Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Na taki domek pompa pewnie o mocy 7kW była potrzebna i ona kosztuje 6k? Pokaż mi taką co tyle kosztuje. To w juli ich pompa PW tyle kosztuje a Ty masz gruntowa taką?

\Ps: w podłodze masz 45cm styropianu? Jaki fundament?

Zerknij na moją stopkę ,bystrzacho ,45 cm w podłodze bo wyszło ogólnie taniej jak sypanie warstwowo żwiru , ubijanie , wynajem koparki , wynajem maszyny do ubijania , czas i robocizna , ja to wszystko,, tymi ręcami'' , docenisz co to znaczy , jak zaczniesz budować . Normalnie dałbym 20cm . Normalne fundamenty ,niestety , trochę byłem narwany , długo czekałem na pozwolenie , chciałem przed zimą zacząć , błąd ,mogłem poczekać do wiosny , zrobić projekt płyty , uważam , ze całościowo porównując płytę i odpowiedni stan fundamentów , czyli same fundamenty ,podsypkę żwirowa , wszystkie izolacje ,wylewke podłogowa , czas i robociznę , to uważam że płyta ,,tymi recami" mądrze zrobiona z wszystkimi instalacjami od razu w niej umieszczonymi -WYJDZIE TANIEJ , nie mówiąc że lepiej pod względem energooszczędnościowym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 846
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

KuŹwa , zgubiłem okulary -A/V

 

Domyśliłem się o co chodziło.

Myślałem o systemie M3-system i nawet wysłałem do nich zapytanie. Problemem jest to że oni robią domy tylko w szerokości 6,6m z zewnątrz i 6m wewnątrz a długość dowolna. Dodatkowo półkole też trochę ogranicza a jak chciałoby się tego pozbyć i płytami gk wyrównać to dom traci na metrażu. Według mnie niepraktyczne to jest. Wiem że są ludzie co mają takie domy ale dla mnie to nie przejdzie. Mam już rozkład pomieszczeń jaki mnie interesuje. Jednym z kryteriów to są wymiary salonu które chce aby były tak jak mam teraz. Pokoje w tym systemie też wychodzą jakieś dziwne, jak dla mnie minimalistyczne.

Co do użytkowego poddasza, to ta opcja nie wchodzi w grę. Mam projekt domu piętrowego ale on mi nie pasuje na działce ze względu na małe wymiary.

Mógłbym w tym jamniku zrobić poddasze użytkowe ale nie unikną bym w nim okien dachowych i nie osiągnąłbym domu pasywnego a nie chcę robić CO. Na tej działce tylko jamnik wchodzi w grę a że 103m2 mi wychodzi to optymalny i liczę ze będzie tańszy od 140m2 które bym miał jakbym spiętrował.

Wiem że parterowy ma gorsze AV ale mimo to OZC pokazuje optymistyczny wynik. Tak na dobrą sprawę faktycznie to duże przeszklenia znaczne zmniejszają zapotrzebowanie domu na ciepło i domek który w Niemczech zbudowali plus energetyczny faktycznie jest możliwy do zrobienia. Praktycznie to można cała elewację południową przeznaczyć na panele PV a przeszklić elewacje wschód-zachód a najlepsze na to szyby to o Ug=0,6W/m2 i g=63%. Od północy najlepiej zrezygnować z okien. Pod tym względem idealnie zaprojektowali dom w berlinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na moją stopkę ,bystrzacho ,45 cm w podłodze bo wyszło ogólnie taniej jak sypanie warstwowo żwiru , ubijanie , wynajem koparki , wynajem maszyny do ubijania , czas i robocizna , ja to wszystko,, tymi ręcami'' , docenisz co to znaczy , jak zaczniesz budować . Normalnie dałbym 20cm . Normalne fundamenty ,niestety , trochę byłem narwany , długo czekałem na pozwolenie , chciałem przed zimą zacząć , błąd ,mogłem poczekać do wiosny , zrobić projekt płyty , uważam , ze całościowo porównując płytę i odpowiedni stan fundamentów , czyli same fundamenty ,podsypkę żwirowa , wszystkie izolacje ,wylewke podłogowa , czas i robociznę , to uważam że płyta ,,tymi recami" mądrze zrobiona z wszystkimi instalacjami od razu w niej umieszczonymi -WYJDZIE TANIEJ , nie mówiąc że lepiej pod względem energooszczędnościowym .

 

Widzę co masz w stopce ale uwierzyć nie mogłem temu pytam czy na pewno to nie błąd w druku.

Z tych powodów co piszesz to ja temu chcę robić płytę i też sam ewentualnie z pomocą kogoś ale raczej sam bo tu pomoc nie jest konieczna ale tylko by przyśpieszyła. Co innego przy jakiś cięższych pracach. A czemu żwir a nie piach? Pod względem energooszczędności piach bardziej polepsza U podłogi mimo że i tak już niskie masz jak na taką grubość izolacji. Parter twojego domu wygląda podobnie do mojego w wersji lustrzanego odbicia. Wtedy po prawej stronie jest salon z kuchnią i spiżarką a po lewej łazienka i pokoje. Moja wersja domu jest dłuższa i temu zamiast schodów mam pokój oraz mam cześć na pom.gosp i WC a w Twoim domu nie widzę jakiegoś pom.gosp. na pompę ciepła. Gdzie ją trzymasz? No chyba że po adaptacji wygląda trochę inaczej domek ale mi się podoba bo fajnie w miarę wygląda i dosyć funkcjonalnie.

Widzę że też masz dobrze ocieplony dom więc stąd niskie zużycie. Przy parterówce jeżeli bym zastosował takie jak Ty masz to zapotrzebowanie na ciepło niewiele byłoby gorsze od standardu pasywnego a wiele nie trzeba dokładać aby był standard poniżej NF10. Wystarczyłoby dać o 5cm więcej na ściany styro, granulatu więcej w stropie ale przede wszystkim zastosować same pakiety w dużych ilościach. Oczywiście odpowiednia szczelność i reku o dużej sprawności ponad 90%. To są niewielkie zmiany jakby kosmetyczne a CO nie jest potrzebne. Każda sytuacja jest indywidualna i wszystko od wszystkiego zależne. Swoją drogą to masz 4 dzieci że aż 5pokoi Ci jest potrzebne czy rodzice z Tobą mieszkają?

Musze przyznać że zdolniacha jesteś skoro umiałeś sam zrobić instalację CO z pompą ciepła gruntową. Ja miałbym o to obawę temu wolę nie robić CO a przykręcić panel do ściany czy sufitu to żadna filozofia wiec wolę proste rozwiązania. Dodatkowo oszczędzę na czasie nie robiąc CO a czas to też pieniądz a jaki to zależy do czego odnieś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu żwir a nie piach?

Budowlańcy nie używają piachu tylko żwiru o odpowiedniej granulacji, ale jak dla Ciebie, to pisałem o piachu

Tak mam lustrzane odbicie ,nie mam wnęki kuchennej ,duża kuchnia i duży salon w domu to podstawa + duży i szeroki co najmniej na 3 m taras(u mnie 70 m2 w kształcie litery L , część od południa ,część od wschodu ,tam głównie toczy się życie od wiosny do jesieni) ,dobrze sprawują się u mnie drzwi bezpośrednio z kuchni i salonu na taras . Kuchnia zrobiona z pokoju nr 6 , a wiatrołap powiększyłem o pomieszczenia nr 3 , w ten sposób w wiatrołapie po lewej mam szafę , a w wnęce po prawej PC zasobnik , REKU ,piony rur wod-kan na górę.Niestety na ciepłą wodę zwłaszcza w kuchni trochę trzeba poczekać ,nie zakładam cyrkulacji ,w końcu przygotowanie CWU przez z PC kosztuje ok 30 pln miesięcznie ,olałem to .

Nie mam pomieszczenia gospodarczego w domu , szkoda na to miejsca w domu ,jest zbędne przy PC . Mam działkę 5000 m2( choć jestem w trakcie powiększania o kolejne 1500 m2),mam też siedzibę firmy u siebie ( mojej) więc siłą rzeczy muszę mieć pomieszczenia wolnostojące , na potrzeby firmy i przy okazji na potrzeby gos.domowego .

