suzanita 14.07.2018 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 (edytowane) Doli. , Kamila., , jesteście na "początkowym etapie"... U mnie SSZ włacznie z wylewkami, hydrauliką i elektryką wyszedł ciut poniżej zakładanego budżetu.. Każda złotówkę ogladaliśmy 5 razy przed wydaniem.. I co ? I du... Kasy brakuje na jeszcze wiele rzeczy a juz mieszkamy. . Poczekajcie z opiniami do momentu zakończenia budowy i wprowadzenia Edytowane 14 Lipca 2018 przez suzanita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 14.07.2018 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Cena, przy PC nie warto cisnąć na linię pasywną. Akurat energooszczędność różni się minimalnie. Sprzedawcy twierdzą, że Ideal 8000 jest sztywniejszy i ma lepszą wiatroodporność czy wiatrochronność. Byłem dzisiaj w aprelu, ale akurat składał zamówienie, więc nie dowiedziałem się więcej szczegółów. Muszę dopytać dokładnie jakie to są różnice. Kwestia otwarta jeśli chodzi o te okna. Poziomy spiralny na 500m2, wyliczyłem bardzo mało optymalnie na 10kW chłodniczej. Ile Cię szacunkowo wyniesie poziomy? Bo zastanawiam się czy różnica w cenie jest aż tak duża. A jednak sonda pionowa, to większa stabilność zimą i trochę niższe temperatury latem - co w przypadku chłodzenia pasywnego jest tylko plusem. Na wyjśćiu z DZ można uzyskać 12-13 stopnie. W poziomym myślę, że będzie to raczej 15-17. Do klimakonwektorów może być ciut za wysoka. Będziesz musiał nadrabiać wentylatorami. Dodatkowo nie ma co liczyć na osuszanie. Chyba że zaczniesz chłodzić pompą aktywnie. Całkiem dobra cena jak na Wawę. Dlatego coraz bardziej skłaniam się ku hydraulikowi bez doświadczenia z pompami. Własnie prowadziłem o tym dyskusję z użytkownikiem któremu spieprzyli montaż okien, a który mocno się musiał przez to doszkolić i twierdzi, że te ramki ze styro w ogóle nie mają sensu. A jakieś argumenty podał? Patrząc na to z punktu widzenia przenikania ciepła, to na krawędzi muru zlicowanego z oknem tworzy się mostek. Izolacja z węgarkiem to minimalizuje, ale ile można nasunąć izolacje na okna? 2cm? Wtedy wspolczynnik przenikania będzie grubo ponad 1. Jak damy ramkę to ten wspolczynnik będzie mniejszy niż okno. Zresztą cała idea ciepłego montażu w warstwie izolacji opiera się na osłonie muru, Mam wątpliwości czy to faktycznie może robić różnicę. Znaczy może inwerter zrobi różnicę, ale wątpię aby koszt inwestycji weń i większa podatność na uszkodzenia się zwróciła. Ja jednak wybiorę proste rozwiązania do gruntówki, ew. tylko z miękkim startem. Cały czas się nad tym zastanawiam. Ale pompę będę miał też trochę przewymiarowaną. Ciężko niestety estymować i liczyć zachowanie tego typu instalacji. Dopiero empirycznie się przekonam jak to będzie działało. Co do kosztów. Ceny katalogowe: ECOPOWER C7 – 14700zł ECOPOWER C8i – 15900zł Różnica 1200zł, a 1kW więcej. Inwerter LG - podobno bardzo popularny - koszt koło 1k - co by potwierdzało różnice w cenie. Sprężarka panasonic, reszta w sumie prawie identyczna. Do invertera mogę dostać nastawy, więc wymiana w przyszłości nie powinni przysporzyć większych problemów. Zresztą wszystkie PC PW mają inwertery i pracują latami. W klimatyzacjach te układy sprawdzają się od lat. Trochę mam wrażenie strach przed inwerterem ma wielkie oczy. A skomplikowanie samej konstrukcji nie jest aż tak duże. No właśnie nie wiem za bardzo jak, bo skrzynki rolet przykryte bezpośrednio folią fundamentową (z izolacji poziomej), a dodatkowo do połowy okien sięgającą