kamilb1987b 28.01.2015 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Jest gdzieś jakiś ciekawy post dotyczący słuszności 30cm nad 20cm ocieplenia na ściane? Liczył ktoś to dokładnie jakie są zyski na tym? pozdrawiam Nie wiem czy ktoś to liczył. Ale dając grubą i skuteczną izolację unika się CO i kotłowni. Racze trzeba brać wszystko pod uwagę a nie tylko dodatkową grubość. Ja w swoim planuję dać 50cm na ściany i dzięki większym gabarytom styropianu producent nie będzie miał odpadów i od dystrybutora dostałem cenę na kubiku 18zł mniejszą niż przy typowych płytach. Więc spora oszczędność. Tam gdzie da się zastosować FIXa to można zastosować sam pakiet szybowy i kolejna oszczędność. Nie mówiąc już o kotłowni i CO. Tylko przy odpowiedniej izolacji nie trzeba się martwić o ogrzewanie. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy chce się być wiecznym palaczem czy lepiej ten czas wykorzystać na odpoczynek czy rodzinę. Jak się ktoś zastanawia jeszcze nad tym jaki dom to odpowiedź jest prosta: PASYWNY lub SAMOGRZEJNY. Nic innego nie ma sensu ekonomicznego. Taki dom można wybudować w podobnych pieniądzach ale warunek jest brak CO i IZOLACJA. Na pewno architekci, sprzedawcy pomp ciepła, kondensatów itp nie powiedzą wam że ma sens więcej styropianu jak 20cm. Będą się śmiać z was, kpić i mówić że się ma nierówno pod sufitem dając grubą izolację. Architekci się nie znają na takich domach więc ich nie polecają a sprzedawcy nie sprzedadzą swoich produktów więc też będą mówić: daj Pan sobie 20cm styropianu a do tego pompę ciepła taką i taką bo to takie i takie oszczędności itp. Jak Ci powiedzą abyś izolował i wsadził sobie grzejnik elektryczny i nie robił CO z pompą to tego nie sprzedadzą więc nie zarobią. Ale też się mało znają na takich domach więc wolą polecać to co znają wszyscy. Ostatnio głośno było o tej babce co chce rewolucję w fotowoltaice zrobić i jak się jej uda to będzie można tanio mieć własny prąd więc nic poza nim nie będzie miało sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamil2k3 28.01.2015 16:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Dzięki wszystkim za rady, sporo tych decyzji trzeba podjąć zanim się w ogóle wystartuje no ale nikt nie mówił, że będzie lekko. Sporo różnych opcji i każdy ma swoje racje i dobre argumenty, w skutek czego wiem mniej niż na początku , ale poważnie to chyba trzeba iść w kierunku uniwersalności tak aby można było w przyszłości skorzystać np z gazu, pieca węglowego, czy pompy ciepła powstanie tam najprawdopodobniej małe osiedle kto wie czy gazownia nie skusi się na nitkę za kilka lat. Kominków nie chcę tzn wygląda to ładnie przyznam, ale koszt i obsługa (kotłownia w salonie) średnio do mnie przemawia. Zbiorę wszystkie informacje i pierwsze co jak już kupię działkę oraz dobiorę już konkretny projekt to faktycznie trzeba będzie zacząć od przeliczenia ile na CO będę potrzebował jeśli wyjdzie niewiele skłaniam się ku grzaniu prądem a w przyszłości przejściu na PC. Ale przyznam, że wolę (w razie czego) mieć możliwość wstawienia do kotłowni jakiś piecyk nawet prosty zasypowy wolę dać 1K za prosty piec i w razie co nim napalić niż bawić się z agregatem, kolega kilka takich agregatów na budowie przerobił do 2k wszystkie jak muchy padały :/ Więc zostawić 1 komin w razie czego można by było, ale to jeszcze się zastanowię jak poczytam więcej i będę po przeliczeniach wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.01.2015 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Nie ma co porównywać agregatu do domowego użytku z agregatem używanym przez