Mareks77 07.11.2016 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2016 Wiem, wiem. Ale strasznie mnie to kręci:) A tak na serio. Żona mi ciągle mędzi, że jej zimno, to ciągle coś mieszam. Odnośnie rozdzielaczy to jest to polski producent SIGMA LI model PREMIUM. Wygląda na to że spośród wszystkich typów jakie posiada producent system premium to są rozdzielacze z tworzywa sztucznego PP GF z zaworami termostatycznymi i przepływomierzami. Twoje niebieskie pokrętełka to nic innego jak zawory termostatyczne którymi prawdopodobnie nie reguluje się przepływu czego efekty sam zauważyłeś na rotametrach ale temperaturę w każdej z pętli. http://www.sigmali.pl/media/pdf/informacje-techniczne-sigma-li-premium.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CafeDelTom27 11.11.2016 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Czy ciepła woda użytkowa w przypadku pieców kondensacyjnych jest nadal "ciepła " skoro mówimy o temperaturach 38 - 45 st. C. ?? Ma na CWU ustawione 44C i uwazam ze woda jest naprawde ciepla.Z racji tego ze mam male dzieci narazie nie podniose Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
auer73 14.11.2016 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Co widzisz na CM 470. Masz dwa obiegi i dwie krzywe grzewcze czy jedną ? Głowiczki na kaloryferach odkręcone ma MAX-a a CM przestawiony na BRAK. Na takich ustawieniach obniżasz KG do momentu gdy temperatura w pomieszczeniach będzie taka jak chcesz. Po dojściu do idealnej KG sprawdź ją przez parę dni czy przy dużych różnicach temperatur na zewnątrz kocioł nie przegrzewa ani nie wychładza pomieszczeń. Mam jeden obieg (jedną KG). Chwilę jechałem na "korekcie" przy KG 0,3 i temp. na CM470 ustawionej na 21,5 bez okienek czasowych grzeję na ustawieniach "dzień" - zużycie przez ok.30 dni śr. ok.8m3 z CWU. Głowiczki, góra odkręcona na max, dół na 3. W cieplejsze dni był efekt przegrzania dołu, góra ok. Od początku listopada przeszedłem na "brak" obniżyłem KG do 0,2, reszta ustawień bez zmian. Średnie zużycie CO+CWU to 6.97 m3 Tylko że pojawił się problem zimnych grzejników (co jakiś czas) pomimo ustawienia na "brak". No i przy temp. ok 0*C pomimo ustawień na CM470 temp.21,5 jest 21 (wiem że 0,5* to niewiele ale nie ma efektu cały czas letnich grzejników. Podejrzewam że jest to wynik za niskiej KG, a co będzie przy większych mrozach? Czy przy takiej KG możemy mówić o taktowaniu kotła? W ustawieniach pieca widziałem coś takiego: - ilość załączeń - 15 Czy ma to rozumieć że tyle razy piec załączył się na dobę? Dodam tylko że przy takich ustawieniach listopadowych temp. zasilania przy -1,5*C na zewnątrz była 31-32*. Ten cholerny zawór czterodrogowy od podłogówki mam skręcony na min (zakres regulacji 30*-60*), czyli jak piec daje 31* w instalację to w podłogę idzie jakies 27-28. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frozen23 15.11.2016 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 (edytowane) Mam jeden obieg (jedną KG). Chwilę jechałem na "korekcie" przy KG 0,3 i temp. na CM470 ustawionej na 21,5 bez okienek czasowych grzeję na ustawieniach "dzień" - zużycie przez ok.30 dni śr. ok.8m3 z CWU. Głowiczki, góra odkręcona na max, dół na 3. W cieplejsze dni był efekt przegrzania dołu, góra ok. Od początku listopada przeszedłem na "brak" obniżyłem KG do 0,2, reszta ustawień bez zmian. Średnie zużycie CO+CWU to 6.97 m3 Tylko że pojawił się problem zimnych grzejników (co jakiś czas) pomimo ustawienia na "brak". No i przy temp. ok 0*C pomimo ustawień na CM470 temp.21,5 jest 21 (wiem że 0,5* to niewiele ale nie ma efektu cały czas letnich grzejników. Podejrzewam że jest to wynik za niskiej KG, a co będzie przy większych mrozach? Czy przy takiej KG możemy mówić o taktowaniu kotła? W ustawieniach pieca widziałem coś takiego: - ilość załączeń - 15 Czy ma to rozumieć że tyle razy piec załączył się na dobę? Dodam tylko że przy takich ustawieniach listopadowych temp. zasilania przy -1,5*C na zewnątrz była 31-32*. Ten cholerny zawór czterodrogowy od podłogówki mam skręcony na min (zakres regulacji 30*-60*), czyli jak piec daje 31* w instalację to w podłogę idzie jakies 27-28. Porównując do Ciebie - ja mam całość podłogówka + dwa grzejniki (drabinki) w łazienkach. To jest mój drugi sezon grzewczy. Miesiąc temu zmieniłem z "BRAK" na "KOREKTA" i tak mam do tej pory. Średnia spalania z ostatnich 3 tygodni CO+CWU to 4,9m3/dobe, KG 0,25 / temperatura w domu cały czas 23C przy temp -7 do +5. Przy temp dodatnich przegrzewa na 23,5*C. Grzeje jednym przedziałem temp ustawiona dzień/noc to 21,5*C. Na razie nie obniżam KG chociaż przegrzewa 1,5 stopnia bo spalanie chyba nie jest aż tak tragiczne a komfort cieplny zdecydowanie na + przy 23C. W tamtym roku przy temperaturze na zewnątrz -6/-7 spalanie miałem ~ 12m3 + W tym roku poprawiłem instalację i dociepliłem strop. Co do grzejników w łazienkach - nie podbijam temp na kotle - (jest w granicach 28-31C) i puszczam w grzejniki tą samą temp co w podłogę - dwa grzejniki są delikatnie ciepłe - podejrzewam, że za bardzo nie ogrzewają łazienki, mam jedną KG. Wiem, że to powinno być chyba na dwóch osobnych obiegach i na dwóch różnych KG ale i tak włożyłem w przeróbkę instalacji ostatnio kupę kasy - poprawki po nie mającym pojęcia hydrauliku. Mam zawór trójdrożny i sprzęgło - temp wody która idzie w podłogę jest o 1 stopień niższa niż ta która jest na kotle (widzę na sterowniku). Na razie w ostatnich 30 dniach nie miałem większego spalania niż 6,1m3. Nie wiem jak to się ma do reszty użytkowników ale dla mnie jak na razie jest OK, zawsze mogłoby być mniej ale cóż Edytowane 15 Listopada 2016 przez frozen23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CafeDelTom27 15.11.2016 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Jak masz KOREKTE nie powinien kocioł przegrzewac.U mnie sie poprostu wylacza przy 22 i zalacza jak mam 21,0 bo mam ustawione 21,5. Teraz doczytalem ze masz 23C wiec kocioł pracuje dobrze u Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frozen23 15.11.2016 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 (edytowane) Jak masz KOREKTE nie powinien kocioł przegrzewac.U mnie sie poprostu wylacza przy 22 i zalacza jak mam 21,0 bo mam ustawione 21,5. Teraz doczytalem ze masz 23C wiec kocioł pracuje dobrze u Ciebie No właśnie nie wiem czy dobrze, mam ustawione na CM470 21,5 dzień/noc a wyświetla temp 23*C - ciężko stwierdzić kiedy się włącza/ wyłącza- średnio na dobę pracuje 11-15h. Wydaje mi się, że przegrzewa skoro mam zadaną 21,5 a mam 23 Nie wiem czy obniżać KG czy obniżać zadaną, drugie przy KOREKTA dziwne że przegrzewa - nie kombinuje na razie bo w domu ciepło i spalanie w normie ... Edytowane 15 Listopada 2016 przez frozen23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CafeDelTom27 15.11.2016 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Mój bład nie KOREKTA ale TERMOSTAT powoduje ze kocioł jak osiagnie temperature na CM470 wtedy sie wyłącza .przy KOREKCIE bedzie grzac dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
auer73 15.11.2016 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Porównując do Ciebie - ja mam całość podłogówka + dwa grzejniki (drabinki) w łazienkach. To jest mój drugi sezon grzewczy. Miesiąc temu zmieniłem z "BRAK" na "KOREKTA" i tak mam do tej pory. Średnia spalania z ostatnich 3 tygodni CO+CWU to 4,9m3/dobe, KG 0,25 / temperatura w domu cały czas 23C przy temp -7 do +5. Przy temp dodatnich przegrzewa na 23,5*C. Grzeje jednym przedziałem temp ustawiona dzień/noc to 21,5*C. Na razie nie obniżam KG chociaż przegrzewa 1,5 stopnia bo spalanie chyba nie jest aż tak tragiczne a komfort cieplny zdecydowanie na + przy 23C. W tamtym roku przy temperaturze na zewnątrz -6/-7 spalanie miałem ~ 12m3 + W tym roku poprawiłem instalację i dociepliłem strop. Co do grzejników w łazienkach - nie podbijam temp na kotle - (jest w granicach 28-31C) i puszczam w grzejniki tą samą temp co w podłogę - dwa grzejniki są delikatnie ciepłe - podejrzewam, że za bardzo nie ogrzewają łazienki, mam jedną KG. Wiem, że to powinno być chyba na dwóch osobnych obiegach i na dwóch różnych KG ale i tak włożyłem w przeróbkę instalacji ostatnio kupę kasy - poprawki po nie mającym pojęcia hydrauliku. Mam zawór trójdrożny i sprzęgło - temp wody która idzie w podłogę jest o 1 stopień niższa niż ta która jest na kotle (widzę na sterowniku). Na razie w ostatnich 30 dniach nie miałem większego spalania niż 6,1m3. Nie wiem jak to się ma do reszty użytkowników ale dla mnie jak na razie jest OK, zawsze mogłoby być mniej ale cóż Powiedz mi jakie dokonałeś przeróbki w instalacji? Czy przeróbka dotyczyła tylko pomieszczenia kotłowni? Najbardziej wkurzające jest to jak "ci" pseudo wykonawcy podchodzą do sprawy. Człowiek zleca wykonanie instalacji i potem musi poprawiać. Przecież nie muszę się znać się na tym, skoro zlecam i płacę to powinienem mieć ją wykonaną prawidłowo. A teraz człowiek się doktoryzuje z instalacji c.o. Gdybym wiedział przed wykonaniem instalacji, to co teraz wiem czytając Wasze posty to jestem przekonany że połowa pseudo wykonawców nie wiedziała by o czym ja do nich rozmawiam. Wczoraj przestawiłem na KG 0,4, temp. zadana to 21,5 (na CM470 pokazywało rano 22.5*C) bez okienek czasowych, ustawienie na "brak" i po 24h licznik nabił 12m3. Temp w nocy (-7)*C no i grzejniki były cały czas ciepłe. Teraz przestawiłem na KG 0,3 i wprowadziłem dwa okna czasowe - dzienna temp. 21,5* od 5.30 do 22.30 i od 22.30 do 5.30 nocna temp.20.00* Jutro zobaczę jakie będzie zużycie choć temp. na zewnątrz to dziś 0*C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CafeDelTom27 15.11.2016 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Jezeli chcesz grzac na KOREKCie i miec 21,5 to porostu musisz obnizyc KG az bedzie osiągnieta temperatura zadana.Jaka masz teraz KG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frozen23 15.11.2016 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 Przy TERMOSTAT faktycznie wyłączał się po osiągnięciu zadanej, ale czuć było że podłoga stygnie - przy niskiej temp. zasilania zanim zaczął rozgrzewać od nowa to chwile zajęło - no i ta zimna podłoga .... KOREKTA - do tej pory nie czułem chłodnej podłogi - nawet jeśli nie pracuje 10-15h na dobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frozen23 15.11.2016 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 (edytowane) Powiedz mi jakie dokonałeś przeróbki w instalacji? Czy przeróbka dotyczyła tylko pomieszczenia kotłowni? Najbardziej wkurzające jest to jak "ci" pseudo wykonawcy podchodzą do sprawy. Człowiek zleca wykonanie instalacji i potem musi poprawiać. Przecież nie muszę się znać się na tym, skoro zlecam i płacę to powinienem mieć ją wykonaną prawidłowo. A teraz człowiek się doktoryzuje z instalacji c.o. Gdybym wiedział przed wykonaniem instalacji, to co teraz wiem czytając Wasze posty to jestem przekonany że połowa pseudo wykonawców nie wiedziała by o czym ja do nich rozmawiam. Wczoraj przestawiłem na KG 0,4, temp. zadana to 21,5 (na CM470 pokazywało rano 22.5*C) bez okienek czasowych, ustawienie na "brak" i po 24h licznik nabił 12m3. Temp w nocy (-7)*C no i grzejniki były cały czas ciepłe. Teraz przestawiłem na KG 0,3 i wprowadziłem dwa okna czasowe - dzienna temp. 21,5* od 5.30 do 22.30 i od 22.30 do 5.30 nocna temp.20.00* Jutro zobaczę jakie będzie zużycie choć temp. na zewnątrz to dziś 0*C Tak, przeróbka dotyczyła