Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

vaillant ecotec 206/5-5 Dużo Pali Jak optymalnie ustawić


caymann6

Recommended Posts

Posiadam vr70 sterownik vrc700, vc206 Eco tec.

W sterowniku vrc700 mam ustawione dwa obiegi. Jeden jest ustawiony na grzejniki i załącza tylko pompę gdy spadnie temp. Drugi ustawiony na podłogowe i steruje zaworem mieszającym. I tu mam pytanko.

Czy da się ustawić bym miał dwa obiegi sterowane tak jak grzejniki? Chcę wypromować mieszacz

 

A jak są sterowane grzejniki ?

Do którego obwodu jest przyporządkowany regulator VR 700 ?

Który element instalacji ( regulator, czujnik temperatury ) jest odpowiedzialny za załączanie pompy obwodu grzejników gdy spadnie temperatura...nie chodzi mi o VR70 gdzie jest przekaźnik załączania pompy.

Rozumiem że w instalacji jest sprzęgło i stąd potrzebna pompa.

 

Wypromować mieszacz czy może wypróbować mieszacz?

 

Załącz ogrzewanie.

Przestawiając krzywą grzewczą od podłogówki będziesz widział reakcję mieszacza.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • Odpowiedzi 1,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czesc. Mam pytanie. Piec w wersji 206 powinien pracowac z moca minimalna 4,2. Bez wzgledu na temperature, czy +15 czy -5 na piecu widze tak ustawiony wykres mocy. Ile to moze byc i czemu nie schodzi nizej?[ATTACH=CONFIG]450854[/ATTACH]

 

Rozumiem że owe +15*C i (-5*C) to temperatury zewnętrzne.

 

Pytanie brzmi :

1. Czy i gdzie jest umieszczony regulator systemowy Vaillanta.

2, Jakie są ustawienia jego trybu pracy.

3, Jeśli kocioł pracuje na stałym wysterowaniu bez względu na temperatury zewnętrzne to jak zachowuje się temperatura wewnętrzna w domu.

4, Czy temperatury zewnętrzne są odczytywane na podstawie regulatora bądź kotła czy za pomocą innego termometru nie związanego z systemem ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Temperaturę podaję z czujnika zewnętrznego (jak dla mnie on zawyża temperaturę o 1-2 stopnie względem innego termometru zamontowanego w kuchni). Ta sama strona budynku.

1) Regulator multimatic 700 jest w przedpokoju, ale chodzi na ustawieniu BRAK, więc jego lokalizacja nie powinna mieć znaczenia pracy pieca.

2) To jest układ ze sprzęgłem i modułem VR70. Dwa obiegi: grzejnikowy i podłogówka (podłogówka tylko 3 pętle, ok. 40 m2).

3) Kocioł chodzi wg krzywych grzewczych. Kaloryfery 0,7-0,8, a podłogówka 0,3. Oba BRAK. Jak dla mnie jest za gorąco w domu. Temperaturę zadaną mam ustawioną na 20,5-21 w sterowniku, ale w pomieszczeniu mam średnio 23 st (mierzone multimaticiem i drugim termometrem w kuchni). Kaloryfery na trybie ECO, Podłogówka na NOC (nie chce aby mi się wystudziła w nocy).

Schodzę powoli z krzywą i temperaturą o pół stopnia i patrze jak się to zachowuję. Piec mam od końcówki września (wcześniej ecogroszek).

 

Czy u Ciebie ten wykres mocy spada niżej niż u mnie?

 

Ja jeszcze nigdy niżej nie widziałem. Czasami jest jeden piksel wyżej, ale bardzo rzadko. W 99% stoi twardo na tym co przedstawiłem na zdjęciu. Niemniej czy było -5 na dworze czy +15 kreski niżej nie schodzą.

Edytowane przez bartoleq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki efekt może być związany ze zbyt niską krzywą grzewczą.

Czy kocioł cyklicznie wyłącza się i ponownie załącza czy pracuje NON STOP ?

 

Praktycznie rzecz biorąc temperatura zadana jak i wysterowanie palnika powinna się zmieniać w funkcji temperatury zewnętrznej oraz w zależności od chwili w jakiej znajduje się automatyka grzewcza.

Chodzi mi tu trzy tryby pracy: czyli o pracę na samą instalację grzejnikową, samą podłogówkę i o całość.

