Mikolaj5 27.03.2015 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 (edytowane) "Początek to czas dla podjęcia najbardziej pedantycznych starań, by wszystko znajdowało się na swoim miejscu"- DIUNA F.Herbert. Pierwsze zdanie .. Zapraszam wszystkich do zapoznania się z dziennikiem, który zakładam głównie po to, aby móc dzielić się swoimi pomysłami, a z drugiej strony otrzymywać krytyczne opinie - co można zrobić inaczej, lepiej, efektywniej! http://i1.fmix.pl/fmi2446/7373c4590006ee74553f9e19/zdjecie.jpg A tu wersja z dalszego etapu projektu http://i3.fmix.pl/fmi2600/a48f12d9001fd8b0553f9e15/zdjecie.jpg http://i2.fmix.pl/fmi650/0908dca1001916ae553f9e0a/zdjecie.jpg Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez Mikolaj5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 27.03.2015 14:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 (edytowane) Planowanie naszego domu zajęło około 5 lat. W jakim czasie wybudujemy, zobaczymy. Start w kwietniu 2015. Mądrzy ludzie mówią, że dom powinno się planować tyle co budować. Ja się z tym nie do końca zgadzam. Powinno się planować znacznie dłużej. Zwłaszcza że w naszych polskich realiach, dom to często największa inwestycja w życiu. Podczas gdy proces planowania trwa maks. kilka miesięcy. Przez 5 lat projekcja bardzo się zmienia. Faza I -GOTOWE PROJEKTY SĄ SUPER. Np. Topaz MG Projekt. Bardzo nam się podobał. Ale gdy zaczyna się analiza funkcji poszczególnych pomieszczeń, wychodzi co można zmienić. No i zaczyna się wielkie poszukiwanie. Ja przejrzałem chyba wszystkie projekty w Polsce a i trochę zagranicznych stron. Człowiek zaczyna dostrzegać urok architektury. Na koniec okazuje się, że nie ma "gotowca" ktory jest idealny. Faza II - O CO CHODZI W BUDOWANIU? jako laik wylądowałem chyba dobrze, czyli na Forum Murator. Tu zaczyna się kilkuletnia edukacja z zakresu budownictwa, architektury, materiałoznawstwa, praw fizyki. Te kilka lat temu top tematem była pasywność - energooszczędność budynków. I chyba dalej jest. No więc i mnie to zaraziło. Przez długi czas nasz budynek miał być PASYWNY i koniec. Faza III - FUNKCJE POMIESZCZEŃ - projekt staje się wyrazisty. Co chwila powstają szkice, rysunki, plany. Mniej myślenia o pasywności budynku a więcej o FUNKCJONALNOŚCI. Tu polecam nocną literaturę wszystkich wątków w stylu - "Czego w swoim domu nie zrobię, jak nie urządzę". To jest ciekawe, bo kiedy zachwalamy coś, wcale nie dajemy argumentacji - podobają mi się te drzwi i koniec kropka. Jeżeli coś nam się nie podoba, dajemy upust "dlaczego". A wiele osób podkreśla, że nigdy w domu piętrowym pralni na parterze, bo śpi się na piętrze, aby wyprać rzeczy trzeba to wszystko nosić na dół i z powrotem. Konsekwentnie prasowalnia powinna być w tym samym miejscu co pralnia. Łazienka możliwie blisko. Idealnie jeśli połączy się to pionami. Ograniczy ilość instalacji. I tak każda jedna rzecz. Czyli analiza funkcji i naszych zachowań jako domownik. Kominek Tak/Nie; Garaż połączony Tak/Nie; Gdzie jakie okna - przesuwne, otwieralne, tarasy ... itd. Na koniec człowiek próbuje to wszystko narysować, zaplanować. Stąd wspomniane rysunki. Okazuje się powoli, że genialna funkcjonalność kłóci się czasem z pasywnością. Z resztą postaram się opisać o co po niektórych ciekawych przemyśleniach. http://imageshack.com/a/img912/3972/02leaY.jpg Faza IV - PIĘKNO ARCHITEKTURY. Projekt w głowie jest. Wraz z ilością obejrzanych materiałów, szukamy konkretnych rozwiązań. Pojawiają się obrazy. Do mnie przemówiła mieszanka amerykańskiej architektury, z masą drewna na elewacji, betonem architektonicznym, drewnianymi