yasiek 01.04.2015 23:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 MdeFoxe, współczuję Ci tego co tu zaszło, ale jak zagłębisz się w czeluści forum, to to tutaj to jeszcze nic. Dlatego właśnie nigdy nie zakładam na forum wątków z pytaniami, sam staram się na te pytania podpowiadać, choć jest dużo trudniej i trzeba poświęcić długie godziny na znalezienie sensownych i konkretnych informacji. Najgorsze jest przedzieranie się przez podobne, nic nie znaczące prywatne wycieczki jak wyżej. Wystarczyło, żeby ktoś napisał to co Asolt, że liczenie na oko podłogówki nie ma większego sensu albo doradził jak to zrobić w miarę dobrze.Ja dostałem ponad 20 szczegółowych pytań do projektu OP i nawet to, że mamy prawie ten sam domek, nie zda egzaminu gdybyś ten projekt chciał zastosować u siebie. Sam dobrze bym tego nie policzył, choć próbowałem, nie mam do tego narzędzi i doświadczenia a rady znajomych żeby robić standardowe rozstawy rurek po 15cm jakoś do mnie nie dotarły. Martwi mnie tylko łazienka na dole, tam może być problem, ale niedługo się okaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MdeFoxe 02.04.2015 08:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 ad1. po raz drugi zwracam ci uwagę że bierzesz kompletnie z sufitu wartość zapotrzebowanie na moc, te 58W/m2 które ci proponuje KAN to jest norma z ubiegłego wieku, domki energooszczędne bez problemu schodzą na 40W/m2 a są i takie hardkory co ocieplają sobie domki na poziomie 30W/m2 Rozumiem. Jestem przekonany o tym, że zapotrzebowanie będzie mniejsze. Budynek był liczony na bloczki z gazobetonu i chyba w projekcie był nieocieplony. Ja policzyłem to sobie w następujący sposób - czy dobrze? Nie wiem.. Budowałem z porothermu 25, którego λ = 0,283 [W/m*K], zatem Ri= 0,88 [m^2*K/W]. Na porotherm pewnie dam styropian 15 którego λ = 0,032 [W/m*K], zatem Ri wychodzi mi 4,68 [m^2*K/W]. Doliczmy do tego współczynnik przenikania ciepła tynków wewnętrznych 0,5 i tynków zewnętrznych 0,71 (dane chyba od producenta brałem) to w sumie w łączeniu szeregowym tych wszystkich "warstw" U ścian wychodzi mi 0,14 [W/m^2*K]. Co nie jest chyba takim złym wynikiem, bo wertując normy dobrnąłem do Umax = 0,23 W/m2K (od 1 stycznia 2017). To tylko ściany. Mam policzoną w przybliżeniu połać dachową. U wynosi 0,12 [W/m^2*K], gdzie norma mówi o Umax = 0,25 W/m2K (od 1 stycznia 2017). Z tym, że poszedłem tu mocno na skróty, gdyż rezystancje cieplne policzyłem szeregowo, brak w obliczeniach krokwi. Powinienem policzyć szeregowo warstwy pomiędzy krokwiami i szeregowo krokwie i warstwę pod nimi a następnie zsumować połączeniem równoległym jednak przyznam, że mi się niezbyt chciało. Byłem jedynie ciekaw orientacyjnie ile to wyjdzie przy użyciu "takiej a takiej wełny". Mając te współczynniki o powierzchnię powinienem teraz obliczyć zapotrzebowanie na ciepło. Wydaje mi się, że nie jest źle, ale moja paranoja każe mi myśleć o tym budynku jako o budynku średnio ocieplonym Jak myślicie? poniżej gdyby ci się chciało to Zasady obliczania zapotrzebowania na moc cieplną pomieszczeń w pigułce http://www.instsani.pl/projco13.htm No pewnie, że będzie mi się chciało. Dziękuję za link. Właśnie analizuje. I aż rwie mnie do liczenia, tylko trochę czasu wolnego mi trzeba... ad2. do bogusława musisz się przyzwyczaić, on w imię marketingu spaskudzi każdy wątek Bogusława się nawet czasem fajnie czyta Zaznaczam też, że nie jestem pogromcą grzejników - stąd ten temat :"podłogówka czy grzejniki". Chciałbym ich co prawda uniknąć, no ale jak wiecie boję się nieznanego - podłogówki. Inna sprawa, że chyba niepotrzebnie się wszyscy wkręcają w niepotrzebne dyskusje. Nie