od góry spuściłem folię budowlaną. Sprawdzałem czy przez to zacinanie od zachodu nie spłynęło po ścianie i oknach balkonowych na piętrze pod folię, ale nic, tam było całkiem sucho. Także od góry nie ma możliwości żeby zalało. Co najwyżej od połowy okna i przez parapet. Wiedziałem że może coś takiego zaistnieć, ale nie wierzyłem że się stanie. Znaczy prawo Murphy'ego zadziałało. Teraz pytanie co z tym zrobić, bo jak woda się przedostała to i ciepło wylizie. Myślisz, ze błąd montażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 14.07.2018 18:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Akurat energooszczędność różni się minimalnie. Sprzedawcy twierdzą, że Ideal 8000 jest sztywniejszy i ma lepszą wiatroodporność czy wiatrochronność. Byłem dzisiaj w aprelu, ale akurat składał zamówienie, więc nie dowiedziałem się więcej szczegółów. Muszę dopytać dokładnie jakie to są różnice. Kwestia otwarta jeśli chodzi o te okna. Mnie to akurat nie dotyczyło, bo HSy mam stosunkowo małe. Ile Cię szacunkowo wyniesie poziomy? Bo zastanawiam się czy różnica w cenie jest aż tak duża. A jednak sonda pionowa, to większa stabilność zimą i trochę niższe temperatury latem - co w przypadku chłodzenia pasywnego jest tylko plusem. Na wyjśćiu z DZ można uzyskać 12-13 stopnie. W poziomym myślę, że będzie to raczej 15-17. Do klimakonwektorów może być ciut za wysoka. Będziesz musiał nadrabiać wentylatorami. Dodatkowo nie ma co liczyć na osuszanie. Chyba że zaczniesz chłodzić pompą aktywnie. Około 8 tys. Ja od początku zakładałem aktywne chłodzenie, dlatego że i tak będę grzać basen ogrodowy, więc chłodu odpadowego będę mieć więcej niż będę w stanie przerobić. Nawet zastanawiam się czy chłodzonego tarasu sobie nie zrobić. hehe Dlatego coraz bardziej skłaniam się ku hydraulikowi bez doświadczenia z pompami. Ale ja się odnosiłem do ceny samego odwiertu. A jakieś argumenty podał? Patrząc na to z punktu widzenia przenikania ciepła, to na krawędzi muru zlicowanego z oknem tworzy się mostek. Izolacja z węgarkiem to minimalizuje, ale ile można nasunąć izolacje na okna? 2cm? Wtedy wspolczynnik przenikania będzie grubo ponad 1. Jak damy ramkę to ten wspolczynnik będzie mniejszy niż okno. Zresztą cała idea ciepłego montażu w warstwie izolacji opiera się na osłonie muru, Twierdzi, że rama też ma w sobie styro, potem jest 2cm pianki czy tam taśmy i izotermy i tak są wystarczająco odsunięte. Ja nadal uważam jednak, że odsunięcie muru od "węgarka" zrobi robotę. Może nie taką jak montaż ramy w warstwie ocieplenia (MOVO) ale jednak trochę zmieni. Niestety nie opisali tego montażu (jeszcze?) w żadnych fachowych źródłach, więc nie ma się czym podeprzeć. Cały czas się nad tym zastanawiam. Ale pompę będę miał też trochę przewymiarowaną. Ciężko niestety estymować i liczyć zachowanie tego typu instalacji. Dopiero empirycznie się przekonam jak to będzie działało. Co do kosztów. Ceny katalogowe: ECOPOWER C7 – 14700zł ECOPOWER C8i – 15900zł Różnica 1200zł, a 1kW więcej. Inwerter LG - podobno bardzo popularny - koszt koło 1k - co by potwierdzało różnice w cenie. Sprężarka panasonic, reszta w sumie prawie identyczna. Do invertera mogę dostać nastawy, więc wymiana w przyszłości nie powinni przysporzyć większych problemów. Zresztą wszystkie PC PW mają inwertery i pracują latami. W klimatyzacjach te układy sprawdzają się od lat. Trochę mam wrażenie strach przed inwerterem ma wielkie oczy. A skomplikowanie samej konstrukcji nie jest aż tak duże. Nie podważam zysku na COP, nie demonizuję samego inwertera, uważam że jego zwrot nie nastąpi w przypadku pompy gruntowej. Co innego w pompach powietrznych, pracujących na niestabilnym źródle jakim jest powietrze, tam jest to jak najbardziej zasadne. Równie zasadne jest jak się ma jedną taryfę. Przy grzaniu w 2T i względnie stabilnym dolnym źródle jakim jest ziemia uważam że to jałowo wydane pieniądze. Myślisz, ze błąd montażu? To ja się właśnie pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 14.07.2018 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 (edytowane) Mnie to akurat nie dotyczyło, bo HSy mam stosunkowo małe. Mój HS też nie jest jakiś duży. Będę chciał usłyszeć konkretne argumenty za Ideal 8000. Inaczej ta dopłata mija się z celem. Bo na samej termoizolacyjności zwrot by zajał pewnie z 25 lat Około 8 tys. Ja od początku zakładałem aktywne chłodzenie, dlatego że i tak będę grzać basen ogrodowy, więc chłodu odpadowego będę mieć więcej niż będę w stanie przerobić. Nawet zastanawiam się czy chłodzonego tarasu sobie nie zrobić. hehe 8k razem z glikolem czy sam materiał plus robocizna? Ale ja się odnosiłem do ceny samego odwiertu. Tak, wiem, ale w większości instalatorzy biorą podwykonawców i doliczają swoją marzę za odwierty. Dlatego nie wiem czy nie lepiej brać tę usługe osobno. Choć są tacy, którzy robią wszystko kompleksowo. Ale doczekać się na jakiś kontakt - masakra. W dobie pomp PW powinni trochę bardziej dbać o potencjalnych klientów. Ale jak widać nie brakuje im zleceń. Twierdzi, że rama też ma w sobie styro, potem jest 2cm pianki czy tam taśmy i izotermy i tak są wystarczająco odsunięte. Ja nadal uważam jednak, że odsunięcie muru od "węgarka" zrobi robotę. Może nie taką jak montaż ramy w warstwie ocieplenia (MOVO) ale jednak trochę zmieni. Niestety nie opisali tego montażu (jeszcze?) w żadnych fachowych źródłach, więc nie ma się czym podeprzeć. Obawiam się, że takich publikacji nie będzie. To się nie sprzeda za 3 krotność ceny zwykłego montażu jak MOVO. Gdyby się okazało, że jest niewiele mniej skuteczne kto by chciał movo. Nie mówię, że tak oczywiście jest, ale zdecydowanie izolacja jest lepsza niż w montażu do muru. Rama okna nie ma tutaj znaczenia - mur jest ocieplony 1cm pianki plus 2cm węgarka - czyli tyle co nic. Nie podważam zysku na COP, nie demonizuję samego inwertera, uważam że jego zwrot nie nastąpi w przypadku pompy gruntowej. Co innego w pompach powietrznych, pracujących na niestabilnym źródle jakim jest powietrze, tam jest to jak najbardziej zasadne. Równie zasadne jest jak się ma jedną taryfę. Przy grzaniu w 2T i względnie stabilnym dolnym źródle jakim jest ziemia uważam że to jałowo wydane pieniądze. Sęk w tym, że nie wiem jak się zachowa to ogrzewanie w starciu z silką. Kaizen mi wbił szpilę i ciąglę się zastanawiam Robiłem dodatkowe obliczenia i rozmawiałem z osobą która używa ten system. Wyszło z obliczeń, że jego ściany mają 3 krotnie mniejszą pojemność cieplną. Po zamknięciu obwodu temp subiektywna - odczuwalna zmienia się po 15 minutach. Temp rzeczysita po 5h. To czy będzie mi się opłacało grzać w 2 tarayfie czy w G11 będę dopiero mógł stwierdzić po sezonie grzewczym. W ciągu dnia zużywamy dość dużo prądu, więc nie wiem czy to będzie "dobre" rozwiązanie. Podświadomie można stać się niewolnikiem 2 taryfy. Rozważamy PV - ale max na mój dach to ok 2800W, więc nie za dużo. Bardziej niż na tanuim grzaniu zależy nam na komforcie cieplnym latem i zimą. To ja się właśnie