agb 26.05.2017 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Ale z kolei powstanie cieńsza warstwa ocieplenia na tym "wykuszu" okiennym. Wg mojej skromnej opinii tego styro między oknem a murem dużo być nie musi, maks 5 cm. Ja to bym widział jakoś tak: http://emide.pl/dom/okno.jpg Z pomocą cobrowej wyrzynarki do styropianu powinno się udać wyrzeźbić taki ciepły parapet. Aczkolwiek nie wiem czy rzeźba warta zachodu i nie lepiej kupić po prostu gotowy ciepłe parapety, tym bardziej, że one są o ile dobrze widzę wyprofilowane pod ramę okna. Też byłbym za takim rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 26.05.2017 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Na pewno. Raz, że rama stoi na XPS, dwa, że przy wysunięciu okna chodzi o umieszczenie go na "środku temperaturowym" przegrody.Jak masz wewn. + 20 C, a na zewn. - 20C to, gdzieś w przegrodzie jest "0". Najlepiej jak właśnie w tym miejscu usytuowane jest okno. Przy grubych ociepleniach i oknie w licu ściany, powstaje mostek termiczny bo z "ciepłej ściany" energia uchodzi "za oknem". Trochę opisowo zagmatwane, ale nie mam czasu szukać odpowiednich rysunków. Sorry, odpisywałem na post agb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 26.05.2017 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 No zagmatwane i przez to nie trafia do mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 26.05.2017 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Trudno... Okno optymalnie winno stać w ociepleniu np. tak jak w ścianie 3W.Przy ścianie 2W jest trudniej to uzyskać, stąd rózne metody wysuwania okna poza lico ściany nośnej i wsunięcia go w ocieplenie. Resztę musisz sobie doczytać. To co pokazał Myjk na rysunku jest absolutnie wystarczające. Mam zamiar zrobić podobnie, wysuwanie poza lico jest dla "zmierzających" ku pasywności. Z mojej strony koniec off topa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 26.05.2017 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Ja nie neguję samego montażu w ociepleniu. Jedynie "MOWO" z cegły. Dlatego jestem za rozwiązaniem pokazanym przez Myjka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 26.05.2017 16:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 (edytowane) Była mała ulewa, zwolniła mnie z konieczności podróży i zlewania chudziaka. @ProStasiu, nie krępuj się, nie ma offtopa bo teraz okna to temat przewodni... Kombinuję dalej z oknami: http://emide.pl/dom/okno1.jpg Wersja pierwotna, ramka 5 cm, choć Kaizen twierdzi, że nie może to mieć grubości większej niż 2-3cm. Wystosowałem zapytanie do moich oknomanów, zobaczymy co się rozprują na ten temat. http://emide.pl/dom/okno2.jpg Tu wersja ze zwiększoną grubością ramki do 10 cm. http://emide.pl/dom/okno3.jpg Tak Stasiu to wygląda w przekroju? Jeśli tak, to mam tutaj zastrzeżenie do pocienionej izolacji na wysokości wysunięcia muru przy oknie. Tam wychodzi nieco ponad połowa grubości ocieplenia jakie idzie na ścianę... i to po zwiększeniu grubości do 25 (no bo zakładamy jakiś tam pasywny grzany prundem). Aha nie śmiać się, kombinował ktoś zrobić ścięty styro żeby doświetlić trochę bardziej wnętrza i widoczność poprawić z okna? http://emide.pl/dom/okno4.jpg Edytowane 26 Maja 2017 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 29.05.2017 11:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Wpuściłem dzisiaj rano na działkę porotherm i silkę. Chudziak (co to pod nim podobno za słabo uklepane wg paru osób) się nie posypał, jeszcze. Jutro mają zaczynać murować, a ja nadal nie wiem jak ogarnąć otwory pod okna. Argh! Za szybko to wszystko idzie -- miała być przerwa miesięczna pomiędzy chudziakiem a tu jeszcze popędzałem, żeby beton miał czas odstać chociaż tydzień nim przywiozą szuwaks na ściany Dali mi do silki zaprawę vel klej do betonu komórkowego -- to tak może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Busters 29.05.2017 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Moze, zaprawa cienkowarstwowa jest uniwersalna. U mnie kleili z kreisela to nawet z nazwie jest "cienkowarstwowa zaprawa murarska do bloczków z betonu komórkowego i silikatowych" Zwroc uwage, ze jak jest mocne slonce powinno sie bloczki zwilzac woda.wtedy klej lepiej sie trzyma Po obejrzanym filmie tez moim zdaniem nie bylo szalu z ubijaniem tego piasku, miales dosc gruba warstwe i jest troche roboty zeby to porzadnie zagescic, ale teraz juz i tak po ptakach. Mnie KB uczulal zebym na ubijanie wzial dzien wolnego, bo u niego tak ubili ze teraz cokol ma 5cm powyzej podlogi tak mu osiadlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 29.05.2017 13:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 (edytowane) Bu... a ile czasu to siada? To się mierzy w latach? Generalnie z tego co widziałem na miejscu, to dosyć ostro ten piach siadał, ale jak patrzę jak niektórzy klepią 20-30cm 100kg skoczkiem... u mnie najgrubsza warstwa miała 40 cm i klepał kloc 350kg. Górna warstwa była ubita na kamień --hydraulicy klęli, zresztą ja też sobie próbowałem wbić łopatę i był z tym problem. No nic, dam znać za parę lat czy mi siadło czy nie siadło. Edytowane 29 Maja 2017 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ggdh 29.05.2017 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2017 Mierzy w latach? Tak. Np sztuk 1 tych lat. Siądzie Ci naroże pomieszczenia i będziesz miał posadzkę 1cm pod listwami podłogowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 30.05.2017 06:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Majster twierdzi, że widział budowy gdzie nie ubijają, albo ubijają jakimiś popierdółkami i tam mogą takie akcje się zdarzyć. Inna sprawa, że wykonawcy kłamią jak z nut -- np. mnie hydraulicy powiedzieli, że robili pod rury kanalizacyjne podsypkę z piasku, tego od zaprawy. Tymczasem na kamerze (o której ich nie informowałem) widać, że nawet do piasku nie podeszli. Wracając jednak do wypełnienia, tu ponoć ten piach się bardzo dobrze zagęszczał, co zresztą widziałem na własne oczy. Tak czy siak dopisuję to do sekcji błędy popełnione na budowie -- a jak będzie dam znać za parę lat. Dzisiaj wchodzą znowu na budowę z poziomowaniem pierwszej warstwy z porothermu. Niestety koparkowy zgarnął piasek do zaprawy i zmieszał z piaskiem zasypowym wsypując pod garaż (bo mu przeszkadzał w przejeździe) i teraz mam problem ze zdobyciem tony piachu do zaprawy -- bo wszyscy wożą na ciężarówki po 9/18 ton. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 30.05.2017 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Kłaniam. 1. okna rób tak jak pokazałeś na początku ("moje" zdjęcie było poglądowe dla tych, którzy walczą o każdy wat - mostek cieplny można zlikwidować dając płyty PIR 0,023) 2. z ubijaniem nie ma idealnego sposobu - najlepszym dla inwestora jest ubicie i nie lanie chudziaka od razu, a dopiero za rok jak będzie SSO....,a i przed tym ponownie ubić, ale kto tak buduje.... Zwolnij budowę, nie idź na kompromisy. To co zostanie teraz zrobione NIGDY nie poprawisz. Ustal z ekipą dokładnie etapy robót, które MUSI odebrać KB. Dopóki tego nie zrobi: STOP. Posłuchaj tej rady.... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 30.05.2017 07:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 1. okna rób tak jak pokazałeś na początku ("moje" zdjęcie było poglądowe dla tych, którzy walczą o każdy wat - mostek cieplny można zlikwidować dając płyty PIR 0,023) OK, a co myślisz na temat skośnego styro przy oknach aby poprawić widoczność/doświetlenie? Ma to jakiś sens? 2. z ubijaniem nie ma idealnego sposobu - najlepszym dla inwestora jest ubicie i nie lanie chudziaka od razu, a dopiero za rok jak będzie SSO....,a i przed tym ponownie ubić, ale kto tak buduje.... Ja tak miałem mieć robione właśnie -- fundamenty w zeszłym roku a teraz dopiero góra. No ale się spieprzyło i wyszło jak zwykle. Zwolnij budowę, nie idź na kompromisy. To co zostanie teraz zrobione NIGDY nie poprawisz. Ustal z ekipą dokładnie etapy robót, które MUSI odebrać KB. Dopóki tego nie zrobi: STOP. Generalnie tak jest -- ale KB klepania przecież nie odbierze, bo musiałby w zasadzie stać cały dzień i kontrolować łyżkę za łyżką. Zastanawia mnie jak to jest na innych budowach gdy inwestora praktycznie nie ma na budowie, czy zjawia się po fakcie i nie ma monitoringu z podglądem czy nagrywającego cały proces gdzie wszystko później praktycznie idealnie widać... Że o kamerze ciążącej nad ekipą która motywuje teoretycznie do lepszego działania nie wspomnę. Posłuchaj tej rady.... To chyba będzie na budowę "dla przyjaciela"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 30.05.2017 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Nie ścinaj styropianu, to bez sensu. Mam obecnie 24 cm, styro i wcale to nie przeszkadza. Okna są wysuniete 1 - 2 cm. poza lico. Na newralgiczne dni na budowie trzeba wziąć urlop: ubijanie piasku, lanie stropu, odbiór przez KB więźby i dachu. Takie moje zdanie.... co do reszty trzeba zaufać i mierzyć przekątne.