Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

vaillant ecotec 206/5-5 Dużo Pali Jak optymalnie ustawić


caymann6

Recommended Posts

Trzeba jeszcze wziąć jedną rzecz pod uwagę , przy zadanej 21,5 gdy wpuścimy w podłogę np 40*C jest odczuwalne promieniowanie co polepsza komfort ( oczywiście jest to tylko w momencie grzania kotła - póżniej promieniowanie spada ). Jeżeli ustawimy 21,5*C zadaną i grzejemy w systemie pogodowym to niestety ale w domu jest zimno ,nie ma promieniowania lub jest tak słabe że nieodczuwalne ,dlatego moim zdaniem w systemie pogodowym musi być wyższa temp zadana na sterowniku żeby był komfort .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Temperatura zadana zasilania jest na podstawie KG i temp zadanej w pomieszczeniu i tak jak napisałeś różnicy zasilanie-powrót . Wykresy KG odnoszą się do 20*C jak dajesz 23*C to KG przesuwa się równolegle ,możesz też łamać KG gdy nie możesz w nią trafić ,było już o tym pisane . Co do powrotu to oczywiście kocioł to bada ,sterownik musi mieć jakieś założenia . Teraz np zrobiłem długo czas blokady palnika na 60 min i co kocioł zrobił po 60 min ,uruchomił się i zaczął grzać z ciut większa mocą zamiast 4,2KW to na początku grzała 5KW nie da się tego oszukać ,dłuższa przerwa = większa moc .

 

Ja jak ustawiłem na powrót to kocioł ewidentnie zaczął taktować , pracował na 4,2KW ale częściej się wyłączał co było też czuć w domu że jest chłodniej .Bym musiał podnieść KG i pewnie by wyszło na to samo . Zapotrzebowania nie oszukasz ,jedyne co można zrobić to zmniejszyć komfort na tym jest oszczędność .

 

Oczywiście ze jest tak jak piszesz.

Weź jeszcze pod uwagę ze po czasie blokady palnika kocioł nie załącza się od razu tylko pierw włączą samą pompę aby przemieszać wodę i sprawdzić jaka jest rzeczywista temperatura w instalacji i grzejnikach.

 

Nie wiem jaki jest odczuwalny komfort po wpuszczeniu w podłogę 40*C..... może ma to związek z faktem że jak człowiekowi jest ciepło w stopy to mózg uznaje ze ciepło jest dla całego ciała.

Jedno jednak jest pewne iż dla utrzymania w pokoju 22*C nie jest potrzebna temperatura czynnika 40*C tylko np: 26*C i ta może być realizowana w sposób dwojaki:

1- różnicując czas pracy i odpoczynku pieca poprzez krótkotrwałe wpuszczenie wody o takiej temperaturze a następnie długie odbieranie wpompowanego ciepła

2 lub poprzez faktyczne podgrzanie podłogi przy takim zasilaniu do temperatury 35*C a następnie odbieranie energii aż podłoga osiągnie 18*C , lecz w ten sposób pogorszymy nawet namiastkę komfortu zapewnianego przez termostat

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak było +10 to testowo grzałem cały tydzień na Termostacie i zasilanie na sztywno ustawiłem 40*C , zadaną w domu miałem 23*C kocioł w tedy pracował 2x po 3 godz z tego co pamiętam ,z resztą mogę to sprawdzić mam to na wykresie . Moc na CO ustawiłem 10KW efekt był tego taki że grzał do 23,5*C i potem temp spadała do 22,5*C na zewnątrz +10 ,dla mnie osobiście komfort był dobry i spokojnie mogło to działać . Problem był tylko taki że zjadł mi 8m3 na dobę i to mnie trochę zniechęciło do dalszych prób . Dodam jeszcze że próbowałem zasilać 35*C ale to już nie było tego efektu promieniowania ,40*C musi być .

