Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Brak uziomu fundamentowego w projekcie, czy można go dorobić gdy mam już stan zerowy

matv

Recommended Posts

Witam,

W poniedziałek ekipa budowlana skończyła u mnie stan zerowy. Zacząłem przeglądać różne fora i okazuje się, że w dzisiejszych czasach w każdym domu powinien zostać wykonany uziom fundamentowy. Niestety u mnie w projekcie w ogóle czegoś takiego nie ma (zatem nie zostało to również wykonane).

Chciałbym więc zapytać, czy jest możliwość 'dorobienia' takiego uziomu na obecnym etapie? Od razu chciałbym wspomnieć, że jestem całkowicie zielony w tych sprawach, więc jakakolwiek porada co z tym zrobić byłaby przydatna.

Ewentualnie może moglibyście polecić kogoś z małopolski (okolic Krakowa, a lepiej nawet Bochni), kto miałby pojęcie o tym jak to powinno zostać zrobione bo jak widać projektant nie do końca się wywiązał z obowiązku.

Dzięki wielkie!

Edytowane przez matv

U mnie jest odwrotnie, tzn mam uziom wyprowadzony od uzbrojenia ław fundamentowych do kotłowni. Tak było w projekcie. Teraz już mam działającą elektrykę a wyjście uziomu wisi nie wykorzystane. Elektryk powiedział że teraz inaczej robi się instalację elektryczne i uziom jest nie potrzebny.

U mnie jest odwrotnie, tzn mam uziom wyprowadzony od uzbrojenia ław fundamentowych do kotłowni. Tak było w projekcie. Teraz już mam działającą elektrykę a wyjście uziomu wisi nie wykorzystane. Elektryk powiedział że teraz inaczej robi się instalację elektryczne i uziom jest nie potrzebny.

kazdy gada inaczej, u mnie ppwiedzial ze uziom ma byc wyprowadzony z rozdzielnicy na zewnatrz i wbity 3m pret w ziemie

A elektryk który robił pomiary też tak twierdzi? A GSU do czego masz podłączone?

matv w projekcie w części instalacja elektryczna powinno być, oczywiście dorobić uziom można np. otokowy, poszukaj normalnego elektryka w okolicy i tak ktoś elektrykę będzie robił i dobrze by było gdyby to nie był pan Janek od tynków.