mówię, że dyskusja jest niepotrzebna. Fajnie by było zobaczyć tutaj konkretne dane, liczby podane w konkretnych przypadkach. Porównania... Regulus ( i nie tylko) miałby wtedy lepszą reklamę niż w obecnej chwili i w tym temacie. No nieważne... ad3. co do farelki jeśli zbudujesz sobie domek dobrze ocieplony według normy 30W/m2 * 63m2 * 24h = 45kWh/dobę w największe styczniowe mrozy, średnio farelka ma 1500W, czyli 5 takich farelek to 7,5KW czyli 6h na dobę grzania w zupełności wystarczy na komfort termiczny Mpoplaw, przepraszam może głupie pytanie i powinienem sobie poszukać, ale zapytam Ja dotarłem do normy 0,23 W/m2K i spełniam. W sumie trudno jej nie spełniać przy obecnych materiałach, obliczenia są tylko sztuką dla sztuki Czy możesz przypomnieć jak ze współczynnika U (w moim przypadku 0,14 [W/m^2*K]) przejść na zapotrzebowanie na ciepło [W/m2] ? Czy to jest poniższy wzór? Qo = Uo*(ti-te)*A Qo - czyli straty ciepła w poszczególnych pomieszczeniach, ale są w Watach... PS klimatyzator z funkcją grzania to +/- 3KW mocy grzewczej, wiosną czy też jesienią bez problemu twój domek ogrzeje, a będzie chodził tylko w taniej nocnej taryfie, poniżej przykład w praktyce z 2010 roku user 1igor1 i jego 5 lat doświadczeń praktycznych z PPCi http://forum.muratordom.pl/showthread.php?169172-M%C3%B3j-komfortow-y-drewniany&p=4389177&posted=1#post4389177 Ok, ja się zgadzam. Jednak klimatyzator itp. jest dobry na okresy przejściowe. Nie wiem czy chciałbym tego typu rozwiązanie szumiące i dmuchające po nocy... W chwili obecnej muszę przeznaczyć skromne fundusze na konkretne "klasyczne" rozwiązania, które umożliwią normalne zamieszkanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 02.04.2015 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Rozumiem. ... Dolicz do tego jeszcze straty na wentylację to może pomylisz się o mniej niż 50%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MdeFoxe 02.04.2015 09:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 MdeFoxe, współczuję Ci tego co tu zaszło, ale jak zagłębisz się w czeluści forum, to to tutaj to jeszcze nic. Hmm... Tego typu fora (co dziwne głównie polskie) mają dziwny charakter. Ciężko się czegoś konkretnego dowiedzieć Nawiązuje do pewnego forum związanego z elektroniką Które pod tym względem jest niemal legendarne, szczególnie tamtejszy dział DIY gdzie użytkownicy chwalą się tym co zbudowali samodzielnie a reszta udowadnia im że zrobili to źle i łatwiej by było to kupić . Dlatego właśnie nigdy nie zakładam na forum wątków z pytaniami, sam staram się na te pytania podpowiadać, choć jest dużo trudniej i trzeba poświęcić długie godziny na znalezienie sensownych i konkretnych informacji. Najgorsze jest przedzieranie się przez podobne, nic nie znaczące prywatne wycieczki jak wyżej. No ale szukasz zapewne informacji w internecie. Czytasz fora... Jakieś publikacje na stronach internetowych. W chwili obecnej tworzymy pewien temat, który kiedyś ktoś będzie czytał, bo będzie również szukał jakiś informacji. No i trafi na takie kwiatki... Czyli w sumie straci czas na czytanie (za przeproszeniem) głupot. Wystarczyło, żeby ktoś napisał to co Asolt, że liczenie na oko podłogówki nie ma większego sensu albo doradził jak to zrobić w miarę dobrze. (...) Sam dobrze bym tego nie policzył, choć próbowałem, nie mam do tego narzędzi i doświadczenia a rady znajomych żeby robić standardowe rozstawy rurek po 15cm jakoś do mnie nie dotarły. W swej nieświadomości myślę, że jak ktoś jest odważny, to może sobie położyć podłogówkę tak jak mówisz z rozstawem rurek 15cm prowadząc je w miarę logicznie. Czyli puszczając najpierw ciepłą wodę przy oknach