szocik22 23.11.2015 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2015 (edytowane) tylko gdzie takiego znajdziesz, no chyba nie na beako.eu ? Ja ze swojej strony to mogę polecić co najwyżej kasy fiskalne jeżeli chodzi o ,jeżeli poratujesz mnie od siebie jakimś fachowcem od materiałów to będzie mi miło. Edytowane 31 Lipca 2020 przez szocik22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giman 26.11.2015 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2015 Tak czysto teoretycznie policzę niech ktoś mnie sprawdzi fundament liniowy 1 metr głęboki, izolowany wewnątrz i na zewnątrz, liczę tylko straty pionowo przez beton. Temp gruntu 5 stopni temp ściany 20 stopni. dom 100m2 (10x10) długość fundamentu 40m, szerokość 24 cm. pow 9,6m2 U betonu 1,7 uwzględniając Rsi i Rse ( odbiór ciepła po dwóch stronach przegrody) mamy U przegrody 1,35 Przez taką przegrodę w ciągu doby ucieknie 0,310 kWh przy różnicy 1 stopień. Przy 15 stopniach różnicy mamy 4,66kWh na dobę strat Niech ktoś sprawdzi Pozdrawiam Jesteś pewny, że tak to powinno się liczyć. Z Twoich wyliczeń wyjdzie 4,66kWh*365 = 1700 kWh/rok Długość fundamentu 40m to trochę mało u mnie pewnie będzie z 60m. a to daje ~2500kWh/rok. To duże wartości. Przykładowo dla domu 130m2 wychodzi ze 20kWh/m2/rok przez same fundamenty, a gdzie ściany, dach, wentylacja itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 26.11.2015 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2015 Jesteś pewny, że tak to powinno się liczyć. Z Twoich wyliczeń wyjdzie 4,66kWh*365 = 1700 kWh/rok Długość fundamentu 40m to trochę mało u mnie pewnie będzie z 60m. a to daje ~2500kWh/rok. To duże wartości. Przykładowo dla domu 130m2 wychodzi ze 20kWh/m2/rok przez same fundamenty, a gdzie ściany, dach, wentylacja itp. Jak już to nie 365 dni tylko połowa z tego. Sezon grzewczy nie trwa cały rok. Więc z 1700 robi się 850 kWh. Z pompą ciepła P-W i copem 3 robi się 283 kWh, a w pieniążkach po 0,3zł/kWh wyjdzie 85zł na sezon. Wszystko teraz zależy ile płyta będzie droższa. Bo żeby to miało ręce i nogi to nie wiem ile czasu zwrotu liczyć, 30 lat? 30 lat razy 85zl daje 2550. Jeżeli płyta jest droższa o większą kwotę to już opłacalność stoi pod znakiem zapytania. Ale wszytko zależy od tego jak kto ogrzewa dom i czy lepiej mu zainwestować więcej a później na starość mieć mniejsze rachunki czy na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 26.11.2015 22:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2015 Jak już to nie 365 dni tylko połowa z tego. Sezon grzewczy nie trwa cały rok. Więc z 1700 robi się 850 kWh. Z pompą ciepła P-W i copem 3 robi się 283 kWh, a w pieniążkach po 0,3zł/kWh wyjdzie 85zł na sezon. Wszystko teraz zależy ile płyta będzie droższa. Bo żeby to miało ręce i nogi to nie wiem ile czasu zwrotu liczyć, 30 lat? 30 lat razy 85zl daje 2550. Jeżeli płyta jest droższa o większą kwotę to już opłacalność stoi pod znakiem zapytania. Ale wszytko zależy od tego jak kto ogrzewa dom i czy lepiej mu zainwestować więcej a później na starość mieć mniejsze rachunki czy na odwrót. Raz liczysz straty ciepła, a raz koszty... Jak będziesz miał PC z COP 10 to straty zmniejszą się do 85kWh? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 27.11.2015 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Raz liczysz straty ciepła, a raz koszty... Jak będziesz miał PC z COP 10 to straty zmniejszą się do 85kWh? Przeliczyłem ile ten mostek wygeneruje strat w złotówkach dla pompy ciepła bo to mnie najbardziej interesuje. Jak dla mnie mostek może mieć i 10000 kWh strat, byle po uwzględnieniu sprawności wytwarzania ciepła nie kosztowało to dużo w kosztach grzania domu. A COP 10 to chyba u TB:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Antymateria 28.11.2015 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 (edytowane) W projekcie miałem tradycyjny fundament. Zleciłem badania geologiczne, wynik: glina pylasta do 3m, wody nie ma do 4m, sączenia wody w górnych warstwach. Ziemia nasiąka po deszczu jak gąbka, a później woda spływa powoli po działce. Brak drenów, brak rowów melioracyjnych. Zwykły fundament musiałby mieć porządną hydroizolację i być może głębsze posadowienie. Konieczna była też budowa studni chłonnej. Priorytetem u mnie było bezpieczeństwo i jakość. Wybrałem płytę. Dom w obrysie 10x8,5m z poddaszem użytkowym, stodoła z dwuspadowym dachem Wycena zwykłego fundamentu (bez uwzględnienia lepszej hydroizolacji i głębszego posadowienia) : 22,5yś materiał + 10tyś robocizna = 32,5tyś zł Cena płyty fundamentowej : 31,2tyś zł (w tym konieczna u mnie wymiana gruntu - podbudowa 10tyś zł) Rozmawiałem z 3 wykonawcami - w projekcie łatwy zamieniamy na płytę, firma wykonuje projekt zastępczy w cenie całości, kierownik wprowadza to wpisem w dzienniku budowy bo to ZMIANA NIEISTOTNA. Można pominąć dodatkowe koszty zaprojektowania płyty przez konstruktora w projekcie pierwotnym. Odpowiedź na pytanie ile oszczędziłem : nic Pewnie fundament może kosztować 5tyś taniej. A może i drożej. Ważniejsza jest odpowiedź na pytanie - co zyskałem? 1. Solidną i stabilną konstrukcję - bezpieczeństwo 2. Nie muszę się przejmować, że dom będzie osiadał, ściany pękały, coś będzie się układać latami pod domem... 3. Płytę jak pod dom pasywny - 25cm izolacji - brak mostków termicznych (mniejsze rachunki za ogrzewanie) 4. Wygodę na następne etapy budowy 5. Mniej stresu, przyjemność "budowania" - dla mnie BARDZO WAŻNE 6. Szybkość wykonania - 3 dni 7. Profesjonalne wykonanie - sprawdzona i polecana ekipa - wszyscy podziwiają jakość wykonania 8. Łatwiejsze układanie podłogi na płycie 9. Satysfakcję z wyboru - mam to co chciałem Gdybym miał budować drugi raz - tylko płyta. Na początku przygody w "budowę domu" nawet nie myślałem o płycie, bo to na pewno drogie, bo fundament zwykły jest dobry, bo to, bo tamto. Można było płytę wykonać taniej. U mnie doszła droga wymiana gruntu i dodatkowo zażyczyłem sobie grubszą izolację. Firma, która wykonywała mi płytę ma terminy zarezerwowane na prawie rok do przodu. To też o czymś świadczy. Jestem bardzo zadowolony z wyboru. Każdy niech sam przemyśli swój. Trafnych decyzji życzę i ludzi, którzy dobrze doradzą w potrzebie. Edytowane 28 Listopada 2015 przez Antymateria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 28.11.2015 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Antymateria nie widzę wyjść pod kanalizę....są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 28.11.2015 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Przeliczyłem ile ten mostek wygeneruje strat w złotówkach dla pompy ciepła bo to mnie najbardziej interesuje. Jak dla mnie mostek może mieć i 10000 kWh strat, byle po uwzględnieniu sprawności wytwarzania ciepła nie kosztowało to dużo w kosztach grzania domu. A COP 10 to chyba u TB:P Rozpatrywanie samego fundamentu też jest nie do końca prawidłowe. Dom należy rozpatrywać jako całość, zyskując parę kWh na fundamencie, izolacji, oknach, wentylacji; można zrezygnować