matiix 10.02.2018 23:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 Właśnie waham się pomiędzy modelem EXCLUSIVE VC 256/5-7 a VC 146/5-5 . No właśnie masz identyczne parametry domu jak moje i m2. Daj na ściane zew. 15 tego grafitu. Ja mam 2 rozdzielacze po jednym na kondygnacje i 2 drabinki i w garażu kaloryfer ale one one będą podpięte bezpośrednio do pieca oraz 2 mieszacze i sprzęgło tak mi doradził instalator i zapewnił że takie rozwiązanie będzie działało sprawnie i miękko. Co do pieca różnice miedzy mocą min 1,9 a 3,3 bardzo nie zauważysz na rachunkach jakieś 3% więcej a czy jest wtedy sens montować piec o maksymalnej mocy 22kw. Ja jak będe wybierał między Imergasem vitrixx 12KW, a vailanten 146 5/5 lub Beretta green 15KW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
merchel 10.02.2018 23:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 Ja mam dom parterowy ok 120m2 + 35m2 garaż, 100% podłogówka (razem ok 700mb rurki) + 2 drabinki w łazienkach + jeden grzejnik w garażu , wszystko zasilane z obiegu podłogówki, żadnych sprzęgieł i dodatkowych pomp. Obawiam się ,że ten Vaillant 146 5/5 ze wzgledu na moc minimalną 3,3 kW będzie u mnie taktował , szczególnie w okresach przejściowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 14.02.2018 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Właśnie waham się pomiędzy modelem EXCLUSIVE VC 256/5-7 a VC 146/5-5 . Problem jest w tym ,że obliczone zapotrzebowanie mojego domu oscyluje w granicach 8-9KW a jak wiadomo tak małych kotów nie produkują. Najlepszy byłby kocioł z jak najmniejsza mocą minimalną , grubo poniżej 2kW (wybór wcale nie jest duży). W przypadku wyboru produktów Vaillant pomiędzy wspomnianym wcześniej EXCLUSIVE VC 256/5-7 (1,9-21,6 kW) a VC 146/5-5 (3,3-15,2 kW) przy tak małym moim zapotrzebowaniu to chyba lepszym rozwiązaniem wydaje się być EXCLUSIVE VC 256/5-7 pomimo dużo większej mocy maksymalnej ale jednocześnie dużo niższej mocy minimalnej ? Jeśli tylko finanse na to pozwalają to ten VC256 EXCLUSIVE o mocy 1,9 - 21,6 kW będzie najlepszym rozwiązaniem. Równie dobrym rozwiązaniem byłby np Immergas 12 kW którego moc minimalna jest także na poziomie 1,9 kW Odnośnie samego taktowania to kotły Vaillant mają do dyspozycji czujnik temperatury powrotu więc te 3,3kW także nie jest tu jakąś mocą którą należy się obawiać, ale wszystko zależy także od przyjętego rozwiązania w całej instalacji i rodzaju ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
merchel 14.02.2018 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 (edytowane) Dziękuję za odpowiedź, wykonawca , który ma kompleksowo wykonać całą instalację CO, CWU , podłogówkę jest autoryzowanym instalatorem Vaillant i nie bardzo chciałby instalować Immergasa. Wiadomo ,że nikt nie lubi przepłacać ale VC256 EXCLUSIVE o mocy 1,9 - 21,6 kW dysponuje dużym zakresem modulacji zaczynając od niskiej mocy minimalnej , którą można wykorzystać w okresach przejściowych . Powinien pracować w dłuższych interwałach czasowych bez zbędnego częstego włączania i wyłączania w porównaniu do modelu Vaillant 146 5/5 . Jeśli się nie mylę to jego moc maksymalna 21KW nie będzie tu przeszkodą a nawet zaletą , bo szybciej zagrzeje CWU. Szkoda ,że nie produkują modelu np 1,9 -10kW. Dodatkowo rozważam też zakup centrali wentylacyjnej Vaillant-a VAR 360/4E , aczkolwiek wcześniej miałem już wybraną centralę polskiego producenta Wanas http://www.sklep.wanas.pl/pl/p286-rekuperator-wanas-550-v-2.html . Za Vaillantem przemawia fakt , że wszystko mogłoby być obsługiwane z jednego sterownika