Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Duży piętrowy dom prawie pasywny, nowoczesna architektura, metodą gospodarczą zleceń


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 658
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja mówię tylko o nie-tynkowaniu garażu. Ten i tak nie jest ogrzewany

Zrozumiałem, że chodzi wyłącznie o garaż, ale ja osobiście bałbym się mimo wszystko infiltracji powietrza, zimnego powietrza. Garaż będzie nieogrzewany (jak mój), ale po co go dodatkowo wychładzać?

Tak czy inaczej przygładałem się i cały czas obserwuję, bo pomysły masz ciekawe, a Wasz domek pięknie rośnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody PE-FLEX będziesz miał o średnicy 75mm, a izolacji na stropie 80mm. Nie boisz się mostków akustycznych wzdłuż przebiegu przewodów wentylacyjnych? Nie dało się zrobić na przewodach 50mm? Wtedy mógłbyś jeszcze przykryć je 3cm izolacji...

 

Komponenty instalacji wentylacyjnej bede zamawial za jakies 2 miesiace. Wtedy jeszcze raz to przejrzymy z wykonawca. W ofercie Termokontrol I Jangaz caly czas sie cos zmienia, maja wchodzic jakies nowsze sprzety na wiosne. Az tak sie nie wglebialem w szczegoly, ale wieksze rury tez maja swoje zalety. Mostki akustyczne, no moze I beda. Chociaz zawsze myslalem ze to raczej przy scianach I schodach. No I kwestia nie pozostawiania pustki powietrznej, wiec trzeba bedzie solidnie to uszczelnic.

Inna sprawa ze jestem wlasnie po rozmowie z forumowym TEKA od wylewek. Mam cala liste, jak odpowiednio przygotowac podloge. I nie zaleca on zbytniego pianowania :) Podobno ludzie przesadzaja z piana I to wypycha zbytnio styropian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem, że chodzi wyłącznie o garaż, ale ja osobiście bałbym się mimo wszystko infiltracji powietrza, zimnego powietrza. Garaż będzie nieogrzewany (jak mój), ale po co go dodatkowo wychładzać?

Tak czy inaczej przygładałem się i cały czas obserwuję, bo pomysły masz ciekawe, a Wasz domek pięknie rośnie!

 

Na razie mam tylko ogólną wizję jak chciałbym wykończyć "zadaszenie" garażu od środka. A to tamtędy będzie przepływało powietrze, jeżeli już. Drugim miejscem będzie brama - to oddzielna dłuższa historia (rama do wypełnienia, na to tylko drewno).

 

Wpadłem na taki pomysł. A gdyby na większość ściany zastosować panele ścienne PCV? Stelaż bezpośrednio na ścianę, bez tynku oczywiście.

http://i1.fmix.pl/fmi411/1b77f67700099706567a7f5f/zdjecie.jpg Szukając inspiracji znalazłem coś takiego - to co prawda systemy do wieszania różnych rzeczy, ale efekt wizualny może być podobny.

 

Tu fajna fotka. Widać że gdyby cała ściana byłą w tych panelach, efekt może być nieco zbyt "ciężki" trzeba by dać kawałek białej ściany od góry. Myśle na szybko, jeśli takie panele będą odstawały około 3-5cm od ściany, to chyba tynk na górze odpada. Może jakaś odporna na wodę GK?

http://i1.fmix.pl/fmi639/98a1857200178efc567a7f63/zdjecie.jpg

 

Garaż chciałbym zrobić własnoręcznie. Więc myśląc kosztowo czy warto? Pewnie jest z 50m2 ścian x 35 PLN tynk = 1800 PLN. Panele PCV kosztują w granicach 10-15 PLN za m2. Pracy sporo.

Ale panel może być łatwiejszy w czyszczeniu niż pomalowana ściana. Widać że możliwości ułożenia sporo.

http://i2.fmix.pl/fmi580/d87112570029187e567a7f5a/zdjecie.jpg

Edytowane przez Mikolaj5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... w tej "inspiracji" co leży na podłodze? Blacha "tłoczona"? BTW Ktoś się zastanawiał może nad rozwiązaniem problemu nawożenia "bagna" do garażu na kołach samochodowych? ;) Ja akurat mam z 200m polnej drogi dojazdowej i obecnie co pół roku wynoszę wiadro piachu z "garażu"...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... w tej "inspiracji" co leży na podłodze? Blacha "tłoczona"? BTW Ktoś się zastanawiał może nad rozwiązaniem problemu nawożenia "bagna" do garażu na kołach samochodowych? ;) Ja akurat mam z 200m polnej drogi dojazdowej i obecnie co pół roku wynoszę wiadro piachu z "garażu"...

 

Ta bajerancka podłoga z inspiracji to jakiś rodzaj płytek imitujących blachę.

U nas na podłogą będzie płyta pomalowana jedynie farbą do betonu (garaż ekonomiczny do bólu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapinam temat elektryki. Stąd nadszedł czas zastanowić się nad oświetleniem elewacji :)

Taką propozycję sobie wymyśliłem, gdzie mamy wszystkie światła w podbitce. Żale tego gzymsu nie wykorzystać. Mam zamiar wsadzić tam zwykłe wewnętrzne oprawy halogenowe.

No więc 2 strefy oświetleniowe. Ciemno żółte - to będą mocniejsze LEDy umieszczone na rogach, podkreślające charakterystyczne punkty bryły. Jasno żólte linie - LEDy o połowę słabszej mocy, robiące aure oświetleniową przez cały okap.

Co do szczegółów żarówek LED jeszcze się nie wypowiadam, bo to zmienia się z roku na rok (fajnie, bo coraz tańsze, mocniejsze i bardziej żółte światła robią :).

 

Każda krytyczna uwaga mile widziana :)

 

http://i1.fmix.pl/fmi481/d9842e9e00116c05567da2a6/zdjecie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapinam temat elektryki. Stąd nadszedł czas zastanowić się nad oświetleniem elewacji :)

Taką propozycję sobie wymyśliłem, gdzie mamy wszystkie światła w podbitce. Żale tego gzymsu nie wykorzystać. Mam zamiar wsadzić tam zwykłe wewnętrzne oprawy halogenowe.

Też mam te dylematy. Górny okap będzie u Ciebie ok. 6 m nad ziemią. To wysoko jak na montaż oświetlenia, które miałoby oświetlać teren, zwlaszcza LEDy. Czy ma to oświetlenie mieć rolę doświetlenia czy ozbodną? Ja w podobnej sytuacji nie zdecyduję się na wykorzystenie okapu i będzie oświetlenie na ścianach, gdyż można spokojnie w styropianie zamocować lekkie lampy bez kotwienia do warstwy nośnej - brak mostka termicznego.

Wesołych Świąt przy okazj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli garaż pociągniesz po prostu farbą epoksydową? Planujesz jakieś kratki odpływowe, etc.?

 

Nie wiem czy te dwie zewnętrzne po prawej na piętrze będą dobrze robić świecąc na daszek. To będzie stałe nocne oświetlenie?

 

Garaż - dokładnie tylko farbą do betonu. Ubytki tylko muszę nieco uzupełnić w płycie (płyta garażu była zacierana na gładko). Tak myślę żeby z tą farbą nie czekać do końca budowy tylko jakoś w trakcie. Może nieco zabezpieczy to powierzchnię płyty przed zdzieraniem (oczywiście cały czas przykryta folią budowlaną). Kratek już w płycie nie da rady zrobić :) Odpływ liniowy będzie przed płytą (wiem, wiem, może być czasem nieco mokro :)

 

Zakładam że nocą coś będzie się świeciło wokół budynku. Ale która sekcja świateł tego jeszcze nie wiem. No i zakładam jakieś sterowanie (włącz/wyłącz) świałem zewnętrznym przez internet - to jeszcze muszę rozgryźć jak (moduł KNX?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam te dylematy. Górny okap będzie u Ciebie ok. 6 m nad ziemią. To wysoko jak na montaż oświetlenia, które miałoby oświetlać teren, zwlaszcza LEDy. Czy ma to oświetlenie mieć rolę doświetlenia czy ozbodną? Ja w podobnej sytuacji nie zdecyduję się na wykorzystenie okapu i będzie oświetlenie na ścianach, gdyż można spokojnie w styropianie zamocować lekkie lampy bez kotwienia do warstwy nośnej - brak mostka termicznego.

Wesołych Świąt przy okazj!

 

Zakładam że oświetlenie w okapie będzie jedynie ozdabiać elewacje.

