kamilb1987b 12.11.2014 22:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 to mam to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.11.2014 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Brakuje Ci jednego zera przy wełnie ... w brew porom ciepła wena robi efekt szafy w ceglanym domu.Przy takim układzie że jest drewno/ na to wełna od zewnątrz przy 60cm wełny między drewnem a wełną jest 18,7 st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 13.11.2014 17:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 faktycznie, zapomniałem o tym zerze. teraz poprawione szczerze mówiąc nie myślałem że temperatura przy osb gr.188mm spadnie poniżej 11st. boje się że dojdzie do kondensacji na jej powierzchni. co wy o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.11.2014 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Dasz sobie rękę uciąć ? że paroizolacja będzie idealna ? musi być pozbawiona szczelin większych jak 0,2 mm podręczna ściąga punktów rosy .. można wydrukować/ przyswoić sobie na pamięć co i jak. Paroizolacja + trzymanie wilgotności poniżej punktu rosy 11 st da gwarancję że będzie ok. Zwłaszcza że -20 nie masz cały czas ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 13.11.2014 20:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 raczej nie powinno być szczelin w paroizolacji. najpierw zrobię szkielet żelbetowy domu czyli parteru, strop i piętra. potem na to dach aby nie padało aż tak bardzo do środka. na pewno przygotuję sobie rusztowanie wokół domu z drewna które odzyskam z więźby starego domu i będę mógł przykryć je w razie czego folią aby do środka nie padało aż tak bardzo w czasie deszczu szczególnie od strony wietrznej. jak będę miał szkielet i dach to wtedy będę mógł zacząć z konstrukcją drewnianą i osb od zewnątrz. mam na to taki plan na robotę. w słupach żelbetowych porobię sobie otwory pod kołki do śrub którymi przykręcę kantówki, czyli mniej więcej tak . potem słupy żelbetowe będzie trzeba owinąć folią a na płytę i pod wieniec też folię aby wilgoci nie podciągało. oczywiście otwory nie będą przypadkowe tylko specjalnie wyliczone aby w belkach porobić w tych samych odległościach otwory. ale to jest oczywista sprawa. czyli mamy folię . następnie będzie trzeba przykręcić belki drewniane do konstrukcji żelbetowej , do tego zatem łatwo będzie można przykręcić słupki pionowe a jak będzie z zewnątrz osb to przestrzeń wypełnię wełną ale chyba przed montażem okien aby łatwiej się wietrzyło i dzięki temu aby w powietrzu było mniej wełny. . co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 14.11.2014 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 najlepiej nie wierć osobno betonu i drewna - bo stracisz dużo nerwów by ci wszystko pasowało a i tak piony ci uciekną - użyj kotwa do betonu wiercąc belkę wraz z betonem -folię przymocuj do drewna w miejscach gdzie drewno leży bezpośrednio na betonie ,wełnę zostaw na sam koniec ,najpierw okna i instalacje - potem wełna i folia - wełna powinna jak najszybciej być przykryta folią . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.11.2014 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Lepiej wykonać to z drewna całe szybciej i stosując pewnie rozwiązania cieplej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 14.11.2014 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Szkielet drewniany w beton ubrany...... mur pruski.... no może amerykańsko-pruski .. Główne ramy konstrukcyjne żelbetowe , wypełnienie z "byle czego " , to sprawdzony system budowania np ......hoteli w krajach arabskich lub niewielkich magazynów na jabłka czy też kapustę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 14.11.2014 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 (edytowane) Szkielet drewniany w beton ubrany...... mur pruski.... no może amerykańsko-pruski .. Główne ramy konstrukcyjne żelbetowe , wypełnienie z "byle czego " , to sprawdzony system budowania np ......hoteli w krajach arabskich lub niewielkich magazynów na jabłka czy też kapustę . populary i sprawdzony system budowy domów wielorodzinnych w Skandynawii tak się buduje domy powyżej trzech pięter ! oczywiście bez tego styropianu z zewnątrz. Edytowane 14 Listopada 2014 przez mariober Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.11.2014 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 populary i sprawdzony system budowy domów wielorodzinnych w Skandynawii tak się buduje domy powyżej trzech pięter ! oczywiście bez tego styropianu z zewnątrz. Wełna też nie będzie dobra przykryta tynkiem, Wełna musi mieć przykrycie z pustką powietrzną to jest moje zdanie na temat użycia wełny, są deski elewacyjne włóknowo-cementowe niepalne jak by się kto pytał. Plus szkielet podtrzymujący i da się to zrobić na wieki .. w taki układzie. A grzebanie i odwracanie oporów dyfuzyjnych jest złe. Kroczenie po grząski gruncie. Znając życie joczenie zaczyna się od po co ła naco paroizolacja .. Robili takie głupoty masowo w hameryce, gdzie dawali te 5-10cm epsa i szok bo im chałupa gniła. No tak jeśli pod EPS'em jest zimno a dostaje się tam par wodna, bo poco paroizolacji ... Wg mnie beton idzie lepiej ukształtować niż tylko robić jakąś ramę dla wełny i na to kombinowanie z OSB 2x plus GK to koszt sam w sobie większy niż wypełnienie