fachman19 21.02.2015 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 No to nie dotykam Grzałki mam chyba wyłączone, przynajmniej Piękny tak mówił. Kuźwa. Był niedawno fachura na przeglądzie i pokazywałem mu te zasyfione rury łączące jedn. zewn. z jedn. wewn., kolo stwierdził że nic się nie dzieje, dzisiaj czytam wypowiedź fachmana19, żeby zwrócić na to uwagę.:bash: Czego to jest wynik? [ATTACH=CONFIG]304447[/ATTACH] Poza tym, znowu jedn. zewn. obrosła mi na dole lodem. FUI duży ubytek czynnika . Trzeba dokręcić kluczem dynamometrycznym .Oczyścić .Poobserwować tydzień .Jak będzie ok to wbić nowy czynnik (od nowa). Nawet mały ubytek czynnika powoduje znaczny koszt eksploatacji. Jest jeszcze jedno niebezpieczeństwo .Podczas montażu i wytwarzaniu próżni ta nieszczelność też była .Więc nie było dobrej próżni. Więc jeżeli jest tam powietrze i wilgoć to fatalnie .Tlen powoduje zakwaszenie oleju i powolne niszczenie uzwojenia .Wilgoć może pojawiać się w zaworze rozprężnym w postaci koreczka w dyszy. Same problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rotan 21.02.2015 09:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Przyjedź. Napraw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 21.02.2015 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 (edytowane) każdy chłodniarz to może zrobić.Najlepiej miejscowy.TaniejAle nie wszystko do się poprawić .Np zanieczyszczenia oleju .Nawet wymiana oleju nie daje gwarancji czystości układu .A co za tym idzie trwałości .Niestety ten kto sie dotknie do tematu który ktoś skopał będzie i tak tym złym (bo był tu ostatni i nie wyleczył).To są tematy niewdzięczne ,bo klienci generalnie szukają winnego.W naszym społeczeństwie fachowiec to chodzące zło. Edytowane 21 Lutego 2015 przez fachman19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rotan 21.02.2015 10:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chcialbympompe 21.02.2015 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 każdy chłodniarz to może zrobić.Najlepiej miejscowy.Taniej Ale nie wszystko do się poprawić .Np zanieczyszczenia oleju .Nawet wymiana oleju nie daje gwarancji czystości układu .A co za tym idzie trwałości . Niestety ten kto sie dotknie do tematu który ktoś skopał będzie i tak tym złym (bo był tu ostatni i nie wyleczył). To są tematy niewdzięczne ,bo klienci generalnie szukają winnego. W naszym społeczeństwie fachowiec to chodzące zło. Ale nie uważasz, że serwisant z Atlantic'a, który robił przegląd powinien zauważyć problem? Nawet ja jako laik patrząc na zdjęcie i słysząc o problemach z pełnym odszranianiem parownika postawiłem diagnozę o ubytku czynnika... Więc albo dupa a nie fachowiec albo nie chciało mu się naprawiać i liczył, że "jakoś to będzie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 21.02.2015 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 (edytowane) Ale nie uważasz, że serwisant z Atlantic'a, który robił przegląd powinien zauważyć problem? Nawet ja jako laik patrząc na zdjęcie i słysząc o problemach z pełnym odszranianiem parownika postawiłem diagnozę o ubytku czynnika... Więc albo dupa a nie fachowiec albo nie chciało mu się naprawiać i liczył, że "jakoś to będzie". A co to znaczy :- serwisant Atlantica ? Pracuje w Atlanticu? Szkolił się w Atlanticu,? Przyjechał bo zadzwonili.? Sprawdziłeś jakoś kwalifikacje? A nawet jeżeli przyjechał serwisant Atlantica i stwierdził ,że jest źle , to kto miał zapłacić za naprawę? A może zauważył i powiedział , a klient uznał ,że jakoś to będzie. Edytowane 21 Lutego 2015 przez fachman19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rotan 21.02.2015 19:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 A nawet jeżeli przyjechał serwisant Atlantica i stwierdził ,że jest źle , to kto miał zapłacić za naprawę? A może zauważył i powiedział , a klient uznał ,że jakoś to będzie. Dwa razy pudło! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 21.02.2015 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 wiemy jak nie było A jak było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rotan 21.02.2015 20:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 wiemy jak nie było A jak było? Myślałem że to opisałem. W skrócie: Pompa chodzi trzeci sezon. Zamontowana źle przez Wiadomokogo. Poprzednie dwa sezony opgrzewała do 10-15*C, bez CWU. Od Listopada końcówka wykończenia i 23 Grudnia przeprowadzka. Pod chyba koniec Listopada przyjeżdża "serwisant" i czyści wymiennik, w międzyczasie opowiadam wszystko, koleś podłącza przewody i sprawdza jakieś ciśnienie. Potem mierzy "magistralę"łączącą jednostki i stwierdza że dla "spokojności" dobije "setkę". Jeszcze chyba w międzyczasie sprawdził szczelność połączeń. Dobija, skręca i kasuje i odjeżdża. Dowiaduję się od niego że wszystko gra i tyle. Zacząłem uczyć się sterowania tej PC. Czytam, dowiaduję się ciekawych rzeczy i zastanawiam jak trafić na rzetelnego fachowca, chłodnika, normalnego człowieka. Niestety, doświadczenie jakie mam z hydraulikami i "chłodniarzami" nie napawa optymizmem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 22.02.2015 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 to rzeczywiście pech.Pomiar ciśnienia czynnika to czary (no chyba ,że niema już fazy ciekłej w systemie - .jest pusty).Panowie od klimatyzatorów ,rzeczywiście są MAŁO