Morał z tego taki że to 10KW to za wysoko było ustawione , trzeba ustawić 6-7KW i to starczy i podejrzewam że będzie w tedy oszczędniej i może bardziej komfortowo bo kocioł będzie dłużej pracował , warto to sprawdzić .Błędem może była zadana 23*C ,trzeba było ustawić 21,5 lub 22 na pewno by spalanie zmalało pytanie czy nie za zimno by było .

Edytowane przez uris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna sprawa mnie zastanawia, a mianowicie zasada zachowania energii i bilans energetyczny gdzie energia dostarczona jest równa energii oddanej plus ewentualne straty i sprawność.

Biorąc pod uwagę identyczny budynek i warunki zewnętrzne przy pracy przerywanej na termostacie dlaczego energia dostarczona jest mniejsza od energii dostarczonej podczas pracy ciągłej z minimalną mocą pieca np na korekcie.

Przecież w pierwszym przypadku piec po pierwsze startuje zawsze z pełnym wysterowaniem po czym po ok 1 - 1,5 sekundach zmniejsza moc do tej która jemu wystarcza, po drugie to podgrzewając wodę pomiędzy 18 *C do zadanych 28*C według mnie piec nie pracuje ze swoją mocą minimalną lecz jego wysterowanie jest większe od wysterowania podczas pracy na korekcie gdy dostarcza on tylko tyle energii do wody aby wystarczyła tylko np: na utrzymanie temperatury w pomieszczeniu 22*C i potrzebnej do tego temperatury wody zapewne niższej od 28*C, po trzecie piec pracując w trybie przerywanym ma niższe zyski z kondensacji niż piec pracujący trybem ciągłym.

W jednym przypadku mamy komfort stałej temperatury np. podłogi i pomieszczenia, natomiast w drugim przypadku dostajemy dla utrzymania stałej średniej temperatury pomieszczenia identycznej np: 22*C oraz zapewne oscylacje pomiędzy 18*C i 28*C mówię tu o temperaturze podłogi lub wody zasilającej mierzonej na rozdzielaczu a nie pomieszczenia która zmienia się pomiędzy 22,5*C a 21,5*C.

Moim zdaniem energia ta jeśli nie powinna być taka sama to na pewno nie powinna być większa.

Moje pytanie brzmi........ gdzie ucieka różnica energii dostarczona podczas pracy ciągłej z minimalną mocą

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. inna sprawność kotła w różnych trybach pracy

2. kominem

 

Sprawność przy pracy ciągłej jest przy kondensacie zapewne wyższa od sprawności przy pracy przerywanej więc zamiast stracić te parę m3 gazu to raczej bym zyskał.

Wyższa zadana temperatura zasilania przy pracy przerywanej to większe wysterowanie kotła a to także wyższa temperatura spalin uchodzących przez komin więc też odwrotna reakcja od tej która jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie korzystając z waszych doświadczeń,chciałbym uzyskać od was pomocy odnośnie ustawienia mojego pieca.

Posiadam Vaillant Vcw 296/5-5

Mieszkam w starej kamienicy na piętrze.

Mieszkanie po generalnym remoncie.

Budynek nie ocieplony,podłoga 10cm styropianu.

Pod spodem jest nie ogrzewana piwnica.Mieszkanie na rogu budynku.

Ogrzewam 90m2,całość podlogówka jedynie dodatkowy grzejnik drabinka w łazience.

Sterownik do pieca zwykły Cc 350

Temp zadana na CC 20st

W każdym Pomieszczeniu,prócz przedpokoju są dodatkowe termostaty Salus podłączone do listwy zasilającej Salus na rozdzielaczu i siłowników.

Ogolnie w całym mieszkaniu jest razem 10 pętli podlogowki,przedpokój jest przejściowy bo w nim znajduje się rozdzielacz.Brak dodatkowej pompy.Caloscią kręci jedynie piec.

Borykam się z zbyt dużym spalaniem średnio 8m3 gazu na dobę.

Nie potrafię ustawić tego pieca,nie posiadam Kg więc powinno być łatwiej niestety tak nie jest:/

Piec jest ustawiony w tryb dzienny więc 24h

Gdzie popełniam błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek odłącz całe to sterowanie niech kocioł działa bez tego , moc kotła ustaw na 7-8KW .Jaką masz temperaturę zasilania ? rozumiem że kocioł pracuje w trybie TERMOSTAT .