itp. Robiąc ślimaka... Przy naszym domku jest w zasadzie jedna działka podłogówki na pomieszczenie, więc filozofii jakiejś niema. Potem tak ułożoną podłogówkę poddać regulacji wstępnej celem zapewnienie odpowiednich strumieni masowych wody w poszczególnych odcinkach przewodów. I tyle. Tylko trudno być na tyle odważnym. Ja dostałem ponad 20 szczegółowych pytań do projektu OP i nawet to, że mamy prawie ten sam domek, nie zda egzaminu gdybyś ten projekt chciał zastosować u siebie. Jasna sprawa, inne materiały, inne okna. Ale ciekaw jestem jak to będzie wyglądać Martwi mnie tylko łazienka na dole, tam może być problem, ale niedługo się okaże. No może być... Faktycznie o dole mniej myślałem, ta łazienka trochę jest problematyczna... Ale spokojnie zawsze można wstawić grzejniczek na ręczniki. One mają nawet całkiem konkretne moce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MdeFoxe 02.04.2015 09:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Dolicz do tego jeszcze straty na wentylację to może pomylisz się o mniej niż 50%. Celna uwaga... Obliczenia nie uwzględniają wentylacji. Nie chcę się ratować twierdzeniami o rekuperacji... Jednak jakiś wielkich przeciągów też nie będzie... Nie ma w każdym pomieszczeniu bezpośredniego podłączenia do komina wentylacyjnego. W zasadzie to jest tylko w łazienkach (gdzie można je zamknąć), kotłowni (gdzie nie jest potrzebna) i może w salonie gdzie będzie kiedyś kominek. Do kominka jest czerpnia powietrza, więc budynek jest szczelny - co w sumie nie jest takie dobre... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 02.04.2015 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Bogusława się nawet czasem fajnie czyta Zaznaczam też, że nie jestem pogromcą grzejników - stąd ten temat :"podłogówka czy grzejniki". Chciałbym ich co prawda uniknąć, no ale jak wiecie boję się nieznanego - podłogówki. Inna sprawa, że chyba niepotrzebnie się wszyscy wkręcają w niepotrzebne dyskusje. Nie mówię, że dyskusja jest niepotrzebna. Fajnie by było zobaczyć tutaj konkretne dane, liczby podane w konkretnych przypadkach. Porównania... Regulus ( i nie tylko) miałby wtedy lepszą reklamę niż w obecnej chwili i w tym temacie. No nieważne... paradoksalnie - te jego co poniektóre delikatnie mówiąc kontrowersyjne wywody maja wpływ przeciwny niż zamierzony. Kiedy na na etapie wyboru, 8-9 lat temu w którymś z wątków trafiłem na jego "lekarskie diagnozy" to zmusiło mnie to do dogłębnego prześwietlenia tematu - po ogarnięciu tematu wybór był już prosty. Nie bez znaczenia był fakt, że znacząca większość osób która popełniła ten błąd i zrobiła instalację mieszana, pisała wprost, że to był największy błąd podczas budowy i drugi raz zrobiliby OP po całości. Nie spełniły się też jego teorie o rzekomej szkodliwości OP - tak chętnie wcześniej publikowane.Przez te wszystkie lata, spotkałem się z 1 przypadkiem na jednej z grup budujących, gdy ktoś pisał o faktycznym problemie zdrowotnym przy prawidłowo wykonanym OP. Z drugiej strony zdaję sobie sprawę, że nie każdy jest tak dociekliwy i ma czas rozkminiać temat - większość jak usłyszy od "lekarza" że OP jest niezdrowe, to uwierzy chociaż ostatnio takich jest jakby mniej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 02.04.2015 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Celna uwaga... Obliczenia nie uwzględniają wentylacji. może od tego powinniśmy zacząć...liczyłeś OZC? w noym domu straty na wentylacji to 40-50% jesteś dociekliwy, więc myślę że bez problemu dasz radę zrobić to samodzielnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 02.04.2015 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) @MdeFoxe ad1. 