tylko kotłowni - ja nic innego u siebie już zmienić nie mogłem. Niestety pech chciał, że trafiłem na mało rozgarniętego hydraulika - o ile powiedzmy poradził sobie z rozłożeniem styro na podłodze i w miarę dokładnym rozłożeniu rur z zachowaniem długości obwodów - to z panelem i instalacją w kotłowni już mu tak dobrze nie poszło. Przy pierwszym sezonie grzewczym próbowałem już wszystkich ustawień a w domu zimno a kocioł się praktycznie nie wyłączał - spalanie przy -7*C dochodziło do 12m3 ... najwieksze jakie zapisałem to było 17,5m3 przy -17*C. Przy przeróbce instalator usunął części za 600 pln i dołożył za ok 2.000. Może mega idealnie nie jest ale teraz widzę, że to wszystko pracuje bo w domu ciepło. Rok temu miałem tak Po zmianach wygląda to tak http://i623.photobucket.com/albums/tt312/notorious23_2009/IMG_20161015_134729_edit_edit_zps8ire0zh3.jpg Wczoraj przy temp w nocy -7,5*C łyknęło mi CO+CWU 6,1m3 gazu- kocioł pracował 17h. Wydaje mi się, że Twoja KG 0,3 na grzejniki to trochę za niska jeśli np chcesz grzejnikami ogrzać piętro. Edytowane 17 Listopada 2016 przez frozen23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 16.11.2016 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 (edytowane) Mam jeden obieg (jedną KG). Chwilę jechałem na "korekcie" przy KG 0,3 i temp. na CM470 ustawionej na 21,5 bez okienek czasowych grzeję na ustawieniach "dzień" - zużycie przez ok.30 dni śr. ok.8m3 z CWU. Głowiczki, góra odkręcona na max, dół na 3. W cieplejsze dni był efekt przegrzania dołu, góra ok. Od początku listopada przeszedłem na "brak" obniżyłem KG do 0,2, reszta ustawień bez zmian. Średnie zużycie CO+CWU to 6.97 m3 Tylko że pojawił się problem zimnych grzejników (co jakiś czas) pomimo ustawienia na "brak". No i przy temp. ok 0*C pomimo ustawień na CM470 temp.21,5 jest 21 (wiem że 0,5* to niewiele ale nie ma efektu cały czas letnich grzejników. Podejrzewam że jest to wynik za niskiej KG, a co będzie przy większych mrozach? Czy przy takiej KG możemy mówić o taktowaniu kotła? W ustawieniach pieca widziałem coś takiego: - ilość załączeń - 15 Czy ma to rozumieć że tyle razy piec załączył się na dobę? Dodam tylko że przy takich ustawieniach listopadowych temp. zasilania przy -1,5*C na zewnątrz była 31-32*. Ten cholerny zawór czterodrogowy od podłogówki mam skręcony na min (zakres regulacji 30*-60*), czyli jak piec daje 31* w instalację to w podłogę idzie jakies 27-28. Jeśli obieg jest jeden to mieszanie znajduje się na rozdzielaczu, lub osobno ale bez siłownika. KG 0,2 - 0,3 jest stanowczo za mała. Oczywiście przy wyższych mrozach może także być Ok gdyż regulator pogodowy zwiększy temperaturę zasilania. Jeśli kaloryfery są odkręcone na max. i przy tak niskiej temperaturze jest to wystarczalne to OK ale pewnikiem kocioł w tym celu hajcuje bardzo długie okresy czasowe, z krótkimi przerwami, lub też jest do dużo krótkich okresów grzania. Mieszacz na podłogówce obniża tylko minimalnie temperaturę do 27 - 28*C gdyż zasilanie z kotła jest niskie 31*C. Kaloryfery aby osiągały swoją sprawność muszą dostać na zasilaniu wyższą temperaturę. W takim układzie poszukiwania KG muszą się skupić tylko na uzyskaniu najniższego zużycia gazu. Proponuję ustawić głowiczki grzejników na 2,5 lub 3, w takim ustawieniu temperatura w pomieszczeniu powinna wynosić chyba żądane 22*C Następnie przestawić KG na CM470 do poziomu 0,5 - 0,7, i przestawić regulator na KOREKTA Można spróbować także ustawie TERMOSTAT ale gdy po osiągnięciu wymaganej temperatury na podłogówce regulator wyłączy kocioł może zaistnieć sytuacja w której grzejniki nie dogrzeją poddasza, ale to należy wypróbować. Na takich ustawieniach poczekać 2 dni do ustabilizowania się systemu a następnie dokonać odczytu dobowego zużycia gazu. W takim ustawieniu głowiczki na kaloryferach