VCR700/4. Edytowane 14 Lutego 2018 przez merchel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 15.02.2018 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Za Vaillantem przemawia fakt , że wszystko mogłoby być obsługiwane z jednego sterownika VCR700/4. Twoje podejście ma swój sens. Aby jednak nie być w jakiś sposób zawiedzionym, zapoznaj się z wszystkimi możliwościami takiego systemu. Niestety czasem logika i tok myślenia Niemieckich inżynierów i programistów oparta jest z naciskiem komfort, więc czasem mija się z Polskim tokiem myślenia podążającym raczej w stronę ekonomii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
suzanita 18.10.2018 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2018 Czy temperatura zasilania zadana co i rzeczywista ( widziana z poziomu instalatora w CM470 ) powinna być taka sama czy może byc inna? U mnie zadana jest wyższa o ok 8 stopni od rzeczywistej. Czy KG ma tu jakies znaczenie? Mam ustawioną 0,3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 19.10.2018 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2018 (edytowane) Podczas wykorzystywania pogodówki nie ma czegoś takiego jak zadana temperattura zasilania. Rzeczywista jest różna i cały czas aktualizowana uzależniona od temperatury na zewnątrz. Jeśli chodzi o zasilanie to z poziomu CM470 można jedynie ustawić maksymalną i minimalną temperaturę zasilania danego obiegu CO, lub zadać możemy także temperaturę CWU Temperatura zadana na CM 470 to temperatura jaka ma być w pomieszczeniu, natomiast rzeczywista temperatura w obiegu podłogówki jest temperaturą wody krążącej w rurach i ta jest zależna od temperatury zewnętrznej, krzywej grzewczej i zadanej temperatury pokojowej. Edytowane 19 Października 2018 przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
suzanita 19.10.2018 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2018 (edytowane) Mareks77 , nie mówię o temp. zadanej w pomieszczeniu. Chodzi mi o dwa parametry widziane w menu jeden pod drugim dla CO poziom instalatora:- temp. zasil. zadana- temp. zasil. rzeczywist U mnie sytuacja jest następująca: - temp zadana w pomieszczeniu 22 stopnie- temp. zasil. zadana (poziom instalatora) 32 stopnie- temp. zasil. rzeczywist (poziom instalatora) 21 stopnie Te dwie powyższe nie zmieniają się w ogóle niezależnie czy zmieniam KG, czy podnosze temp w pokoju, czy zmienia sie temp na zew, maksymalna ustawiona temp zasilania CO to 40 stopni. Faktyczna temp w pomieszczeniu 21 stopni, kocioł nie może dogrzać do 22, dodam, ze stało sie to po przeglądzie kotła, wczęsniej dogrzewał do zadanej temp i na 99% jestem pewny, że temp zasilana zadana i zasil. rzeczywista były zblizone/takie same.Dodatkowo na wyśietlaczu kotła widze, ze np grzeje z temp 40 stopni a w CM470 te temp sie w ogóle nie zmieniają. Edytowane 19 Października 2018 przez suzanita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 19.10.2018 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2018 (edytowane) Temperatura zadana w tym przypadku jest temperaturą do której dąży układ czyli tą wyznaczoną z krzywej grzewczej + dodatkowo kolka stopni związanych z różnicą pomiędzy zasilaniem a powrotem. Temperatura rzeczywista jest jak sama nazwa wskazuje rzeczywistą wartością chwilową jaką ma układ w danej chwili.Ta wartość podczas pracy zmienia się cały czas rosnąc aż do wartości zadanej czyli tej pierwszej. Te kilka stopni przeregulowania jakie wynikają z temperaturą zadaną to nic innego jak mniej więcej połowa różnicy pomiędzy zasilaniem a powrotem. Przykładowo według KG 0.3 przy 20*C w