Jeśli chodzi o samo wysterowanie palnika i jego bargraf to w zależności od trybu pracy oraz od tego czy kocioł pracuje NON STOP czy też cyklicznie załącza się i wyłącza to jego zachowanie po starcie i ustabilizowaniu temperatury może być takie jak pokazujesz z małymi prawie niezauważalnymi zmianami.

W trybie BRAK źródło ogrzewania dostarcza tylko tyle ciepła i taką temperaturę jaka została wyznaczona z krzywej grzewczej bez udziału czujnika temperatury wewnętrznej.

Jeśli zatem mamy do czynienia z domem dość dobrze ocieplonym to samo utrzymanie stałej temperatury wewnętrznej w funkcji zmian temperatur zewnętrznych jest zapewniane dzięki bardzo małym zmianom wysterowania palnika. Poza tym sama zmiana temperatury zewnętrznej nie dzieje się skokowo od (-5*C) do +5*C ale jest liniowa trwająca czasem kilka lub kilkanaście godzin, więc sama zmiana temperatury zewnętrznej od (-5*C) do +5*C w krzywej grzewczej 0.3 jest zmianą o zaledwie 5*C czyli z 30 do 35*C.

Sama zmiana wysterowania palnika jest tu uzależniona od temperatury powrotu , a stojąc przy kotle ( przynajmniej Vaillanta ) i analizując jego działanie dojdziemy do wniosku że jeśli z krzywej grzewczej przykładowo została wyznaczona temperatura 30*C to kocioł nie wysterowuje palnika tak aby od razu taka temperatura została osiągana ale dochodzi do niej z czasem, i rośnie ona wraz ze wzrostem temperatury powrotu.

 

 

Mając bargraf Vaillanta który posiada 8,5 schodków w kotle mającym 21kW i 3,9 - 4,2kW mocy minimalnej możemy sobie przyporządkować że każdy d nich odpowiada mniej więcej za 2 - 2,5kW mocy. Dlatego też zmiana temperatury zewnętrznej z (-5*C) do +15*C da nam przy krzywej 0.3 zmianę temperatury zasilania o 10*C temperatury zasilania która zmienia się w czasie np 12h.

Zmiana temperatury zasilania o np: 5*C dziejąca się w czasie np. 5 godzin ,oraz zmiana wysterowania palnika i samego bargrafu może być niezauważalna gdyż zmianom ulega zarówno zasilanie jak i powrót.

Sama zmiana mocy użytej do podwyższenia owej temperatury jest jeszcze mniejsza.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie kocioł pracuje raczej non stop, czasami ma te tzw. blokady, ale powiedziałbym że rzadko. Czy jest jakiś parametr aby to sprawdzić, bo D.082 jakoś niewiele mi mówi (D.082 = 21x100, a D.083 = 4x100). Pracy trybu CO mam 777h i 63h dla cwu.

Co ciekawe zmieniając D.000 z auto na jakąś inną moc (4/8/czy inna), nie widzę tej zmiany na wykresie. Dalej piec pracuję przy zachowaniu tej samej wcześniejszej mocy. To się jakoś po kolejnym starcie palnika zmienia, a może piec trzeba zrobić on/off ?

 

Co do przeliczeń tego grafu, to od dolnej linii do górnej jest 25 pikseli (bez dodawania tych linii dolnej/górnej - traktuje je jako element graficzny/obrysowy).

Może każdy pixel to 1kW? to moze by się mniej więcej zgadzało, bo piec max. moc ma 24kW przy podrzewaniu CWU.

W tej chwili miałbym zapalone 4 piksele, czy ok. 4 kW. Tylko nie daje mi trochę spokoju zmiana tego D.000 i brak jego odbicia w pracy kotła. Wtedy można by było na podstawie D.000 i wykresu, określić relację mocy do wykresu.

 

A u Ciebie z jaką mocą pracuje kocioł? Ile minimalnie zszedł na wykresie?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie kocioł pracuje raczej non stop, czasami ma te tzw. blokady, ale powiedziałbym że rzadko. Czy jest jakiś parametr aby to sprawdzić, bo D.082 jakoś niewiele mi mówi (D.082 = 21x100, a D.083 = 4x100). Pracy trybu CO mam 777h i 63h dla cwu.