Nie mam tylu pokojów , z gabinetu jest kuchnia , wnęka kuchenna powiększyła salon ,został tylko jeden mały pokoik na parterze dla teściowej ,na grze jedna duża łazienka i dwa duże pokoje z garderobami w szczytach domu. Wiesz śmieszy mnie trochę jak ludzie latają do architektów i przeprojektowują ścianki działowe pokojów,aby je dostosować do swoich potrzeb , to są ścianki działowe i można to na bieżąco w trakcie budowy stawiać jak się chce ,po co płacić za to arch .

reku o dużej sprawności ponad 90%

Podobnie jak wielu innych forumowiczów odniosę się do tej sprawność i z dużym dystansem , w codziennym użytkowaniu sprawność 90% nieosiągalna jest ,ona tylko na papierze fajnie podnosi sprawność energetyczną domu , rzeczywistość/codzienność jest inna . No może jak zamówisz coś extra , to może i coś takiego będziesz miał ,ale cena będzie całości wentylacji na poziomie 20000 pln ( zobacz cenę np. takiego BARTOSZ)- moja WM po całości kosztowała ok 3000 PLN

 

 

Co do braku CO w Twoim domu ,ta ja oczywiście zdaję sobie w pełni sprawę , podobnie jak i inni forumowicze , że nie będzie potrzebna , tylko tutaj chodzi o komfort i cenę całościowa takiego domu . Twierdzę że dom energooszczędny z pc ,zbuduje się taniej jak prawdziwy pasywniak ( a nie tylko na papierze pasywny w życiu już mniej pasywny. ) W domu energooszczędnym posadzka o tem ok 23* C i tem na poziomie głowy ok 21*C daje komfort termiczny , w domu pasywnym tem posadzki 19*C i tem na poziomie głowy 22*C nie daje już takiego komfortu , oczywiście da się z tym żyć i ogrzewać nie trzeba , jednak po sobie stwierdzam że ta pierwsza opcja jest o niebo mi bardziej pasująca .

Jednak dom trzeba budować pod siebie , ma on być dostosowany do naszych potrzeb/wygody , a z tego co piszesz to TY raczej budujesz dom do którego TY musisz sie przystosować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domu pasywnym komfort termiczny zapewniają mieszkańcy i słońce. Gdy to okazuje się za mało to do tego celu posłużą mi promienniki ciepła które działają tak jak słońce, czyli ogrzeją przez promieniowanie podłogę, ściany i meble w miarę szybko bo dzięki temu jest w domu komfortowo. Jak ściany są zimne to i tak można czuć jakiś dyskomfort. Przy dobrej izolacji ściany jej temperatura wewnątrz pomieszczenia jest może o pół stopnia niższa niż temperatura powietrza więc to niewiele i nie powoduje dyskomfortu jeżeli nie działa ogrzewanie. Co innego jak izolacja jest gorsza i ta różnica jest większa to wtedy co innego a tak jest w gorszych domach temu ciężko porównać komfort domu energooszczędnego do domu pasywnego. Energooszczędny będzie potrzebował CO a pasywny nie a komfort będzie taki sam a to da przewagę pasywnych domów nad energooszczędnymi. Robiąc pasywny według mojego przepisu będzie on tańszy od energooszczędnego w budowie i użytkowaniu.

trzeba zwrócić uwagę na to że pod murowany dom energooszczędny czy murowany pasywny trzeba pod płytą zastosować XPSa a pod szkielet drewniany wystarczy taka płyta płyta pod szkielet1.jpg więc niższe koszty już na wstępie a zarazem cieplejsza płyta i szybsza w wykonaniu więc niższy koszt robocizny. Prosty szkielet szybciej się stawia niż muruje. Ściana tej samej grubości drewniana z ociepleniem a murowana z ociepleniem będzie cieplejsza ale za to patrząc na mur z silki to będzie cięższa konstrukcja a im cięższa tym zapotrzebowanie niższe więc ewentualnie silka gr.18cm +30cm styro grafitowego da zbliżone zapotrzebowanie do szkieletu który będzie miał cała ścianę z izolacji. Przy silce za to trzeba dłużej się bawić w murowanie, cięższa to robota, inna płyta musi być oraz jak ktoś chce mieć okna zamiast pakietów to musi je montować w warstwie ocieplenia a to koszt 150-200zł/1mb okna. Więc patrząc na całokształt lepiej wybrać szkielet. Robiąc przestrzeń na instalacje łatwo jest rozprowadzić elektrykę i wszystkie interesujące nas kabelki. Zawsze też można pociągnąć peszel jeżeli w przyszłości będzie się chciało jakąś inteligencję dorobić ale potem to też nie problem ale trochę zabawy.