ciepłymi wnętrzami. Mało tego zaryzykuję stwierdzeniem iż to jest część nowoczesnej architektury, a nie tylko prosta kwadratowa bryła, z wielkimi oknami, pusta swoim minimalizmem. Oczywiście trzeba to przełożyć na nasz projekt. A całość drewniana kłóci się z pasywnością, wielkie okna z funkcjonalnością itd. http://www.houzz.com/ 3 najważniejsze dla mnie zdjęcia. Inspiracja jak można bawić się elewacją - blacha, drewno, okna, tynk http://i1.fmix.pl/fmi1885/38aa907b001e24005542183c/zdjecie.jpg Ławka http://i2.fmix.pl/fmi2230/6c764ca7000a13bb5542189d/zdjecie.jpg I jakże piękny taras http://i2.fmix.pl/fmi206/b21b407f000d7af655420ce1/zdjecie.jpg Faza V - PRACA OPTYMALIZACJA informacje trzeba skondensować, zdecydować się na pewne rozwiązania, które są wypadkową pasywności /estetyki / funkjonalności. Dochodzi nowa wypadkowa KOSZTY. Zakładam, że nasz prawie pasywny budynek może będzie 5% droższy od innych standardowych budynków. Dlaczego, postaram się odpowiedzieć dalej. Finalnie projekt indywidualny. Długi proces wyboru odpowiedniego architekta. Tu jestem przekonany, że trafiliśmy na bardzo dobre osoby - Z3Z ARCHITEKCI. Przede wszystkim umiejące słuchać, analizować ogromne ilości danych dostarczone jako wkład projektowy (moja dokumentacja miała około 200 stron ze zdjęciami) - a na końcu zrobić fajny projekt. Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez Mikolaj5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 27.03.2015 14:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 (edytowane) Założenia projektowo - konstrukcyjne: Dwa pełne piętra, poddasze nieużytkowe, prosta bryła, bez wykuszy, balkonów itp. Płyta fundamentowa Zróżnicowane parametry płyty pod garażem i pod częścią mieszkalną (ogrzewaną). 10cm XPS pod płyta domu, płyta garażu bez STYRO. Dylatacja pomiędzy płytami. Garaż nieogrzewany odizolowany termicznie od reszty domu. Jedna ściana murowana od strony domu + 25cm STYRO. W garażu podłoga bezpośrednio na płycie fundamentowej. Brak instalacji wodnych w garażu (zamarzanie). Ściany z SILKA - ciężkie, cienkie (18cm) i najtańsze. Podwyższone zadaszenie garażu (podwieszany system do przechowywania). Tarasy i wiata drewniane odizolowane od domu. Wiata od północnej strony, drewniane zadaszenia okien południowych, taras od zachodu i drewnianą zabudową. Ściany zewnętrzne BK 600 24cm + 24cm grafit styropian (ściany wyniesie ok.0,12 W/m2K) Ściany nośne wewnętrzne z silikatu 18/12cm; Bez systemu pióro-wpust. Takie połączenie zapewnia moim zdaniem super ciepłą ścianę, okno wysuwa się tylko częściowo w izolacje (tańszy montaż), nie ma efektu „otworu strzelniczego” jak przy 30cm STYRO. Przy racjonalnych kosztach. Od strony północnej 30cm STYRO na dom. Brak okien. Strop monolityczny. Więźba tradycyjna, bardzo dobrze zaimpregnowana. Pod więźbę folia, łaty kontr-łaty. Strop podpięty do pasa wiązarów, do spodu płyty GK na stelażu, na to wszystko sypiemy izolację około 50 cm (do ustalenia raczej coś sypanego - ekofiber?). Zabudowa z OSB pozwalająca składować coś na strychu. Ogrzewanie niedużym piecem gazowym kondensacyjny, wszędzie podłogówka (pod parkiety na piętrze). Do ustalenia łazienki – podłogówka lub maty elektryczne. Wentylacja mechaniczne - Rekuperacja, przewody PE położone w stropie (np. Uniflex), jednak brak GGWC. Brak kominka, likwidacja kominów wentylacyjnych, przewód spalinowy do pieca. Tylko rury napowietrzające odpływy. Brak okien na dachu, krycie blachą na rąbek (bo estetyka, ale też lekki najbardziej szczelny materiał) Okna PCV o niskim U. Większe przeszklenia na południu i części strony