 

Jeśli kocioł według kodu D.082 wykonał 2100 kolejnych rozruchów to należało by przeliczyć przez ilość dni, miesięcy lub lat od kiedy nastąpił jego pierwszy rozruch.

To da nam liczbę rozruchów dziennie i tym samym odpowiedź na temat pracy.

Jeśli według Ciebie liczba 777h CO + 63h cwu = 840h jest prawdziwa to doliczając ustawiony czas blokady palnika ( fabryczne 15 - 20 min ) 2100 x 0,35 = 735h to kocioł pracuje od trochę ponad ponad dwóch miesięcy co daje nam odpowiednio 13h pracy i 11h 40 minut odpoczynku na dobę

Kocioł więc nie pracuje NON STOP tylko cyklicznie wyłącza się i ponownie załącza.

Liczby te nie określają czasów w jakich kocioł pracuje i odpoczywa ale jedynie pokazują stosunek czasu pracy do czasu przerw.

Pisząc przerwy mam na myśli tylko i wyłącznie przerwy na blokadę palnika a przecież poza tym kocioł jeszcze odpoczywa wisząc bezczynnie.

 

 

 

Co ciekawe zmieniając D.000 z auto na jakąś inną moc (4/8/czy inna), nie widzę tej zmiany na wykresie. Dalej piec pracuję przy zachowaniu tej samej wcześniejszej mocy. To się jakoś po kolejnym starcie palnika zmienia, a może piec trzeba zrobić on/off ?

 

Nie widzisz zmiany na wykresie ponieważ kocioł na potrzeby ogrzewania i uzyskania temperatury zadanej pracuje z mocą troszkę powyżej minimalnej czyli 4,5kW a Ty ograniczając częściową moc maksymalną do 8 czy 5kW nie spowodujesz jakiejkolwiek logicznej reakcji.

 

 

A u Ciebie z jaką mocą pracuje kocioł? Ile minimalnie zszedł na wykresie?

 

U mnie kocioł pracuje w trybie TERMOSTAT i posiadając zarówno regulator VRC470 (starszy typ VRC700) przyporządkowany dla podłogówki jak i VR81 (starszy odpowiednik VR91) przyporządkowany dla obwodu grzejników.

Dlatego też praca kotła jest przerywana startuje on kilka a czasem kilkanaście razy na dobę.

Ze względu na tryb pracy załączanie następuje gdy temperatura w pomieszczeniach spadnie poniżej ustawionych a co za tym idzie woda w instalacji jest bardziej wychłodzona od Twojej, dlatego też kocioł startuje jak zwykle z mocą powyżej 80% wysterowania aby po 2 sekundach zejść z nią do ok6kW a następnie maleje do minimalnych 4,2 - 4.5kW wysterowania.

Tak przynajmniej sądzę z obserwacji i przeliczania bargrafu.

Poza tym jeśli temperatura spadnie tylko na poddaszu to kocioł zamykając zawór trójdrogowy dla podłogówki załączy ogrzewanie samego poddasza.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mareks77 - aż spojrzałem jak to wygląda u mnie, piec działa od 01.11.2019 roku, czy liczba podgrzewania CWU nie jest zbyt duża? czy piec nie załącza się zbyt często przy grzaniu CO?

D.080 - 1831 h

D.081 - 272h

D.082 - 16x100

D.083 - 22x100

Edytowane przez byq84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mareks77 - aż spojrzałem jak to wygląda u mnie, piec działa od 01.11.2019 roku, czy liczba podgrzewania CWU nie jest zbyt duża? czy piec nie załącza się zbyt często przy grzaniu CO?

D.080 - 1831 h

D.081 - 272h

D.082 - 16x100

D.083 - 22x100

 

Liczby nie określą częstotliwości pracy kotła ponieważ nie mamy dostępu do danych na temat czasu działania kotła od chwili jego instalacji.

Na ich podstawie można jedynie określić mniej więcej stosunek pracy do przerw lub okresy .

Poza tym nie wiadomym jest tryb pracy instalacji TERMOSTAT, KOREKTA, BRAK.

Jeśli kocioł pracował by w trybie BRAK tak jak to jest u kolegi powyżej to w tym trybie kocioł załącza się cyklicznie na w miarę stały stosunek czasu pracy do przerwy.