Swoją drogą to natchnęła mnie jedna myśl. Jeżeli daje się dwie płyty gk to czy można przykładowo najpierw dać jedną a potem do niej przymocować kable elektryczne tak jakby to była ściana murowana i potem na to przymocować drugą płytę? Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jeszcze nad tym aby pod pierwszą podwalinę, którą przykręcę do płyty, a do niej potem szkielet dać XPSa. Mniej więcej o to mi chodzi płyta pod szkielet2.jpg ten zabieg spowoduje że jak będzie padać deszcz to konstrukcja nie będzie od spodu narażona na wilgoć oraz podwalina nie będzie jej podciągać z płyty. Dużo tego XPSa nie będzie trzeba to i jego koszt będzie znikomy. Co o tym myślicie? Wim że na pierwszy rzut oka wygląda to na mocne kombinowanie ale jak już wam na myśl przejdzie to co mądrego możecie o tym powiedzieć? Warto iść w tę stronę i proszę uzasadnić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może konstruktora zapytaj ?

 

Pewnie piszesz to pod względem wytrzymałości. Mam jedną płytę XPSu o grubości 5cm. Najechałem na niego tylnym kołem samochodu i tak postało całą noc.Widać jedynie lekkie odbicie i nic poza tym. Szkielet jest lekki i lżejszy od samochodu czy jego części więc XPS ani tego nie poczuje. Ale i tak konstruktor będzie to musiał sprawdzić w jakimś programie czy coś takiego. Pytam na razie o to tutaj bo może ktoś już robił podobne zabiegi i wie jak to się spisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt budowy energooszczędnego, śmiem twierdzić ,zdecydowanie mniejszy wyjdzie , a komfort użytkowania zdecydowanie większy niż pasywniaka .

W domu energooszczędnym posadzka o tem ok 23* C i tem na poziomie głowy ok 21*C daje komfort termiczny , w domu pasywnym tem posadzki 19*C i tem na poziomie głowy 22*C nie daje już takiego komfortu , oczywiście da się z tym żyć i ogrzewać nie trzeba

Jednak dom trzeba budować pod siebie , ma on być dostosowany do naszych potrzeb/wygody , a z tego co piszesz to TY raczej budujesz dom do którego TY musisz sie przystosować .

jbploch może mieć sporo racji . Czasem się zastanawiam czy j-j ma komfort czy przywykł, I to bez ironi. Po prostu do wszystkiego można przywyknąc

Mam dom około 4,5 l i okresy przejsciowe są jeśli chodzi o komfort nieciekawe . Raz za gorąco raz nijak. I co z tego że sa zyski słoneczne .ale nadchodzi wieczor. Zyski sa wtedy kiedy nie ma nikogo w domu.

Natomiast regularne minusy na zewnątrz to bajka temperaturowa w domu

Kamil planuje panele na podczerwień i to powinno sporo ułatwić a nawet załatwić . Zamontowalem ostatnio kwokę 250 W- czyli panel irfa "dla ubogich"nad biurkiem w gabinecie tam gdzie ślęczy sie nad komputerem . Komfort fantastyczny.

Kombinowałem z farelką, z farelką bez nadmuchu. Ale nic nie dalo takiego komfortu jak zwykłe kwoki.

Teraz kombinuje jak to zrobić nad biurkami dzieci. To znaczy estetycznie zrobić.Bo w gabinecie wystarczylo wkręcić kwokę , w lampę centralnie nad biurkami.