10 lat temu jak budowałem swój domek o prawie identycznych parametrach jak twój to mówili na mnie szaleniec, obecnie jak widać wyraźnie to już norma, i warto by obecnie w ramach postępu dyskutować o 30 cm styropianu na ścianach i 40 cm wełny w dachu PS dla kalkulatora KAN domek średnio-ocieplony to zgodny z normą WT-2008 czyli dawna za-przeszłość, moim zdaniem powinieneś tam wybrać opcję najcieplejszą, bo to bardziej pasuje do twoich standardów ad2. od 10 lat wszyscy na tym forum proszą bogusława o cyferki, wzorki, tabele, wykresy, i nikt nigdy nic nie dostał, tak więc próbuj, może akurat tobie się uda coś wskórać ad3. tak to ten wzór, tyle że oprócz ścian trzeba jeszcze dodać sufit, podłogę, okna i drzwi, a potem stratę wentylacyjną, i odjąć zyski bytowe, jak ci się nie chce męczyć to zaciągnij sobie darmową wersję audytora OZC on automatem policzy to za ciebie, wystarczy mu tylko podstawić wymiary, przegrody ilość domowników itp ad4. szumi jednostka zewnętrzna, która zawsze jest poza domkiem więc nie stanowi problemu, tania taryfa prądu trwa też w dzień, a klasyczne urządzenia grzewcze połkną skromne fundusze zanim się obejrzysz, dla przykładu czy widziałeś już kosztorys przyłącza gazowego na działkę (materiały + robocizna + papirologia) ?? Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez mxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MdeFoxe 02.04.2015 10:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 może od tego powinniśmy zacząć...liczyłeś OZC? Liczyłem, ale podam dane z projektu. Założenia projektu; strefa klimatyczna II - 18 stopni C ogrzewanie konwekcyjne Zgodnie z normą PN-EN ISO 6946 i PN-EN 12831 Obliczeniowe zapotrzebowanie na moc cieplną 6110 W. Nawiasem dla wody użytkowej potrzeba 11kW. Co ciekawe zgodnie z moimi obliczeniami (zupełnie inne materiały) wychodzi dość podobnie. A niby lepiej ocieplam. Myślę jednak, że można się trzymać tych minimum 6kW. w noym domu straty na wentylacji to 40-50% jesteś dociekliwy, więc myślę że bez problemu dasz radę zrobić to samodzielnie Staram się, ciekawi mnie to... Straty na wentylacji są tak duże, bo w zasadzie inne straty są wyeliminowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 02.04.2015 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Liczyłem ... Posłuchaj innych, któzy w tym wypadku dobrze Tobie radzą! Zleć wykonanie OZC, polecam Asolta i nawet projekt podłogówki pod konkretne urządzenie grzewcze/pompowe. Nie żałuj na to w sumie około 500pln, bo inaczej będziesz kolejnym, który psioczy na ogrzewanie (grzejniki) lub mało wydajną podłogówkę. Taki wydatek przy kosztach budowy domu to pikuś, Pan Pikuś. Jeden z nieaktywnych od pewnego czasu forumowiczów słusznie to ujął, że pieniądze wydane na OZC to najlepiej wydane pieniądze w trakcie budowy. Nie bagatelizuj tego, nie bądź tradycyjnym Polakiem, któy wie lepiej i sam wszystko zrobi, bo darmo. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MdeFoxe 02.04.2015 10:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 ad1. 10 lat temu jak budowałem swój domek o prawie identycznych parametrach jak twój to mówili na mnie szaleniec, Wszelkie zmiany zwykle zapoczątkowane są przez szaleńców obecnie jak widać wyraźnie to już norma, i warto by obecnie w ramach postępu dyskutować o 30 cm styropianu na ścianach i 40 cm wełny w dachu Wiadomo dlaczego... Ale bez przesady. PS dla kalkulatora KAN domek średnio-ocieplony to zgodny z normą WT-2008 czyli dawna za-przeszłość, moim zdaniem powinieneś tam wybrać opcję najcieplejszą, bo to bardziej pasuje do twoich standardów Hmm nie dopatrzyłem się tej informacji, mogliby to zmienić