pytam. Ty mnie nie strasz, bo ja już się prawie zdecydowałem na te firmę. Myślę że najlepiej do nich zadzwonić żeby oni ocenili jak to się stało. Mnie kusi montaż na taśmy rozprężne. Z tym XPS aż się prosi. Ale montaż będzie pewnie w listopadzie, a to prawie dyskwalifikuje taśmy :/ Edit: Na stronie Adams nie znalazłem nic co by przekonywało do zakupu PassiveLine. Różnica we współczynniku przenikania 0,1W dla Profilu. Czyli tyle co nic.. Okucia te same. Pakiety szybowe te same... Przy końcowej ofercie muszę porównać jaka to będzie różnica. Ale myślę, że oko 4k, więc zdecydowanie za dużo. Zobaczę co powie Aprel. Edytowane 14 Lipca 2018 przez Owczar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 14.07.2018 20:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Mój HS też nie jest jakiś duży. Będę chciał usłyszeć konkretne argumenty za Ideal 8000. Inaczej ta dopłata mija się z celem. Bo na samej termoizolacyjności zwrot by zajał pewnie z 25 lat Ciekawe, mnie nawet nie proponowali nic innego. 8k razem z glikolem czy sam materiał plus robocizna? Całość, z pracą własną. Tak, wiem, ale w większości instalatorzy biorą podwykonawców i doliczają swoją marzę za odwierty. Dlatego nie wiem czy nie lepiej brać tę usługe osobno. Choć są tacy, którzy robią wszystko kompleksowo. Ale doczekać się na jakiś kontakt - masakra. W dobie pomp PW powinni trochę bardziej dbać o potencjalnych klientów. Ale jak widać nie brakuje im zleceń. Szczerze to ja na Twoim miejscu, przy takim zapotrzebowaniu, to bym się na gruntową nie patrzył. Ja robię gruntową tylko dlatego że mam plac pod poziomy i że będę grzać basen. Obawiam się, że takich publikacji nie będzie. To się nie sprzeda za 3 krotność ceny zwykłego montażu jak MOVO. Gdyby się okazało, że jest niewiele mniej skuteczne kto by chciał movo. Nie mówię, że tak oczywiście jest, ale zdecydowanie izolacja jest lepsza niż w montażu do muru. Rama okna nie ma tutaj znaczenia - mur jest ocieplony 1cm pianki plus 2cm węgarka - czyli tyle co nic. Na logikę tak to właśnie wygląda -- no ale jak nie ma publikacji to nie ma się jak podeprzeć. Sęk w tym, że nie wiem jak się zachowa to ogrzewanie w starciu z silką. Kaizen mi wbił szpilę i ciąglę się zastanawiam Robiłem dodatkowe obliczenia i rozmawiałem z osobą która używa ten system. Wyszło z obliczeń, że jego ściany mają 3 krotnie mniejszą pojemność cieplną. Po zamknięciu obwodu temp subiektywna - odczuwalna zmienia się po 15 minutach. Temp rzeczysita po 5h. To czy będzie mi się opłacało grzać w 2 tarayfie czy w G11 będę dopiero mógł stwierdzić po sezonie grzewczym. W ciągu dnia zużywamy dość dużo prądu, więc nie wiem czy to będzie "dobre" rozwiązanie. Podświadomie można stać się niewolnikiem 2 taryfy. Rozważamy PV - ale max na mój dach to ok 2800W, więc nie za dużo. Bardziej niż na tanuim grzaniu zależy nam na komforcie cieplnym latem i zimą. Ja uważam że Kaizen ma rację ( z wątku Bociany 2018 ). Także Ty to lepiej sprawdź. Ty mnie nie strasz, bo ja już się prawie zdecydowałem na te firmę. Myślę że najlepiej do nich zadzwonić żeby oni ocenili jak to się stało. Mnie kusi montaż na taśmy rozprężne. Z tym XPS aż się prosi. Ale montaż będzie pewnie w listopadzie, a to prawie dyskwalifikuje taśmy :/ Zrobiłem fotkę i wysłałem, czekam na reakcję. Tak czy siak nie powinno to się chyba zdarzyć. :/ No bo pianka i taśma powinny wodę powstrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doli. 14.07.2018 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Doli. , Kamila., , jesteście