Panele to nie jedyny sposób. Można wykorzystać solary (oczywiście jak się ma podlogówkę wodną )

 

A można olać to wszystko , pierdyknąc dom jak Liwko czy jbloch i pewnie wielu innych, wkręcic pompe i cieszyć się życiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam wyższe ambicje jeżeli chodzi o budowę domu. Najłatwiej w domu jest zrobić CO z pompą bo nawet jak coś nie wyjdzie i faktycznie będzie zjadał trochę więcej to przy pompie się tego nie odczuje. Mój jakby czarny scenariusz też przewiduje pompę ale jak jest możliwość zrobić coś lepiej to chcę z tego skorzystać. Być może zamontuję sobie rurki do zbrojenia płyty przed zalaniem betonem aby było sobie w razie czego. Same rurki drogie nie są a raczej nie zaszkodzą. Jakby się potem okazało że jednak się pomyliłem i nie będzie tak różowo to podepnę się pod pompę ciepła. Jak zostanie mi trochę gotówki to podłączę rozdzielacz do podłogówki i co tam trzeba i najwyżej sprawdzę jak to będzie działać przy kotle elektrycznym aby sobie porównać czy się nadaje czy nie. Ale typowo liczę na pasywność a awaryjnie to promienniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie piszesz to pod względem wytrzymałości. Mam jedną płytę XPSu o grubości 5cm. Najechałem na niego tylnym kołem samochodu i tak postało całą noc.Widać jedynie lekkie odbicie i nic poza tym. Szkielet jest lekki i lżejszy od samochodu czy jego części więc XPS ani tego nie poczuje. Ale i tak konstruktor będzie to musiał sprawdzić w jakimś programie czy coś takiego. Pytam na razie o to tutaj bo może ktoś już robił podobne zabiegi i wie jak to się spisuje.

 

Jest jeszcze śnieg, parcie wiatru....

Raczej nikt tego nie robił, bo szkieletowce są mało popularne w naszym kraju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam wyższe ambicje jeżeli chodzi o budowę domu. Najłatwiej w domu jest zrobić CO z pompą bo nawet jak coś nie wyjdzie i faktycznie będzie zjadał trochę więcej to przy pompie się tego nie odczuje. Mój jakby czarny scenariusz też przewiduje pompę ale jak jest możliwość zrobić coś lepiej to chcę z tego skorzystać. Być może zamontuję sobie rurki do zbrojenia płyty przed zalaniem betonem aby było sobie w razie czego. Same rurki drogie nie są a raczej nie zaszkodzą. Jakby się potem okazało że jednak się pomyliłem i nie będzie tak różowo to podepnę się pod pompę ciepła. Jak zostanie mi trochę gotówki to podłączę rozdzielacz do podłogówki i co tam trzeba i najwyżej sprawdzę jak to będzie działać przy kotle elektrycznym aby sobie porównać czy się nadaje czy nie. Ale typowo liczę na pasywność a awaryjnie to promienniki.

Ale ja uważam że Ci wyjdzie . I wtedy rurki są .....nie wiem, na pewno nie pod pompę .Chociaż meeting (7kw) w berlinie to chyba poniżej 5 tyś. chodzi.

Kocioł elektryczny to jak juz zaczniesz polować na Oelxach i innych to za 500 zł kupisz uzywkę.

Myślę że te panele -choć drogie jak szlag, załatwią sprawę . Drogie w sensie "hi-tec" ubrany w marketing . Juz kiedyś czołgista pisał .Wkręcisz sobie "mocniejsze" żarówki na zimę i okresy przejściowe , na lato wymienisz na ledy i powinno sprawę rozwiązać w domu o przewidywanych parametrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja uważam że Ci wyjdzie . I wtedy rurki są .....nie wiem, na pewno nie pod pompę .Chociaż meeting (7kw) w berlinie to chyba poniżej 5 tyś. chodzi.

Kocioł elektryczny to jak juz zaczniesz polować na Oelxach i innych to za 500 zł kupisz uzywkę.