Przykładowo jeśli przerwy palnika są ustawione standardowo na 20 minut to oznacza że przy podłogówce i zasilaniu temperaturą 40*C średnio palnik odpoczywa 15 minut.

1831 godzin pracy i 1600 załączeń można by było interpretować jako pracę po 1,144 godziny czyli po 68 minut na jedno załączenie.

Jeśli do tego doliczymy 15 minutowe przerwy na palnik to możemy przyjąć że cykle pracy wraz z blokadą palnika wynosiły 83 minuty.

Jeśli zatem cykli pracy było 1600 to dawało by 132800 minut pracy kotła czyli że od chwili zainstalowania kocioł pracuje 2213 godzin, czyli raptem 92 dni.

 

Niestety oprócz pracy na cele CO jeszcze musimy doliczyć okresy dla celów cwu oraz naszą największą niewiadomą czyli okresy czasu na których kocioł ani nie pracuje ani nie ma blokady palnika czyli po prostu okresy bezczynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jak zwykle za wyczerpującą odpowiedź, sterownik VRC700 pracuję w trybie brak, CWU chodzi pomiędzy 8.00-22.00, pompka Wilo do obiegu wody jest włączona 5 razy dziennie po 10 min przez Sonoffa, temp zasilania z tego co widzę na kotle od 27-33 C. Mam podłączonego również Sonoffa z czujnikiem temperatury który loguje mi temp powyżej 27 C, z tego co żauważyem to kocioł włącza się głównie na 4-5 h w nocy pomiędzy 1 a 5 rano i czasem w dzień na 1h. Edytowane przez byq84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mareks77 za odpowiedź. Faktycznie twoje obliczenia mają sens, choć idealnie nie da się tego nigdy wyliczyć. Zanim przeszedłem na tryb Noc w podłogówce to chodziła na Eco, a to powoduje że w trybie noc gdy jest powyżej 4 st. na zewnątrz to obieg nie pracuje. Dodatkowo w październiku były okresy gdy też kocioł się wyłączał z powodu wysokiej temperatury zewnętrznej (w tej chwili nie pamiętam, ale chyba mam ustawione na 14 st.).

 

U mnie niestety mam taki układ że kaloryfery są na górze, a tam nie mam regulatora, aby przejść na tryb termostat. Mam co prawda poprowadzoną skrętkę, można podłączać, tylko, że ten przewód wychodzi w odległosci 20cm od grzejnika na korytarzu :-(. A więc jego pomiary byłyby bez sensu aby sterować on/off.

Przy podłogówce termostat tez mi jakoś nie pasuje, próbowałem i za bardzo mi wychładzało podłogę. Psuło to odczuwalny komfort cieplny.

 

Czy zwiększanie blokady palnika z 20 na 30 minut da wymierne korzyści, czy raczej niezauważalne?

 

Teraz trochę żałuje że nie kupiłem modelu 146, zamiast 206. Niestety to mój pierwszy gazowy piec, więc nie bardzo wiedziałem jakie moce będą odpowiednia dla mojego domu (wcześniej miałem piec na ekogroszek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co według Ciebie oznaczają wymierne korzyści ale zwiększenie czasu blokady palnika praktycznie niczego nie wnosi.

 

Odnośnie wersji kotła to miałem podobny dylemat ale w czasie gdy zapadała decyzja Vaillant likwidował ze swojej oferty model VC-186 więc za namową instalatora został VC-206 ale wysterowanie palnika podczas tych kilku lat nigdy nie przekroczyło 8 - 10kW więc 146 sprawdził by się idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Witam. Na wstępie chciałem podziękować osobom udzielającym się tutaj, bo sporo cennych informacji wyniosłem z tego tematu. Mieszkam w nowym domu od roku. Posiadam kocioł VC 146-5/5 + regulator VRC700. Sporo czasu zajęło mi dojście do w miarę odpowiednich ustawień, ale wiem, że to jeszcze nie jest to. Moim celem było zbalansowanie grzejników oraz ogrzewania podłogowego, które działają na jednym obiegu w taki sposób aby kocioł pracował w sposób jak najdłuższy na niskich temperaturach (brak taktowania kotła oraz niskie temperatury = najwyższa sprawność i to by się zgadzało z moimi obserwacjami). Wiem, że podłogówka i grzejniki na jednym obiegu to nie najlepsze połączenie, ale niestety przez brak doświadczenia zaufałem instalatorowi. W każdym razie domek nieduży, bo 100m2 + poddasze użytkowe, które na razie jest niewykorzystane. 4 grzejniki + podłogówka na około 60m2. Ostatnio zszedłem z ustawieniami do poziomu KG 0,45 (temp zadana to 21,5 stopni w dzień oraz 20 stopni w nocy). W okresie chłodniejszym (od powiedzmy -5) jest ok, natomiast przy temperaturze 0 i więcej stopni, temperatura dzienna osiąga 20,5 stopnia. Ustawienie regulatora to termostat, czyli po osiągnięciu 22 stopni, kocioł wyłącza się a włącza jeśli temperatura spadnie do 21 stopni w ciągu dnia. Co należy zmienić w tym regulatorze żeby w okresie cieplejszym komfort był odpowiedni? Edytowane przez asafa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chodzi Ci o to że temperatura dzienna nie osiąga wymaganych wartości 21,5*C tylko 20,5*C

