nk 21.12.2015 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Z tego co mi wiadomo tynk wewnętrzny jest gwarantem szczelności ściany. Rozważałbym nietynkowanie tylko pod warunkiem idealnego wypełnienia wszystkich szczelin miedzy bloczkami, również przy podłodze, co bywa trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 21.12.2015 21:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Ja mówię tylko o nie-tynkowaniu garażu. Ten i tak nie jest ogrzewany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nk 21.12.2015 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Ja mówię tylko o nie-tynkowaniu garażu. Ten i tak nie jest ogrzewany Zrozumiałem, że chodzi wyłącznie o garaż, ale ja osobiście bałbym się mimo wszystko infiltracji powietrza, zimnego powietrza. Garaż będzie nieogrzewany (jak mój), ale po co go dodatkowo wychładzać? Tak czy inaczej przygładałem się i cały czas obserwuję, bo pomysły masz ciekawe, a Wasz domek pięknie rośnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jjankos 22.12.2015 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Przewody PE-FLEX będziesz miał o średnicy 75mm, a izolacji na stropie 80mm. Nie boisz się mostków akustycznych wzdłuż przebiegu przewodów wentylacyjnych? Nie dało się zrobić na przewodach 50mm? Wtedy mógłbyś jeszcze przykryć je 3cm izolacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 22.12.2015 20:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Przewody PE-FLEX będziesz miał o średnicy 75mm, a izolacji na stropie 80mm. Nie boisz się mostków akustycznych wzdłuż przebiegu przewodów wentylacyjnych? Nie dało się zrobić na przewodach 50mm? Wtedy mógłbyś jeszcze przykryć je 3cm izolacji... Komponenty instalacji wentylacyjnej bede zamawial za jakies 2 miesiace. Wtedy jeszcze raz to przejrzymy z wykonawca. W ofercie Termokontrol I Jangaz caly czas sie cos zmienia, maja wchodzic jakies nowsze sprzety na wiosne. Az tak sie nie wglebialem w szczegoly, ale wieksze rury tez maja swoje zalety. Mostki akustyczne, no moze I beda. Chociaz zawsze myslalem ze to raczej przy scianach I schodach. No I kwestia nie pozostawiania pustki powietrznej, wiec trzeba bedzie solidnie to uszczelnic. Inna sprawa ze jestem wlasnie po rozmowie z forumowym TEKA od wylewek. Mam cala liste, jak odpowiednio przygotowac podloge. I nie zaleca on zbytniego pianowania Podobno ludzie przesadzaja z piana I to wypycha zbytnio styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 23.12.2015 11:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 (edytowane) Zrozumiałem, że chodzi wyłącznie o garaż, ale ja osobiście bałbym się mimo wszystko infiltracji powietrza, zimnego powietrza. Garaż będzie nieogrzewany (jak mój), ale po co go dodatkowo wychładzać? Tak czy inaczej przygładałem się i cały czas obserwuję, bo pomysły masz ciekawe, a Wasz domek pięknie rośnie! Na razie mam tylko ogólną wizję jak chciałbym wykończyć "zadaszenie" garażu od środka. A to tamtędy będzie przepływało powietrze, jeżeli już. Drugim miejscem będzie brama - to oddzielna dłuższa historia (rama do wypełnienia, na to tylko drewno). Wpadłem na taki pomysł. A gdyby na większość ściany zastosować panele ścienne PCV? Stelaż bezpośrednio na ścianę, bez tynku oczywiście. http://i1.fmix.pl/fmi411/1b77f67700099706567a7f5f/zdjecie.jpg Szukając inspiracji znalazłem coś takiego - to co prawda systemy do wieszania różnych rzeczy, ale efekt wizualny może być podobny. Tu fajna fotka. Widać że gdyby cała ściana byłą w tych panelach, efekt może być nieco zbyt "ciężki" trzeba by dać kawałek białej ściany od góry. Myśle na szybko, jeśli takie panele będą odstawały około 3-5cm od ściany, to chyba tynk na górze odpada. Może jakaś odporna na wodę GK? http://i1.fmix.pl/fmi639/98a1857200178efc567a7f63/zdjecie.jpg Garaż chciałbym zrobić własnoręcznie. Więc myśląc kosztowo czy warto? Pewnie jest z 50m2 ścian x 35 PLN tynk = 1800 PLN. Panele PCV kosztują w granicach 10-15 PLN za m2. Pracy sporo. Ale panel może być łatwiejszy w czyszczeniu niż pomalowana ściana. Widać że możliwości ułożenia sporo. http://i2.fmix.pl/fmi580/d87112570029187e567a7f5a/zdjecie.jpg Edytowane 23 Grudnia 2015 przez Mikolaj5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 23.12.2015 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Hm... w tej "inspiracji" co leży na podłodze? Blacha "tłoczona"? BTW Ktoś się zastanawiał może nad rozwiązaniem problemu nawożenia "bagna" do garażu na kołach samochodowych? Ja akurat mam z 200m polnej drogi dojazdowej i obecnie co pół roku wynoszę wiadro piachu z "garażu"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 25.12.2015 20:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 Hm... w tej "inspiracji" co leży na podłodze? Blacha "tłoczona"? BTW Ktoś się zastanawiał może nad rozwiązaniem problemu nawożenia "bagna" do garażu na kołach samochodowych? Ja akurat mam z 200m polnej drogi dojazdowej i obecnie co pół roku wynoszę wiadro piachu z "garażu"... Ta bajerancka podłoga z inspiracji to jakiś rodzaj płytek imitujących blachę. U nas na podłogą będzie płyta pomalowana jedynie farbą do betonu (garaż ekonomiczny do bólu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 25.12.2015 20:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 Zapinam temat elektryki. Stąd nadszedł czas zastanowić się nad oświetleniem elewacji Taką propozycję sobie wymyśliłem, gdzie mamy wszystkie światła w podbitce. Żale tego gzymsu nie wykorzystać. Mam zamiar wsadzić tam zwykłe wewnętrzne oprawy halogenowe. No więc 2 strefy oświetleniowe. Ciemno żółte - to będą mocniejsze LEDy umieszczone na rogach, podkreślające charakterystyczne punkty bryły. Jasno żólte linie - LEDy o połowę słabszej mocy, robiące aure oświetleniową przez cały okap. Co do szczegółów żarówek LED jeszcze się nie wypowiadam, bo to zmienia się z roku na rok (fajnie, bo coraz tańsze, mocniejsze i bardziej żółte światła robią . Każda krytyczna uwaga mile widziana http://i1.fmix.pl/fmi481/d9842e9e00116c05567da2a6/zdjecie.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 25.12.2015 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 Czyli garaż pociągniesz po prostu farbą epoksydową? Planujesz jakieś kratki odpływowe, etc.? Nie wiem czy te dwie zewnętrzne po prawej na piętrze będą dobrze robić świecąc na daszek. To będzie stałe nocne oświetlenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nk 25.12.2015 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 Zapinam temat elektryki. Stąd nadszedł czas zastanowić się nad oświetleniem elewacji Taką propozycję sobie wymyśliłem, gdzie mamy wszystkie światła w podbitce. Żale tego gzymsu nie wykorzystać. Mam zamiar wsadzić tam zwykłe wewnętrzne oprawy halogenowe. Też mam te dylematy. Górny okap będzie u Ciebie ok. 6 m nad ziemią. To wysoko jak na montaż oświetlenia, które miałoby oświetlać teren, zwlaszcza LEDy. Czy ma to oświetlenie mieć rolę doświetlenia czy ozbodną? Ja w podobnej sytuacji nie zdecyduję się na wykorzystenie okapu i będzie oświetlenie na ścianach, gdyż można spokojnie w styropianie zamocować lekkie lampy bez kotwienia do warstwy nośnej - brak mostka termicznego. Wesołych Świąt przy okazj! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 29.12.2015 20:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Czyli garaż pociągniesz po prostu farbą epoksydową? Planujesz jakieś kratki odpływowe, etc.? Nie wiem czy te dwie zewnętrzne po prawej na piętrze będą dobrze robić świecąc na daszek. To będzie stałe nocne oświetlenie? Garaż - dokładnie tylko farbą do betonu. Ubytki tylko muszę nieco uzupełnić w płycie (płyta garażu była zacierana na gładko). Tak myślę żeby z tą farbą nie czekać do końca budowy tylko jakoś w trakcie. Może nieco zabezpieczy to powierzchnię płyty przed zdzieraniem (oczywiście cały czas przykryta folią budowlaną). Kratek już w płycie nie da rady zrobić Odpływ liniowy będzie przed płytą (wiem, wiem, może być czasem nieco mokro Zakładam że nocą coś będzie się świeciło wokół budynku. Ale która sekcja świateł tego jeszcze nie wiem. No i zakładam jakieś sterowanie (włącz/wyłącz) świałem zewnętrznym przez internet - to jeszcze muszę rozgryźć jak (moduł KNX?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 29.12.2015 21:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Też mam te dylematy. Górny okap będzie u Ciebie ok. 6 m nad ziemią. To wysoko jak na montaż oświetlenia, które miałoby oświetlać teren, zwlaszcza LEDy. Czy ma to oświetlenie mieć rolę doświetlenia czy ozbodną? Ja w podobnej sytuacji nie zdecyduję się na wykorzystenie okapu i będzie oświetlenie na ścianach, gdyż można spokojnie w styropianie zamocować lekkie lampy bez kotwienia do warstwy nośnej - brak mostka termicznego. Wesołych Świąt przy okazj! Zakładam że oświetlenie w okapie będzie jedynie ozdabiać elewacje. Najważniejsze dla mnie oświetlenie to będą lampy ogrodowe, usytuowana w kilku liniach od domu (coś jak na wizualizacji poniżej). Zakładam że siedząc w środku domu (nocą) to co będzie zwiększało poczucie bezpieczeństwa to odpowiednio oświetlone najbliższe 5-10m wokół domu. Zwłaszcza przy oknach tarasowych. Oświetlenie w pierwszej linii przy oknach (1-2m) jak dla mnie może się palić przez całą noc. http://i2.fmix.pl/fmi2283/6227db0c0019b9cf5682f42a/zdjecie.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 29.12.2015 21:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 No i ostatnim rzutem na taśmę (ciepłej zimowej aury) skończone drzwi tymczasowe. Cienka to konstrukcja, ale zakładam że i tak nikogo nie zatrzyma Niestety folie na pozostałych oknach powoli przegrywają walkę z silnymi wiatrami ... oby do marca, to jest do montażu okien http://i1.fmix.pl/fmi72/cdbf322e00130fae5682f243/zdjecie.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hajnel 30.12.2015 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 Zakładam że oświetlenie w okapie będzie jedynie ozdabiać elewacje. Przy tym założeniu moim zdaniem masz za dużo punktów świetlnych. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pecet0 02.01.2016 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Planujesz jakoś zabezpieczyć otwory przy murłacie, żeby chronić membranę? Niestety, tych miejsc juz nie zaslonie. Mysle ze bedzie OK. Teoretycznie producent przewiduje takie zimowanie budynku. Membrana która jest przykryta blachodachówką jest nadal wrażliwa na promienie UV ? jeśli mam wyłaz dachowy to powinienem go zaciemnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 03.01.2016 16:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Tak, membrana pozostanie wrażliwa na UV. Tak, lepiej zaciemniac co się da. Choć ewentualne uszkodzenie dobrej membrany to raczej teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pytlakos 13.01.2016 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Hej Mikołaj, wpadam się przywitać i pochwalić fajny dziennik. Bardzo dobrze się go czyta, bo sporo tu przemyśleń mocno zaangażowanego inwestora, a nie suche odfajkowanie kolejnych etapów. No i projekt ciekawy.Tak trzymaj. Mam przy okazji pytanie. Wspomniałeś, że okna na piętrze są 50 cm od podłogi. Wszystkie to fixy? Bo jeśli nie to czy nie trzeba robić portfenetrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 14.01.2016 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 (edytowane) No właśnie, a propos okien. Jakie ostatecznie idą (widziałem po drodze wzmiankę o AdamS)? Ile m2 wychodzi u Ciebie? Ja zbieram oferty, mam 41m2, większość okien to FIXy, tylko balkon x2 i taras x2 otwierane. Drutex, ze swoim Uw=0.89, dla IGLO 5C wycenił na 20 tys. zł brutto z montażem. Podobnie Aluplast cenowo wyszedł, ale Uw=0,72. W obydwu przypadkach okna otwierane (a nie suwane, choć suwane tylko 1500 droże na systemie PSK, który mnie mierzi i jeśli już miałbym suwane robić, to HST -- ale tu z kolei cena skacze strasznie). Dodatkowo z Aluplastu dostałem wyceny na zewnętrzne rolety elektryczne -- 25 tys. zł brutto z montażem. I tak sama roleta kosztuje 200-500 zł brutto, a mechanizm 500 zł niezależnie od wielkości rolety, plus duperele i wychodzi ponad 1000zł od rolety. Mikołaju, będziesz montować rolety? Aha, mam też OZC, CO wyszło mi 9,5MWh/rok z odseparowaniem garażu i pom. gospodarczego z badziewiastymi oknami Drutexu. Straty na poziomie 6,5kW. Nie jest źle. Edytowane 14 Stycznia 2016 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 14.01.2016 19:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Hej Mikołaj, wpadam się przywitać i pochwalić fajny dziennik. Bardzo dobrze się go czyta, bo sporo tu przemyśleń mocno zaangażowanego inwestora, a nie suche odfajkowanie kolejnych etapów. No i projekt ciekawy.Tak trzymaj. Mam przy okazji pytanie. Wspomniałeś, że okna na piętrze są 50 cm od podłogi. Wszystkie to fixy? Bo jeśli nie to czy nie trzeba robić portfenetrów? Dzieki za mile slowa. Wlasnie ostatnio malo pisze, bo nie mam specjalnie obrazkow do wklejenia Tak, okna na pietrze beda zaczynaly sie dokladnie na wysokosci 50cm, o lacznej wysokosci 185cm, do docelowego poziomu 235cm (czyli jak na parterze). Oczywiscie barierki w projekcie przewidziane sa - odpowiem dyplomatycznie Takie barierki to jak dla mnie fatalny mostek w domu energooszczednym. Tafla szkla ktora jest czesto montowana, fajnie wyglada na poczatku .. tylko kto to bedzie myl i w jaki sposob? U nas na pietrze wszystkie okna beda mialy klamki z zamkami. A klucze schowane przed dziecmi. Poza tym przy sprawnym WM nie zakladam specjalnie czestego otwierania okien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.