w sumie... Ludzie liczą (świetnie, że zrobili taki kalkulator, bo to dobra reklama) i wychodzą im takie babole... ad2. od 10 lat wszyscy na tym forum proszą bogusława o cyferki, wzorki, tabele, wykresy, i nikt nigdy nic nie dostał, tak więc próbuj, może akurat tobie się uda coś wskórać Aha... To sobie daruje w takim razie. ad3. tak to ten wzór, tyle że oprócz ścian trzeba jeszcze dodać sufit, podłogę, okna i drzwi, a potem stratę wentylacyjną, i odjąć zyski bytowe, Jasna sprawa. Tylko uogólniłem. Piękna sprawa - "zyski bytowe". Ile razy widzę tego typu rzeczy we wzorach, to zastanawiam się, czy to jest plan misji na Marsa, czy tylko budowa domu jak ci się nie chce męczyć to zaciągnij sobie darmową wersję audytora OZC on automatem policzy to za ciebie, wystarczy mu tylko podstawić wymiary, przegrody ilość domowników itp W sumie nawet mi to przyjemność sprawia Widziałem kiedyś ten program, ale wtedy jeszcze nie byłem na tyle dorośnięty z budową do tego etapu i sobie zapomniałem o nim. Dziękuję za przypomnienie, teraz widzę, że to fajna sprawa jest! Będę miał co robić. ad4. szumi jednostka zewnętrzna, która zawsze jest poza domkiem więc nie stanowi problemu, tania taryfa prądu trwa też w dzień, a klasyczne urządzenia grzewcze połkną skromne fundusze zanim się obejrzysz, dla przykładu czy widziałeś już kosztorys przyłącza gazowego na działkę (materiały + robocizna + papirologia) ?? W chwili obecnej utknąłem od miesiąca na kanalizacji... Za prąd się zabieram, podobnie za gaz. Po przejściach do tej pory z papierkologią, nie mam siły się przełamać, by iść i załatwiać kolejne przyłącza... A ponoć trwa to około roku. Tyle tylko, że prąd i gaz mam na działce. Szczerze mówiąc nie chciałbym gazu. Chodzi o przyłącza, rurki, załatwianie, kolejne opłaty stałe... Ale gaz wydaje się być najlepszą opcją, pewne, stałe źródło ciepła... Alternatywą była pompa ciepła powietrzna, potem rozpatrywałem hybrydę z gazem, jednak koszty i dyskusyjna moc z niej uzyskiwana w zasadzie ją przekreśla. Na samym początku myślałem o kominku z płaszczem wodny. Założyłem wątek na forum, niestety nic z niego nie wynikło. No jedynie tyle, że pomysł odwlekł się w czasie. Stwierdziłem, że jest to trochę mało wygodne a koszt instalacji będzie taki jakbym podłączył gaz. Jak mówię, mam mocno ograniczone fundusze i muszę dość ostro selekcjonować rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MdeFoxe 02.04.2015 10:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Posłuchaj innych, któzy w tym wypadku dobrze Tobie radzą! Zleć wykonanie OZC, polecam Asolta i nawet projekt podłogówki pod konkretne urządzenie grzewcze/pompowe. Nie żałuj na to w sumie około 500pln, bo inaczej będziesz kolejnym, który psioczy na ogrzewanie (grzejniki) lub mało wydajną podłogówkę. Taki wydatek przy kosztach budowy domu to pikuś, Pan Pikuś. Jeden z nieaktywnych od pewnego czasu forumowiczów słusznie to ujął, że pieniądze wydane na OZC to najlepiej wydane pieniądze w trakcie budowy. Nie bagatelizuj tego, nie bądź tradycyjnym Polakiem, któy wie lepiej i sam wszystko zrobi, bo darmo. Pozdrawiam. Słusznie mówisz. Masz rację, sprowadzasz mnie na ziemię. Z jednej strony temat jest dla mnie bardzo ciekawy, z drugiej strony zdaję sobie sprawę, że w stu procentach mu nie podołam tak jak bym tego chciał. Najpierw jednak wybiorę się do jednej z pobliskich hurtowni budowlanych... Chcę zapytać o parę rzeczy. Ciekawi mnie oferta Wavin. Już wiem, że nie są może najtańsi. Jednak ładnie reklamę ujęli mniej więcej w ten sposób; wykonamy projekt podłogówki i przyślemy na miejsce budowy kompletny system wraz z instrukcją montażu. Czegoś takiego