zachodniej. Szyby nie przekraczające 3m2. Montaż okien wysuniętych 3cm za warstwę muru. Brak rolet. Na parterze większość okien to fixy(mają cieńszą ramę). Ciepły montaż. Większość nadproży z systemowego BK a nie wylewana (ograniczenie otworów do 180cm). Drzwi/okna/brama itp. - trzymamy się typowych wymiarów. Ograniczenie ilości drzwi wewnętrznych. Elewacja - okapy zasłaniające południowe słońce dla okien piętra. Drewno pojawia się tylko fragmentami i to na parterze gdzie jest łatwe do impregnacji. Podbitka z PCV. Efekt 26 kWh/m2 Inspiracji CDhttp://i3.fmix.pl/fmi162/31837c7b000db12655420cde/zdjecie.jpg Ależ piękny murekhttp://i3.fmix.pl/fmi1817/87b574590001a53e554218ab/zdjecie.jpg http://i3.fmix.pl/fmi1701/212702df00012ba855420ce8/zdjecie.jpg IMHO - takich projektów nie da się chyba zrealizować w Polskich warunkach. W US to po prostu inny klimat, ściany cieńsze, okien duże, nie trzeba ich tak izolować. Stąd pewnie nie da się przenieść wprost pewnego stylu architektury, a przynajmniej walczyć wtedy o niskie parametry kWh/m2 Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez Mikolaj5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 29.03.2015 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Fajny domek z tego będzie. Kto Ci robił OZC? Albo mi się wydaje albo już gdzieś ten projekt pokazywałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stnley 29.03.2015 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Witam, Projekt i założenia w stylu mojego domu. Będę śledził z zaciekawieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 30.03.2015 13:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Fajny domek z tego będzie. Kto Ci robił OZC? Albo mi się wydaje albo już gdzieś ten projekt pokazywałeś. OZC Asolt Pewne koncepcje i rysunki były już na FM analizowane . Projekt powstaje przy wsparciu użytkowników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
syberia 30.03.2015 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Zrób sobie grafitowe okna , do tych drewnopodobnych nie pasuje kolorystycznie żaden materiał na podłogi . Ja mam vetrex winchester za cholere podłogi nie mogłam dobrać , zresztą to problem ogólnie n aforum znany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 30.03.2015 20:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 (edytowane) W mojej ocenie, aby zbliżyć sie z domem do parametrów PASYWNEGO: - w 50% odpowiada za to projekt funkcjonalny - rozlokowanie pomieszczeń (a w tym kluczowe gdzie wyjdą okna, gdzie pomieszczenia cieple i zimę, czy garaż będzie połączony i czy ogrzewany), wielkość konkretnych pomieszczeń w stosunku do kubatury domu - Kolejne 30% to decyzje konstrukcyjne ( np. płyta fundamentowa, nieużytkowe poddasze izolowane na stropie). - 20% Wybór materiałów (przykładowo 15-20% cm styropianu to juz prawie standard, a jednak ludzie nie osiągają parametrów pasywnych przy tej ilości styropianu). Że o działce nie wspomnę - bez dobrej działki bardzo trudno. U nas wjazd od wschodu, garaż od północy. http://i2.fmix.pl/fmi2473/8f466fbb0008617b55409c1d/zdjecie.jpg U nas projekt parteru: Garaż jest całkowicie odizolowany i nieogrzewany. Dodatkowo położony niżej w stosunku do podłogi domu (ta różnica wynika z izolacji, w domu mamy 10cm XPS pod płyta, 10cm EPS na płycie, 7cm wylewka, wysokości płyty domu). W garażu płyta fundamentowa, będzie docelową podłogą (oszczędność kosztów). Pomiędzy płytami domu i garażu mamy dylatacje. Ściana wewnątrz garażu ma 25cm STYRO, a ściana północna na zewnątrz garażu 30cm STYRO. Duzy wiatrołap z przejściem do garażu od wschodu. Tu