Najważniejsze dla mnie oświetlenie to będą lampy ogrodowe, usytuowana w kilku liniach od domu (coś jak na wizualizacji poniżej). Zakładam że siedząc w środku domu (nocą) to co będzie zwiększało poczucie bezpieczeństwa to odpowiednio oświetlone najbliższe 5-10m wokół domu. Zwłaszcza przy oknach tarasowych. Oświetlenie w pierwszej linii przy oknach (1-2m) jak dla mnie może się palić przez całą noc.

http://i2.fmix.pl/fmi2283/6227db0c0019b9cf5682f42a/zdjecie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ostatnim rzutem na taśmę (ciepłej zimowej aury) skończone drzwi tymczasowe.

Cienka to konstrukcja, ale zakładam że i tak nikogo nie zatrzyma :)

Niestety folie na pozostałych oknach powoli przegrywają walkę z silnymi wiatrami :( ... oby do marca, to jest do montażu okien

http://i1.fmix.pl/fmi72/cdbf322e00130fae5682f243/zdjecie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planujesz jakoś zabezpieczyć otwory przy murłacie, żeby chronić membranę?

 

Niestety, tych miejsc juz nie zaslonie.

Mysle ze bedzie OK. Teoretycznie producent przewiduje takie zimowanie budynku.

 

Membrana która jest przykryta blachodachówką jest nadal wrażliwa na promienie UV ?

jeśli mam wyłaz dachowy to powinienem go zaciemnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Hej Mikołaj, wpadam się przywitać i pochwalić fajny dziennik. Bardzo dobrze się go czyta, bo sporo tu przemyśleń mocno zaangażowanego inwestora, a nie suche odfajkowanie kolejnych etapów. No i projekt ciekawy.Tak trzymaj.

 

Mam przy okazji pytanie. Wspomniałeś, że okna na piętrze są 50 cm od podłogi. Wszystkie to fixy? Bo jeśli nie to czy nie trzeba robić portfenetrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, a propos okien. Jakie ostatecznie idą (widziałem po drodze wzmiankę o AdamS)? Ile m2 wychodzi u Ciebie?

 

Ja zbieram oferty, mam 41m2, większość okien to FIXy, tylko balkon x2 i taras x2 otwierane. Drutex, ze swoim Uw=0.89, dla IGLO 5C wycenił na 20 tys. zł brutto z montażem. Podobnie Aluplast cenowo wyszedł, ale Uw=0,72. W obydwu przypadkach okna otwierane (a nie suwane, choć suwane tylko 1500 droże na systemie PSK, który mnie mierzi i jeśli już miałbym suwane robić, to HST -- ale tu z kolei cena skacze strasznie). Dodatkowo z Aluplastu dostałem wyceny na zewnętrzne rolety elektryczne -- 25 tys. zł brutto z montażem. :jawdrop: I tak sama roleta kosztuje 200-500 zł brutto, a mechanizm 500 zł niezależnie od wielkości rolety, plus duperele i wychodzi ponad 1000zł od rolety. Mikołaju, będziesz montować rolety?

 

Aha, mam też OZC, CO wyszło mi 9,5MWh/rok z odseparowaniem garażu i pom. gospodarczego z badziewiastymi oknami Drutexu. Straty na poziomie 6,5kW. Nie jest źle.

Edytowane przez Myjk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Mikołaj, wpadam się przywitać i pochwalić fajny dziennik. Bardzo dobrze się go czyta, bo sporo tu przemyśleń mocno zaangażowanego inwestora, a nie suche odfajkowanie kolejnych etapów. No i projekt ciekawy.Tak trzymaj.

 

Mam przy okazji pytanie. Wspomniałeś, że okna na piętrze są 50 cm od podłogi. Wszystkie to fixy? Bo jeśli nie to czy nie trzeba robić portfenetrów?

 

Dzieki za mile slowa. Wlasnie ostatnio malo pisze, bo nie mam specjalnie obrazkow do wklejenia :)

 

Tak, okna na pietrze beda zaczynaly sie dokladnie na wysokosci 50cm, o lacznej wysokosci 185cm, do docelowego poziomu 235cm (czyli jak na parterze).

Oczywiscie barierki w projekcie przewidziane sa - odpowiem dyplomatycznie ;)

Takie barierki to jak dla mnie fatalny mostek w domu energooszczednym. Tafla szkla ktora jest czesto montowana, fajnie wyglada na poczatku .. tylko kto to bedzie myl i w jaki sposob? U nas na pietrze wszystkie okna beda mialy klamki z zamkami. A klucze schowane przed dziecmi. Poza tym przy sprawnym WM nie zakladam specjalnie czestego otwierania okien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...