agb 14.07.2017 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Z tego zdjęcia wygląda jakby ta belka nie dochodziła do ściany, ale to chyba tylko zdjęcie? Poza tym w belce powinny być grube pręty i cała powinna być zbrojona. Prawdopodobnie będzie ok, ale zapytaj kierownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.07.2017 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Masz zdjęcia sprzed zalania, ile ta belka zachodzi na podciąg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 17.07.2017 07:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2017 Masz zdjęcia sprzed zalania, ile ta belka zachodzi na podciąg? Nie przyszło mi powiadomienie, wrr... Z tego konkretnego punktu nie mam. Są fotki z innych miejsc i belki zachodziły głęboko w podciągi i wieniec. Wypowiedział się w piątek inspektor -- zalecił podparcie tej belki jeszcze na miesiąc, wykucie ukruszonej belki i zapaćkanie jej zaprawą CX-15. Jutro rano ma wpaść na budowę osobiście i ocenić całość wykonania domu na żywo (dotychczasowe fotki i filmy już obejrzał). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cob_ra 07.08.2017 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Na placu boju coś się dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 07.08.2017 14:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Na placu boju coś się dzieje? Więźba zległa przed płotem i zaczyna się robić. I już pierwsza "zadyma" o spadek dachów i druga o element szczegółowy łączenia dachu tarasu z balkonem. W pierwszym przypadku dekarze twierdzą, że zapisane w projekcie 14 stopni to za mało (a tak w ogóle wychodzi im z obliczeń 12), że śnieg będzie zalegać i trzeba będzie szuflować. Projektant twierdzi, że dopuszczalne jest zaledwie 6 stopni aby wody nie podciągało w górę. Chcąc zwiększyć kąt jak sugerują dekarze, będę musiał pomniejszyć okna na piętrze o 10 cm w pionie. Niby nic, bo to sypialnia i łazienka. Drugi argument dekarzy, że pomimo 70cm okapu taki "płaski" dach słabo będzie chronić drzwi wejściowe i garażowe. Z drugiej strony czasem nie ma wcale daszku nad wejściem czy przy garażu i ludzie żyją. W drugim przypadku jest łączenie dachu tarasowego ze ścianką balkonu. Ja tam planowałem po prostu to połączyć analogicznie jak łączy się dach z elewacją: ale dekarze twierdzą, że trzeba tam między ściankę i dach wpakować rynnę, przez to będzie różna wielkość okapu przy tarasie (30cm) a dalej inna (60cm), inaczej woda i śnieg będą tam zalegać. Alternatywą dla spadku w stronę balkonu i rynny jest zlikwidować spadek w stronę balkonu jak tu: W tym drugim wypadku wygląda to deczko słabo. Siedzę teraz i kombinuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 08.08.2017 10:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Po porannej prawie godzinnej debacie na placu boju, w składzie dwóch inwestorów, projektant i dekarze, zadecydowane że zwiększamy nieco kąt dachu poprzez pomniejszenie okien na piętrze ze 135 do 120cm -- co zbliży je do standardu. W drugim przypadku eliminujemy rynnę przy balkonie na rzecz połaci jednospadowej -- to też wymusi konieczność zmniejszenia okien. Argumenty, że ściana boczna wykuszu a od strony tarasu będzie zalewana i zbierać się tam będzie śnieg i lód przeważyły nad estetyką. Także ekipa już działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19TOMEK65 16.08.2017 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 W dzienniku nie znalazłem uzasadnienia na położenie bloczków ceremicznych na zakończenie ściany fundamentowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 16.08.2017 13:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 To jest pierwsza warstwa ściany. Sugestia audytora na zminimalizowanie mostka termicznego na styku ściana-fundament przy ścianach z silki. Powinno to być zasypane perlitem, ale pominąłem ten element, jako że powietrze w pustaku wydaje się być najlepszym izolatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Papucy 16.08.2017 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Cześć,Dałeś połówkę pustaka pod okna tarasowe czyli mamy 12.5 cm jaka będzie ostateczna wysokość poszerzenia? Bo rozumiem że pustak jest wmurowany aby można było zastosować niższe poszerzenia? Czy planujesz wysunięcie okna i montaż w warstwie ocieplenia? Czy te pustaki przed montażem okna tarasowego będą od góry jeszcze jakoś obrabiane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 16.08.2017 20:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 To mój pomysł z tą połówką pustaka. Od wylewki dojdzie 20 cm styro plus 7-8 cm wylewki, czyli ok. 28 cm do poziomu podłogi. Koło 15 cm będzie na listwy systemowe. Nie ustaliłem jeszcze ile te listwy mają wysokości, niewykluczone że pustaki trzeba będzie usunąć. Ale zawsze łatwiej potłuc niż wołać ekipę do murowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 17.08.2017 09:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Aha, bo widzę pominąłem. Okna nie będą w warstwie ocieplenia, jedynie w 3 cm opaskach styro w lico muru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liliputek 18.08.2017 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Za dużo nie rozumiem z tych technicznych rzeczy, chociaż wierzę, że to ważne sprawy Ale gratuluję już takich postępów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Papucy 18.08.2017 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Dzięki za info , A czy będziesz dawał XPS pomiędzy poszerzenie i lub ten pustak a wylewkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 21.08.2017 08:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 Styropian podłogowy z pewnością będzie przylegać do pustaka/poszerzenia. Czy separować wylewkę od ścian/okien to się jeszcze będę zastanawiać. Tymczasem dzisiaj pojawiło się zwątpienie od dekarza. Planowałem deskować tylko dolne dachy (co zresztą już jest zrobione), ale dzisiaj dekarz stwierdził, że on deskowałby także górny dach -- bo ma rzekomo za mały spadek na membranę. Jak się ma spadek dachu do tego czy stosować deskowanie czy membranę? Ps. coraz bardziej mam dosyć skosów dachowych w domu. Mysz jakaś mi wlazła do domu -- bo latało coś po strychu i poczęstowaliśmy ją trutką, ale jak się tam dostała za cholerę nie wiem... Wczoraj, albo przedwczoraj zdechła i wali w łazience (z dziury puszki prądowej), że się wejść nie da... masakra jakaś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 21.08.2017 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 Cześć Myjku Membranę można stosować na dachach o kącie nachylenia powyżej 20 stopni. Na dachach o mniejszym kącie woda opadowa, zamiast spływać może zalegać na membranie, co jest bardzo niekorzystne. Z tą myszą to niezłe jaja. Jeśli dobrze się orientuję, to dom masz nie zamknięty, skąd więc zdziwienie, jak wlazła mysz? U mnie za to śmierć ponoszą ptaki. Dwa znalazłam przed domem, co jeszcze mogę zrozumieć, bo biedne walą w okna, w których odbija się las. No ale wczoraj w pokoju na poddaszu też znaleźliśmy zdechłego ptaszka. Pewnie wleciał szczeliną między dachem, a ścianą kolankową, gdzie jeszcze nie dokończyli izolacji ściany. I już nie wyleciał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 21.08.2017 12:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) Cześć Myjku Membranę można stosować na dachach o kącie nachylenia powyżej 20 stopni. Na dachach o mniejszym kącie woda opadowa, zamiast spływać może zalegać na membranie, co jest bardzo niekorzystne. Ja mam niby 25 stopni. Ale dekarz twierdzi, że dach jest zbyt płaski i zbyt rozłożysty (szczególnie, że jest prawie metr okapu) aby bezpiecznie zastosować membranę. Obawia się też, że tak jak przy ostatnich letnich wiatrach, pokrycie może odlecieć jak mocniej podwieje. Żona się skłoniła ku deskowaniu (bo ciszej będzie), ja się jeszcze waham (bo ciężej i drożej). Z tą myszą to niezłe jaja. Jeśli dobrze się orientuję, to dom masz nie zamknięty, skąd więc zdziwienie, jak wlazła mysz? U mnie za to śmierć ponoszą ptaki. Dwa znalazłam przed domem, co jeszcze mogę zrozumieć, bo biedne walą w okna, w których odbija się las. No ale wczoraj w pokoju na poddaszu też znaleźliśmy zdechłego ptaszka. Pewnie wleciał szczeliną między dachem, a ścianą kolankową, gdzie jeszcze nie dokończyli izolacji ściany. I już nie wyleciał... Ale ja piszę o obecnym domu a nie nowym. W nowym nie mam skosów co mnie niezmiernie cieszy. Mimo tego podwieszany strop na pierwszym piętrze jakoś zabezpieczę aby od góry mi jakieś ścierwa nie właziły w ocieplenie. Jakąś siatkę się stosuje aby się przed takim tatałajstwem uchronić? Edytowane 21 Sierpnia 2017 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 22.08.2017 11:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Decyzja zapadła, deskujemy także górny dach. Będzie teoretycznie ciszej, bezpieczniej, natomiast zaboli cenowo. Ale, deskowanie i opapowanie górnego i dolnych dachów pozwoli odłożyć w czasie pokrycie. To oznacza, że nie będę teraz zamawiać blachy i reszty dupereli, a dopiero w zimie, kiedy to ponoć ceny spadają średnio o 8-10 procent, by wykonać pokrycie na jesieni przyszłego roku (po ociepleniu elewacji). Przy moich 320m2 dachów deskowanie się powinno zwrócić w niższej cenie pokrycia. Dzisiaj może podjadę i pstryknę parę fotek -- o ile przestanie w końcu padać. Ps. tartak mi chyba dostarczył gratis 2m3 drewna. Znaczy tyle zostało. Druga opcja, że źle policzyłem. Ale dekarz mówi że są tam wymiary belek jakich nigdzie nie ma w projekcie, to tak bym się chyba nie walnął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 23.08.2017 21:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 (edytowane) Czy do monitoringu IP POE i instalacji intelygentnego domu starczy zwykła skrętka kat. 5 czy silić się na coś lepszego? Będę instalować rodzicielom monitoring na kamerach IP POE i myślę czy kupić pudło 100m czy odrazu 300m... Edytowane 23 Sierpnia 2017 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 08.09.2017 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Inwestor może doświadczony, ale wykonawcy chyba z łapanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 09.09.2017 13:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2017 (edytowane) W końcu znalazłem chwilę na obrobienie i opisanie. Trochę starych-nowych fotek: 09.09.2017 Więźba dachowa (#foto) Wykonawcy z polecenia, ekipa od dachu robiła nam pokrycie dwa lata temu, świetnie wyprostowali krzywy dach, szwagrowi cały dach robili. Byliśmy zadowoleni, teraz na budowie jest dziwnie... Widać jakość się zmienia jak w kalejdoskopie i jedyne czego można być pewnym, to że nic nie jest pewne. Aha, druta zamówiłem 300m F/UTP k. 5e MADEXu. Będzie dla rodzicieli do monitoringu IP POE (ojciec już ponoć ciągnie kabla), kamery z rejestratorem idą. Resztę wykorzystam u siebie, choć podejrzewam że jeszcze jedną szpulę będę musiał domówić. Edytowane 9 Września 2017 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.