Male okna FIX. Tu bedzie ogrzewanie podłogowe, natomiast widzę to raczej, jako suszenie podłogi niż ogrzewanie. Duży a nawet bardzo duży wiatrołap dla 4 osobowej rodziny, to moim zdaniem idealne rozwiązanie. Dodatkowo zaplanowany jest tak,iż wszystkie szafy robimy we wnękach ścian - tak zostało to od razu zaprojektowane. Finalnie mamy znaczącą oszczędność - nie dajemy podłogi pod szafę, murowana ściana jest najtańsza, tak naprawdę dochodzą tylko fronty szaf. Pomieszczenie gospodarcze cieple. Raczej nieogrzewane. Zlokalizowane przy północnej ścianie. Na tym etapie to dla mnie najważniejsze pomieszczenie. Beda tam wszystkie instalacje (reku, piec, filtr woda, szafka elektryczna). Staraliśmy się sie tak projektować, że wszystkie media wchodzą pod płytą lub przez ścianę garażu, do tego pomieszczenia. Instalacje rozchodzą sie z tego pomieszczenia szachami, do reszty budynku (taka centralna magistrala). A wiec siła rzeczy szachty tez są lokalizowane w północnej strefie. Kuchnia - tu przeważyły względy funkcjonalne. Chciałem, aby była skierowana na południe i wschód - duże okno, przy którym jest zlew, tak aby można było patrzeć na wejście do domu pracując w kuchni (a przy zlewie spędza sie mnóstwo czasu...) Salon - zlokalizowany na południu i zachodzie (choć powinien być bardziej na południu). U nas dom ma być szerszy, aby zapewniał pewna intymność ogrodu. Od południa okna będa przysłonięte lekka drewniana zabudowa (promienie słońca są wysoko), a na oknach zachodnich trzeba bedzie zrobić żaluzje zewnętrzne (promienie słońca znacznie niżej). Finalnie bardziej boje sie o przegrzewanie salonu. Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez Mikolaj5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 30.03.2015 20:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 26 kwh to całe brakujące 9 kwh do PASYWNEGO. U nas nie wyszło przede wszystkim ze względu na zbyt mała powierzchnię okien południowych - za małe zyski słoneczne. Oczywiście można by zwiększyć izolację. Tylko po co? Analizując OZC, Koszt ogrzewania gazem wychodzi około 2 tys PLN w rok. Finalnie zdjąłem np. 10cm XPS spod płyty (początkowo planowane 20cm XPS). Różnica w koszcie rzędy 10 tys PLN. OZC pokazuje największe straty przez wentylację, …., małe przez ściany. Prawie zerowe przez płytę i strop / dach. Moim zdaniem szczególnie ważnym i trudnym do ogrania tematem jest dach. U praktycznie brak kominów, brak okien połaciowych, izolacja na stropie – dają super szczelną przegrodę przy bardzo racjonalnych kosztach. Dlatego też uważam wyższość dwóch pełnych pięter i kopertowego dachu pod którym mamy nieużytkowe poddasze nad innymi formami kondygnacji i dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 30.03.2015 20:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 (edytowane) Piętro zdominowane jest przez układ funkcjonalny. http://i3.fmix.pl/fmi1102/c1f6853d00007a2955409c22/zdjecie.jpg Pomieszczenia bez okien – zepchnięte na północną ścianę. Garderoby w środku. Pokoje po zewnętrznych na wschodnie, południu, zachodzie. W tym sypialnie rodziców od początku chciałem po wschodniej stronie (widzę front domu). Za dodatkowy mały sukces uważam połączenie łazienki z pralnią, gdzie okno mamy na zachodzie (w pralni) a nie na północy, pomieszczenia są połączone drzwiami przesuwnymi. Czyli jakaś możliwość dodatkowej wentylacji istnieje, a straty ciepła umiarkowane. No i pralnia jest pewnym naturalnym przedłużeniem centralnej magistrali instalacji – wszystkie szachty z pomieszczenia gospodarczego ciepłego – WM, kanalizacja, elektryka itd. Jako dodatek – otwarte