Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dziwne plamy na suficie - czy to są zacieki?

Recommended Posts

Witam,

Chcę kupić mieszkanie, które jest powoli wykańczane, jednakże obecnie jego stan jest jeszcze dość surowy.

Mieszkanie znajduje się na ostatnim piętrze, pod dachem.

Moją uwagę zwróciły dziwne plamy znajdujące się na suficie jednego z pomieszczeń (zdjęcie w załączniku)

Ja jestem kompletnym laikiem, ale po mojemu to chyba są zacieki. Czy ktoś z większym doświadczeniem mógłby na to spojrzeć i ewentualnie ocenić co to może być?

Jeżeli nie zacieki to co to innego może być?

(W drugim pomieszczeniu także da się zaobserwować podobne plamy)

IMG_2469.jpg IMG_2470.jpg IMG_2471.jpg IMG_2472.jpg IMG_2490.jpg

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

- dużo prawdopodobne, że warstwy dachu nie posiadają izolacji wodochronnej lub jest ona na tyle mocno uszkodzona, że przy intensywnych opadach zalewana jest góra sufitu podwieszonego. Elementami nośnymi sufitu są systemowe profile, które w tym przypadku zbierają wodę ( jak rynny ), po czym woda przelewa się w miejscu ich łączenia na długości profilu i rozlewa wzdłuż nich, stąd charakterystyczne zacieki co +/- 60cm.

- jeśli został zalany sufit ( lub zalewany systematycznie ) również mogło dojść do zawilogocenia ścian obwodowych

- błędy wykonawcze, brak prawidłowych warstw dachu, ... ogólnie : dach do remontu zgodnie ze sztuką budowlaną.

Edytowane przez ŁUKASZ ŁADZIŃSKI

Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Czy jeżeli to są rzeczywiście zacieki warto w ogóle pakować się w kupno tego mieszkania?

Czy w jakiś sposób (oprócz wejścia pomiędzy sufit a dach) mogę się upewnić na 100% co to właściwie jest?

O co dokładnie zapytać developera?

Cena mieszkania jest dość atrakcyjna ale z drugiej strony jeżeli mam mieć stale problemy z dachem to podziękuję...

Zacieki mogły powstać po tynkowaniu a przed ułożeniem warstw izolujących dachu - chociaż byłoby to idiotyczne działanie dewelopera.