profesjonalne firmy. To tak jakby firma sprzątająca miała Ci przyjść sprzątać odkurzaczem za 200zł z marketu. Wiadomo że nie pociągnie zbyt długo ale we własnym domu to może pochodzić 2lata lub dłużej. Agregat miałby Ci jedynie zapewnić prąd do pracy rekuperatora i grzejników ewentualnie jak dłużej nie byłoby prądu to lodówkę. Bez reszty się obejdzie na parę godzin. Robiąc komin na w razie czego rozszczelnisz dom i nie możesz w nim stosować rekuperacji bo nie będzie działać bo też będziesz musiał mieć nawiewniki do wentylacji grawitacyjnej a nie można mieć dwóch wentylacji. Przy grawitacyjnej choćbyś nie wiadomo ile dał izolacji to nic nie da więc będzie można mieć domek standardowy czyli 80-120kWh/m2 a w takim to kotłownia z pełną para i bycie wiecznym palaczem. Najlepszy dom to taki który nie potrzebuje typowego ogrzewania tylko coś do wspomagania w skrajnych warunkach. Ale zrobisz jak uważasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 28.01.2015 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Pompa moze sie zepsuc, jak bedziesz mial pecha to rurki w podlodze tez moga peknac ale to musi byc duzy pech. Styro moze sie zapalic, welna zamoknac, a granulat moze wiatr wywiac, ale to musi byc juz duzy pech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 28.01.2015 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Styro moze sie zapalic, welna zamoknac, a granulat moze wiatr wywiac, ale to musi byc juz duzy pech. To nie byłby pech tylko głupota ludzka mogłaby to spowodować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sly1234 28.01.2015 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Ja w swoim planuję dać 50cm na ściany i dzięki większym gabarytom styropianu producent nie będzie miał odpadów i od dystrybutora dostałem cenę na kubiku 18zł mniejszą niż przy typowych płytach. Jak rozwiążes sprawę parapetów przy tak grubej izolacji oraz sam wyglad i usytuowanie okien ? Co z padającym swiatłem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 28.01.2015 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Kamil kiedyś pisałem że jak się złapie wiatr pasywności to już się tego nie wypuści Dokładnie napisałeś, każdy opszczymurny szaman od ogrzewań zacznie piszczeć że se tak neda. Da się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 28.01.2015 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 To nie byłby pech tylko głupota ludzka mogłaby to spowodować. Tak samo jak zepsucie rurek w podlodze. Predzej Ci dach wiatr zerwie i rozwieje granulat, niz sie "sama" rurka zepsuje. Gosciu ma 100 tys na budowe, a Ty mu "pasywniaka" proponujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 29.01.2015 05:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 i gdzie konkretnie problem widzisz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
saturnv 29.01.2015 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Dom pasywny - kompletnie nieopłacalne w tej chwili. Na materiały, okna, ocieplenie , drzwi wydasz KILKAKROTNIE wiecej niż na te do domów energooszczędnych, a i tak będziesz musiał dostarczyć jakoś ciepło. Bo przecież Słońce tego nie zdoła ogrzać do komfortowej temp 22 stopnie. W naszym klimacie dom pasywny to dla tych lubiących marznąć chyba, bo ja sobie nie wyobrażam mieć 16 stopni w domu, czy nawet 19.Obecnie są pompy ciepła np. Panasonica nawet powietrzne działające do -15 stopni C z pełną mocą. A koszty pompy to jakieś 25 tysiaków. Zastosowanie dodatkowo rekuperatora powinno też dać oszczędności. Podam CI przykład, okna dachowe - około 2400 za sztukę, do domów pasywnych już 4-5 tysięcy za sztukę.Drzwi w miarę przyzwoite kupisz za 4-5 tyś, a pasywne 8-10.Tak samo okna. Ja mam 3 szybowe, ale pasywne 7 szybowe były ZNAAACZNIE droższe. I tak jest na każdym materiale.Liczyłem to sobie i lepiej zrobić domek energooszczędny i go tanio ogrzewać, niż ładować kasę w materiały do domów pasywnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 29.01.2015 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Tak samo okna. Ja mam 3 szybowe, ale pasywne 7 szybowe były ZNAAACZNIE droższe. I tak jest na każdym materiale. Dom pasywny nie wymaga okien 7 szybowych, w zyciu takich nie widziałem, z prostego powodu nie są takie produkowane. Na forum jest kol. MAG który ma okna 6 szybowe a w zasadzie nie okna a same pakiety 6 szybowe wykonane na specjalne zamówienie. Podaj przykładowe ceny okien 7 szybowych i ich wsp. Uw oraz producentów. Powoli wchodzą do uzytku okna 4 szybowe, a Ty z 7 szybowymi wyjechałes, moze cos przegapiłem, technika okienna sie tak szybko zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sly1234 29.01.2015 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Dom pasywny - kompletnie nieopłacalne w tej chwili. Na materiały, okna, ocieplenie , drzwi wydasz KILKAKROTNIE wiecej niż na te do domów energooszczędnych, a i tak będziesz musiał dostarczyć jakoś ciepło. Bo przecież Słońce tego nie zdoła ogrzać do komfortowej temp 22 stopnie. W naszym klimacie dom pasywny to dla tych lubiących marznąć chyba, bo ja sobie nie wyobrażam mieć 16 stopni w domu, czy nawet 19. Obecnie są pompy ciepła np. Panasonica nawet powietrzne działające do -15 stopni C z pełną mocą. A koszty pompy to jakieś 25 tysiaków. Zastosowanie dodatkowo rekuperatora powinno też dać oszczędności. Podam CI przykład, okna dachowe - około 2400 za sztukę, do domów pasywnych już 4-5 tysięcy za sztukę. Drzwi w miarę przyzwoite kupisz za 4-5 tyś, a pasywne 8-10. Tak samo okna. Ja mam 3 szybowe, ale pasywne 7 szybowe były ZNAAACZNIE droższe. I tak jest na każdym materiale. Liczyłem to sobie i lepiej zrobić domek energooszczędny i go tanio ogrzewać, niż ładować kasę w materiały do domów pasywnych. Pasywnosć to nie koniecznie najdroższe rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia Mik 29.01.2015 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Ja jestem krok dalej od kolegi planującego kupić działkę - mam już stan zero (lane ławy) i w tym roku pnę mury do góry. Dom wybraliśmy prosty na planie prostokąta (projekt Santia, polecam bo bardzo funkcjonalny i tani w budowie), 92 m kw i też miałam do niedawna mocny zgryz co z ogrzewaniem. Zdecydowaliśmy się na kable grzejne w podłodze, kominek i rekuperację. Wodę będziemy podgrzewać w bojlerze (prawdopodobnie 100 lub 120 l), prądem. W miejscu gdzie buduję dom jestem brana za dziwoląga i wszyscy się pukają w głowę że przecież łatwiej z lasu drewna nawieźć i palić w piecu... Oczywiście mam masę "fachowców" sąsiadów którzy ciągle mi gadają jak można prądem ogrzewać, oczywiście nie mają nawet pojęcia, że są dwie taryfy dzienna i nocna... Co do fundamentów - koszty jakie ponieśliśmy do tej pory od zakupu projektu do stanu zero to niecałe 16 tyś - więc nikt mi nie wmówi, że płyta fundamentowa byłaby tańsza - a też mnie na nią namawiano. Edytowane 29 Stycznia 2015 przez Kasia Mik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 29.01.2015 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Co do fundamentów - koszty jakie ponieśliśmy do tej pory od zakupu projektu do stanu zero to niecałe 16 tyś - więc nikt mi nie wmówi, że płyta fundamentowa byłaby