pomieszczeniu i (-10*C) na zewnątrz temperatura zasilania ma być na poziomie 30*CRóżnica pomiędzy zasilaniem a powrotem jest zależna od pojemności układu i termoizolacji ale przyjmijmy że jest to 5*C Dla takich warunków temperatura zasilania będzie na poziomie 32,5*C a rzeczywista będzie się zmieniała i osiągnie podczas wyłączenia 32,5*CW związku z tym że 30*C ma być w całej instalacji to układ to uśrednia i na zasilaniu ma 32,5*C a na powrocie ma 27,5*C i z tego jest te 5*C różnicy. Jeśli masz takie objawy jakie opisujesz to wyłącz z zasilania na chwilę cały układ i załącz po chwili ponownie.Albo po restarcie wszystko wróci do normy albo serwisant podczas przeglądu coś przestawił w parametrach i tego nie dostrzegasz. Jeśli sytuacja będzie trwała i nie wygląda tak jak napisałem co jest zgodne z Twoimi wcześniejszymi obserwacjami zadzwoń do serwisanta niech się jeszcze raz do pofatyguje Moze napisz co w ogóle masz za układ. Całość to podłogówka, i jak wygląda kotłownia czy jest sprzęgło, czy jest mieszacz, siłownik itp rzeczy lub wrzuć fotki to może coś wymyślę.Napisz gdzie znajduje się CM470, w kotle czy w pokoju na ścianieJeśli serwisant na przeglądzie był tylko w kotłowni to musi to być coś w kotle. Edytowane 19 Października 2018 przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
suzanita 19.10.2018 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2018 (edytowane) Absolutnie jest to dla mnie logiczne co napisałeś, dzięki za utwierdzenie mnie w tym. Serwisant był i przy kotle i przy CM470 i przy rozdzielaczach ( prosiłem o sprawdzenie przepływów ) Całość odłączałem od zasilania - bez zmian. Rozmawiałem już z nim, ma przyjechać zobaczyć o co kaman. 100% to podłogówka + 3 drabinki w łazienkach ale też na niskiej temp, CM470 w pokoju na ścianie Poniżej zdjęcia kotłowni: Temat rozwiązany - okazało się, że coś było częściowo zapowietrzone. Teraz elegancko grzeje. Edytowane 19 Października 2018 przez suzanita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WQ_86 18.11.2018 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 Panowie potrzebuje pomocy, mam piec o mocy 14 kw, ustawiony na brak. Pomimo ustawienia krzywej na 0.25 i temp. zadanej 30°C piec grzeje temp. 35°C dlaczego ? Ktoś zna odpowiedź na to pytanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 18.11.2018 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 Jak jest sama podłogówka to przejdź na sterowanie temp. powrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WQ_86 18.11.2018 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2018 Mam dodatkowo jedną drabinke w łazience. Aktualnie ustawiłem na temp 18°C piec będzie trochę niżej grzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 19.11.2018 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Panowie potrzebuje pomocy, mam piec o mocy 14 kw, ustawiony na brak. Pomimo ustawienia krzywej na 0.25 i temp. zadanej 30°C piec grzeje temp. 35°C dlaczego ? Ktoś zna odpowiedź na to pytanie? Może pierw podaj jaką masz instalację, czy zawiera sprzęgło, czy jest mieszacz a dopiero potem otrzymasz wiarygodną odpowiedź. Kocioł przy zadanej XX*C zawsze przeregulowuje o kilka stopni a poziom przeregulowania jest uzależniony od różnicy temperatur pomiędzy zasilaniem a powrotem. Przejście na regulację względem powrotu niczego tu nie załatwi tylko zmieni rozkład temperatur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WQ_86 19.11.2018 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2018 Posiadam, podłogówke i dwie drabinki (jedną obowiązkowa, druga zakrecona) oraz mieszacz