Arek__ 14.06.2015 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 Dzień dobry wszystkim, chciałbym zapytać czy ktoś z Was buduje lub budował dom z projektu Muratora M171 Leśny Zakątek ? http://projekty.muratordom.pl/projekt_lesny-zakatek,2884,0,0.htm planuje dopiero zakup projektu, byłem u jednego z fachowców i powiedział mi, że dom będzie bardzo drogi w wybudowaniu, ponadto każdy mi odradza budowanie poddasza, ponoć są to bardzo wysokie koszty, jak myślicie ? nie ukrywam, że jestem nowy i nie mam zielonego pojęcia jeszcze o budowie proszę o Wasze porady i spostrzeżenia, tych co budują lub co wybudowali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 25.06.2015 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2015 Elementy trudne w prawidłowym wykonaniu:- słup przy wejściu - jak zostanie źle ocieplony, będzie kosmicznym mostkiem cieplnym Elementy przestarzałe konstrukcyjnie:- garaż w bryle domu nie oddzielony termicznie od części mieszkalnej - duże straty ciepła, obecnie nie praktykowane w domach energooszczędnych- kotłownia na paliwo stałe w małym domu - przy obecnych wymaganiach termicznych dla domów, większość pieców na paliwo stałe będzie za mocna by sensownie wykorzystać ich moc. Elementy podnoszące cenę:- dach kopertowy zamiast dwuspadowego- stryszek - wymaga robienia ciężkiego stropu a przydatność niewielka, bo dach ma spore skosy i przestrzeni efektywnej do zagospodarowania w rzeczywistości jest bardzo mało. Innymi słowy można zbudować dom parterowy o podobnej powierzchni, ilości pokoi taniej i cieplej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arek__ 27.06.2015 18:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 więc co byś proponował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania