pytlakos 29.05.2015 06:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Dzieki za odpowiedzi, wynika z nich, że budowa płyty będzie jednak droższa, sama budowa jak i kwestia projektu. Wniosek dla mnie jest taki, żeby jednak wybrać tradycyjny fundament. Tutaj małe sprostowanie, to nie architekt chce 6-8 tysięcy wiecej za płytę tylko tani architekt płyty nie zrobi (deklaracja), a drugi architekt bez problemu zrobi, ale projekt u niego jest o te 6-8 tysięcy droższy (tutaj sama płyta to dopłata 1k). Słuchajcie, a czy stosunkowo wysoki poziom wód gruntowych jakoś może zmienić tutaj podejście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hajnel 29.05.2015 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Słuchajcie, a czy stosunkowo wysoki poziom wód gruntowych jakoś może zmienić tutaj podejście? Jak chcesz babrać się w błocie rób tradycyjnie ławy + hydroizolacja, a jak nie chcesz zrób płytę. Weź taniego architekta niech zrobi projekt z tradycyjnym fundamentem potem poszukaj firmy projektującej płyty np. z Rudy Śl. zapłać 1k PLN i masz projekt płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 29.05.2015 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Hola hola, płyte projektuje konstruktor nie architekt. Ja przy budowie osobno współpracowałem z architektem i osobno z konstruktorem. Zawsze musi być projekt konstrukcyjny czy to ławy czy to płyta. Najczęściej jest tak że to architekt współpracuje z konstruktorem i o ile dom jest "standardowy" projekt robi architekt , a konstruktor tylko się podpisze. Jeśli masz czas i trudne warunki szukaj najpierw konstruktora który ci ogarnie temat, a pźniej dopiero architekta który zrobi architektórę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcelix 29.05.2015 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 (edytowane) U nas dom po obrysie 11x17,4 m. Pod płytą gr 20 cm Synthos S30 warstwa 20cm po bokach 25cm. Około 2400kg stali i 43m3 B25 betonu. W płycie wykonane już ogrzewanie podłogowe - 1100m rurek. Koszt materiału bez rurek to 37tyś zł. Ekipa 7600zł. Koparka (płyta, woda, rurki pod wymiennik, kanaliza, rozwiezienie ziemi na działki obok) 2300zł. Sumarycznie 245 zł za m2 Edytowane 29 Maja 2015 przez marcelix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 29.05.2015 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Widzę że te 50% więcej za płytę to pobożne życzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 29.05.2015 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 tylko że w takim wykonaniu masz już posadzkę na gotowo. Więc musisz liczyć fundament klasyczny z posadzką i instalacjami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 29.05.2015 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 A ja w temacie architekta. Moze sie myle, ale zaden z architektow nie powinien projektowac plyty. Architekt powinien zaprojektowac budynek. Plyte zaprojektuje konstuktor.Zakladam ze to opinie plynace od konstruktorow tych architektow. Ale gdyby dostarczyc tym konstruktorom konkretne dane, to przeciez nic nie stoi na przeszkodzie aby zaprojektowac reszte budynku na projekcie plyty.O ile nie chcesz wykonywac plyty samodzielnie, tylko zlecisz to jakiejs firmie, projekt konstrukcyjny plyty bedziesz mial dostarczony. Roznica bedzie taka ze .. wykonawca plyty ma sprawdzonego projektanta ktory wykonal juz iles tam projektow plyt. Konstruktor wspolpracujacy z architektem mogl nie wykonac ani jednej plyty! Poprawcie mnie jezeli sie myle, ale moim zdaniem tak to dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 29.05.2015 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 tylko że w takim wykonaniu masz już posadzkę na gotowo. Więc musisz liczyć fundament klasyczny z posadzką i instalacjami. Ocieplony bocznie fundament 22 tyś + ocieplenie podłogi 6700zł (35cm EPS 100). Powierzchnia użytkowa 128m2, parterówka. Rzut poziomy 12,2x12,2m. Wychodzi 224zł/m2, ale podniosłem poziom podłogi o 150cm nad działkę (40zł/m2 za sam piach). Ostatecznie przyjęcie 50% więcej za płytę NA GRUNCIE BEZPROBLEMOWYM uważam za w pełni uzasadnione. ALE PŁYTA JEST LEPSZA! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.05.2015 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Trend jest fajny - domy energooszczędne, pasywne, autonomiczne. Trudno w tym szaleństwie zachować umiar i pewnie każdy kupić coś super ciepłego do domu. Żeby wszystko policzyć czy się opłaca trzeba by mieć mnóstwo czasu. Szacowanie zajmuje mniej czasu. Tutaj Asolt może powie jak to wychodzi w programach, są ludzie na forum którzy proponują 40cm pod płytę Mr. T.B ( czym więcej tym lepiej) Inni np. Nydar twierdzą, że straty są mniejsze. Ja uważam, że należy zabezpieczyć strefę brzegową w środku straty są mniejsze to i grubość izolacji może być mniejsza. Chcesz wydać kasę na płytę ok. Da się to zrobić w rozsądnych pieniądzach. Nie wydawaj kasy na projekt. Zapłać za indywidualny te 6-8 tysięcy. Będziesz miał płytę i co tylko zechcesz w środku. Jeżeli masz na oku typowy projekt to przeprojektuj na płytę. Uprzedzę pytanie: Nie znam takiego wykonawcy, który weźmie na siebie projekt. Pewnie będzie to już firemka a za to trzeba dopłacić. Odpowiedź wydaje