Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzień dobry wszystkim,

chciałbym zapytać czy ktoś z Was buduje lub budował dom z projektu Muratora M171 Leśny Zakątek ?

http://projekty.muratordom.pl/projekt_lesny-zakatek,2884,0,0.htm

planuje dopiero zakup projektu,

byłem u jednego z fachowców i powiedział mi, że dom będzie bardzo drogi w wybudowaniu,

ponadto każdy mi odradza budowanie poddasza, ponoć są to bardzo wysokie koszty,

jak myślicie ?

nie ukrywam, że jestem nowy i nie mam zielonego pojęcia jeszcze o budowie ;-)

proszę o Wasze porady i spostrzeżenia, tych co budują lub co wybudowali

• 2 weeks później...

Elementy trudne w prawidłowym wykonaniu:

- słup przy wejściu - jak zostanie źle ocieplony, będzie kosmicznym mostkiem cieplnym

Elementy przestarzałe konstrukcyjnie:

- garaż w bryle domu nie oddzielony termicznie od części mieszkalnej - duże straty ciepła, obecnie nie praktykowane w domach energooszczędnych

- kotłownia na paliwo stałe w małym domu - przy obecnych wymaganiach termicznych dla domów, większość pieców na paliwo stałe będzie za mocna by sensownie wykorzystać ich moc.

Elementy podnoszące cenę:

- dach kopertowy zamiast dwuspadowego

- stryszek - wymaga robienia ciężkiego stropu a przydatność niewielka, bo dach ma spore skosy i przestrzeni efektywnej do zagospodarowania w rzeczywistości jest bardzo mało.

Innymi słowy można zbudować dom parterowy o podobnej powierzchni, ilości pokoi taniej i cieplej.

Pomijając projekt indywidualny - idealnie skrojony pod działkę i wasz tryb życia?

Szukać projektów oznaczonych jako "pasywne" lub "energooszczędne".

Bez balkonów, murowanych słupów powiązanych z konstrukcją domu, o najprostszej konstrukcji, z dachem płaskim lub dwuspadowym

Pomijając projekt indywidualny - idealnie skrojony pod działkę i wasz tryb życia?

Szukać projektów oznaczonych jako "pasywne" lub "energooszczędne".