nauczeni. Czy nie uważasz ,że do takich machin to powinien przyjechać technik lub inżynier .Ktoś kto zna fizykę nie tylko praktycznie.A fajnie jakby mógł pokazać uprawnienia i dyplom .No i fajnie jakby miał trochę sprzętu. Niestety to inwestor odpowiada za ludzi których zatrudnia .Nikt nie zmusza inwestora do zatrudniania "fachowców".A jak się nie zna to powinien zatrudnić kierownika budowy który się zna.Szczęściu trzeba pomagać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rotan 22.02.2015 08:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Czy nie uważasz ,że do takich machin to powinien przyjechać technik lub inżynier .Ktoś kto zna fizykę nie tylko praktycznie. A fajnie jakby mógł pokazać uprawnienia i dyplom .No i fajnie jakby miał trochę sprzętu. Niestety to inwestor odpowiada za ludzi których zatrudnia .Nikt nie zmusza inwestora do zatrudniania "fachowców". A jak się nie zna to powinien zatrudnić kierownika budowy który się zna. Szczęściu trzeba pomagać. Uważam że o układach chłodniczych trzeba mieć pojęcie. Jak tak dalej pójdzie to sam posiądę tą wiedzę i zajmę się swoją pompą. Niestety żyjemy w permanentnie biednym kraju i stąd te problemy. Nikt mnie nie zmuszał do dzwonienia do Atlantic.pl w poszukiwaniu fachowca-serwisanta. I tak jak na całą budowę przytrafił mi się jeden problem. Szczęście to potrzebne jest w casino. Ty Hydrauli zawsze bronisz branży. Przy mikim też pamiętam się udzielałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 22.02.2015 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 (edytowane) Bronie branży ,bo wiem jak jest. Znam wielu dobrych fachowców .Czasem sam popełnię błąd (ale poprawiam i przepraszam).Ale skoro jesteśmy biednym krajem to nie miejmy pretensji do zatrudnianych tanio fachowców (bez sprzętu i wiedzy).To właściwie strzał w stopę i pretensja do innych.Wychodzi na to ,że klient zatrudnia kelnera (to nie żart ,tak było) do montażu instalacji i ma pretensje ,że hydraulicy to partacze.A ja nie zgadzam się na to ,żeby porównywać moją pracę na budowie do pracy kelnera na budowie.A co do mikiego -mnie też oszukał .Jest dobrym oszustem:D Edytowane 22 Lutego 2015 przez fachman19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rotan 22.02.2015 09:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Masz jakiegoś znajomego (fachowca, nie kelnera) na Śląsku lub w Łódzkim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AdrianEH 22.02.2015 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 (edytowane) Niestety muszę zgodzić się w znacznej mioerze z fachmanem. Każdy szuka tanio, po kosztach. Instalator w takiej sytuacji szuka oszczędności na sprzęcie, szkoleniach, zdobywaniu wiedzy bo trzeba trzaskać "metry" aby się utrzymać i wyżyć. Kiedyś w serwisie "hydrauliki siłowej" zobaczyłem fajne motto przy wejściu dla klientów Usługi wykonujemy SZYBKO, DOBRZE i TANIO jednakże: jeżeli chcesz SZYBKO to nie da się TANIO i DOBRZE jeżeli chcesz DOBRZE to nie da się TANIO i SZYBKO jeżeli chcesz TANIO to nie da się SZYBKO i DOBRZE Może jakk tanio to da się szybko ale jeżeli instalator będzia miał inną lepszą robotę to odpuści tanią : Ot i taki przepis na sukces Edytowane 22 Lutego 2015 przez AdrianEH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rotan 22.02.2015 12:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Co to za pieprzenie???To moja wina że trafiam na oszusta, albo nieuka?Róbcie porządnie swoją robotę i nie stawajcie w obronie cwaniaków i leni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AdrianEH 22.02.2015 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 ALE TU NIKT NIE STAJE W OBRONIE NIEUKA I LENIA. To była taka anegdota z serwisu w którym byłem i tyle. Takich "fachowców" powinno się piętnować. Niektórzy parę pieców węglowych zamontowali i bez pojęcia biorą się za pompy ciepła. Z innej beczki. Koleżanka wybudowała dom nie dawno. Dom około 220 m2 po podłodze. Instalator ekogroszku zamontował jej piec 23 kW. Moim zdaniem trochę nie potrzebnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 22.02.2015 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Co to za pieprzenie??? To moja wina że trafiam na oszusta, albo nieuka? Róbcie porządnie swoją robotę i nie stawajcie w obronie cwaniaków i leni. My robimy porządnie ,a ty źle trafiłeś. Dobre szkolenia robi Panasonic,Fujitsu i daikin. Możesz dogadać się z jakim człowiekiem z ich serwisu fabrycznego (dla atlantica z fujitsu bo to to samo) Oni i tak dużo jeżdżą pewno wezmą jakąś priwat trawaj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rotan 22.02.2015 14:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Możesz dogadać się z jakim człowiekiem z ich serwisu fabrycznego (dla atlantica z fujitsu bo to to samo) Oni i tak dużo jeżdżą pewno wezmą jakąś priwat trawaj . Rzuć proszę jakimś linkiem z telefonem/adresem, bo fujitsu robi wszystko i google szaleje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 22.02.2015 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Rzuć proszę jakimś linkiem z telefonem/adresem, bo fujitsu robi wszystko i google szaleje! Ja też chcę. Dobrego fachowca ze świecą szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gremlinka 23.02.2015 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Ja też..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.