Mario430 12.01.2016 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Kiedyś sprawdzałem spalanie i przy minimalnej mocy 4,2 KW jak podaje producent wyszło 4,6m3 /godz . Ja mam blokadę ustawioną na 25min ,tak wynika z instrukcji ,kiedyś też blokowałem na dłużej ale efekt był taki że w domu robiło się chłodno i potem kocioł nadganiał wyższą mocą . A powiedz wiesz ile CWU ci pochłania gazu ? ostatnią dobę grzałem na BRAK i spalanie wyszło 7,5m3 dzisiaj załączyłem na korektę temperatura na zewnątrz podobna to może będzie jakiś miarodajny wynik . Chyba coś Ci się pokićkało z tym godzinnym zużyciem, - to daje 100m3/dobę. Ja testowałem u siebie kocioł z MIN. mocą 5kW i wychodzi coś ok.0,45-0,5m3/h. Mój wniosek Panowie jest następujący. Im ktoś ma kocioł z mniejszą mocą MIN tym ekonomiczniej wychodzi dłuższa praca przy niskich temp. zasilania (25-30st), natomiast w przypadku kotła z mocą MIN tak jak u mnie nie opłaca się długo grzać na niskich temperaturach, gdyż kocioł i tak swoje połyka. Bardziej ekonomiczne jest podwyższenie zasilania do ok. 35-38st. i krótsze grzanie. Oczywiście komfort to druga sprawa. Teraz przymierzam się do przejścia z opcji termostat na grzanie w tzw. strefach czasowych, aby poprawić sobie komfort ciepłej podlogi. Przypuszczam, że spowoduje to jakiś wzrost zużycia, bo średnio z 2 załączeń kotła na dobę zrobi się 4. Oczywiście na tę chwilą niewiadomą pozostaje jak zachowa się temp. wewnętrzną, no najwyższej będę korygował czasy grzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciu78 12.01.2016 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Chyba coś Ci się pokićkało z tym godzinnym zużyciem, - to daje 100m3/dobę. Ja testowałem u siebie kocioł z MIN. mocą 5kW i wychodzi coś ok.0,45-0,5m3/h. Mój wniosek Panowie jest następujący. Im ktoś ma kocioł z mniejszą mocą MIN tym ekonomiczniej wychodzi dłuższa praca przy niskich temp. zasilania (25-30st), natomiast w przypadku kotła z mocą MIN tak jak u mnie nie opłaca się długo grzać na niskich temperaturach, gdyż kocioł i tak swoje połyka. Bardziej ekonomiczne jest podwyższenie zasilania do ok. 35-38st. i krótsze grzanie. Oczywiście komfort to druga sprawa. Teraz przymierzam się do przejścia z opcji termostat na grzanie w tzw. strefach czasowych, aby poprawić sobie komfort ciepłej podlogi. Przypuszczam, że spowoduje to jakiś wzrost zużycia, bo średnio z 2 załączeń kotła na dobę zrobi się 4. Oczywiście na tę chwilą niewiadomą pozostaje jak zachowa się temp. wewnętrzną, no najwyższej będę korygował czasy grzania. też powoli dochodzę do wniosku, że stanowczo lepiej będzie zrobić mu okna czasowe tak, żeby dopasować idealnie pod siebie temperature w domu. W końcu jak śpię co mnie interesuje jaka jest temp w domu. Na razie jade na opcji termostat całą dobę, ale dlatego że włączyłem funkcje adaptacji krzywej grzewczej, chce zobaczyć co mi tam znajdzie innego niż ja wymyśliłem. Ale docelowo chyba ustawie tak, żeby grzał od 3rano do 8 rano, a potem od 13 lub 14 do 20. Prowadzę od kilku dni szczegółowe pomiary temperatury posadzki w kilku miejscach w domu i zauważyłem, że po wyłączeniu pieca dobre 6 czasami nawet 8godzin temperatura lekko rośnie lub utrzymuje się, bez straty komfortu . więc obniżając czas pracy pieca do 10godzin na dobe jest szansa wyjsc jakos rozsadnie ze spalaniem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 12.01.2016 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 (edytowane) Chyba coś Ci się pokićkało z tym godzinnym zużyciem, - to daje 100m3/dobę. Ja testowałem u siebie kocioł z MIN. mocą 5kW i wychodzi coś ok.0,45-0,5m3/h. Mój wniosek Panowie jest następujący. Im ktoś ma kocioł z mniejszą mocą MIN tym ekonomiczniej wychodzi dłuższa praca przy niskich temp. zasilania (25-30st), natomiast w przypadku kotła z mocą MIN tak jak u mnie nie opłaca się długo grzać na niskich temperaturach, gdyż kocioł i tak swoje połyka. Bardziej ekonomiczne jest podwyższenie zasilania do ok. 35-38st. i krótsze grzanie. Oczywiście komfort to druga sprawa. Teraz przymierzam się do przejścia z opcji termostat na grzanie w tzw. strefach czasowych, aby poprawić sobie komfort ciepłej podlogi. Przypuszczam, że spowoduje to jakiś wzrost zużycia, bo średnio z 2 załączeń kotła na dobę zrobi się 4. Oczywiście na tę chwilą niewiadomą pozostaje jak zachowa się temp. wewnętrzną, no najwyższej będę korygował czasy grzania. No miało być 0,411m3/h Edytowane 13 Stycznia 2016 przez uris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 12.01.2016 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 @uris: Nie..... nie sprawdzałem ile pochłania samo CWU i na razie nie jestem w stanie. Postaram się wyłączyć ładowanie zasobnika na dobę. Wszystko zależy ile się korzysta i czy cyrkulacja jest załączana oknami czy w ogóle wyłączona. U mnie wszędzie jest blisko więc oczekiwanie na ciepłą wodę trwa max 20 - 25 sekund. No przynajmniej taką zdatną aby się rano zacząć myć . Dokładnie nie wiem jak to jest ale z tego co zrozumiałem z telefonicznych opowieści autoryzowanego serwisu z Rzeszowa przy opcji KOREKTA piec dochodząc do temperatury zadanej nie wyłącza się tak jak to jest przy TERMOSTACIE tylko zmniejsza wysterowanie palnika a tym samym temperaturę zasilania CO. Jest to całkiem logiczne ale co się dzieje w tym trybie z blokadą palnika to nie jestem w stanie powiedzieć, ale skoro blokada ta spowodowała by wychładzanie wody w obiegu a tym samym komfortu to może ją faktycznie programiści zlikwidowali. Wczoraj przestawiłem w trybie termostat czas blokady na 30 minut lecz z zegarkiem w ręku trwała ona dalej fabryczne 20, co potwierdzało by słowa serwisanta iż przy niektórych ustawieniach KG i niskich temperaturach zasilania piec przyjmuje zmiany czasu lecz dalej stosuje fabryczne ustawienia gdyż pogorszyło by to komfort cieplny. Kiedyś w poprzednich postach zamieszczałeś fotkę wyświetlacza pieca na której umieściłeś podziałkę z minimalnym wysterowaniem 3kW. Skąd miałeś takie dane, lub czy u Ciebie piec jest inny niż VC 206 i np: 146 i to on ma takie minimum. Marciu78: U mnie według instrukcji VC 206 jest 4,2 kW natomiast w ustawieniach na piecu 4kW Spalanie 0,6m3 większe od obliczonej 0,44m3 jest logiczne o tyle że jeśli masz ustawioną KOREKTĘ to twój dom akurat takie minimum potrzebuje aby utrzymać zadaną temperaturę, no chyba że na piecu moc maksymalną obniżył byś do 5kW i wtedy spalanie było by miarodajne o ile pozostałej różnicy nie zużyłeś na podgrzanie CWU Jeśli masz 100% podłogówki to ustawienie 40 minutowej blokady może zmniejszyć rachunki nie pogarszając komfortu gdyż oddawanie ciepła przez nagrzany beton (jastrych) trwa dosyć długo więc w zależności od jakości ocieplenia pod posadzką, ocieplanie cokołu a także całości domu czasy będą zróżnicowane i w jednym przypadku przyniosą oszczędności przy 40 minutach a w drugim będzie to tylko 20 minut a zwiększenie czasu może spowodować odwrotny skutek i większe zużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 12.01.2016 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 też powoli dochodzę do wniosku, że stanowczo lepiej będzie zrobić mu okna czasowe tak, żeby dopasować idealnie pod siebie temperature w domu. W końcu jak śpię co mnie interesuje jaka jest temp w domu. Na razie jade na opcji termostat całą dobę, ale dlatego że włączyłem funkcje adaptacji krzywej grzewczej, chce zobaczyć co mi tam znajdzie innego niż ja wymyśliłem. Ale docelowo chyba ustawie tak, żeby grzał od 3rano do 8 rano, a potem od 13 lub 14 do 20. Prowadzę od kilku dni szczegółowe pomiary temperatury posadzki w kilku miejscach w domu i zauważyłem, że po wyłączeniu pieca dobre 6 czasami nawet 8godzin temperatura lekko rośnie lub utrzymuje się, bez straty komfortu . więc obniżając czas pracy pieca do 10godzin na dobe jest szansa wyjsc jakos rozsadnie ze spalaniem.... Masz jeszcze opcje ECO na CM470 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciu78 12.01.2016 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 @uris: Nie..... nie sprawdzałem ile pochłania samo CWU i na razie nie jestem w stanie. Postaram się wyłączyć ładowanie zasobnika na dobę. Wszystko zależy ile się korzysta i czy cyrkulacja jest załączana oknami czy w ogóle wyłączona. U mnie wszędzie jest blisko więc oczekiwanie na ciepłą wodę trwa max 20 - 25 sekund. No przynajmniej taką zdatną aby się rano zacząć myć . Dokładnie nie wiem jak to jest ale z tego co zrozumiałem z telefonicznych opowieści autoryzowanego serwisu z Rzeszowa przy opcji KOREKTA piec dochodząc do temperatury zadanej nie wyłącza się tak jak to jest przy TERMOSTACIE tylko zmniejsza wysterowanie palnika a tym samym temperaturę zasilania CO. Jest to całkiem logiczne ale co się dzieje w tym trybie z blokadą palnika to nie jestem w stanie powiedzieć, ale skoro blokada ta spowodowała by wychładzanie wody w obiegu a tym samym komfortu to może ją faktycznie programiści zlikwidowali. Wczoraj przestawiłem w trybie termostat czas blokady na 30 minut lecz z zegarkiem w ręku trwała ona dalej fabryczne 20, co potwierdzało by słowa serwisanta iż przy niektórych ustawieniach KG i niskich temperaturach zasilania piec przyjmuje zmiany czasu lecz dalej stosuje fabryczne ustawienia gdyż pogorszyło by to komfort cieplny. Kiedyś w poprzednich postach zamieszczałeś fotkę wyświetlacza pieca na której umieściłeś podziałkę z minimalnym wysterowaniem 3kW. Skąd miałeś takie dane, lub czy u Ciebie piec jest inny niż VC 206 i np: 146 i to on ma takie minimum. Marciu78: U mnie według instrukcji VC 206 jest 4,2 kW natomiast w ustawieniach na piecu 4kW Spalanie 0,6m3 większe od obliczonej 0,44m3 jest logiczne o tyle że jeśli masz ustawioną KOREKTĘ to twój dom akurat takie minimum potrzebuje aby utrzymać zadaną temperaturę, no chyba że na piecu moc maksymalną obniżył byś do 5kW i wtedy spalanie było by miarodajne o ile pozostałej różnicy nie zużyłeś na podgrzanie CWU Jeśli masz 100% podłogówki to ustawienie 40 minutowej blokady może zmniejszyć rachunki nie pogarszając komfortu gdyż oddawanie ciepła przez nagrzany beton (jastrych) trwa dosyć długo więc w zależności od jakości ocieplenia pod posadzką, ocieplanie cokołu a także całości domu czasy będą zróżnicowane i w jednym przypadku przyniosą oszczędności przy 40 minutach a w drugim będzie to tylko 20 minut a zwiększenie czasu może spowodować odwrotny skutek i większe zużycie. Mareks ale ja wlasnie tak zrobilem. ustawilem na sztywno moc 5kw, temperatura zasilania na tej mocy to max 34stopnie. Sprawdzalem kilkakrotnie i nigdy to nie bylo ponizej 0,5m3/godz. Bardziej podchodzi mi pod 0,6. Zastanawiam sie czy to nie byl by argument za tym ze moj m3 nie ma jednak 11,20kwh. Wczesniej testowalem tez na sztywno z temperatura zasilania 40stopni i mocą na piecu 9kw. Jednego dnia dobil do tych 40stopni, a innego mial problem zeby pod 38podjechac. szczerze mowiac mam juz dosc tych ustawien, biegania miedzy piecem, cm470 a licznikiem. Chyba zaczne w koncu mieszkac w swoim domu a nie rachunki liczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 12.01.2016 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 (edytowane) @uris: Nie..... nie sprawdzałem ile pochłania samo CWU i na razie nie jestem w stanie. Postaram się wyłączyć ładowanie zasobnika na dobę. Wszystko zależy ile się korzysta i czy cyrkulacja jest załączana oknami czy w ogóle wyłączona. U mnie wszędzie jest blisko więc oczekiwanie na ciepłą wodę trwa max 20 - 25 sekund. No przynajmniej taką zdatną aby się rano zacząć myć . Dokładnie nie wiem jak to jest ale z tego co zrozumiałem z telefonicznych opowieści autoryzowanego serwisu z Rzeszowa przy opcji KOREKTA piec dochodząc do temperatury zadanej nie wyłącza się tak jak to jest przy TERMOSTACIE tylko zmniejsza wysterowanie palnika a tym samym temperaturę zasilania CO. Jest to całkiem logiczne ale co się dzieje w tym trybie z blokadą palnika to nie jestem w stanie powiedzieć, ale skoro blokada ta spowodowała by wychładzanie wody w obiegu a tym samym komfortu to może ją faktycznie programiści zlikwidowali. Wczoraj przestawiłem w trybie termostat czas blokady na 30 minut lecz z zegarkiem w ręku trwała ona dalej fabryczne 20, co potwierdzało by słowa serwisanta iż przy niektórych ustawieniach KG i niskich temperaturach zasilania piec przyjmuje zmiany czasu lecz dalej stosuje fabryczne ustawienia gdyż pogorszyło by to komfort cieplny. Kiedyś w poprzednich postach zamieszczałeś fotkę wyświetlacza pieca na której umieściłeś podziałkę z minimalnym wysterowaniem 3kW. Skąd miałeś takie dane, lub czy u Ciebie piec jest inny niż VC 206 i np: 146 i to on ma takie minimum. Marciu78: U mnie według instrukcji VC 206 jest 4,2 kW natomiast w ustawieniach na piecu 4kW Spalanie 0,6m3 większe od obliczonej 0,44m3 jest logiczne o tyle że jeśli masz ustawioną KOREKTĘ to twój dom akurat takie minimum potrzebuje aby utrzymać zadaną temperaturę, no chyba że na piecu moc maksymalną obniżył byś do 5kW i wtedy spalanie było by miarodajne o ile pozostałej różnicy nie zużyłeś na podgrzanie CWU Jeśli masz 100% podłogówki to ustawienie 40 minutowej blokady może zmniejszyć rachunki nie pogarszając komfortu gdyż oddawanie ciepła przez nagrzany beton (jastrych) trwa dosyć długo więc w zależności od jakości ocieplenia pod posadzką, ocieplanie cokołu a także całości domu czasy będą zróżnicowane i w jednym przypadku przyniosą oszczędności przy 40 minutach a w drugim będzie to tylko 20 minut a zwiększenie czasu może spowodować odwrotny skutek i większe zużycie. CWU bez skrcenia mocy pochłania około 1,3m3 na dobę po skręceniu mocy do 10KW średnio mi wychodzi 0,8m3 na dobę przedziały czasowe 6-12 / 18-24 w tym czasie kocioł max podgrzewa 3 razy wodę .Cyrkulacje mam włączoną tylko rano jak się wstaje do pracy i pracuje około 30 min . Wieczorem po prostu spuszczam zimną wodę z rur i czekam na ciepła bo nigdy nie wiadomo kiedy będę potrzebował wody dlatego stwierdziłem że lepiej spuścić wodę niż kombinować z cyrkulacją , za 3 miesiące zimnej wody płacę około 50zł to lepiej mi się opłaca ja spuszczać Można podejść jeszcze do cyrkulacji tak że to co krąży w rurkach to in plus do ogrzewania , w końcu 50-60*C sobie po podłodze płynie i oddaje ciepło do budynku Dokładnie nie wiem jak to jest ale z tego co zrozumiałem z telefonicznych opowieści autoryzowanego serwisu z Rzeszowa przy opcji KOREKTA piec dochodząc do temperatury zadanej nie wyłącza się tak jak to jest przy TERMOSTACIE tylko zmniejsza wysterowanie palnika a tym samym temperaturę zasilania CO. Dokładnie tak jest . Jest to całkiem logiczne ale co się dzieje w tym trybie z blokadą palnika to nie jestem w stanie powiedzieć. Aby uniknąć częstego włączania i wyłączania się palnika, czemu towarzyszą straty energii, po każdym wyłączeniu pal- nika na pewien czas zostaje uaktywniona elektroniczna blo- kada ponownego włączenia. Moim zdaniem to się odnosi do taktowania kotła w okresach przejściowych no bo w tedy często kocioł się włącza i wyłącza żeby na podgrzać wodę ( mam tu na myśli sterowanie pogodowe ) Zimą tego problemu nie ma bo kocioł więcej pracuje niż nie pracuje ,dlatego ten czas blokady jest ważny w okresach przejściowych ,tak mi się wydaje . Nastawiany maks. czas blokady palnika Czyli krótko mówiąc jest to maksymalny czas np 20 min ale może i on trwać 5 min lub 10 min po przekroczeniu czasu blokady palnik się wyłącza . Jeśli masz 100% podłogówki to ustawienie 40 minutowej blokady może zmniejszyć rachunki nie pogarszając komfortu gdyż oddawanie ciepła przez nagrzany beton (jastrych) trwa dosyć długo więc w zależności od jakości ocieplenia pod posadzką, ocieplanie cokołu a także całości domu czasy będą zróżnicowane i w jednym przypadku przyniosą oszczędności przy 40 minutach a w drugim będzie to tylko 20 minut a zwiększenie czasu może spowodować odwrotny skutek i większe zużycie. To zalezy jaką temp zasilasz podłogę bo inaczej będzie stygła podłoga jak dasz na zasilanie 40*C a inaczej jak dasz 32*C , przy 40*C podłoga będzie dłużej trzymała ciepło w sensie takim że będzie czuć promieniowanie a przy 32*C nie ma tego promieniowania .Ja to ostatnio sprawdzałem jak grzałem w opcji termostat jak poszło 40*C w podłogę to ewidentnie czuć ciepło - promieniowanie ,coś na zasadzie chwilowe odkręcenie kaloryfera żeby ogrzać pokój to samo dzieje się z podłoga . Przy niskiej temp zasilania tego efektu nie ma . Edytowane 12 Stycznia 2016 przez uris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 12.01.2016 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Mareks ale ja wlasnie tak zrobilem. ustawilem na sztywno moc 5kw, temperatura zasilania na tej mocy to max 34stopnie. Sprawdzalem kilkakrotnie i nigdy to nie bylo ponizej 0,5m3/godz. Bardziej podchodzi mi pod 0,6. Zastanawiam sie czy to nie byl by argument za tym ze moj m3 nie ma jednak 11,20kwh. Wczesniej testowalem tez na sztywno z temperatura zasilania 40stopni i mocą na piecu 9kw. Jednego dnia dobil do tych 40stopni, a innego mial problem zeby pod 38podjechac. szczerze mowiac mam juz dosc tych ustawien, biegania miedzy piecem, cm470 a licznikiem. Chyba zaczne w koncu mieszkac w swoim domu a nie rachunki liczyc To nie jest tak że na sztywno będzie dawał 40*C tolerancja +/- mi czasem grzał 42*C pomimo że miałem ustawione 40*C na sztywno . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 12.01.2016 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Ja jeszcze chcę wypróbować jedną opcje ,podnieść KG ale obniżyć przepływy na rozdzielaczu do 0,5 lub mniej . Jak były te mrozy to zauważyłem jak zwiększony przepływ wpływa na pracę kotła , większy przepływ większe zapotrzebowanie na ciepło kocioł pracuje z wyższą mocą , jak obniżałem przepływ moc kotła się zmniejszała i temperatura zasilania też się zmniejszała . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 12.01.2016 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 CWU To zalezy jaką temp zasilasz podłogę bo inaczej będzie stygła podłoga jak dasz na zasilanie 40*C a inaczej jak dasz 32*C , przy 40*C podłoga będzie dłużej trzymała ciepło w sensie takim że będzie czuć promieniowanie a przy 32*C nie ma tego promieniowania .Ja to ostatnio sprawdzałem jak grzałem w opcji termostat jak poszło 40*C w podłogę to ewidentnie czuć ciepło - promieniowanie ,coś na zasadzie chwilowe odkręcenie kaloryfera żeby ogrzać pokój to samo dzieje się z podłoga . Przy niskiej temp zasilania tego efektu nie ma . @uris: mówisz rzeczy oczywiste a takie mnie nie interesują. Jeśli grzejesz w opcji termostat i w podłogę idzie 40*C to na objawia się to z reguły przeregulowaniem i temperatura z ustawionych 20*C wzrasta nawet do 20,5*C już po wyłączeniu grzania i spada aż do 19,5*C kiedy to regulator włącza piec na nowo. Mówiąc o czasie blokady palnika miałem na myśli raczej opcję BRAK gdy ustawiony czas blokady przy 20 minutach nie spowoduje zmiany temperatury podłogi w takim stopniu aby komfort był odczuwalny i ponowne załączenie pieca spowoduje dalsze grzanie bez zwiększonego wysterowania palnika i zwiększonego zużycia gazu. Przy czasach