Filip80 11.02.2015 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Witam, planuje wybudować dom 74 m2 (prosty, stodoła): - pionowa fundamenty: 10cm styrodur - pod posadzką: 20cm - ściany: 20cm (wezmę ten lepszy grafitowy lambda 0,031) ale myślę o 25cm (0,031) - poddasze: 30 cm wełna ogrzewanie elektryczne konwektory wentylacja mechaniczna z reku czy czasami nie przesadzam z izolacją ??? dziękujępozdrawiamF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 11.02.2015 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Myślę że nie przesadzasz. Do etapu izolacji nie da się wrócić ( niektórych) więc nie żałuj w to kasy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 11.02.2015 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Witam, planuje wybudować dom 74 m2 (prosty, stodoła): - pionowa fundamenty: 10cm styrodur - pod posadzką: 20cm - ściany: 20cm (wezmę ten lepszy grafitowy lambda 0,031) - poddasze: 30 cm wełna wentylacja mechaniczna z reku czy czasami nie przesadzam z izolacją ??? dziękuję pozdrawiam F Gdzie tu przesada? ja tak mam jw i gaz 100% podógówka Dołóż po 20 cm i zadaj to samo pytanie , zapewne znajdzie się również wtedy parę osób które powiedzą że nie przesadzasz. W tym wszystkim nie chodzi tylko o grubość izolacji, ale o jakość samego materiału, oraz jakość i staranność jego ułożenia. Dopilnuj, aby jakość użytego materiału była jak najlepsza, zgodna z kartą produktu, dopilnuj aby nie było pominięć newralgicznych punktów domu, a będzie wszystko dobrze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 11.02.2015 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 to takie rozsądne grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 11.02.2015 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Na ścianach możesz poprzestać 20cm 0,031, grubiej niewiele pomoże. Myślę że to co zaoszczędzisz na ścianach, możesz dołożyć pod dach. Ale najważniejsza rzecz to jakość wykonania tych izolacji. Grubości już wybrałeś, teraz dopilnuj wykonawców, np. styropian ścienny na placki i wianki. Rachunki za ogrzewanie, nie będą Ci psuć samopoczucia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 11.02.2015 23:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Konsekwentnie, przy tak dobrze ocieplonych ścianach (zgadzam się z przedmówcą, 20 cm jest OK, więcej to już otwory okienne nie najlepiej wyglądają) należałoby dać mocno energooszczędne okna.Zamiast wełny na poddaszu przynajmniej na skosach dałbym natryskową piankę PUR - współczynnik podobny, ale jakość uszczelnienia prawie na pewno lepsza, no i wełna lubi się z czasem gdzieś zawilgocić, ubijać i zjeżdżać trochę. Poza tym pianka da lepszą szczelność powietrzną budynku, co ma znaczenie z wentylacją mechaniczną, żeby zminimalizować "lewą" wymianę powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 12.02.2015 04:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 skąd konkretnie wiozłeś te dane ?? masz na to jakieś dowody merytoryczne ?? PS jeden na tym forum się opianował i wyszło w praktyce tylko n50=0,66 czyli test domku pasywnego oblał, inny pochwalił się amerykańskim testem i tam wyszło w praktyce n50=1 czyli kompletnie do bani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Filip80 12.02.2015 15:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 a może coś jeszcze dołożyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 12.02.2015 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 a może coś jeszcze dołożyć ? Najprościej i z reguły najtaniej jest dołożyć izolacji na poziomej płaśzczyźnie nad poddaszem (o ile się nie dociepla po krokwiach aż do kalenicy). Jeżeli strych jest nieużytkowy, wystarczy rozłożyć więcej wełny. Zakładam, że podłogę z jakiegoś OSB, żeby tego nie zadeptać i tak trzeba zrobić. Zgodnie z fizyką budowli, opór przejmowania ciepła jest najmniejszy w kierunku pionowym do góry, zatem naważniejsza w całym ubranku jest ciepła czapka, trochę tak jak u ludzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 13.02.2015 04:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 a może coś jeszcze dołożyć ? a co mówi na ten temat audyt OZC ?? PS