potrzebuje! Pytanie jak oni to robią i czy można temu zaufać. Może akurat będzie tak, że kwota z montażem będzie dla mnie akceptowalna i niepotrzebnie się martwię. Asolt jest polecany przez kolejną osobę. Asolt, co Ty na to? Czy możesz trochę tu na forum zdradzić informacji co i jak (jakie dane są potrzebne, co zawierają opracowania)? Najchętniej bym Asolta sprowadził na budowę na czas montażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 02.04.2015 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Asolt jest polecany przez kolejną osobę. Asolt, co Ty na to? Co ja na to? jest mi przyjemnie z tego powodu, czasem jest to uciązliwe, ale ogólnie nie narzekam. Co do szczegółow to sie nie wypowiem, bo nie wolno sie mi sie reklamowac, niektórzy nawet optują za zakazem uzywania na fm przeze mnie słowa ozc. Wracajac do Wavina to nie jest on az taki drogi, na alledrogo ostatnio kupowałem za 2,27 zł/mb brutto. Jezeli chodzi o projekt w wykonaniu wavina warto zapytac o ozc, nie mozna zrobic dokładnego projektu podłogówki bez dokładnych obliczen ozc. Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 02.04.2015 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Jak mówię, mam mocno ograniczone fundusze i muszę dość ostro selekcjonować rozwiązania. skoro gaz masz już na działce to będzie trochę łatwiej, kupujesz jakiś mały tani kociołek kondensacyjny 2-12KW, wpinasz go bezpośrednio w podłogówkę, sterowanie według czujnika pogodowego z KG-0,3 rozdzielacz do podłogówki najtańszy najprostszy bez rotrametrów, żadnych ekstra pompek, podmieszaczy, termostatów, złotych foli, styropianów ryflowanych itp w łazience robisz rozstaw co 10cm, w pokojach co 25cm, wszędzie zawijaj w ślimaka, strefy podokienne sobie daruj, pilnuj tylko dylatacji nie daj się wrobić w mieszanie kaloryferów z podłogówką, to bardzo komplikuje układ i późniejsze sterowanie PS kojarzysz Netbeta króla samorobów ?? (to ten co nawet dach samodzielnie zbijał) jego podłogówka kosztowała w całym domku 2500zł rozstaw co 20cm i mniej ocieplenia niż u ciebie a działa wyśmienicie od paru latek, byłem przy tym, widziałem i doradzałem, spróbuj przejrzeć jego dziennik budowy, kopalnia wiedzy dla samorobów http://forum.muratordom.pl/showthread.php?119477-Cedryk-bez-tajemnic-czyli-jak-wybudowali%C5%9Bmy-sami-dom!!! Nadiaart to jego żona PS2 na OZC u asolta już za późno, to się robi gdy chcesz zoptymalizować grubość ocieplenia a ty już wybrałeś, to się robi żeby dobrać moc kotła, a najmniejsze gazowce to 12KW czyli 200% zapasu mocy, a to automatem oznacza że rozstawy w podłogówce i tak ci wyjdą +/- co 25cm generalnie musztarda po obiedzie Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez mxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 02.04.2015 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 PS2 na OZC u asolta już za późno, to się robi gdy chcesz zoptymalizować grubość ocieplenia a ty już wybrałeś, to się robi żeby dobrać moc kotła, a najmniejsze gazowce to 12KW czyli 200% zapasu mocy, a to automatem oznacza że rozstawy w podłogówce i tak ci wyjdą +/- co 25cm generalnie musztarda po obiedzie To ze dom mały nie oznacza ze optymalne i wystarczające są rozstawy 10/25 cm, nie wiem o jakim automacie piszesz, chyba ze zakładasz ze Tz nie jest istotna. Te 10/25 przypomina mi twierdzenia Bogusława o podziale podłogówki i grzejnków w stosunku 30/70. Oczywisxcie bez zadnego uzasadnienia popartego obliczeniami. Poza tym z obliczen moze okazac sie ze niekoniecznie gaz jest najlepszym rózwiązaniem. Optymalizacja grubosci i jakosci ocieplenia to tylko jedna z wielu mozliwosci które daje ozc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 