraz nadciągu, pytasz pewnie o swój dom ? Tak, taki strop wydaje mi się sensowny i szczerze mówiąc nie widziałem aby ktoś tak robił więc nie wiem czy tak się robi czy nie. i tak gdzieś trzeba schować kanały wentylacyjne więc takie coś by mi odpowiadało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.12.2014 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Dookoła zapewnisz pewnie ciągłość takiego wieńca, nie mniej jeśli wyjdzie gdzieś otwór, to komplikuję sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 19.12.2014 20:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 Dookoła zapewnisz pewnie ciągłość takiego wieńca, nie mniej jeśli wyjdzie gdzieś otwór, to komplikuję sprawę. Jeżeli chodzi Ci o otwór w wieńcu to takiego nie przewiduję jedynie parę otworów w stropie na instalację ale w samym wieńcu to nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 20.12.2014 10:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Jeżeli chodzi o wymianę powietrza w domu to powinno się wymieniać tylko tyle co zużyje czyli przykładowo 30m3/h/osobę czy bezpieczniej będzie ustawić połowę lub 1/3 kubatury aby było cały czas świeże powietrze? Bo dla 4mieszkańców jeżeli ustawi się 30m3/h/osobę to da 120m3/h więc trzeba nadmuchać 120m3 i wyciągnąć tyle samo ale dla kubatury 450m3 to nie będzie za mało? Co się może stać gdyby się wymieniało na raz połowę kubatury na godzinę? Powietrze będzie za suche czy za wilgotne? Sprawdzał to ktoś z was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 20.12.2014 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Zima na pewno wzrosna ci rachunki i spadnie wilgotnosc. Mozliwe ze ponizej komfortowego poziomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 20.12.2014 11:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Zima na pewno wzrosna ci rachunki i spadnie wilgotnosc. Mozliwe ze ponizej komfortowego poziomu. Czyli w zimę najlepiej wymieniać tyle ile się zużywa a w lato robić większą wymianę powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 20.12.2014 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 20.12.2014 12:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Tak. To dobrze wiedzieć. A jak wygląda wymiana powietrza gdy w domu przez kilka godzin nikogo nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 20.12.2014 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 To dobrze wiedzieć. A jak wygląda wymiana powietrza gdy w domu przez kilka godzin nikogo nie ma? Nadal dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 20.12.2014 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 ? Powietrze będzie za suche czy za wilgotne? Sprawdzał to ktoś z was? Kamil, powietrze przy zbyt dużej wymianie będzie suche. tj dążyć do suchego. Jeśli chcesz wiedzieć ile potrzeba powietrza poczytaj warunki techniczne. W lecie tylko w upał trzeba się wietrzyć przez reku, a tak pasuje mieć okno otwarte tj dwa okna np, lub klapy/kratki.. nawet bypass jest bez sensu, ponieważ wentylatory gonią nie potrzebnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 22.12.2014 16:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Kamil, powietrze przy zbyt dużej wymianie będzie suche. tj dążyć do suchego. Jeśli chcesz wiedzieć ile potrzeba powietrza poczytaj warunki techniczne. W lecie tylko w upał trzeba się wietrzyć przez reku, a tak pasuje mieć okno otwarte tj dwa okna np, lub klapy/kratki.. nawet bypass jest bez sensu, ponieważ wentylatory gonią nie potrzebnie... Większość okien które będę miał będą otwierane bo inaczej i tak się nie da. Okna południowe będą tarasowe więc otwierane. Ale w domach pasywnych i lepszych za komfort odpowiada wentylacja więc nią trzeba dobrać tak aby było dobrze. W innych wątkach pisałeś że jest możliwe aby wentylacją przenieś na tyle energii aby była komfortowa temperatura w największe mrozy więc jak to się dobiera? Skoro w zimie powinno się wymieniać30m3/h/osobę to dla rodziny 2+2 trzeba wymienić 120m3/h. Więc tym powietrzem trzeba "nadmuchać" w ciągu godziny tyle ciepła co będzie strat przez przegrody? Dobrze to rozumiem? czyli jak dom przy -20st traci 3kW ciepła to tyle trzeba dostarczyć łącznie? Więc jak w pomieszczeniach z wyciągami będą grzejniki elektryczne czy kable grzewcze pod płytkami to wtedy w pomieszczeniach z nadmuchem trzeba dostarczyć ciepła mniej o tą ilość z tamtych pomieszczeń? Ale wtedy powietrze wyciągowe przez reku odda ciepło do nawiewu więc już przekaże część energii. Trochę to jest skomplikowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.12.2014 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Dobrze to rozumiem? czyli jak dom przy -20st traci 3kW ciepła to tyle trzeba dostarczyć łącznie? no nie inaczej. zakładając iż jest -20, w domu +20, a brakuje mocy 3kW .. to trzeba nawiać powietrze o temp max czyli +50st .. (70dt * 1,005 kJ/kg * 1,25 kg/m3 * 120m3)/3600= 2,93 kW .. a w godzinę to kWh.. czyli wg mnie ciut trzeba zjeść z mocą szczytową. Ale wtedy powietrze wyciągowe przez reku odda ciepło do nawiewu więc już przekaże część energii. Trochę to jest skomplikowane. resztę trzeba podbić nagrzewnicą, w tym przypadku do temp +50st .. dużo .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 22.12.2014 20:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 no nie inaczej. zakładając iż jest -20, w domu +20, a brakuje mocy 3kW .. to trzeba nawiać powietrze o temp max czyli +50st .. (70dt * 1,005 kJ/kg * 1,25 kg/m3 * 120m3)/3600= 2,93 kW .. a w godzinę to kWh.. czyli wg mnie ciut trzeba zjeść z mocą szczytową. resztę trzeba podbić nagrzewnicą, w tym przypadku do temp +50st .. dużo .. 50st to dużo a tym bardziej wentylacją. Wentylacją to maks 20st powinno wystarczyć przy domach pasywnych i lepszych. Więc podbić temperaturę o parę stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 23.12.2014 15:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Nie rozumiem za bardzo tych przeliczników z deltami, dżulami itp. Ja to rozumiem bardziej przyziemnie czyli jak przez odzysk ciepła bez nagrzewnicy powietrze nawiewa o temperaturze 17st to jaka będzie musiało mieć temperaturę aby w domu pasywnym była komfortowa 22st przy -20st na zewnątrz? Niemożliwe aby to musiało być 50st bo to uważam za przesadę i takie powietrze w wentylacji pewnie byłoby jakieś śmierdzące czy coś takiego. Nie wiem co miałoby w tym śmierdzieć ale pewnie takie gorące powietrze nie będzie zbyt świeże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 23.12.2014 23:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Tutaj masz mały błąd w obliczeniach:- Trzeba znacznie większej temperatury, jeśli mamy dostarczyć ciepło do chaty w której jest 20'C, to delta T = 70'C powoduje, że trzeba nawiać 120 m3/h powietrza o temp. 90'C (20'C + 70'C), a nie 50'C (czyli -20'C + 70'C). Albo znacznie większej wydajności, aby do budynku dostarczyć 3kW ciepła nieprzekraczając temp. nawiewu +50'C trzeba go nawiać 320m3/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.