na "początkowym etapie"... U mnie SSZ włacznie z wylewkami, hydrauliką i elektryką wyszedł ciut poniżej zakładanego budżetu.. Każda złotówkę ogladaliśmy 5 razy przed wydaniem.. I co ? I du... Kasy brakuje na jeszcze wiele rzeczy a juz mieszkamy. . Poczekajcie z opiniami do momentu zakończenia budowy i wprowadzenia A przeczytałaś co napisałam? U nas SSZ nie zapiął się ani, ani. Przekroczony i to sporo. Natomiast kolejne etapy planowane i realizowane z większym wyczuciem. Wiadomo, że na wykończeniówce można wydać każde pieniądze, ale jak na razie wybieramy takie rozwiązania, które mieszczą się w tym budżecie i szukamy tak długo aż znajdziemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Owczar 14.07.2018 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Ciekawe, mnie nawet nie proponowali nic innego. Ja zapytałem o wycenę na oba profile. Może na PLP mają lepsze prowizje... W końcu to flagowy produkt AdamS. Szczerze to ja na Twoim miejscu, przy takim zapotrzebowaniu, to bym się na gruntową nie patrzył. Ja robię gruntową tylko dlatego że mam plac pod poziomy i że będę grzać basen. Robię gruntową, bo uważam, że na lata będzie to stabilne źródło. Niezależnie czy zima będzie mroźna czy nie, ale przede wszystkim dla chłodzenia pasywnego. COP przy pasywnym wypada rewelacyjnie. To tak naprawdę koszt 2 pomp obiegowych, a dodatkowo odprowadzam ciepło do gruntu i temp do przygotowania CWU będzie sporo wyższa. Czy do grzania basenu nie lepiej by właśnie wyszła PW? W końcu odbierasz ciepło z powietrza o wyższej temp niż DZ. Ja uważam że Kaizen ma rację ( z wątku Bociany 2018 ). Także Ty to lepiej sprawdź. Sprawdziłem i Kaizen ma częściowo rację. Ale on cały czas rozważa sytuację, że wszystkie ściany będą grzane. A to tylko część - ok 70m2. Ta powierzchnia może zmagazynować mnóstwo energii, bo ok 6,5kW zmieniając temp o 1K. Tylko nie potrafię przewidzieć jak ta ściana się nagrzeje. Mamy warstwę grzejną na styku ściany i pomieszczenia. Od strony pomieszczenia mamy temp 20 stopni. Z drugiej strony mur. Po włączeniu obiegu wierzchnia część ściany nagrzewa się oddając ciepło w obie strony - ale pytanie w jakich proporcjach? Będąc na styku ośrodków o różnych temperaturach to nie będą równe proporcje - więcej energii odda w stronę pomieszczenia, którego przy danej temp nie będzie mogła podgrzać do temp wyższej. Gdyby przyjąć, że temp wewnątrz osiągnie temp powierzchni ściany czyli 40 stopni, to temp ściany na styku ze styropianem będzie miała około 36,5. Ściana będzie miała temp wyższą niż temp powietrza w domu - to pewne, ale nie będzie miała temp 40 stopni w całym przekroju, bo energia będzie przekazywana do ośrodka o niższej temperaturze. Inwestor, o którym pisałem ma ścianę 4 warstwową - cegła dziurawka, wełna, dziurawka, styropian. Zakładając że nagrzewa się tylko te pierwsze 10cm do wełny to pojemność układu jest tylko 3 razy mniejsza niż u mnie. Na 70m2 może akumulować 2,5kW energii na 1 stopień. Po wyłączeniu obiegu promieniowanie ustaje po 15min, a temp ściany spada. Po włączeniu obiegu promieniowanie czuć po 15 min. Gdyby rzeczywiście cała ściana się nagrzewała, to w ciągu tych 15minut ściany musiałyby oddać te kilka stopni x2,5kW, co jest niemożliwe. Zagadnienie jest ciekawe, aczkolwiek systemy kapilarne są na rynku od lat. W Polsce niezbyt popularne, ale w Niemczech stosowane na większą skalę i każdy producent pisze o małej bezwładności, a żaden z nich nie stosuje izolacji między kapilarą, a murem. Niezależnie jaka to będzie bezwładność, chłodzenie ścianą mnie przekonało. Koszty i rozmiary systemu także. Zrobiłem fotkę i wysłałem, czekam na reakcję. Tak czy siak nie powinno to się chyba zdarzyć. :/ No bo pianka i taśma powinny wodę powstrzymać. Zdecydowanie powinny. Ciekawe jak ta woda się tam dostała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamila. 