02.04.2015 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 ... Ciekawi mnie oferta Wavin. Prawdopodobnie robią tak jak np. Purmo. Przyjmują 50W/m2 i wg tego dobierają rozstaw rur w podłodze. Dla mnie Asolt robił OZC i projekt podłogówki (z którego jestem zadowolony), i który "odważyłem" się przewymiarować o jeden krok, ale nie dlatego, że miałem jakieś wątpliwości tylko dlatego, że mam mocno przewymiarowaną pompę a jak wiadomo niższa temperatura zasilania przez pompę to i niższe koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MdeFoxe 02.04.2015 17:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Właśnie wróciłem z hurtowni oferującej instalacje grzewcze, sanitarne i instalacyjne. Nazwę może pominę, gdyż recenzja po pierwszym spotkaniu nie będzie zbyt pochlebna. Przyjechałem do nich z myślą iż będę się u nich zaopatrywał przez co wynegocjuje jakieś fajne upusty. No normalna sprawa gdy wydaje się u kogoś naście tysięcy... Myślałem, że porozmawiam sobie z jakimś konsultantem albo kimś w tym stylu - zwykle tak to się odbywało w innych hurtowniach. No ale wzięli mnie, że tak powiem z buta jak bym po piankę przyszedł... To tłumacze, że ja po coś większego Zaczynam nieśmiało, że jest taka firma jak Wavin i że oni sprzedają ich produkty. W związku z czym chciałbym porozmawiać o podłogówce. Wiem, że Wavin może zrobić wycenę, projekt i dostarcza na budowę gotowy system. Ale ludzie coś niezbyt kojarzą o czym ja mówię... Pytają czy mam sam to robię. No sam... Nie wiem w czym problem. A bo ja tak sam, to nie mogę, bo oni są korporacją oni mają swoje zasady i klientów indywidualnych nie obsługują I wykonawcy ich za to szanują. No kurde... Mówię, że załatwiam sam, bo po co mam płacić pośrednikom skoro sam sobie umiem załatwić. Każdy chce z czegoś żyć - pada odpowiedź. Ok. Już spotkałem się w naszym pięknym kraju z sytuacją, że trzeba się niemal prosić, by coś kupić więc... Zostawiłem projekt, szanowny Pan po przypomnieniu, że trzeba by zapytać o to z czego są ściany zrobione itp. raczył spisać wszystkie rzeczy i chyba wyślą do Wavina. No nic... Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ot, "specjaliści". Oczywiście muszą mnie skontaktować z jakimś "swoim instalatorem" i już wiem, że będą mi robili problemy z wydaniem tego całego kosztorysu/projektu. MASAKRA! Zaraz wyślę maila do ich centrali, bo naprawdę oferta mi się podoba ale zasady to mają jakieś dzikie, albo zwyczajnie kolesiostwo w załatwianiu zleceń. Poczułem się dyskryminowany jako klient indywidualny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 02.04.2015 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 03.04.2015 05:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 niestety jest dokładnie tak jak napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 03.04.2015 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Zostawiłem projekt, szanowny Pan po przypomnieniu, że trzeba by zapytać o to z czego są ściany zrobione itp. raczył spisać wszystkie rzeczy i chyba wyślą do Wavina. No nic... Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ot, "specjaliści". Oczywiście muszą mnie skontaktować z jakimś "swoim instalatorem" i już wiem, że będą mi robili problemy z wydaniem tego całego kosztorysu/projektu. MASAKRA! .. Zostawiłeś projekt i mieli tobie zrobić projekt i wycenę instalacji i jeszcze chcieli zarobić .Skandal.I jeszcze sprzedawca nie spodziewał się ,że w dokumentacji brakuje informacji na temat materiału ścian. Zazwyczaj to instalator jest tym który liczy i robi wycenę . Sprzedawca wystawia faktury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.