dochodzących do 40 - 50 minut na pewno będziemy mieli do czynienia z odczuwalnym spadkiem temperatury podłogi a także z takim spadkiem temperatury czynnika grzewczego który spowoduje wyższe początkowe spalanie gazu. I tu czasy są właśnie zależne od izolacji cieplnej budynku a w szczególności podłogi na gruncie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 12.01.2016 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Mareks ale ja wlasnie tak zrobilem. ustawilem na sztywno moc 5kw, temperatura zasilania na tej mocy to max 34stopnie. Sprawdzalem kilkakrotnie i nigdy to nie bylo ponizej 0,5m3/godz. Bardziej podchodzi mi pod 0,6. Zastanawiam sie czy to nie byl by argument za tym ze moj m3 nie ma jednak 11,20kwh. Wczesniej testowalem tez na sztywno z temperatura zasilania 40stopni i mocą na piecu 9kw. Jednego dnia dobil do tych 40stopni, a innego mial problem zeby pod 38podjechac. szczerze mówiąc mam juz dość tych ustawień, biegania miedzy piecem, cm470 a licznikiem. Chyba zaczne w koncu mieszkac w swoim domu a nie rachunki liczyć Marciu78: Któż to wie co nam pakują gazownicy do rury. Kiedyś to chociaż o 12:00 w południe był komunikat o stanie zagazowanie naszej Ojczyzny a teraz to jedynie możemy obserwować kolor płomienia w kuchenkach lub też czas gotowania 1m3 wody w czajniku. Jedno jest pewne iż porównywanie zużycia na podstawie jednostek kW nie jest wcale miarodajne, nie wspominając nawet o m3. Posty o wysokim zużyciu gazu osób które naczytały się w internecie informacji o małym zużyciu ewidentnie podrasowanych lub nie wspominających o kaloryczności swojego źródła ciepła wprowadzają tylko i wyłącznie zamieszanie. Ja także na razie jadę na TERMOSTACIE a przy mrozach powyżej 5 -7 stopni przełączę się na opcję KOREKTA. Regulator jest programowany przez osobę narodowości NIEMIECKIEJ a ta niestety nie posługiwała się zamysłem oszczędności lecz raczej komfortu, dlatego też wszystkie nasze kłopoty z pogodzeniem jednej i drugiej opcji nie mogą doprowadzić do niczego konstruktywnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 12.01.2016 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Jedyną i miarodajną metodą określenia czy kocioł działa prawidłowo jest analiza spalin z określeniem sprawności. Wszystkie inne problemy związane z dużym spalaniem leżą po stronie budynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 12.01.2016 23:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 (edytowane) Pytanie co oznacza duże spalanie problem jest w tym kto pisze prawdę a kto nie . Kto wyjaśni co oznacza KG co ona oznacza dokładnie ,czy niskie zapotrzebowanie na energię czy zapotrzebowanie systemu CO ? Kluczowe pytanie jaka jest różnica pomiędzy grzaniem na podstawie zasilania lub powrotu ,chyba trzeba zadzwonić do vaillanta. Edytowane 12 Stycznia 2016 przez uris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario430 13.01.2016 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 ...Ale docelowo chyba ustawie tak, żeby grzał od 3rano do 8 rano, a potem od 13 lub 14 do 20. Prowadzę od kilku dni szczegółowe pomiary temperatury posadzki w kilku miejscach w domu i zauważyłem, że po wyłączeniu pieca dobre 6 czasami nawet 8godzin temperatura lekko rośnie lub utrzymuje się, bez straty komfortu . więc obniżając czas pracy pieca do 10godzin na dobe jest szansa wyjsc jakos rozsadnie ze spalaniem.... Ja ustawiłem wczoraj wieczorem (zasilanie cały czas 35st.) grzanie w następujących godzinach: 4.00-6.00, 13.00-15.00, 18.00-20.00, czyli 6h, pomiędzy tym temp. ECO 21,5st., ale wątpię, żeby aż tak spadło. Bezwładność budynku mam jednak sporą, no chyba, żeby przymroziło porządnie i jeszcze powiało to może. To jest mniej więcej taki sam czas grzania jak do tej pory, tylko rozłożony pod moje oczekiwania. U mnie po starcie kotła