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 30.05.2017 08:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Nie ścinaj styropianu, to bez sensu. Mam obecnie 24 cm, styro i wcale to nie przeszkadza. Okna są wysuniete 1 - 2 cm. poza lico. Ale może masz więcej i większych okien -- u mnie jest trochę bunkrowato. Na newralgiczne dni na budowie trzeba wziąć urlop: ubijanie piasku, lanie stropu, odbiór przez KB więźby i dachu. Takie moje zdanie.... co do reszty trzeba zaufać i mierzyć przekątne.... To jest jasne i logiczne, ale mnie chodzi o setki jak nie tysiące inwestorów którzy tak nie robią i ufają że mają dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 30.05.2017 15:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 (edytowane) - Niech się mury pną do góry, niech kominy mają pion, zbudujemy po raz pierwszy nowy dom... http://emide.pl/dom/2017.05.30-porotherm.jpg - Niech się mury... - Niech się zamkną!... Koledzy? A jak się znowu okaże, że ten nasz nowy dom nie będzie miał podłogi, drzwi, ściany... -- To wtedy z desek zbudujemy samolot i spie... - Niech! się mury pną do góry niech kominy mają pion... E, zaraz, kominów nie ma nawet w planie... Pod oknami tarasowymi, tj. najbliższy lewy dolny róg, pół pustaka jako wybranie pod ciepłe listwy systemowe. Teraz siedzę i rozpisuję (z pomocą skeczupa) okna, na jakiej wysokości podstawa, na jakiej wieniec, ile poszerzyć na ramkę... Ps. Ale kolorowo. Edytowane 30 Maja 2017 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 30.05.2017 20:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Ciągła izolacja od zewnętrznej krawędzi ocieplenia (nie od krawędzi bloczka) położona na chudziaku. Jedna szczelna płaszczyzna Noszkrwa, patrzę, patrzę i się dopatrzyłem, że położyli od krawędzi bloczka bez przykrycia styro fundamentowego. Duży to błąd, kazać kuć póki mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 31.05.2017 07:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Noszkrwa, patrzę, patrzę i się dopatrzyłem, że położyli od krawędzi bloczka bez przykrycia styro fundamentowego. Duży to błąd, kazać kuć póki mało? Nikt, nic? Budowa stała przez godzinę z rana w oczekiwaniu na decyzję. Gadałem wczoraj i dzisiaj na ten temat z 4 budowlańcami, zdania są podzielone jak zwykle w budowlance pół na pół. Dlatego zostawiam jak jest, jak będzie szła listwa startowa pod styropian na elewacji, to się tę przestrzeń pomiędzy izolacją pionową fundamentu i ściany dodatkowo zapiankuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 31.05.2017 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Oj Myjk....skąd Ty tych fachowców wytrzasnąłeś? Ale na ściany to się proste umówiłeś....http://emotikona.pl/emotikony/pic/0winked.gif Powiedz, że po doklejeniu styro na ścianę fund., mają zrobić wyprawkę klej-siatka-klej na "górze", na tej powierzchni poziomej (nie wiem ile dajesz 15 cm?).Na to niech w dwóch warstwach nałożą jakiś dysperbit w taki sposób, by "skleił" się z tą resztką (o ile chociaż trochę wystaje) izolacji poziomej na ostatnim bloczku. Jak nie wystaje to niech wydłubią 0,5 cm. zaprawy (pierwszą warstwę masz na zaprawie?) i dysperbit wcisną w tą szczelinę, tak by trwale złączył się z izolacją poziomą. 3maj się.http://emotikona.pl/emotikony/pic/12icon_faja.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 01.06.2017 06:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 (edytowane) Z Lublina i z SGGW. To nie będzie podobnie jak warstwę porothermu pociągnę dysperbitem? Jak tego etapu naprawczego nie zastosuję to grozi mi podciąganie wilgoci do ściany i jakieś poważne konsekwencje poza ew. większą stratą ciepła? W obecnym domu mam nieocieplony fundament, izolacji poziomej w ogóle brak, izolacja elewacji włazi w ziemię bez listwy startowej i jakoś problemów nie ma -- poza ew. (acz niepoliczalną oczywiście) stratą ciepła. Tutaj sobie patrzę na gościa co się sra nad każdym detalem (przynajmniej w swoich filmach) i też nie wypuścił poziomej na ocieplenie pionowe fundamentu: -- znaczy przepraszam, wypuścił "aby delikatnie wychodziła za tamtom izolację pionowom". Ale jak patrzę, to jest równo z bloczkiem fundamentowym. Edytowane 1 Czerwca 2017 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.