będą regulowały temperaturę w pomieszczeniach, natomiast na całości podłogówki temperaturę ustali regulator i regulacja rotametrów. Głowiczki zamykając poszczególne grzejniki i zmniejszając obieg CO będą powodowały krótsze okresy czasowe pracy kotła, grzejniki poprzez zwiększoną temperaturę zasilania będą cieplejsze, a zużycie gazu powinno spaść. Niestety ustawienie trybu KOREKTA dla takiej instalacji może powodować przeregulowania i zwiększone zużycie gdyż tryb ten wymaga dobrze dobranej KG natomiast przy dobraniu jej dla podłogówki, ucierpią niestety grzejniki. Przeróbka na wzór kolegi i dokładanie sprzęgła wraz z rozdziałem na dwa obiegi nie wchodzi w rachubę gdyż on ma tylko podłogówkę i pompa w kotle nie radziła sobie z instalacją o dużych oporach przepływu., jedynym sensownym rozwiązaniem w tej sytuacji widzę zrezygnowanie z mieszania na rozdzielaczu, zamontowanie oddzielnego mieszacza z siłownikiem i grupą pompową, oraz modułu VR61/4, czyli uzyskanie dwóch krzywych grzewczych oddzielnych dla obiegu grzejników i podłogówki. Edytowane 16 Listopada 2016 przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 16.11.2016 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Dotyczy zdjęcia po zmianach. Powrót do zaworu 3d ma być tylko z obiegu ogrzewania podłogowego a nie ze wspólnego powrotu ( podłogówka i grzejniki). Jeżeli ta górna pompa jest do ogrzewania grzejnikowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
auer73 16.11.2016 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Tak, przeróbka dotyczyła tylko kotłowni - ja nic innego u siebie już zmienić nie mogłem. Niestety pech chciał, że trafiłem na mało rozgarniętego hydraulika - o ile powiedzmy poradził sobie z rozłożeniem styro na podłodze i w miarę dokładnym rozłożeniu rur z zachowaniem długości obwodów - to z panelem i instalacją w kotłowni już mu tak dobrze nie poszło. Przy pierwszym sezonie grzewczym próbowałem już wszystkich ustawień a w domu zimno a kocioł się praktycznie nie wyłączał - spalanie przy -7*C dochodziło do 12m3 ... najwieksze jakie zapisałem to było 17,5m3 przy -17*C. Przy przeróbce instalator usunął części za 600 pln i dołożył za ok 2.000. Może mega idealnie nie jest ale teraz widzę, że to wszystko pracuje bo w domu ciepło. Rok temu miałem tak [ATTACH=CONFIG]373162[/ATTACH] Po zmianach wygląda to tak http://i623.photobucket.com/albums/tt312/notorious23_2009/IMG_20161010_141316_zps7qqkbemr.jpg Wczoraj przy temp w nocy -7,5*C łyknęło mi CO+CWU 6,1m3 gazu- kocioł pracował 17h. Wydaje mi się, że Twoja KG 0,3 na grzejniki to trochę za niska jeśli np chcesz grzejnikami ogrzać piętro. Powiedz mi czy ten czarny sterownik wiszący na ścianie (dolna fotka) masz od sterowania podłogówką? U mnie pompę od podłogówki mam wpiętą bezpośrednio w piec więc temp. podłogi steruje piec. Jak pracuje piec to chodzi i podłoga, nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
auer73 16.11.2016 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Proponuję ustawić głowiczki grzejników na 2,5 lub 3, w takim ustawieniu temperatura w pomieszczeniu powinna wynosić chyba żądane 22*C Następnie przestawić KG na CM470 do poziomu 0,5 - 0,7, i przestawić regulator na KOREKTA Można spróbować także ustawie TERMOSTAT ale gdy po osiągnięciu wymaganej temperatury na podłogówce regulator wyłączy kocioł może zaistnieć sytuacja w której grzejniki nie dogrzeją poddasza, ale to należy wypróbować. Czy głowiczki mam ustawić na wszystkich grzejnikach na 2,5-3 czy tylko na dole, a górę zostawić na max? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 16.11.2016 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Głowiczki na wszystkich grzejnikach czyli góra i dół Najlepiej jak zamieścisz fotki kotłowni i rozdzielacza.Spróbuj najpierw trybu TERMOSTAT. Kolega ma wymontowaną pompę mieszającą na rozdzielaczu.Dołożone sprzęgłoDwie pompy osobno dla kilku grzejników i mieszająca dla podłogówki.Nie jestem pewien ale na zaworze trójdrogowym jest ciemna skrzynka więc może to być siłownik zaworu.Jeśli tak jest to wyjaśnia się sprawa dodatkowego sterownika na ścianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frozen23 17.11.2016 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Dotyczy zdjęcia po zmianach. Powrót do zaworu 3d ma być tylko z obiegu ogrzewania podłogowego a nie ze wspólnego powrotu ( podłogówka i grzejniki). Jeżeli ta górna pompa jest do ogrzewania grzejnikowego. Dokładnie, ta górna pompa jest do ogrzewania grzejnikowego. Podejrzewam że nie dało się to inaczej rozwiązać (czyt.po przeróbkach), żeby powrót był do zaworu 3d bezpośrednio z podłogówki, gość który mi to przerabiał musiałby rozkuwać ścianę a chciałem tego uniknąć. Wybrałem mniejsze zło, ale i tak uważam, że jest lepiej niż było (tzn wcześniej to nie miało prawa działać dobrze). Druga rzecz to na grzejniki idzie taka sama temp. wody jak w podłogę, trochę mało - wiem - ale nie będe trzymał kotła na 40-50 stopni tylko dla dwóch drabinek - grzejników w łazienkach. Teraz wiem że montowanie tych drabinek w łazienkach to była głupota ale cóż - człowiek uczy się na błędach - szkoda tylko że nie SWOICH ! Napisz gersik czy ten powrót do 3d bezpośrednio to ma w moim przypadku jakieś "wielkie" znaczenie, bo jeśli tak to będe chłopa wołał żeby mi to przerabiał tak jak ma być, a nie tak jak jemu było wygodnie. Powiedz mi czy ten czarny sterownik wiszący na ścianie (dolna fotka) masz od sterowania podłogówką? U mnie pompę od podłogówki mam wpiętą bezpośrednio w piec więc temp. podłogi steruje piec. Jak pracuje piec to chodzi i podłoga, nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Tak, ten czarny sterownik jest od podłogówki, ma czujniki podłączone do sprzęgła i do zaworu 3d steruje temp wody puszczaną na podłogówkę. Oprócz tego ma kilka jeszcze innych ustawień itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 17.11.2016 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Ma znaczenie bo jeśli obniżasz temperaturę na podłogówce to powrót z grzejników podnosi tę temp. i instalacja głupieje. Z jednej strony siłownik zaworu 3d zamyka dopływ ciepłej wody z kotła aby więcej otworzyć na powrót a tu powrotem płynie ciepła woda z grzejników. Następna sprawa jak masz mieszanie na podłogówkę poprzez zawór 3d z siłownikiem to po co Ci Zawór termostatyczny i pompa w rozdzielaczu? Tam powinien być swobodny przepływ i podawac ciepło ta pompa która jest koło zaworu 3d. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sizar75 29.11.2016 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2016 Witam szanownych forumowiczów po dłuższej przerwie:rolleyes: testownia ustawień ciąg dalszy.Ostanie 2 tygodnie sprawdzałem jakie bedzie spalanie i tem. w domu na funkcji BRAK.Miałem KG na 0,2 i tem na sterowniku zadana 23C .PO 2-3 dniach temperatura była 24C i było zdecydowanie za ciepło.spalanie takie sobie.jeden dzień 5m3 drugi 6m3 i tak na przemin ze spalaniem .Od 5dni wróciłem na KOREKTA i tem jest ok 23c ale spalanie wzrosło do ponad 7m????Czy mam wrócić na Brak i obniżyć TZ np na 22C?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
auer73 30.11.2016 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2016 Głowiczki na wszystkich grzejnikach czyli góra i dół Najlepiej jak zamieścisz fotki kotłowni i rozdzielacza. Spróbuj najpierw trybu TERMOSTAT. Mareks77 zobacz na zdjęcia mojej kotłowni i co sądzisz o dołożeniu zastawu pompowo-mieszaczowego z siłownikiem i vr61/4 tak jak pisałeś wcześniej? Myślę jeszcze o wymianie listwy od skrzynki podłogówki na listwę z rotametrami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.