efekt w postaci ciepłej posadzki zaczyna pojawiać się po ok. 1,5-2h. No i dzisiaj rano już 1-szy efekt-wstaję o 6.10 i wszędzie cieplutka podłoga, w łazience 24st., zobaczę jak będzie po powrocie. Maciu78-u mnie po wyłączeniu kotła (przy założeniu, że grzeje min. 2h) temperatura wzrasta jeszcze średnio o 0,2st. w ciągu 1-1,5h, potem utrzymuje się przez 3-4h, następnie zaczyna spadać z szybkością 0,1st. na 1-1,5h. O wiele wcześniej zaczynam odczuwać dyskomfort ciepłej podłogi przy stabilnej temp. wewnętrznej, stąd te kombinacje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 13.01.2016 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Jedyną i miarodajną metodą określenia czy kocioł działa prawidłowo jest analiza spalin z określeniem sprawności. Wszystkie inne problemy związane z dużym spalaniem leżą po stronie budynku Z uwagi na moje wykształcenie i obecne zajęcie dość często przychodzi mi na myśli stwierdzenie które chyba odzwierciedla także sytuację w ogrzewaniu. " Największym zagrożeniem dla działającego systemu (operacyjnego) jest jego użytkownik" " Odnośnie miarodajnej oceny pracy to na forum chodzi nam raczej o prawidłową pracę systemu grzewczego, natomiast analiza spalin bada jedynie prawidłową pracę źródła jakim jest piec. Niestety ona nie ma wpływu na częste i chyba nagminne przewymiarowanie instalacji jakie mamy do czynienia w Polsce, pomysły skróty i inna radosna twórczość instalatorów jakie zastosują oni w naszych domach których gwarancja i odpowiedzialność za wykonaną pracę kończy się raczej z chwilą wyjścia z naszego domu, oraz pomysły samych budujących i budowlańców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciu78 13.01.2016 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Ja ustawiłem wczoraj wieczorem (zasilanie cały czas 35st.) grzanie w następujących godzinach: 4.00-6.00, 13.00-15.00, 18.00-20.00, czyli 6h, pomiędzy tym temp. ECO 21,5st., ale wątpię, żeby aż tak spadło. Bezwładność budynku mam jednak sporą, no chyba, żeby przymroziło porządnie i jeszcze powiało to może. To jest mniej więcej taki sam czas grzania jak do tej pory, tylko rozłożony pod moje oczekiwania. U mnie po starcie kotła efekt w postaci ciepłej posadzki zaczyna pojawiać się po ok. 1,5-2h. No i dzisiaj rano już 1-szy efekt-wstaję o 6.10 i wszędzie cieplutka podłoga, w łazience 24st., zobaczę jak będzie po powrocie. Maciu78-u mnie po wyłączeniu kotła (przy założeniu, że grzeje min. 2h) temperatura wzrasta jeszcze średnio o 0,2st. w ciągu 1-1,5h, potem utrzymuje się przez 3-4h, następnie zaczyna spadać z szybkością 0,1st. na 1-1,5h. O wiele wcześniej zaczynam odczuwać dyskomfort ciepłej podłogi przy stabilnej temp. wewnętrznej, stąd te kombinacje . Qrde to szybko masz efekt. O ile u mnie tez w miare szybko bedzie czuc na posadzce, to zeby temperatura sie zaczela w domu podnosic to potrzebuje ze 4godziny zeby posadzka grzala non stop. Wczoraj jak sie kladlem spac o 23 temperatura w domu byla 22,8. Rano o 6 byla 22. Piec wylaczyl sie wczoraj okolo 16 moze 17, a zaczla chodzic nad ranem, ale nie wiem dokladnie o ktorej. podejrzewam ze jak wstalem to mogl pracowac okolo godziny, moze troszke dluzej. Posadzka byla juz wyczuwalna, ale temperatura w domu na pewno jeszcze nie drgnela... przez te 2godziny jak Ci grzeje o ile podnosi Ci temp w domu? czy tylko utrzymuje? jaka starasz sie miec temp w domu? o ile ci sie przez noc ta temp zmienia?? Edytowane 13 Stycznia 2016 przez Maciu78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Beskidziak 13.01.2016 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Kluczowe pytanie jaka jest różnica pomiędzy grzaniem na podstawie zasilania lub powrotu ,chyba trzeba zadzwonić do vaillanta. Z moich obserwacji (u mnie kocioł steruje temp powrotu), sama praca kotła na zasilaniu czy powrocie nie różni się bardzo. Różnica jest w jego czasie startu. Przy powrocie kocioł bierze pod uwagę temp powrotu i w widelkach histerezy wg Kg steruje jego startem.