darek2009 28.06.2015 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 Pytanie jak w temacie. Czy jest sens brać się za remont typowej kostki rodem z PRL? Czy z takiego domu można zrobić dom energooszczędny. Mogę kupić coś takiego w świetnej lokalizacji i ze wszystkimi mediami i w cenie tak naprawdę działki. Dom to typowa kostka zbudowana z cegły nieotynkowana. Układ pomieszczeń całkowicie do zmiany. Dom niestety z piwnicą - czy da się to dobrze ocieplić? Nie ma projektu domu , więc czy będę mógł przebudować wnętrze tak jak bym chciał (chodzi mi o możliwość wyburzania ścian)? Ponieważ jestem na etapie planowania budowy , to wiem mniej więcej , jakie są koszty. Ale zupełnie się nie orientuję w cenach takich remontów, tzn. ile kosztuje wyburzanie , usuwanie boazerii, kafelek, starych instalacji? Czy ktoś ma takie doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SO-JER 28.06.2015 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 Jak fundamenty suche to sie opłaca. