kamilb1987b 08.02.2015 21:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 po skończeniu stropu przyjdzie czas na podlewanie ale też zabiorę się za mury garażu więc pierwsza warstwa po pięciu warstwach będzie trzeba zostawić miejsce na otwory na okna garażowe a następnie spokojnie wymurować ściany do końca czyli na 11 warstw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.02.2015 21:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 potem przyjdzie czas na szalowanie pod słupy oraz deskowanie pod strop garażu i przeszklonego wiatrołapu następnie będzie trzeba to zazbroić i zalać betonem a tak będą się kształtować wieńce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.02.2015 21:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Jeszcze się zastanowię czy zrobię tu monolita czy może terive ale bardziej się skłaniam ku monolicie bo jednak nad garażem będzie taras a to musi być mocne, szczelne i stabilne. Po zalaniu oczywiście podlewanie ale pewnie to potrwa z 2tyg lub dłużej z tym garażem to za ten czas odpowiednio stwardnieje strop domu i będzie można zamówić dostawę bloczków aby na nim je rozłożyli bo nie będę tego wszystkiego nosić. Po zdjęciu wszystkich desek tak domek będzie się prezentować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.02.2015 21:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 a tak garaż w środku to czy będzie ten słup w garażu to się jeszcze zobaczy. Mam nadzieję że jak konstruktor to przeliczy w programie to dojdzie do wniosku że nie będzie potrzebny. W końcu belka będzie miał wymiar 24x50 więc będzie solidna. Dla mnie lepiej jak nie będzie słupa ale też jak będzie musiał być to nie będę nad tym ubolewać tygodniami. Miedzy domem a garażem będzie szczelina na 52cm bo 50cm to na styropian aby luźno wlazł a szczelinkę na 2cm to pianą wypełnię i dzięki temu mam nadzieję że nie będzie pęknięć na łączeniu elewacji domu z garażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 09.02.2015 22:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Jak już będą bloczki na piętrze to przyjdzie czas na ułożenie pierwszej warstwy bloczków. Na dzień dzisiejszy jestem najbardziej przekonany do prowadzenia kanałów wentylacyjnych parteru w podłodze piętra i do pomieszczeń będą szły rury fi 75 i przykładowo po trzy rury do jednego nawiewu w pokoju bo jedną rurą pójdzie 25m3/h więc muszą iść 3 do jednego nawiewu bo duże te pomieszczenia będą. Więc jak już będą stały mury i dach i będzie trzeba robić z podłogą to najpierw kanały będę musiał poprowadzić. I tu jest drobny problem. Jak zacznę murowanie od typowych bloczków czyli o wysokości 20cm to trochę będę się musiał na główkować jak zrobić podobne wysokości na piętrze i parterze. Więc tu zacznę od niższych bloczków czyli na wysokość 10cm bo na strop położę EPSa podłogowego o grubości 8cm a na niego pójdzie wylewka o grubości 5cm i jak na to dam już normalnej wysokości bloczki to podłogę będę miał tak samo jak na parterze. Jeszcze się zastanawiam, ale tego to nie wiem czy mógłbym dać styropianu łącznie 10cm ale w trzech warstwach a dokładniej to na strop warstwę XPSu o grubości 1cm, na to poszłyby kanału wentylacyjne i styropian EPS o grubości 8cm, wtedy pianką uszczelniłbym dokładniej szczeliny między kanałami które będą szły obok siebie a na to położyłbym trzecią warstwę izolacji czyli zaś XPSa o grubości 1cm i dzięki temu kanały wentylacyjne byłyby można powiedzieć zaizolowane z każdej strony. Ale wtedy na to poszłaby wylewka o grubości 3cm i nie wiem czy nie byłaby za cienka ale chciałbym aby to była wylewka samopoziomująca o gr.3cm czyli taka jaką dałbym na parterze tylko na parterze ta wylewka będzie na płycie a na piętrze byłaby na izolacji i nie wiem czy tak można. Może ktoś podpowie coś w tej kwestii? Jeżeli to jednak jest za cienka wylewka jak na podłogę piętra to mógłbym pierwszą warstwę dać z normalnej wysokości bloczka czyli 20cm ale wtedy musiałbym dać więcej izolacji czyli większe koszta ale może byłoby to lepsze. Jak ktoś może to proszę powiedzcie jaką wersję byście wybrali Jaka by to wersja nie była to na pewno pójdzie pierwsza warstwa bloczków można powiedzieć do podłogi pomieszczenia a na to pójdzie już warstwa która będzie pierwszą główną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
galospaw 12.02.2015 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Ciekawe, ciekawe, sam myślę o domu pasywnym i jak się zdecyduje na pewno przyda mi się wasza wiedza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 12.02.2015 10:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Ciekawe, ciekawe, sam myślę o domu pasywnym i jak się zdecyduje na pewno przyda mi się wasza wiedza Jak działka sprzyja to tylko pasywny. Energooszczędnie się nie opłaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 12.02.2015 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Jak działka sprzyja to tylko pasywny. Energooszczędnie się nie opłaca Dobre . Jak pobudujesz i pomieszkasz to napisz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.02.2015 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Raczej Darku powinieneś przyłączyć się do tego nurtu, ponieważ wg mnie w standardzie pasywnym rola kominka może i chce być rolą główną, szczególnie na terenach wiejskich, tak że nie masz się co martwić o zbyt, tylko wykorzystać niszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 13.02.2015 16:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Raczej Darku powinieneś przyłączyć się do tego nurtu, ponieważ wg mnie w standardzie pasywnym rola kominka może i chce być rolą główną, szczególnie na terenach wiejskich, tak że nie masz się co martwić o zbyt, tylko wykorzystać niszę. Znasz moje zdanie na temat kominków w domu pasywnym. Ale za to w autonomicznym może się komuś przydać jak ma sporo własnego drzewa ale to też jest kwestia według mnie dość mocno sporna. Ja uważam że kominek w domu pasywnym jest nieuzasadniony i zbędny i przez niego pogarsza się bilans cieplny domu czyli wzrasta obciążenie. A palenie w takim domu w kominku nie należy do przyjemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.02.2015 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 A pomyśl dobrze, myślisz że poniosła mnie fantazja ? nie, jak najbardziej nie.To wynik dogłębnego przemyślenia czego potrzeba w danej sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż.maliniak 13.02.2015 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 ...ja tam u siebie planuję kominek chodź nie w części pasywnej ale to co uda się przy okazji wyłapać do bufora to się wyłapie ... no chyba że A. zmieni zdanie i nie będzie chciała kominka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Beskidziak 13.02.2015 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 WitamTrzymam kciuki za powodzenie. Ja buduje z drugiej strony Bielska, więc niedaleko jeżeli tylko budowla powstanie i inwestor pozwoli wpraszam się oczywiście:DPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 14.02.2015 11:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 A pomyśl dobrze, myślisz że poniosła mnie fantazja ? nie, jak najbardziej nie. To wynik dogłębnego przemyślenia czego potrzeba w danej sytuacji. A kiedy będziesz chciał palić w tym kominku? Tej zimy w pasywnym ogrzewanie nie powinno być potrzebne więc kiedy w nim zapalisz? Będziesz czekać do emerytury na zimę stulecia z -30st aby raz zapalić w tym kominku? A nawet jak się zdarzy to pisałeś wtedy o 6W mocy na m2 wiec przy salonie 50m2 będziesz potrzebować 300W!!! Skąd weźmiesz kominek o takiej maksymalnej mocy? Myślę że jednak ponosi Cię fantazja i to dość mocno. Trzeba sobie wbić do głowy że przy takich domach kominek to jest większe zło niż dobro. No chyba że lubi się mieć w salonie 30st i czuć się jak w saunie to powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.02.2015 09:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Wracając do samej wizji budowania to chyba spróbuję pójść w opcję z pierwszą warstwą o grubości 20cm i pójście w 3 wersję izolacji i dzięki temu kanały od reku będą dobrze zaizolowane. Najwyżej się zastanowię czy zastosuję XPSa czy zostanę przy EPSie. Ale taka izolacja zapewni to że w niej też będę mógł schować rurki do wody choćby. Jestem już chyba na pewno przekonany że w pralni dam pompe ciepła z zbiornikiem typowo do cwu. Może trochę nietypowo ale myślę że dla mojego układu pomieszczeń będzie to najlepsze rozwiązanie bo dzięki temu wszystkie łazienki będę miał dość blisko zbiornika a też będę mógł do kuchni w podłodze pociągnąć rurki z wodą i przy okazji będą dobrze ocieplone więc nie będę musiał ich specjalnie izolować. Takie rozwiązanie z izolacją daje wiele korzyści ale równa się z dodatkową izolacją. Ale dzięki temu dwa piętra będą odizolowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.02.2015 09:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Więc murując trzeba zostawić miejsce pod okna ale dużo ich nie będzie na północy i wschodzie potem po wymurowaniu wszystkiego też dam nadproża a potem deskowanie wieńca dopiero bawiąc się w tą wizualizację zauważyłem że nadproża gotowe nie zawsze muszą przyspieszyć robotę a to jest dodatkowy koszt więc równocześnie ich nie muszę dawać tylko od spodu za deskować, zrobić podpory i ułożyć zbrojenie a potem wszystko zalać razem z wieńcem i tez będzie dobrze a pewnie znacznie taniej. Najwyżej nadproża w miejscu drzwi wewnętrznych mogą zostać bo po ich ułożeniu można dać ostatnią warstwę bloczków ale pod resztą nie są konieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.02.2015 10:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Więc lepiej będzie bez tych nadproży tylko całość wylać przy wieńcu Wieniec zrobię 18x35 i przy okazji wieniec będzie nadprożem okien południowych i podobnie zrobię na parterze przy wieńcu stropu i też tak będzie dobrze. Teraz przyjdzie kolej na wiązary dachowe i będą takie jak na zdjęciu ich najważniejszą kwestią będzie to że będą wystawać poza mur na 2m oraz to że będzie wykorzystany stryszek. A mimo że wiązar to i tak główne obciążenie pójdzie na ściany zewnętrzne domu więc też nie ma potrzeby robienia na piętrze ściany wewnętrznej nośnej ale ją zrobię. Nigdy nie wiadomo czy nie będzie trzeba robić kiedyś poddasza a wtedy wystarczy zmienić tylko wiązary albo aż wiązary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 15.02.2015 17:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 (edytowane) Z wiązarami będzie najwięcej zabawy ale to przyjedzie i firma zamontuje a do przykrycia też zatrudnię ekipę. Gonienie na 10m wysokości mi się nie uśmiecha a z tym i tak bym sobie sam nie poradził. Ale liczę na to że koszt nie będzie masakryczny bo ekipa będzie musiała położyć folię, łaty i kontr-łaty a przykryje się dom blachą w jakieś formie ale to się zobaczy co będzie dobre i niedrogie. Nie ma to dla mnie większego znaczenia byle było szybko, dobrze i niedrogo. Na pewno będzie to blacha z blacho-trapezu na którą dają 30lat gwarancji. Albo jeżeli i tak to będzie robić ekipa to może jakąś dachówkę jeżeli kosztownie będzie podobnie w całości. Przy okazji z rynnami też zrobią. A jeżeli nikt nie będzie miał czasu to samemu będę musiał chociaż folię i łaty przybić aby nie padało mi do domu w czasie deszczu. Jeszcze nie wiem jak to zrobię jeżeli będę musiał ale tym będę się martwić później. Edytowane 15 Lutego 2015 przez kamilb1987b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 15.02.2015 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Z wiązarami będzie najwięcej zabawy ale to przyjedzie i firma zamontuje [ATTACH=CONFIG]304583[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]304584[/ATTACH] a do przykrycia też zatrudnię ekipę. Gonienie na 10m wysokości mi się nie uśmiecha a z tym i tak bym sobie sam nie poradził. Ale liczę na to że koszt nie będzie masakryczny bo ekipa będzie musiała położyć folię, łaty i kontr-łaty a przykryje się dom blachą w jakieś formie ale to się zobaczy co będzie dobre i niedrogie. Nie ma to dla mnie większego znaczenia byle było szybko, dobrze i niedrogo. Na pewno będzie to blacha z blacho-trapezu na którą dają 30lat gwarancji. Albo jeżeli i tak to będzie robić ekipa to może jakąś dachówkę jeżeli kosztownie będzie podobnie w całości. Przy okazji z rynnami też zrobią. A jeżeli nikt nie będzie miał czasu to samemu będę musiał chociaż folię i łaty przybić aby nie padało mi do domu w czasie deszczu. Jeszcze nie wiem jak to zrobię jeżeli będę musiał ale tym będę się martwić później. Tak kamil napisz jeszcze że dachówkę położy Ci firma na gotowo za 25 PLN /m2 - materiał z robocizną ( tak jak podawałeś za blachodachówkę ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 16.02.2015 06:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Tak kamil napisz jeszcze że dachówkę położy Ci firma na gotowo za 25 PLN /m2 - materiał z robocizną ( tak jak podawałeś za blachodachówkę ) Nigdzie tak nie pisalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.