Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

czy w okresie administrowania osiedlem deweloper może wykonywać zmiany budynku


tofek

Recommended Posts

Witam Państwa,

Proszę o informację, czy w okresie administrowania osiedlem przez dewelopera do czasu zawiązania wspólnoty może on dokonywać zmian w kostrukcji budynku na wniosek króregoś z mieszkańców i nie informując o tym pozostałych. Chodzi dokładnie o wykonanie przez dewelopera dodatkowego systemu wentylacji dla potrzeb pochłaniacza (okapu) kuchennego, połączenie zostało wykonane rurą o średnicy 120 mm i wyprowadzone kolanem w dół przez ścianę konstrukcyjną na zewnątrz budynku.

Mój lokal mieszkalny znajduje się piętro niżej i pod wystającą rurą wentylacyjną znajduje się okno z mojego pomieszczenia kuchennego. Biorąc pod uwagę fakt, że instalacji dokonano na ścianie zachodniej (wiatry w Polsce w większości wieją od strony zachodniej) a w budynku znajduje się wentylacja grawitacyjna z nawiewnikami w oknach, przy otwarciu bądź uchyleniu okna wszelkie zapachy będą wtłaczane do mojego mieszkania. Taki sposób odprowadzenia brudnego powietrza jest dla mnie uciążliwy i obniża komfort mieszkania.

Z informacji przekazanych mi przez Dewelopera, to właśnie deweloper wyraził zgodę na takie wyprowadzenie wentylacji, prawdopodobnie dla celów estetycznych, z powodu zmiany miejsca podłączenia pochłaniacza przez właściciela lokalu.

Jednocześnie informuję, że projekcie każdego mieszkania w pomieszczeniu kuchennym znajduje się komin z dwiema kratkami wywiewnymi a właściciel lokalu który dokonał zmian w trakcie zawierania umowy z deweloperem otrzymał taki projekt i miał wiedzę na temat rozmieszczenia kratek systemu wentylacji oraz rozmieszczenia elementów wyposażenia kuchni.

Interweniowałem w sprawie usunięcia tej wyrzutni i przywrócenia budynku do stanu z momentu odbioru przez nadzór budowlany oraz nabycia przeze mnie lokalu u dewelopera który obecnie jest także administratorem budynku, ale uzyskałem informację że wszystko zostało wykonane zgodne z prawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co chodzi z tym "zawiązaniem wspólnoty"?

 

De iure wspólnota mieszkaniowa powstaje z chwilą sprzedaży przez "developera" jednego mieszkania w zbudowanym budynku....

Trochę źle napisałem, powinno być do momentu odwołania Zarządu który sprawował deweloper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Państwa,

Proszę o informację, czy w okresie administrowania osiedlem przez dewelopera do czasu zawiązania wspólnoty może on dokonywać zmian w kostrukcji budynku na wniosek króregoś z mieszkańców i nie informując o tym pozostałych. Chodzi dokładnie o wykonanie przez dewelopera dodatkowego systemu wentylacji dla potrzeb pochłaniacza (okapu) kuchennego, połączenie zostało wykonane rurą o średnicy 120 mm i wyprowadzone kolanem w dół przez ścianę konstrukcyjną na zewnątrz budynku.

Mój lokal mieszkalny znajduje się piętro niżej i pod wystającą rurą wentylacyjną znajduje się okno z mojego pomieszczenia kuchennego. Biorąc pod uwagę fakt, że instalacji dokonano na ścianie zachodniej (wiatry w Polsce w większości wieją od strony zachodniej) a w budynku znajduje się wentylacja grawitacyjna z nawiewnikami w oknach, przy otwarciu bądź uchyleniu okna wszelkie zapachy będą wtłaczane do mojego mieszkania. Taki sposób odprowadzenia brudnego powietrza jest dla mnie uciążliwy i obniża komfort mieszkania.

Z informacji przekazanych mi przez Dewelopera, to właśnie deweloper wyraził zgodę na takie wyprowadzenie wentylacji, prawdopodobnie dla celów estetycznych, z powodu zmiany miejsca podłączenia pochłaniacza przez właściciela lokalu.

Jednocześnie informuję, że projekcie każdego mieszkania w pomieszczeniu kuchennym znajduje się komin z dwiema kratkami wywiewnymi a właściciel lokalu który dokonał zmian w trakcie zawierania umowy z deweloperem otrzymał taki projekt i miał wiedzę na temat rozmieszczenia kratek systemu wentylacji oraz rozmieszczenia elementów wyposażenia kuchni.

Interweniowałem w sprawie usunięcia tej wyrzutni i przywrócenia budynku do stanu z momentu odbioru przez nadzór budowlany oraz nabycia przeze mnie lokalu u dewelopera który obecnie jest także administratorem budynku, ale uzyskałem informację że wszystko zostało wykonane zgodne z prawem.

 

Czy nikt nie odpowie na powyższe ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 3 weeks później...

Ustawa o własności lokali

 

 

Do podjęcia przez zarząd czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu

potrzebna jest uchwała właścicieli lokali wyrażająca zgodę na dokonanie tej

czynności oraz udzielająca zarządowi pełnomocnictwa do zawierania umów stanowiących

czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu w formie prawem

przewidzianej.

3. Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:

1) ustalenie wynagrodzenia zarządu lub zarządcy nieruchomości wspólnej,

2) przyjęcie rocznego planu gospodarczego,

3) ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu,

4) zmiana przeznaczenia części nieruchomości wspólnej,

5) udzielenie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej,

na ustanowienie odrębnej własności lokalu powstałego w następstwie nadbudowy

lub przebudowy i rozporządzenie tym lokalem oraz na zmianę wysokości

udziałów w następstwie powstania odrębnej własności lokalu nadbudowanego

lub przebudowanego,

5a) udzielenie zgody na zmianę wysokości udziałów we współwłasności nieruchomości

wspólnej,

6) dokonanie podziału nieruchomości wspólnej,©Kancelaria Sejmu s. 8/12

2013-09-27

6a) nabycie nieruchomości,

7) wytoczenie powództwa, o którym mowa w art. 16,

8) ustalenie, w wypadkach nieuregulowanych przepisami, części kosztów

związanych z eksploatacją urządzeń lub części budynku służących zarówno

do użytku poszczególnych właścicieli lokali, jak i do wspólnego użytku

właścicieli co najmniej dwóch lokali, które zaliczane będą do kosztów zarządu

nieruchomością wspólną,

9) udzielenie zgody na podział nieruchomości gruntowej zabudowanej więcej

niż jednym budynkiem mieszkalnym i związane z tym zmiany udziałów w

nieruchomości wspólnej oraz ustalenie wysokości udziałów w nowo powstałych,

odrębnych nieruchomościach wspólnych,

10) określenie zakresu i sposobu prowadzenia przez zarząd lub zarządcę, któ-

remu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w

art. 18 ust. 1, ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością

wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń

z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...