Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Spotkałem się przed chwilą na przypał z HotHouse wykonującym wdmuchiwanie celulozy. Mieliśmy niemałą łamigłówkę jak temat załatwić. Z bardziej pozytywnych informacji wynikło, że w przypadku dachu wystarczy do krokwi przybić membranę, podbić łatami co 40 cm. Celuloza po wdmuchaniu pod membranę sobie trochę siądzie i automagicznie zrobi się szczelina wentylacyjna. Więc znacznie łatwiej będzie niż pod ocieplenie wełną, gdzie trzeba zrobić odstęp od desek, położyć wełnę, a potem jeszcze ją podwiązać czy jakoś inaczej zabezpieczyć. Także 20-30 cm pójdzie na sufit podwieszany, a reszta w krokwie, czyli kolejne około 15cm. Z mniej pozytywnych informacji to będzie problem z kanałami WM które trzeba będzie zaizolować dodatkowo, bo się nie "utopią" w celulozie stropowej. :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gdybyś dał całość ocieplenia w dachu to nie musiałbyś już ocieplać kanałów wentylacyjnych, bo leżałyby w strefie ciepłej. Zwiększyłaby się jednak kubatura ogrzewana.

Rozważaliśmy z wykonawcą i taki scenariusz. Ale właśnie argument o zwiększonej kubaturze ogrzewanej, a także braku wyciszenia pomiędzy pomieszczeniami (izolacja akustyczna w postaci samych płyt GK) skutecznie mnie od tego pomysłu odwiodła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważaliśmy z wykonawcą i taki scenariusz. Ale właśnie argument o zwiększonej kubaturze ogrzewanej, a także braku wyciszenia pomiędzy pomieszczeniami (izolacja akustyczna w postaci samych płyt GK) skutecznie mnie od tego pomysłu odwiodła.
Dlatego ja dałem jeszcze nad sypialniami cienką warstwę wełny - tylko dla akustyki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja dałem jeszcze nad sypialniami cienką warstwę wełny - tylko dla akustyki.

Równie dobrze można tam nadmuchać celulozy -- tylko to nadal jednak dodatkowa warstwa ocieplenia. Ale wtedy co, ująć tę wartość z dachu? Stąd właśnie chyba będzie 20cm na sufit i ~20 w krokwie. Jeszcze tylko mnie zastanawia co z wilgocią pomiędzy stropem a dachem -- tam nie będzie przecież wentylacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze można tam nadmuchać celulozy -- tylko to nadal jednak dodatkowa warstwa ocieplenia. Ale wtedy co, ująć tę wartość z dachu? Stąd właśnie chyba będzie 20cm na sufit i ~20 w krokwie. Jeszcze tylko mnie zastanawia co z wilgocią pomiędzy stropem a dachem -- tam nie będzie przecież wentylacji.

 

Między stropem a dachem, tj. na nieogrzewanym strychu planuję wstawić dwie kratki wentylacyjne na przeciwległych ścianach szczytowych i to chyba załatwi sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między stropem a dachem, tj. na nieogrzewanym strychu planuję wstawić dwie kratki wentylacyjne na przeciwległych ścianach szczytowych i to chyba załatwi sprawę.

Ale rzecz w tym aby to właśnie jak najmniej wentylować aby przegród nie chłodzić. No bo gdybym dał 30-40 ocieplenia na strop to koło ucha mi lata, mogę sobie tam wentylować. Ale jak już kładę 20cm na strop i 20cm na krokiwie, to już słabo wentylować to co ponad 20cm na stropie, bo wtedy na cholerę mi ocieplenie dachu... Może rekuperować strych w takim razie na minimalnym przelocie? Warto w ogóle się spuszczać nad tym poziomem wilgoci? Jeśli jakaś tam będzie to pewnie tylko "techniczna".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja projektantka łaskocze mnie aby na całym parterze położyć panele winylowe. Ponoć cieplejsze, trwalsze (także w pełni wodoodporne więc można i do kuchni i do łazienki wrzucić) i bardziej realistyczne niż płytki a także panele. Problem tylko w tym, że mam przewidziane 1,5cm na płytki a winyle mają w porywach 7mm na klik, bo na klej to maksymalnie 3mm. Dolewkę trzeba będzie robić, bo 1 cm progu przy drzwiach tarasowych chyba upierdliwe będzie? Może są jakieś podkłady? Macie jakieś zdanie na temat takich paneli? Że układa się łatwo i przyjemnie to już wiem. ;) Edytowane przez Myjk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja projektantka łaskocze mnie aby na całym parterze położyć panele winylowe. Ponoć cieplejsze, trwalsze (także w pełni wodoodporne więc można i do kuchni i do łazienki wrzucić) i bardziej realistyczne niż płytki a także panele. Problem tylko w tym, że mam przewidziane 1,5cm na płytki a winyle mają w porywach 7mm na klik, bo na klej to maksymalnie 3mm. Dolewkę trzeba będzie robić, bo 1 cm progu przy drzwiach tarasowych chyba upierdliwe będzie? Może są jakieś podkłady? Macie jakieś zdanie na temat takich paneli? Że układa się łatwo i przyjemnie to już wiem. ;)

 

Wodoodporne są tylko takie, które mają to w specyfikacji a i tak to jest raczej "odporne na zachlapanie" niż na długotrwałą wilgoć czy lejąca się wodę. Tak nam mówili pracownicy sklepu z panelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W temacie paneli wodoodpornych polecam zobaczyć na stronę euroflors. Moja budowa jeszcze się nie zaczęła :) ale zamówiłem sobie u nich próbki paneli alsaflor ( co prawda są tylko odporne na zachlapania) ale takie mi odpowiadają . W gratisie z próbkami które chciałem dostałem jedną próbkę paneli Lamet w pełni wodoodpornych ,i faktycznie wyglądają na takie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodoodporne są tylko takie, które mają to w specyfikacji a i tak to jest raczej "odporne na zachlapanie" niż na długotrwałą wilgoć czy lejąca się wodę. Tak nam mówili pracownicy sklepu z panelami.

Długotrwałej wilgoci nie przewiduję, wiadomo ze jak się rozleje to się wyciera czym prędzej. Panele klasyczne też nie są odporne i co gorsza puchną na łączeniach jak chwilę woda postoi. Tu przy winylowych widzę lepszą odporność. Natomiast popatrzyłem na ceny i dobre panele winylowe są przeraźliwie drogie. Deska trójwarstwowa potrafi być tańsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długotrwałej wilgoci nie przewiduję, wiadomo ze jak się rozleje to się wyciera czym prędzej. Panele klasyczne też nie są odporne i co gorsza puchną na łączeniach jak chwilę woda postoi. Tu przy winylowych widzę lepszą odporność. Natomiast popatrzyłem na ceny i dobre panele winylowe są przeraźliwie drogie. Deska trójwarstwowa potrafi być tańsza...

 

W łazience jest wilgoć bardzo często, nawet przy reku :) Ach, te gorące prysznice ;) Dlatego też zwykłych paneli do łazienek się nie kładzie. Winylowe niby można i pod prysznic (niby te wodoodporne). Cena, tak jak napisałeś, poraża... bo nowe i jeszcze niepopularne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W łazience jest wilgoć bardzo często, nawet przy reku :) Ach, te gorące prysznice ;) Dlatego też zwykłych paneli do łazienek się nie kładzie. Winylowe niby można i pod prysznic (niby te wodoodporne). Cena, tak jak napisałeś, poraża... bo nowe i jeszcze niepopularne.

Przepraszam, coś mi powiadomienie nie przyszło. Ale do łazienki można dać w pełni wodoodporne. Tylko, no właśnie, ta cena. Ciekawe jak ze zdrowotnością tego rozwiązania.

 

Kurcze czas leci jak szalony. Niedawno zamawiałem drzwi i bramę i się piekliłem że tak długo, że miesiąc muszę czekać, a to jeszcze tydzień i już pewnie będą chcieli montować -- a ja oczywiście nic nie przygotowałem. :/

 

Ktoś się bawił takimi zaworami termostatycznymi?

 

main.jpg

 

Jak mu wcisnę zimną wodę "pod prąd" (w stosunku do schemaciku na naklejce) w króciec MIX, to będzie ją puszczać w króciec C dopóty dopóki woda nie przyleci ciepła o określonym nastawie i wtedy puści wodę w króciec H? Czy taki zawór działa jakoś płynnie czy on/off?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Wczoraj dzwoni Aprel, czy ja mam czas dzisiaj o godzinie 8. No mam. Jest godzina 16 a ja mam to:

 

drzwi1.jpg

 

drzwi2.jpg

 

drzwi3.jpg

 

...i mogłem w końcu oficjalnie wręczyć żonie klucze. :p Dziwna sprawa, bo do tylnych drzwi do komórki jest 5 kluczy, a do frontowych 3. Niemniej 19 czerwca mają wpaść montować bramę, a na początku lipca ocieplenie i tynk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz kluczy budowlanych w zestawie, to czym prędzej wymień wkładki na tymczasowe.

 

Jakaś taka wąska ta futryna, co widać zawiasy - nie da się na nią wjechać styropianem. Nawet na siatkę i tynk mało miejsca.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super :-)

Mam wybrany ten sam wzór drzwi + naświetle. Jaką masz szerokość naświetla ? 30 czy 40 cm ?

Naświetle łącznie z ramą 442 (z lustrem weneckim) plus skrzydło 1083. No i próg mam wpuszczony, zlicowany na wysokość posadzki. Nie będzie się weń kopać.

 

A nie masz czasem tymczasowego zestawu budowlanego kluczy?

Jak nie masz kluczy budowlanych w zestawie, to czym prędzej wymień wkładki na tymczasowe.

W sensie że co? Że sobie instalatorzy wzięli 2 sztuki i wpadną w nocy zabrać drzwi i okna? Osobiście otwierałem zaplombowaną wkładkę i w komplecie były tylko 3 klucze.

 

Jakaś taka wąska ta futryna, co widać zawiasy - nie da się na nią wjechać styropianem. Nawet na siatkę i tynk mało miejsca.

Ponieważ to są drzwi nieocieplane, do nieocieplanego pomieszczenia technicznego.

 

Aha, a obok drzwi po prawej sterczą rurki do filtracji wody basenowej, jakby się kto pytał. ;) Znowu mi się bagno na dnie zrobiło po tych ostatnich deszczach. :(

Edytowane przez Myjk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...