się prosta. Styropian czy inna izolacja to opornik .Puszcza tyle ile wynika z lambdy. Skoro posadzka ma np. 28oC a pod izolacją jest 15oC,to ilość uciekającego ciepła jest przewidywalna. I nie jest istotne jaką przewodność ma grunt. Przewodność cieplna gruntu będzie miała bezpośrednie przełożenie na jego temperaturę. Czym przewodność wyższa tym temp. niższa. Czym przewodność mniejsza tym temp. wyższa. Ważną jest izolacja brzegowa i możliwość regeneracji temperaturowej przestrzeni w obrębie fundamentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 01.06.2015 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Ocieplony bocznie fundament 22 tyś + ocieplenie podłogi 6700zł (35cm EPS 100). Powierzchnia użytkowa 128m2, parterówka. Rzut poziomy 12,2x12,2m. Wychodzi 224zł/m2, ale podniosłem poziom podłogi o 150cm nad działkę (40zł/m2 za sam piach). Ostatecznie przyjęcie 50% więcej za płytę NA GRUNCIE BEZPROBLEMOWYM uważam za w pełni uzasadnione. ALE PŁYTA JEST LEPSZA! ja liczyłem po betonie a nie po obrysie domu, po obrysie domu mam 88,8 m2 co daje 408 zł/m2. Ale u mnie jest stosunkowo mała płyta, przy większej była by tańsza. Jasne płyta wychodzi drożej, ale akurat na tym bym nie oszczędzał. Na marginesie sam styrodur który stosowałem wyszedł 13 tyś. Jakby przejśc na EPS było by 7 tyś. No ale jednak wolałem mieć styrodur Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 01.06.2015 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Co do zmian płyta/fundament nie jest tak, że zamiana jest zmianą nieistotną? na etapie budowy nie wystarczy że kier bud zrobi wpis o zmianie posadowienie budynku z fundamentu na płytę?-mówię o sytuacji gdy koś wyliczy ci płytę. Dodam żebyście mnie nie zjedli- powyższy wpis to zapytanie;)Co do samej płyty- ja się na nią zdecydowałem. Pierwsza projektantka poległa i zaprojektowała pod dom z poddaszem użytkowym gdzie zabudowy mam 118m2 ok 5t stali i 34m3 betonu. Teraz kończy się rysować druga płyta z ok 2t stali i 23m3 betonu w cenie 10zł za m2 projektu płyty-namiary na gościa mogę dać ci na priv. Planuję sam zrobić wszystko przy płycie i na szybko licząc nie powinno mi wyjść więcej jak 210zł za m2 płyty ocieplonej 20cm xps-a, opaską, rurkami wodnymi, kanalizą i małą wymianą gruntu ok 40cm, projektem, koparką, piwem dla pomocników. Czy się opłaca?-musisz sam wyliczyć. Moja ekipa która będzie robiła dom chciała około 30zł/m2 wykonania płyty-sama robocizna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 01.06.2015 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Nie zrobisz w tej cenie na pewno, ale się nie przejmuj. Płyta to najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 01.06.2015 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 dlaczego nie zrobię? jeżeli większość sam będę robił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 01.06.2015 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Projekt - 10zł/m20,4m3 podsypki - 25zł/m20,2m3 XPS - 70zł/m20,2m3 betonu - 40zł/m215kg stali - 40zł/m2Opaska - 1500złKoparka - 300złKanalizacja - 500złWoda - 800zł Razem faktycznie 211zł, ale bez podłogówki, ostatecznej wylewki, nieprzewidzianych wydatków (na sprzęt, łączniki, folie, pomocnicy i piwo dla nich, coś się zepsuje) i bez marginesu na ewentualny wzrost ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 01.06.2015 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Płyta wychodzi drożej niż fundament, ale dzięki niej dom będzie tańszy w użytkowaniu. Czy to zwróci się to już inna bajka. Zawsze lepiej mieć dom oszczędny(jakby co).U mnie przy powierzchni domu po betonie 80,5m2 wyszło 33-34 000 zł. Wanna 20cm ze styroduru Basfa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 01.06.2015 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 z tą stalą to nie przesadziłeś? przy Twoim założeniu o prawie 5t!!!!!!!!!!! xps 22m3 8800eps 100 7m3 2100folia 0,5 400siatka+klej 80cement 25klej do płyt10sz 170beon b25 22m3 5800stal ok 2t 6600drenaż 200rurki wody 16 1500dystanse 100rury kanaliz 250piasek 1000zagęszczarka 300koparka 500projekt 1200piwo 200 Razem: 29300/118=248zł/m2 Masz rację w 210zł się nie zmieszczę. Czy o czymś zapomniałem? Ceny mocno zawyżyłem bo xps-a policzyłem po 400zł/m3 a kupię pewnie po 350zł, to samo beton i stal no ale lepiej liczyć po cenach tzw z półki żeby mieć na ewentualne "awarie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 01.06.2015 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Ta daj Ci Boże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 02.06.2015 03:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 Przemek uważasz, że nie są to realne koszty?-dodałbyś do tego coś jeszcze? Pytam bo jestem przed i wolę wiedzieć więcej niż za mało;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 02.06.2015 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 Co ja wiem? Ja płyty nie robiłem. Inni już się wypowiedzieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż.maliniak 02.06.2015 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 ...lubię takie tematy, to tak jak, by się spierać co się bardziej opłaca mercedes czy ferrari Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.