15.07.2018 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Doli. , Kamila., , jesteście na "początkowym etapie"... U mnie SSZ włacznie z wylewkami, hydrauliką i elektryką wyszedł ciut poniżej zakładanego budżetu.. Każda złotówkę ogladaliśmy 5 razy przed wydaniem.. I co ? I du... Kasy brakuje na jeszcze wiele rzeczy a juz mieszkamy. . Poczekajcie z opiniami do momentu zakończenia budowy i wprowadzenia Wybuduj swój pierwszy dom do końca a potem spójrz gdzie i dlaczego zabrakło Ci kasy. Przy kolejnym domu nie popełnisz już tych błędów a jeśli nawet, to będą one tak zminimalizowane że staną się praktycznie nieistotne. Mowię Ci to z własnego doświadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 15.07.2018 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Z tymi wydatkami, to bardzo indywidualna kwestia i nie ma co generalizować. U każdego z nas, poślizg finansowy, może się pojawić na innym etapie budowy, niezależnie od nas. Nam udało się wybudować dom bez większych wpadek i dodatkowych wydatków, chociaż doszedł koszt studni, papierologii związanej z aneksem do budowy, czy zmianą rodzaju tynków wewnętrznych. Za to wykończeniówka, to jedna wielka niewiadoma i mimo założonych kosztów, ciągle coś dochodzi. Miałam w planach tylko zmiękczacz, a muszę wstawić odżelaziacz (ze zmiękczacza rezygnuję), muszę poprawiać zabudowę g-k i znowu ładować kasę. Mieliśmy ograniczyć gładzie tylko do ścian murowanych, a robimy na całości (zabudowa g-k również). I takich rzeczy się nie przewidzi. Wykończeniówka ciągnie się zazwyczaj przez lata, więc ciężko określić dokładnie wydatki. Ważne, żeby udało się wykończyć niezbędne do zamieszkania minimum, czego nam wszystkim życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 15.07.2018 10:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Miałam w planach tylko zmiękczacz, a muszę wstawić odżelaziacz (ze zmiękczacza rezygnuję) To ze względu na słabą wodę z odwiertu? Proponuję zrobić drugi odwiert, bo filtr jest przeraźliwie drogi i jeszcze więcej kosztuje jego działanie, szczególnie wody. Miałem, nie polecam. Ktoś poleci dobrego elektryka i tynkarza (chyba zrobię wapienne)? Elektryka mam w odwodzie z polecenia, ale nie znaczy że nie można dalej szukać. Tynkarzy nie mam w ogóle, od razu zaznaczę że SAIN się wypiął zarówno w środku jak i na zewnątrz -- za daleko mają żeby Wawę wszerz przejechać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin225 15.07.2018 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 To ze względu na słabą wodę z odwiertu? Proponuję zrobić drugi odwiert, bo filtr jest przeraźliwie drogi i jeszcze więcej kosztuje jego działanie, szczególnie wody. Miałem, nie polecam. Ta drugi odwiert na 30 metrow... teraz już 250 zł za metr. W ogóle nie mieć wody z wodociągu to słaba opcja. Mój brat pierwszy rok korzystał ze swojej studni ,30 metrów + niewiadomo jakie filtry. Jak pociagneli wodociąg to od razu się podłączył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cob_ra 15.07.2018 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Tynkarza mogę polecić co u nas robił, robił też wylewki robi elewacje. Ale nam nie bedzie robił. Gipsowe nam odpowiadały od razu pod malowanie. Tynk-Bud Cezary WoźniakŁaziska 1709-533 Słubicewoj. mazowieckietel. 