pomieszczenie „rekreacyjne” które jest otwarciem holu na duże okna południowo zachodnie (ogrodowe). Z jednej strony to widok a więc pewien oddech i otworzenie piętra na ogród, a z drugiej fajne (uważam) pomieszczenie. Gdzie dzieciaki będą mogły grać na TV, odrabiać lekcje, wieczorem piękne miejsce na przeczytanie książki czy medytacje . Takie pomieszczenie doskonale sprawdzało się także jako sypialnia dla gości – to takie indywidualne wspomnienie wyniesione z domu babci. Nie było łatwo, ale z efektów „ustawiania tych klocków” jestem zadowolony. Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez Mikolaj5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tissana 30.03.2015 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Domek jest przepiękny! Będę trzymała kciuki i z niecierpliwością czekała na zdjęcia z postępu prac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 31.03.2015 11:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Domek jest przepiękny! Będę trzymała kciuki i z niecierpliwością czekała na zdjęcia z postępu prac Dziękuję. 20.04 - 25.04 budowa płyty fundamentowej. Zaraz potem zamieszczę relacje fotograficzną. A powinien być to "smakowity kąsek"! Płytę wykonuje T.Brinkmann. Płyta będzie pod domem i pod garażem, ma specjalną zaprojektowaną specjalną dylatację. Bajery rowery Wcześniej postaram się jeszcze wrzucić trochę fotek z przygotowań, a te właśnie trwają. Lista długa: - dojazd do działki, - ogrodzenie, - wycinka drzew; - geodeta; - zaplecze techniczne, blaszak, WC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 31.03.2015 12:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 (edytowane) Zrób sobie grafitowe okna , do tych drewnopodobnych nie pasuje kolorystycznie żaden materiał na podłogi . Ja mam vetrex winchester za cholere podłogi nie mogłam dobrać , zresztą to problem ogólnie n aforum znany Ahhh ... kolory okien! Strasznie ciekawa sprawa. Też długo nad tym siedziałem i doszedłem do takich wniosków. Mi osobiście najbardziej pasują domu z dużą ilością drewna na elewacji, nowoczesnym pokryciem, blaszane obróbki, ciekawą konstrukcję dachu, beton. Do drewnianej elewacji zdecydowanie najlepiej pasują grafitowe lub czarne okna. Do tego trochę bieli i betonowej szarości i jest pięknie http://i1.fmix.pl/fmi2130/971a94860019928155420cd9/zdjecie.jpg http://i2.fmix.pl/fmi218/08f371fc002ae5ee55420ced/zdjecie.jpg http://i1.fmix.pl/fmi2231/0d0c4d690012a86755420cfc/zdjecie.jpg Ale dużo drewna to dużo $. A jeszcze jak ma być budynek prawie pasywny to $$$$$ robi się jeszcze więcej. No wiec u nas drewno ograniczyłem do 2 części elewacji (wschód i zachód), gdzie ocieplenie jest w warstwie 24cm. Z południa i północy jest za to sporo dodatków drewnianych (taras wiata). Do tego drewno tylko na parterze (łatwiejsze w impregnacji) zamiast często wybieranego piętra w drewnie. Drewno pojawia się tam gdzie występują szarości - bo to fajna kompozycja. Czyli np. podbitka pod dachem. Podbitkę natomiast planuję wykonać z PCV . Okna też będą PCV. Prawdziwe drewno pojawi się tylko na elewacji i tarasie. W związku z czym zdecydowałem się na kolor, który łatwo jest dobrać pomiędzy różnymi materiałami - niewątpliwie będzie to "Złoty dąb". Kolor drewna chyba najczęściej spotykany. Powyższy zestaw to moim zdaniem połączenie niezłej estetyki, z dobrymi parametrami materiałów i zdecydowanie przystępnej cenie. W tej tonacji projekt domu SALOMON http://i1.fmix.pl/fmi2808/8fe68ac60012eeed55420cd3/zdjecie.jpg Myślałem też o winchester - wtedy elewacja była by w takiej tonacji. Też ładne zestawienie (projekt domu FAROS). http://i1.fmix.pl/fmi1708/6a548d240002152455409c26/zdjecie.jpg Okna w środku. No to z pewnością będzie trudny temat do ogrania. Mam pewne propozycje, o tym później . W środku planujemy sporo akcentów drewnianych, a żeby nie było monotonnie, spokojnie może pojawić się 1-3 kolorów drewna. Poza tym - OD NIEDAWNA MOŻNA ZROBIĆ OKNA 2 KOLOROWE. Np. z zewnątrz kolor drewna i w środku grafit. I takie rozwiązanie również rozważam. A tu koncepcja podobna materiałowo, ale punktem wyjścia są chyba białe okna. Genialne prawda? http://i1.fmix.pl/fmi652/186762760005260455420cdc/zdjecie.jpg Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez Mikolaj5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
syberia 31.03.2015 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Taak , wiem , takie okno mam w kuchni, na zewnątrz winchester, a w środku grafit . mam szafki kuchenne z ikea brokhult czy jakoś tak , ten winchester strasznie by nie pasował, ogólnie to uważam że kilka rodzajów drewna w zasięgu wzroku nie wygląda zbyt dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 01.04.2015 14:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 OKNA, poza układem pomieszczeń, uważam za klucz do zaprojektowania budynku prawie pasywnego, przy racjonalnych kosztach. Efektem weryfikacji na FM jak i Specjalistami od okien (przez duże S), moje projektowe założenia były następujące: - Lepiej dać 1 większe okno niż kilka mniejszych ((korzystniejsze parametry, bo problemem jest obsadzenie i rama, a nie szyba, koszty, mniej sprzątania)- Celujemy w okna 0,75 - 1,0 U w zależności od pomieszczenia i wielkości okna;- zdecydowanie PCV (koszt do jakości);- na północnej stronie brak okien,- na parterze wszystko FIX poza 1 otwieralnym w kuchni (wietrzenie smrodów), 1 otwieralnym tarasowym (finalnie mamy tu 2);- brak rolet (duże koszty, lepiej wydać te pieniądze na cieplejsze, wytrzymalsze okna i alarm);- drewniane ażurowe przesłony (fragment tarasu) nad oknami południowymi na parterze, żaluzje zewnętrzne na elewację zachodnią (niski promień słońca);- wielkość pojedynczego okna do 3m2. W tym pilnować wielkości dostępnych nadproży systemowych BK. Okna w kwadracie nie powinny mieć większego boku jak 1,5m.- Uwzględnić montaż 50/50 mur i ocieplenie. Czyli parapet będzie miał około 20cm (bok ściany). Bez konsol (koszty);- Tarasowe rozwieralno uchylne do 250xm (nadproże BK 300cm). To jest dwa skrzydła po 90cm bez słupka i kawałek fix (maksymalnie 70cm, może być mniej). wysokość 235cm. Nisk próg 2cm. (finalnie będzie przesuwne, tylko ze względu na układ funkcjonalny, to jest kolizję z przejściem);- Wysokość drzwi tarasowych wyznacza wysokość pozostałych okien na parterze, a więc FIXy do wysokości 235cm, mogą mieć wtedy szerokość między 1m a 130cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.04.2015 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 Masz jakieś wyraźniejsze rzuty domku? Bo słabo widać na tych co podałeś. Jak dokładnie będziesz miał rozwiązany strop i wentylację parteru? Masz jakiś rysunek do tego? Jak dobrze przeczytałem to poddasza nie będziesz miał ale za to stryszek planujesz? Jak to dokładnie będzie Ci wyglądało? Jak zasypiesz izolację stropu grubością 50cm lub większej? Jak to w szczegółach będziesz miał rozwiązane? Dużo pytam o szczegóły ale są bardzo ważne a sam mam z tym pewne wątpliwości. Będę wdzięczny za jakieś rysunki, schematy itp. Skoro planujesz BK na ściany i silke na wewnętrzne to pewnie będziesz budować z ytonga bo inaczej byś tego nie połączył aby było dobrze. BK gr.24+styro grafitowy 25cm daje U=1,0W/m2K, skoro przewidujesz U=0,12 to będziesz miał biały styropian? XPS kosztuje jakieś 430zł za kubik. 