przy grzaniu prądem COP=1 to ja bym obstawiał 30cm na ścianach i 50cm na suficie, (chyba że w planach mała tania PPCi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.02.2015 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 To czy izolacji jest dużo czy mało to zależy jakie się chce mieć rachunki za ogrzewanie. Jeżeli miałbyś domek 3litorwy to 74x30=2220kWh. Licząc prąd po 50gr to wychodzi 1110zł za ogrzewanie na rok więc niecała stówka na miesiąc jeżeli się uśredni a tak może być przy planowanym płaceniu za prąd. Jeżeli to jest akceptowalne dla inwestora to po zrobieniu OZC audytor powie w którym miejscu musi być tyle i tyle aby to spełnić. Tu masz mały metraż więc taki domek 3l będzie nawet fajny i wydaje się nielogiczne robienie lepszego. Dopiero przy większych domkach ma sens dokładanie izolacji aby mimo metrażu mieć podobne rachunki. Ale optymalnie wydaje się 30cm w płycie, tyle samo na ścianach a w dachu 50cm. Myślę ze to powinien być standard w ocieplaniu nawet małych domków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 27.02.2015 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Pomyśl o styropianie frezowanym i thermo dyblach. Ostatnio wykonałem termowizje i elewacja wygląda dobrze i nie ma śladu po dyblach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T0MII 27.02.2015 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Pomyśl o styropianie frezowanym i thermo dyblach. Ostatnio wykonałem termowizje i elewacja wygląda dobrze i nie ma śladu po dyblach. Frez to ma jednak sens przy mniejszych grubościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 27.02.2015 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Frez to ma jednak sens przy mniejszych grubościach. No właśnie, już któryś raz czytam, że przy grubości 20cm. frez jest zbędny. Czy jest sens dopłacać do frezu te 5-6zł/m3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 27.02.2015 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Frez to ma jednak sens przy mniejszych grubościach. Zapomnąłeś dodać i dobrych fachowcach. Jeśli masz czas patrzeć im na ręce to czemu nie. Fachowcy nie przepadają za układaniem frezowanego styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 28.02.2015 06:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 No właśnie, już któryś raz czytam, że przy grubości 20cm. frez jest zbędny. Czy jest sens dopłacać do frezu te 5-6zł/m3? nie ma żadnego sensu wystarczy pianką z puszki wszelkie szczeliny między płytami styropianu uzupełnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 28.02.2015 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 ...ale dopiero po jakimś czasie piankować? Bo rozumie, że w trakcie klejenia do ściany, boki płyt styropianu się nie kleji (tylko póżniej piankuje)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.03.2015 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 ...ale dopiero po jakimś czasie piankować? Bo rozumie, że w trakcie klejenia do ściany, boki płyt styropianu się nie kleji (tylko póżniej piankuje)? tak, później ale przykładowo jak będzie robić Ci to ekipa to sam możesz sobie to panikować. Jak ułożą kilka warstw to jak będą robić wyżej to te niższe możesz już piankować. Robota prosta a jak ekipa to będzie musiała zrobić to oczywiście za to skasują. Tylko dobrze to robić pianką o izolacyjności zbliżonej do izolacyjności styropianu. Czyli jak masz styro 0,04 to dasz zwykła piankę ale jak grafitowy to trzeba szukać lepszej a zarazem droższej pianki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 01.03.2015 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 (edytowane) A jakie pianki są najlepsze na rynku z lambdą zbliżającą się do 031?Czyli generalnie frez napewno nie zaszkodzi?Jak by policzyć te pianki i jeszcze nie daj robociznę, to chyba wyjdzie podobnie...co? Edytowane 1 Marca 2015 przez Hanss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 01.03.2015 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 Przy frezie tez bedziesz musial pianki uzyc.Na pewno pojdzie jej o wiele mniej niz w przypadku styro bez frezu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.