501-577-509e-mail. [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 15.07.2018 11:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Tynkarza mogę polecić co u nas robił, robił też wylewki robi elewacje. Ale nam nie bedzie robił. Gipsowe nam odpowiadały od razu pod malowanie. Tnx. Ciągle pada, odstawiłem córkę na obóz taneczny (10 dni spokoju), śmignąłem na działkę. Wody jeszcze więcej na parapecie, ale przynajmniej wiem skąd leci. Ewidentnie woda dostaje się górą, czyli gdzieś przez roletę. Podciąg nad ramką ze styro jest mokry i rama okna na dole zachlapana. Nie wiem jak to możliwe, roleta jest zapiankowana, potem na to jeszcze idzie folia, też zapiankowana, a na to wszystko jeszcze raz narzucona folia budowlana ciągnąca się od balkonu -- a i tak leci. Dziadostwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 15.07.2018 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 To ze względu na słabą wodę z odwiertu? Proponuję zrobić drugi odwiert, bo filtr jest przeraźliwie drogi i jeszcze więcej kosztuje jego działanie, szczególnie wody. Miałem, nie polecam. A jaki dokładnie miałeś filtr Myjku?? Nasza woda nie jest zła, ale zawiera siarkowodór Nie pachnie najlepiej Poza tym ok, ale jak to przy H2S bywa, mamy również żelazo i mangan (w niewielkich ilościach, ale są). Nie wiem o jakich filtrach piszesz. Ja będę miała kolumnę ze złożem, regenerowanym przez wsteczne płukanie. Żadnej chemii, tylko napowietrzanie. Wody pójdzie dużo na płukanie, ale wody mam pod dostatkiem Jedynie muszę się zastanowić, co zrobić z wodą po płukaniu złoża. Czy drenaż oczyszczalni udźwignie 300-500 litrów wody wrzuconych do POŚ?? Kolejny odwiert to dzisiaj duużo kasy, do tego jakbym znowu miała przechodzić przez tę całą papierologię, pozwolenia, dokładne pomiary przez geodetę, w którym miejscu może stanąć studnia, to bym się załamała. Chociaż z drugiej strony, po odbiorze domu, to już mogę olać urzędy i nic nie zgłaszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 15.07.2018 12:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 A jaki dokładnie miałeś filtr Myjku?? Nasza woda nie jest zła, ale zawiera siarkowodór Nie pachnie najlepiej Poza tym ok, ale jak to przy H2S bywa, mamy również żelazo i mangan (w niewielkich ilościach, ale są). Nie wiem o jakich filtrach piszesz. Ja będę miała kolumnę ze złożem, regenerowanym przez wsteczne płukanie. Żadnej chemii, tylko napowietrzanie. Wody pójdzie dużo na płukanie, ale wody mam pod dostatkiem Dokładnie taki sam, kolumna ze złożem. Na płukanie szły przeraźliwe ilości wody no i siłą rzeczy energii. Filtr kosztował coś koło 3 tys. (ładne parę lat temu), potem strzelił piorun, sfajczył się sterownik za który krzyknęli chyba ze 2 tys. i w rezultacie się wpieniliśmy i wykręciliśmy nową studnię. Jedynie muszę się zastanowić, co zrobić z wodą po płukaniu złoża. Czy drenaż oczyszczalni udźwignie 300-500 litrów wody wrzuconych do POŚ?? Kolejny odwiert to dzisiaj duużo kasy, do tego jakbym znowu miała przechodzić przez tę całą papierologię, pozwolenia, dokładne pomiary przez geodetę, w którym miejscu może stanąć studnia, to bym się załamała. Chociaż z drugiej strony, po odbiorze domu, to już mogę olać urzędy i nic nie zgłaszać Wg mnie, pomijając nawet samą ilość, tego nie możesz zlewać do