 

Jeśli ustawienie regulatora to TERMOSTAT to raczej niemożliwym zjawiskiem jest Twój opis bo kocioł powinien działać dalej.

 

Jedynym wytłumaczeniem są złe ustawienia na programatorze.

 

Jeśli KG to 0,45 i przy ujemnych temperaturach jest OK a dla (0*C) temperatura nie jest według Ciebie osiągana to raczej nie jest to wina KG ponieważ w mniejszych temperaturach oraz dodatnich wszystkie krzywe grzewcze łączą się w jednym punkcie 20*C.

 

Po drugie to napisz gdzie zamontowany jest regulator oraz czy grzejniki są zasilane tym samym czynnikiem o tej samej identycznej temperaturze co podłogówka czy też na rozdzielaczu podłogówki istnieje pompka i zawór trójdrogowy mieszający termostatyczny który zmniejsza temperaturę czynnika dla podłogówki.

Jeśli tak to podaj ustawienia tego termostatu.

 

Po trzecie to podaj gdzie temperatura nie jest osiągana.......w pomieszczeniu na grzejnikach czy na podłogówce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że powinieneś najpierw spróbować dobrać sobie właściwie KG oraz temp. zad., powinno się to robić przy ustawieniu Korekta: "Brak", dobrze by było spróbować (przynajmniej czasowo) wyrównać temp dzienną z nocną. W Twoim przypadku pewnie pomogłoby obniżenie KG i podniesienie temp. dziennej (np 22,5 lub 23) tak aby temp zasilania lekko się podniosła względem sytuacji początkowej ("podniesienie krzywej") w zakresie w którym występuje niedogrzanie. Problem w tym, że trochę to będzie kolidować ze sterowaniem w trybie Korekta: "Termostat" (za wysoka temperatura zadana). Ale można sobie z tym poradzić ustawiając parametr Korekta temp. dziennej (czy jakoś tak ;) ) np -1,5K (w przypadku zdanej 23C oczywiście)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chodzi Ci o to że temperatura dzienna nie osiąga wymaganych wartości 21,5*C tylko 20,5*C

 

Jeśli ustawienie regulatora to TERMOSTAT to raczej niemożliwym zjawiskiem jest Twój opis bo kocioł powinien działać dalej.

 

 

Dokładnie. Przy KG 0,45 nie jest osiągana temperatura 21,5 stopnia. Kocioł pracuje cały czas, ale nie jest w stanie uzyskać wymaganej przeze mnie temperatury.

 

Po drugie to napisz gdzie zamontowany jest regulator oraz czy grzejniki są zasilane tym samym czynnikiem o tej samej identycznej temperaturze co podłogówka czy też na rozdzielaczu podłogówki istnieje pompka i zawór trójdrogowy mieszający termostatyczny który zmniejsza temperaturę czynnika dla podłogówki.

Jeśli tak to podaj ustawienia tego termostatu.

 

Regulator obecnie znajduje się w salonie gdzie jest podłogówka (regulator bezprzewodowy). W pokojach termostaty na grzejnikach skręcone do około 21,5". Zamontowany jest zawór mieszający VTA320. Ustawiony na pozycję 3, niestety nie mogę znaleźć karty katalogwowej z której wynikałoby jakiej temperaturze odpowiada to ustawienie, ale z tego co pamiętam jest to 30 stopni

 

Po trzecie to podaj gdzie temperatura nie jest osiągana.......w pomieszczeniu na grzejnikach czy na podłogówce

Temperatura nie jest osiągana w pomieszczeniu na podłogówce.