1m2 o grubości 10cm więc kosztuje 43zł (oczywiście ceny brutto). jak masz powierzchnie zabudowy samego domu 100m2 to te dodatkowe 10cm kosztuje 4300zł plus pianka do łączeń i robocizna to z VATem 8% za usługę myślę że w 5-6k się powinno zmieścić. Skąd wziąłeś 10k? Konstrukcja dachu nad garażem łączy się z ścianami domu? Bo tak wygląda na zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 02.04.2015 12:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Kamil Rzutów bardziej wyraźniejszych nie mam. Może któregoś razu podczyszczę to z linii wymiarowych i innych dodatków. Wentylacja prowadzimy od centrali, która będzie w pomieszczeniu gospodarczym, w szachcie aż na poddasze. Wentylacja parteru rurami w systemie PE-FLEX (np. Termokontrol). Rury w warstwie STYRO na stopie monolitycznym. Na nieużytkowym poddaszu rury położone bezpośrednio na stropi w warstwie ocieplenia. Projekt wentylacji "robi się". Na pewno zamieszczę. Strop poddasza nieużytkowego, patrząc od dołu: - płyty GK - stelaż (tu wchodzi jeszcze folia, czy też membrana) - wiązary - ocieplenie 50cm sypane (ekofiber, termofloc) - ekspandery do wiązarów, a na to płyty OSB (tylko w części poddasza, chodzi o możliwość poruszania się i rewizji) W temacie ścian. Beton komórkowy będzie to YTONG albo H+H (nieco tańszy). Wiem że tylko YTONG z SILKĄ mają system 20cm, ale przy innych produktach też da się to ograć. Szczegóły murowania będę ustalał z moim wykonawcą w maju (zdam relację). Co do izolacyjność BK + STYRO. Wiesz, wydaje mi się że ważne jest źródło z którego pochodzą dane. A te się nieco różnią. Wartość U=0,12 znalazłem na stronie jednego z producentów BK (chyba Xella, ale mogę się mylić). Faktycznie mogła ona dotyczyć wielkości 24 cm BK i 20cm STYRO (chyba grafit). U nas będzie 24cm STYRO na parterze i 22 cm STYRO na piętrze. Koszt 10cm XPS pod płytą. U nas płyta pod domem ma 140m2. Materiał BASF 3035 CS STYRODUR. Płyta jest jedynym "obszarem" gdzie nie weryfikowałem cen pojedynczych materiałów, a patrzyłem na koszt finalny 1m2. A więc w moim przypadku (pod dokładnym przeliczeniu) różnica uwzględniając 8% VAT wychodzi około 8,5 tys PLN, a więc faktycznie nieco mniej niż podane 10 tys PLN. Konstrukcja dachu nad garażem łączy się ze ścianami domu i jest to potencjalnie słabe ogniwo. Jeszcze do rozpracowania. Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez Mikolaj5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 02.04.2015 12:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 W międzyczasie muszę zorganizować blaszak 2x3m. Wizualna obrzydliwość Koszt na Allegro około 900 PLN. I chyba nie ma alternatywy ... Po budowie może da się coś takiego sprzedaż? W ostatniej gazetce Leroy Merlin jest taki drewniany domek ogrodowy, podobnych wymiarów za 1500 PLN. Pewnie strasznie by się sfatygował na budowie, ale może dało by się go odnowić? Jakieś alternatywne propozycje, pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 02.04.2015 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Kamil Rzutów bardziej wyraźniejszych nie mam. Może któregoś razu podczyszczę to z linii wymiarowych i innych dodatków. Wentylacja prowadzimy od centrali, która będzie w pomieszczeniu gospodarczym, w szachcie aż na poddasze. Wentylacja parteru rurami w systemie PE-FLEX (np. Termokontrol). Rury w warstwie STYRO na stopie monolitycznym. Na nieużytkowym poddaszu rury położone bezpośrednio na stropi w warstwie ocieplenia. Projekt wentylacji "robi się". Na pewno zamieszczę. To że