z drogich układów grzewczych jak pompa ciepła i grzanie w drugiej taryfie( które nie zawsze jest tańsze niż taryfa całodobowa). Oczywiście obliczenia są czysto hipotetyczne, fundament traci też ciepło na boki, bo z reguły nie jest tam solidnie ocieplony, mało kto ociepla fundament od środka ect. z drugiej jednak strony grunt przed długi czas bywa cieplejszy niż 5 stopni. Choć ja dalej się upieram że wykonanie płyty jest tańsze od liniowego przy założeniu że zatopimy w niej od razu podłogówkę. Odpada koszt wylewki i wystarczy dużo mniejszy bufor ciepła; to rekompensuje wyższe koszty materiałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Antymateria 28.11.2015 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 (edytowane) Antymateria nie widzę wyjść pod kanalizę....są? Są są Nie widać ich na zdjęciach z daleka. W płycie pozostawione są otwory, w których ukryte są zaślepione rury. Projekt mam bardzo prosty. Łazienka nad pomieszczeniem kotłownio/gospodarczym. W płycie wymierzone ładnie co gdzie ma być. Dzięki za czujność Edytowane 28 Listopada 2015 przez Antymateria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 03.12.2015 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 (edytowane) Też miałem dylemat, a jako że ojciec, który ma mi budować twierdził, że płyta będzie dużo droższa zrobiłem w miarę dokładny przedmiar. Wyszło, że płyta będzie symbolicznie droższa - 9%. W poniższym nie uwzględniłem jeszcze tego, że w moim przypadku mam b. słaby grunt i musiałbym mocno poszerzać ławy albo robić dodatkowe głębokie poduszki. Tak więc jeśli ktoś twierdzi, że płyta to koszt 1,5x większy to albo tego nie porównał albo po prostu wykonawcy więcej na tym zarabiają bo to nie jest jeszcze znany temat [ATTACH=CONFIG]338936[/ATTACH] co to jest? pogłębiona wymiana pod pogrubieniami płyty? Edytowane 3 Grudnia 2015 przez zibuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lola31 18.01.2016 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Nie znam się technicznie na tych ponieważ jestem kobietą, ale wiem, że mój ojciec budował dom u siebie, to jak przeliczał fundamenty a płytę (która wykonał z druga osobą) to wyszło mu 10tys. taniej. Za koszt swojej robocizny policzyli 2,5tys. Czyli 5tys. Jest bardzo zadowolony, nigdy w życiu nie wybrałby fundamentów. Ze względu na izlację, odpadają wylewki oraz szybkość i łatwość wykonania (jesli ktoś ma o tym pojęcie, w jego przypadku tak). Teraz jestem na etapie wyboru projektu, mamy wybrany Lubiany, problem w tym, że teraz ja stoję przed wyborem:)płyta czy fundament, prześledziłam posty wasze i zrozumiałam, że płyta lepsza pod ważnymi dla mnie względami, ale nadal nie wiem jak to będzie z kosztem. Chciałabym zlecić to firmie, ale podejrzewam, że zaproszę do współpracy ojca i męża:)z chęcia sobie poradze + 2-3znajomych. Pare dni postawią? Nie wiem co robić, zależy mi na niskiej racie, z drugiej strony wylewki trzeba by robić mając fundament w płycie podłogi ci odpadają. Więc lepsza jednak będzie płyta? Dla mnie rata ogólna kosztu budowy jest wazna, będziemy oszczędnie budować na ile się uda, ale jeśli różnica płyty a fundamentu byłaby kosztu 5tys nie za wahałabym się na płytę. Ile mniej więcej trzeba liczyć na podłogi wylewkę? dodatkowo do fundamentów? Głupio kupować projekt nie wiedząc co chcesz, architekt przed adaptacją mus wiedzieć co chcę, więc chyba po zakupie projektu będzie trzeba wykonać kosztorys ?:)Głupie pytanie:P:)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.