POŚ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 15.07.2018 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Temat zrzutu wody, z płukania złoża, do POŚ, przegadany na wątku wodnym. Nie ma obawy Bardziej martwiłoby mnie wlewanie popłuczyn z regeneracji zmiękczacza. A też wszyscy tak robią. Mam nadzieję, że nas pioruny oszczędzą U nas konieczne jest solidne napowietrzenie w celu usunięcia H2S, kolumna może być najmniejsza z dostępnych. Najchętniej wodę z płukania złoża zrzuciłabym do studni chłonnej lub do odrębnego drenażu. Tylko nie mamy dodatkowego wyjścia wody z budynku a kolejna rura nie wlezie w przepust. No chyba że przepust od elektryki Tam powinno być dużo miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin225 15.07.2018 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 potem strzelił piorun, sfajczył się sterownik za który krzyknęli chyba ze 2 tys. . Ochrony przeciwprzepieciowej pewno nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 15.07.2018 20:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Walczyłem 3h z tym przeklętym balkonem. Wniosek jest taki, że musiało tak mocno zacinać, że podciekło pod folię budowlaną, spłynęło po płycie, szparą między bloczkiem, po podciągu i wypłynęło na ramce styro od góry kapiąc na parapet od środka. Także winy montażystów okien tu nie ma. Zabezpieczyłem na nowo, aby lepiej i niech te przeklęte deszcze się już skończą. Muszę balkon pociągnąć po całości docelowym styro i dopiero zabezpieczyć folią już na zimę. Ktoś ma jakiś sprawdzony przekrój izolacji i wykończenua wykuszu z balkonem? Na płytę kładzie się bezpośrednio styro (na piankę czy na zaprawę?) potem folia izolacyjna i wylewka? Czy najpierw jakiś dysperbit czy inne mazidło uszczelniające? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin225 15.07.2018 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Ktoś ma jakiś sprawdzony przekrój izolacji i wykończenua wykuszu z balkonem? Na płytę kładzie się bezpośrednio styro (na piankę czy na zaprawę?) potem folia izolacyjna i wylewka? Czy najpierw jakiś dysperbit czy inne mazidło uszczelniające? U mnie jest płyta - folia izolacyjna - styropian - papa podkładowa- papa termozgrzewalna- wylewka - płytki. Tą folie chyba jednak zamienie na jakieś mazidło ale na pewno lepsze niż dysperbit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Myjk 16.07.2018 15:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 (edytowane) U mnie jest płyta - folia izolacyjna - styropian - papa podkładowa- papa termozgrzewalna- wylewka - płytki. Tą folie chyba jednak zamienie na jakieś mazidło ale na pewno lepsze niż dysperbit. Wygrzebałem taki schemat i wygląda to sensownie -> http://www.administrator24.info/artykul-galeria/id5930,hydroizolacja-balkonow-i-tarasow?gal=1&zdjecie=4776 Szkoda tylko że nie ma schematu z drugiej strony, przy ścianie. Jakby ktoś miał dobry schemat zrobienia tego na wykuszu z balkonem, to nadal chętnie przyjmę. Dziwi mnie najbardziej, że warstwę spadkową robi się bezpośrednio na płycie. Może to potrzebne do tego aby hydroizolacja poprawnie działała? Wtedy jestem w d... bo pewnie sam tego nie zrobię. Tymczasem siedzę nad elektryką. Dużo tego dziadostwa. Jakieś uwagi? http://emide.pl/dom/parter-elektryka-1.jpg http://emide.pl/dom/parter-elektryka-2.jpg http://emide.pl/dom/parter-elektryka-3.jpg http://emide.pl/dom/pietro-elektryka-1.jpg Edytowane 16 Lipca 2018 przez Myjk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.