(np teraz ma zadana zasilania 31 a rzeczywista 25 i nie działa, porostu nie bierze jej pod uwagę, nie ma blokady palnika) Przy zasilaniu aby się włączyć bierze pod uwagę histerezy temp zasilania i powrotu, oraz kg. Tak zauważyłem ale może mylnie wyciągnąłem wnioski. Edytowane 13 Stycznia 2016 przez Beskidziak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 13.01.2016 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Z moich obserwacji w Vaillant kocioł dobiera i steruje mocą tak aby uzyskać temperaturę zasilania. Natomiast po jej osiągnięciu za długość działania kotła jak i jego ponowne załączenie po przerwie odpowiada temperatura powrotu.oraz temperatura w pomieszczeniu w opcji TERMOSTAT, lub sama temperatura powrotu przy opcji BRAK.Przy opcji TERMOSTAT kocioł podbija temperaturę zasilania o mniej więcej 5*cJeśli temperatura powrotu została osiągnięta kocioł wyłącza się.W zależności od typu i pojemności instalacji grzejnikowej lub podłogowej jest to czas szybszy lub dłuższy.Po czasie związanym z blokadą palnika kocioł załącza samą pompę sprawdzając jaka jest temperatura czynnika grzewczego i czy mieści się ona w wyliczonych widełkach.W zależności czy pomieszczenie jest wychłodzone i temperatura wody w kaloryferach szybko wystygła, lub też czy jest ono dogrzane do właściwej temperatury i woda stygnie dłużej kocioł dobiera czas kolejnego załączenia ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 13.01.2016 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Z moich obserwacji (u mnie kocioł steruje temp powrotu), sama praca kotła na zasilaniu czy powrocie nie różni się bardzo. Różnica jest w jego czasie startu. Przy powrocie kocioł bierze pod uwagę temp powrotu i w widelkach histerezy wg Kg steruje jego startem.(np teraz ma zadana zasilania 31 a rzeczywista 25 i nie działa, porostu nie bierze jej pod uwagę, nie ma blokady palnika) Przy zasilaniu aby się włączyć bierze pod uwagę histerezy temp zasilania i powrotu, oraz kg. Tak zauważyłem ale może mylnie wyciągnąłem wnioski. Wczoraj wieczorem przełączyłem sposób grzania na podstawie powrotu , KG 0,25 nie zmieniałem jej a wszędzie czytałem że jak zmienię na powrót to będę musiał mocno podnieść KG . Jak na razie temp po nocy się utrzymała ,dla realności wyniku mam ustawiony BRAK wpływu . Z wykresu widzę że kocioł częściej się wyłączał ,sprawdzę dzisiaj jakie było zużycie gazu bo warunki do poprzedniego dnia są praktycznie identyczne . EDIT: zmieniłem jeszcze czas blokady palnika z 25 min na 35 min Czy ktoś może wytłumaczyć jak dobrać czas blokady palnika z tej tabelki w instrukcji ,próbuję ja zrozumieć ale nie idzie . Edytowane 13 Stycznia 2016 przez uris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciu78 13.01.2016 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Z moich obserwacji (u mnie kocioł steruje temp powrotu), sama praca kotła na zasilaniu czy powrocie nie różni się bardzo. Różnica jest w jego czasie startu. Przy powrocie kocioł bierze pod uwagę temp powrotu i w widelkach histerezy wg Kg steruje jego startem.(np teraz ma zadana zasilania 31 a rzeczywista 25 i nie działa, porostu nie bierze jej pod uwagę, nie ma blokady palnika) Przy zasilaniu aby się włączyć bierze pod uwagę histerezy temp zasilania i powrotu, oraz kg. Tak zauważyłem ale może mylnie wyciągnąłem wnioski. taka jedna uwaga dla tych co chcieliby zmienic z zasilania na powrot. System pracuje bardziej stabilnie, nie przegrzewa jak ma to miejsce przy zasilaniu, ale trzeba pamietac zeby zmienic moc kotla z auto na inna bo wtedy piec przy auto pracuje z max moca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.