tego pustakiem pianowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.11.2014 16:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 najlepiej nie wierć osobno betonu i drewna - bo stracisz dużo nerwów by ci wszystko pasowało a i tak piony ci uciekną - użyj kotwa do betonu wiercąc belkę wraz z betonem -folię przymocuj do drewna w miejscach gdzie drewno leży bezpośrednio na betonie ,wełnę zostaw na sam koniec ,najpierw okna i instalacje - potem wełna i folia - wełna powinna jak najszybciej być przykryta folią . no tak, bo jak się nie przykryje to wilgoci dużo złapie. najwyżej wełnę będę wsadzał jak będzie reku i będę mógł obroty na maxa włączyć aby jakoś przy tej robocie przeżyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.11.2014 16:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 Lepiej wykonać to z drewna całe szybciej i stosując pewnie rozwiązania cieplej. a jak na stropie drewnianym zrobi się ścianki działowe z silki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.11.2014 16:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 Szkielet drewniany w beton ubrany...... mur pruski.... no może amerykańsko-pruski .. Główne ramy konstrukcyjne żelbetowe , wypełnienie z "byle czego " , to sprawdzony system budowania np ......hoteli w krajach arabskich lub niewielkich magazynów na jabłka czy też kapustę . czemu niby z byle czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 15.11.2014 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 Kamil Cw Drewna 2,5 kJ/kg wychodzi tylko nie znacznie gorzej jak silka ...a jeśli brać dęba to silka zostaje w tyle, nie mówiąc o egzotyce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.11.2014 16:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 Kamil Cw Drewna 2,5 kJ/kg wychodzi tylko nie znacznie gorzej jak silka ... a jeśli brać dęba to silka zostaje w tyle, nie mówiąc o egzotyce czyli dom z bali taki jak robili na wsiach nasi dziadkowie i w obecnych czasach coraz więcej ludzi tak robi to nie jest złe rozwiązanie ale nie na dom pasywny. korników po 30latach też nie chcę mieć a się zdarzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.11.2014 17:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 znalazłem jeszcze takie ściany w konstrukcji drewnianej skoro prefabrykaty robią z osb od środka 8mm i 12mm od zewnątrz to też tak zrobię. widocznie to wystarczy i szkoda przepłacać na lepsze. ale nie rozumiem wiatroizolacji pod styropian???? a jak już jest to jak się styropian ma przykleić do ściany jak jest na niej wiatroizolacja? no chyba że może być pod płytą osb??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 15.11.2014 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 (edytowane) czyli dom z bali taki jak robili na wsiach nasi dziadkowie i w obecnych czasach coraz więcej ludzi tak robi to nie jest złe rozwiązanie ale nie na dom pasywny. korników po 30latach też nie chcę mieć a się zdarzają. dokładnie na dom pasywny a myślisz że jak będę robił ze swoim domem drewnianym dostanie kożuszek 60cm/1m izolacji to będzie koło 20-25 ton drewna o temp 20 st .. znalazłem jeszcze takie ściany w konstrukcji drewnianej Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: ŚCIANY DREWNIANE.jpg Wyświetleń: 0 Rozmiar: 64,6 KB ID: 289303 skoro prefabrykaty robią z osb od środka 8mm i 12mm od zewnątrz to też tak zrobię. widocznie to wystarczy i szkoda przepłacać na lepsze. ale nie rozumiem wiatroizolacji pod styropian???? a jak już jest to jak się styropian ma przykleić do ściany jak jest na niej wiatroizolacja? no chyba że może być pod płytą osb??? to jest normalnie radzieckie rozwiązanie ! Styropian od strony zimnej... sam prosisz się o kłopoty. nikomu tego sposobu nie będę polecał. Nie wiem kto to wymyślił, ale na pewno jakiś chłopek roztropek. Edytowane 15 Listopada 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.11.2014 17:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 dokładnie na dom pasywny a myślisz że jak będę robił ze swoim domem drewnianym dostanie kożuszek 60cm/1m izolacji to będzie koło 20-25 ton drewna o temp 20 st .. czyli chcesz dom z bali owinąć izolacją??? jaką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 15.11.2014 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 60cm wełny na dach 1m samogrzejność to nowy standard ... uknuty przezemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.11.2014 17:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2014 60cm wełny na dach 1m samogrzejność to nowy standard ... uknuty przezemnie tylko że ta samogrzejność będzie droga jak sto pieronów. 60cm wełny to jak 50cm styro grafitowego ale styro nie może być na elewację w domu z bali. samogrzejność się chyba nigdy nie będzie opłacać a na pewno nie w tej formię która obrałeś. no chyba że nastaną czasy że za 100lat ropy będzie tyle co na lekarstwo, węgla też nie będzie i gazu brak to wtedy to będzie jedyny sposób na dom. faktycznie starając się zlikwidować starty w domu możemy nie potrzebować żadnego źródła ciepła tylko go użytkować. w domu z grubym murem możemy mieć jednakowe warunki cały rok niezależnie od pory ale jak sprawić aby to była odpowiednia temperatura? to jest chyba niemożliwe bez jakiejś pomocy w sterowaniu temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.