 

Czy to oznacza, że po zmniejszeniu KG do 0,45 (wcześniej było 0,55) zadana temperatura zasilania w cieplejszym okresie jest na tyle niska, że trafiając do mieszacza nie jest w stanie zapewnić 21,5 stopni na podłogówce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że powinieneś najpierw spróbować dobrać sobie właściwie KG oraz temp. zad., powinno się to robić przy ustawieniu Korekta: "Brak", dobrze by było spróbować (przynajmniej czasowo) wyrównać temp dzienną z nocną. W Twoim przypadku pewnie pomogłoby obniżenie KG i podniesienie temp. dziennej (np 22,5 lub 23) tak aby temp zasilania lekko się podniosła względem sytuacji początkowej ("podniesienie krzywej") w zakresie w którym występuje niedogrzanie. Problem w tym, że trochę to będzie kolidować ze sterowaniem w trybie Korekta: "Termostat" (za wysoka temperatura zadana). Ale można sobie z tym poradzić ustawiając parametr Korekta temp. dziennej (czy jakoś tak ;) ) np -1,5K (w przypadku zdanej 23C oczywiście)

 

Znalazłem taki opis problemu na internecie:

 

Problem 5: w czasie mrozów temperatura jest odpowiednia, poza tym okresem jest zbyt chłodno.

W tym wypadku wykonujemy dwie czynności – po pierwsze wybieramy krzywą grzewczą o mniejszym nachyleniu. W ten sposób obniżamy temperaturę zasilania w okresie mrozów – gdybyśmy na tym poprzestali będzie nam za zimno przez cały okres grzewczy. Następnie przesuwamy krzywą grzewczą w górę.

 

Jak przesunąć krzywą grzewczą w górę? Właśnie poprzez zwiększenie żądanej temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie. Z tym że z tego co piszesz to tak na prawdę KG zasadniczo steruje tylko grzejnikami, a na podłogówkę idzie stała temperatura (ustawiona na zaworze mieszającym), nie wiem czy to się da tak łatwo wysterować.

 

Mógłbym podnieść temperaturę na mieszaczu tylko wydaje mi się, że to nie do końca dobre rozwiązanie skoro w okresie mrozów to 30 stopni na podłogówce jest wystarczające. Może u mnie problemem jest właśnie ta dolna temperatura zadana w okresie cieplejszym i ją trzeba podnieść. Poszukam jeszcze ustawienia korekty temperatury dziennej (choć jej nie kojarzę) bo jakbym ją zwiększył to chyba uzyskam ten sam efekt, co podnosząc temperaturę żądaną w pomieszczeniu. Przy KG 0,55 temperatury były ok, ale kocioł wyłączał się kilka razy w ciągu dnia dlatego dalej kombinowałem.

 

Jednak nie do końca wiem jak to zrobić. Wygląda na to, że muszę zrobić takie korekty:

 

https://image.slidesharecdn.com/eko-blog43krzywagrzewcza-regulacjawydajnosciinstalacjigrzewczej-140403011221-phpapp02/95/krzywa-grzewcza-regulacja-wydajnosci-instalacji-grzewczej-6-638.jpg?cb=1518728753

 

Czyli muszę przesunąć KG. Jednak jakbym chciał to zrobić poprzez zwiększenie temperatury żądanej w pomieszczeniu, to według poniższego wykresu, będzie to przesunięcie równoległe.

 

https://image.slidesharecdn.com/eko-blog43krzywagrzewcza-regulacjawydajnosciinstalacjigrzewczej-140403011221-phpapp02/95/krzywa-grzewcza-regulacja-wydajnosci-instalacji-grzewczej-7-638.jpg?cb=1518728753

 

Jak w takim razie skorygować KG żeby w okresie przejściowym temperatury na zasilaniu były wyższe niż obecnie a w okresie mrozu bez zmian w stosunku do tego co obecnie mam? Nigdzie nie mogę namierzyć opcji przesunięcia KG w regulatorze VRC700.

Edytowane przez asafa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...