w warstwie to wiem ale jak dokładniej? Ile styropianu, na jakiej zasadzie układany? Będziesz kładł kanały a potem podłogę przykrywać izolacją? Wtedy kanały od dołu i od góry będą miały starty ciepła no chyba ze nie będziesz podgrzewać powietrza wentylacyjnego to wtedy nie będzie to miało chyba znaczenia. Widzę że nie będziesz miał na piętrze drzwi balkonowych więc nie musisz się martwić o próg. Strop poddasza nieużytkowego, patrząc od dołu: - płyty GK - stelaż (tu wchodzi jeszcze folia, czy też membrana) - wiązary - ocieplenie 50cm sypane (ekofiber, termofloc) - ekspandery do wiązarów, a na to płyty OSB (tylko w części poddasza, chodzi o możliwość poruszania się i rewizji) czyli bezpośrednio wszystko oprze się na foli i płytach gk? Jak rozmawiałem kiedyś z gościem od celulozy to mówił że w zasypie może być maksymalnie 30cm a jak się chce więcej to trzeba zrobić jakąś przekładkę z płyt bo ciężar tego będzie dociskać za bardzo dolną warstwę celulozy a tak nie może być. Lepiej się kogoś o to jeszcze dokładniej popytaj bo nie jest to łatwy temat. Też nie wiem czy to może leżeć bezpośrednio na płytach bo jak Ci przyjdzie zrobić na coś dziurę w suficie to może się ta celuloza sypać no chyba że to nie jest takie sypkie. Koszt 10cm XPS pod płytą. U nas płyta pod domem ma 140m2. Materiał BASF 3035 CS STYRODUR. Płyta jest jedynym "obszarem" gdzie nie weryfikowałem cen pojedynczych materiałów, a patrzyłem na koszt finalny 1m2. A więc w moim przypadku (pod dokładnym przeliczeniu) różnica uwzględniając 8% VAT wychodzi około 8,5 tys PLN, a więc faktycznie nieco mniej niż podane 10 tys PLN. 140x43=6k ale i tak nie mało. Jak Ci asolt ot liczył a chcesz polepszyć wynik to zapytaj się go gdzie najlepiej dodać izolacji aby było lepiej no chyba że dodatek musiałby być bardzo duży a zarazem kosztowny i nieopłacalny to trudno. Też z tą bryłą i rozmieszczeniem pomieszczeń nie powalczysz za bardzo a wynik który podałeś jest i tak dość dobry. Nie myślałeś może o pompie ciepła? Odpadną Ci przyłącza gazu i to co się z tym wiąże. Konstrukcja dachu nad garażem łączy się ze ścianami domu i jest to potencjalnie słabe ogniwo. Jeszcze do rozpracowania. Nie wiem czy coś tu poczarujesz aby się to opłacało. Nawet jak wynik Ci polepszy o 5kWh/m2 to nakład finansowy przekroczy pewnie dużo bardziej możliwe oszczędności. Jeżeli pokrycie dachowe będzie zaczynać się od izolacji to mostek będzie niewielki i raczej nie będzie mieć większe wpływu na wynik. Może zmieni coś po dwóch miejscach po przecinku. Trzeba zachować ciągłość izolacji a będzie dobrze. Garaż planujesz ocieplony i ogrzewany? Wrzuć jak możesz rzut boczny całego domu takie jak w załączniku dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 05.04.2015 20:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2015 (edytowane) Przygotowanie 1 - geolog Grunt okazał się bardzo dobry. W sumie nie wiem czy geolog jest niezbędny . Na dobrą sprawę chyba jego analiza nie jest brana pod uwagę przy finalnych obliczeniach dla płyty. Z drugiej strony mogło by się okazać, że grunt jest fatalny, stoi woda, czy też zakopane są śmieci ... a wtedy okazało by się że geolog niezbędny był. http://i1.fmix.pl/fmi2180/3503527500254b6c5549d0b6/zdjecie.jpg Gdzies czytalem ze geolog powinien sprawadzac grunt na wiosne lub jesien (zakladam ze chodzi o pore kiedy jest podmoklo). Tej jesieni bylo u nas sucho jak pieprz. Inna sprawa, ze analiza geologiczna jest chyba obecnie jednym z dokumentow do uzyskania PnB, ale moge sie mylic. Edytowane 6 Maja 2015 przez Mikolaj5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.