 

Moc kotła ustawioną miałem na najniższą czyli 5kw

Obecnie zmieniłem tak jak napisałeś czyli dałem 7kw

Temp zasilania mam na 30st

Dodam iż nie posiadam zasobnika.

Odłączyć całe sterowanie masz na myśli Cc 350?

Tamte termostaty w pokojach są podłączone tylko do rozdzielacza,i mają za zadanie otwierać i zamykać obieg Jeżeli dojdzie do zadanej temp tak jak np w sypialni 20stopni to zamknie lub zdławi tą pętle i obieg Idzie dalej,Chodzi o to żeby nie przegrzac pomieszczenia.

 

Nie wiem czy kocioł pracuje w trybie TERMOSTAT

Ale raczej tak skoro jeśli dojdzie do zadanej 20st na sterowniku pokojowym i się wyłącza.

Którym parametrem się to sprawdza? Np D.?

Wybieg pompy mam ustawiony na 5min max czas blokady na 25min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc kotła jak miałeś obniżona to OK 5-7KW to eksperymentalnie trzeba dobrać ,kocioł oczywiście mega przewymiarowany .Tempe zasilania moim zdaniem trochę niska 35-40*C jak byś dał to by się zmniejszyła bezwładność systemu . Miałem na myśli żebyś odłączył sterownik SALUS , niech pętle będą otwarte cały czas , jak dojdziesz do ładu ze spalaniem to w tedy sobie pokombinujesz z SALUSem .

To jest CalorMatic 350 tak ? ,masz go w salonie czy gdzie ? . Trzeba podkreślić że dom nie jest ocieplony i tu może być główna przyczyna spalanie chociaż 8m3 to i tak chyba troszkę za dużo jak na 90m2 i temperatura zadana 20*C .Ja ogrzewam 156m2 zadana 23*C i zjada mi teraz przy -2/ -7 9m3 w tym też CWU .

 

Z opisu kotła

 

Łatwa i prosta obsługa

Dwa pokrętła obsługowe dla nastawy c.o. i c.w.u.regulacja temperatury c.o. (35—82°C) i c.w.u. (35—65°C), niezależna nastawa mocy dla c.o. i c.w.u.

 

Ty masz 30*C na zasilaniu hmm masz mieszacz ?

Edytowane przez uris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc kotła jak miałeś obniżona to OK 5-7KW to eksperymentalnie trzeba dobrać ,kocioł oczywiście mega przewymiarowany .Tempe zasilania moim zdaniem trochę niska 35-40*C jak byś dał to by się zmniejszyła bezwładność systemu . Miałem na myśli żebyś odłączył sterownik SALUS , niech pętle będą otwarte cały czas , jak dojdziesz do ładu ze spalaniem to w tedy sobie pokombinujesz z SALUSem .

To jest CalorMatic 350 tak ? ,masz go w salonie czy gdzie ? . Trzeba podkreślić że dom nie jest ocieplony i tu może być główna przyczyna spalanie chociaż 8m3 to i tak chyba troszkę za dużo jak na 90m2 i temperatura zadana 20*C .Ja ogrzewam 156m2 zadana 23*C i zjada mi teraz przy -2/ -7 9m3 w tym też CWU .

 

Z opisu kotła

 

 

 

Ty masz 30*C na zasilaniu hmm masz mieszacz ?

Tak sterownik 350 CalorMatic

Jest on w salonie.

Na pewno miałem 30st na zasilaniu Co

Mogę fote zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem 35st według wytycznych

Odnośnie siłowników Salus,czy nie lepiej zamiast ich odłączac, ustawić wszystkie sterowniki w pokojach na np 30st? Da to ten sam efekt czyli wszystkie pętle będą otwarte na max jeśli dobrzerozumuje.Na czas dopóki nie ogarnę spalania oczywiście.