Myślę że te panele -choć drogie jak szlag, załatwią sprawę . Drogie w sensie "hi-tec" ubrany w marketing . Juz kiedyś czołgista pisał .Wkręcisz sobie "mocniejsze" żarówki na zimę i okresy przejściowe , na lato wymienisz na ledy i powinno sprawę rozwiązać w domu o przewidywanych parametrach

 

Faktycznie tanie nie są w porównaniu do kabli bo kable wyjdą trochę droższe a będą o dużo większej mocy niż promienniki. Temu Kable dam w pomieszczeniach z płytkami a promienniki w pokojach po jednym o mocy 350W i salonie 2 po 350W i to wystarczy. Koszt razem z termostatami programowymi to 6,5k a łączna moc wyjdzie 4kW czyli dwa razy mniej niż jakbym brał kable na cały dom.

Żarówki to nie jest zły pomysł ale nie da się tym sterować. Jak zagrzeje za bardzo to przecież nie będę gasić światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domu pasywnym komfort termiczny zapewniają mieszkańcy i słońce.

A to tylko Twoja hipoteza ,która urosła w Twojej głowie do rangi dogmatu

Zyski słoneczne i mieszkańcy zapewni w domu co najwyżej temperaturę , ale nie myl tego z komfortem .

Energooszczędny będzie potrzebował CO a pasywny nie a komfort będzie taki sam

Po pierwsze wcale dom energooszczędny nie musi mieć CO ,a komfort w domu pasywnym będzie ii jest mniejszy .

Ściana w domu energooszczędnym wcale nie musi być zimniejsza od sciany w domu pasywnym ,bo w domu energooszczędnym jest aktywny system grzewczy i on dobrze zrobiony dba o tem ściany i o tem podłogi i tem powietrza . Zwłaszcza ta tem podłogi większa od tem powietrza zapewnia komfort .Nigdy w życiu nie nagrzejesz Swojej płyty podłogowej promiennikiem , policz sobie ile ciepła trzeba dostarczyć takiej masie betonu ,a u Ciebie będzie grzane przede wszystkim powietrze , a ono ciepłe unosi się do góry , ni chu-chu posadzki do przyjemnej tem nie podgrzeje .

WYKTES TEM  PODŁOGI DLA KAMILA.jpg

Kamilu pokaż na obrazku rozkład tem w Twoim pasywniaku i porównajmy do rozkładu tem w domu z ogrzewaniem podłogowym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Robiąc pasywny według mojego przepisu będzie on tańszy od energooszczędnego w budowie i użytkowaniu.

 

A życzę Tobie powodzenia ,ja jednak myślę inaczej ,jak ciepłownik Jedziemy dalej.

 

Robiąc pasywniak w/g Ciebie

Budujesz dom 100m2 pasywny w parterze i ja takiej samej wielkości dom na takiej samej działce tylko energooszczędny i piętrowy ( A/V to jedna z dobrych zasad) .

Ty zużywasz na płytę powiedzmy 100m2X0,15 m gr=15 m3 betonu po 240 pln i zużywasz dajmy na to styro 30cm , czyli ,3X100m2 =30m3 po powiedzmy 250 pln ,czyli wyjdzie za beton + styro 11000pln

Robiąc energooszczędny w/g mnie

Ja zużywam na płytę 50m2x0,2 betonu po 240 i styro 20 cm , czyli 50X 0,2 =10m3 po powiedzmy 250pln ,czyli wyjdzie mi za beton i styro 4900 pln

Już mi zostaje 1/3 kasy na PC . Ty planujesz na ogrzanie promiennikami 400 pln na rok , to ja powiem że w takim domu energooszczędnym wcale na cele ogrzewania przez PC wiele więcej nie pójdzie , a już na CWU mam zysk w stosunku do Ciebie .

Tylko ,proszę , nie rób po raz enty wykładów co to jest dom pasywny , ja to wiem od bardzo dawna , przypomnę że góra mojego domu jest pasywna .

Pewnie zaraz zaczniesz o ścianach ,jak to tanio Ciebie wyjdzie ,jak chcesz to dawaj ,tylko liczby/ kwoty podawaj , porównamy cenę 1 m2 Twojej ściany super pasywnej i mojej energooszczędnej. ŻadnYch Twoich hipotez/dogmatów , tylko kwoty/liczby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...