z dodatkową pompa, był plan aby na drabinke mogła iść wyższa temp. jednak idzie taka sama jak na podłogę. Powierzchnia grzania ok 120m^2. Piec Vaillant 14 kw. Aktualnie ustawienia na brak. Krzywa 0.25 i ust temp. na 18°C zobaczymy jaka będzie grzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 20.11.2018 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 (edytowane) Posiadasz regulator zamontowany w kotle lub gdzieś w mieszkaniu czy go nie ma? Kocioł przy ustawieniu BRAK nie ma wpływu na utrzymanie stałej temperatury w pomieszczeniach bo taka informacja istnieje dopiero przy ustawieniu TERMOSTAT lub KOREKTA. Druga sprawa to przeregulowania.Z tego co zdążyłem zaobserwować u siebie to algorytm sterowania według krzywej grzewczej powoduje utrzymanie wyznaczonej według niej temperatury nie tylko na zasilaniu ale w całej instalacji.Dlatego jeżeli przy KG 0.4 mamy na zewnątrz (-5*C) i temperaturę wyznaczoną 35*C to ze względu na różnicę pomiędzy zasilaniem a powrotem powiedzmy 5*C regulator na zasilaniu podaje 37 - 38*C i na powrocie otrzymujemy 32 - 33*C.Ponadto tuż przed samym wyłączeniem kotła i zakończeniem każdego cyklu grzania kocioł na krótki moment zwiększa wysterowanie palnika i tym samym zwiększa o parę stopni temperaturę na zasilaniu.Nie mam pojęcia co i jakie względy kierowały konstruktorami aby zaimplementować taki właśnie algorytm .Ponadto same temperatury zasilania są jeszcze zależne od pozostałych parametrów i kocioł wyznaczając je ma za zadanie otrzymać jak najlepsze parametry kondensacji. Edytowane 20 Listopada 2018 przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WQ_86 20.11.2018 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2018 Posiadasz regulator zamontowany w kotle lub gdzieś w mieszkaniu czy go nie ma?. Jest zamontowany w salonie, niestety tam jest najcieplej a regulator jest przewodowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 21.11.2018 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 Jest zamontowany w salonie, niestety tam jest najcieplej a regulator jest przewodowy. Jeśli najcieplej to może jest to kwestia odpowiedniego doregulowania przepływem na rotametrach. Jeśli nie to ustaw TERMOSTAT ale wtedy możliwe są niedogrzania w pozostałych częściach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WQ_86 21.11.2018 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2018 Jeśli najcieplej to może jest to kwestia odpowiedniego doregulowania przepływem na rotametrach. Jeśli nie to ustaw TERMOSTAT ale wtedy możliwe są niedogrzania w pozostałych częściach. Tak mam zrobione. W salonie przepływy bardzo małe prawie zerowe a pokoje po 2.5 a i tak temperatura jest różna o ok 1.5 stopnia. W salonie 21, w pokojach 19 i 19.5. trochę chłodno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 23.11.2018 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2018 Tak mam zrobione. W salonie przepływy bardzo małe prawie zerowe a pokoje po 2.5 a i tak temperatura jest różna o ok 1.5 stopnia. W salonie 21, w pokojach 19 i 19.5. trochę chłodno Jeśli owe pokoje mieszczą się na poddaszu to winowajcą całego zamieszania jest słabe ocieplenie i większa powierzchnia przegród zewnętrznych. W takiej sytuacji przeniesienie regulatora do pomieszczeń niedogrzanych spowoduje saunę w salonie. Jeśli pompa w mieszaczu ma przełacznik biegów to czasem ten wyższy i ponowna korekta rotametrów zrekompensuje lekko różnicę. Panaceum na wszystko jest jednak osobny mieszacz dla obwodów niedogrzanych i ich zasilenie z wyższej temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.