Prócz pieca i rozdzielacza z siłownikami nie mam nic innego.

Jeśli nie mylę pojęć odnośnie mieszacza to jest to zawór 3drogowy? Jest on wewnątrz pieca otwarty na 3/4 według ustawień fabrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie ma znaczenie cisnienie wody w kotle? Poprzegladalem dzisiaj wasze filmy na roznych watkach i zauwazylem ze jest to zwykle 1,7bar jak pracuje, a jak nie to pewnie cos kolo 1,2. U mnie cisnienie w kotle jest 2,2bar a jak nie pracuje 1,7. Parterowka z uzytkowym poddaszem. Wydaje mi sie ze moze to byc troche za duzo ale czy ma to jakikolwiek wplyw i na co?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem 35st według wytycznych

Odnośnie siłowników Salus,czy nie lepiej zamiast ich odłączac, ustawić wszystkie sterowniki w pokojach na np 30st? Da to ten sam efekt czyli wszystkie pętle będą otwarte na max jeśli dobrzerozumuje.Na czas dopóki nie ogarnę spalania oczywiście.

Prócz pieca i rozdzielacza z siłownikami nie mam nic innego.

Jeśli nie mylę pojęć odnośnie mieszacza to jest to zawór 3drogowy? Jest on wewnątrz pieca otwarty na 3/4 według ustawień fabrycznych.

 

Jak najbardziej możesz termostaty dać na wyższą temp i będą otwarte ,w tedy sobie porównaj spalanie bo to sterowanie może mieszać w systemie .

Bardziej mi chodziło o to czy w te kaloryfery czy drabinki szło 30*C czy inna temp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie ma znaczenie cisnienie wody w kotle? Poprzegladalem dzisiaj wasze filmy na roznych watkach i zauwazylem ze jest to zwykle 1,7bar jak pracuje, a jak nie to pewnie cos kolo 1,2. U mnie cisnienie w kotle jest 2,2bar a jak nie pracuje 1,7. Parterowka z uzytkowym poddaszem. Wydaje mi sie ze moze to byc troche za duzo ale czy ma to jakikolwiek wplyw i na co?

 

Od 0,8 do 3bar max zgodnie z informacja w kotle ale faktycznie możesz mieć mniejsze aż takiego dużego nie potrzeba .Czy ma jakiś wpływ ,myślę że nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej możesz termostaty dać na wyższą temp i będą otwarte ,w tedy sobie porównaj spalanie bo to sterowanie może mieszać w systemie .

Bardziej mi chodziło o to czy w te kaloryfery czy drabinki szło 30*C czy inna temp ?

Mam tylko jedną drabinke w łazience i nic więcej prócz podłogowego.

Tak to jest ten sam obieg czyli,jeżeli zasilanie ustawiłem teraz 35st to tyle idzie także w tą drabinke.

Wiem że na grzejnik to mało,ale wystarcza mi to,żeby wysuszyć ręcznik.Nie chciałem dawać dodatkowej pompy i robić drugiego obiegu na jedną drabinke.

Rano sprawdzę spalanie,po tych zmianach.

Dodam,że sąsiad na drugim końcu budynku ma podobny piec,nowa instalacja co,z tym że ma w domu same grzejniki i zero podlogowki.Mieszkanie ponad 80m2 brak jakichkolwiek ociepleń.Jego spalanie wynosi średnio 3-4m3 max, więc u mnie dwa razy więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sąsiad grzeje w jakiś przedziałach czasowych a nie tak jak ty 24h . Ekonomiczne grzanie to temp zasilania ~ 40*C opcja TERMOSTAT ,kocioł grzeje 0,5*C powyżej zadanej czyli u ciebie 20,5*C i się wyłącza , gdy temp spadnie do 19,5*C kocioł się załącza . Grzanie niską temperaturą przez większość czasu jest komfortowe z racji ciepłej podłogo i stałej temp w domu ale zużywa więcej gazu . Trzeba wybrać pomiędzy komfortem a mniejszym komfortem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...