tańsza - a też mnie na nią namawiano. Wybór systemu grzewczego jest ok ale mam pytanie o pow.zabudowy i ile wyjdzie izolacja tych fundamentów oraz pod kable ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mother_nature 29.01.2015 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 W tym roku zaczynamy budowę parterówki 82 m2 i po wielu przemyśleniach zdecydowaliśmy się na grzanie prądem. Gaz mamy na działce, ale nie będziemy się podłączać, zostanie jako alternatywa na przyszłość, gdyby z tym prądem było nam całkiem źle. W domu, w którym teraz mieszkamy, ogrzewanie wody i pomieszczeń mamy kotłem na ekogroszek z podajnikiem - parszywa robota, w całej kotłowni pył węglowy, nosi się na butach, po załadowaniu podajnika wyglądasz jak kominiarz Fakt, że w lecie wystarczy ten piec obsłużyć raz na miesiąc, ale w zimie wymaga czyszczenia raz na tydzień. Wszystko pod warunkiem, że sobie dobrze ustawisz parametry spalania, w przeciwnym razie będzie sporo niedopalonego węgla i piec będzie się wyłączał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 29.01.2015 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Wybór systemu grzewczego jest ok ale mam pytanie o pow.zabudowy i ile wyjdzie izolacja tych fundamentów oraz pod kable ? Nigdy nie przekroczy Twoich 55 tysi za płytę + odsetki za 30 lat od tej kwoty. Za "być na czasie" słono się płaci Artek. Wiem że chłopak ubódł Cię tymi fundamentami i skomentowaniem płyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 29.01.2015 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Nigdy nie przekroczy Twoich 55 tysi za płytę + odsetki za 30 lat od tej kwoty. Za "być na czasie" słono się płaci Artek. Wiem że chłopak ubódł Cię tymi fundamentami i skomentowaniem płyty Jesteś tego pewien ? U mnie w tych 55tys.zl są zabezpieczenia na szkody górnicze czyli dodatkowa stał i beton wartości 15tys.zl. Czyli sama płyta bez zabezpieczeń to 40tys.zl przy pow .zabudowy 180m2 daje to 222zl/m2. Dlatego jestem ciekawy. To są małe domki z małą pow.zabudowy a już wydane bez izolacji podlogowki 16tys.zl Edytowane 29 Stycznia 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sly1234 29.01.2015 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 W miejscu gdzie buduję dom jestem brana za dziwoląga i wszyscy się pukają w głowę że przecież łatwiej z lasu drewna nawieźć i palić w piecu... dobrze zaizolujcie domek , bo tak może być Co do fundamentów - koszty jakie ponieśliśmy do tej pory od zakupu projektu do stanu zero to niecałe 16 tyś - więc nikt mi nie wmówi, że płyta fundamentowa byłaby tańsza - a też mnie na nią namawiano. do pełnego porównania dodaj jeszcze ocieplenie kabli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia Mik 29.01.2015 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 (edytowane) dobrze zaizolujcie domek , bo tak może być do pełnego porównania dodaj jeszcze ocieplenie kabli. Jak na razie stan zero zrobiony jak pisałam- czyli do chudziaka. Teraz mury, potem dach i dopiero będę mogła kłasć kable (lub maty bo to jedyna kwestia nierozstrzygnięta). powierzchnia zabudowy mojego domu to 117 m kw Edytowane 29 Stycznia 2015 przez Kasia Mik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 29.01.2015 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 Czyli sama płyta bez zabezpieczeń to 40tys.zl przy pow .zabudowy 180m2 daje to 222zl/m2. "118m2 pow.użytkowa,125m2 pow.grzana,płyta fundamentowa" Znowu jakieś niezgodności w zeznaniach, gdzie jest te 55 metrów, skład na drewno do kominka na płycie zrobiłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.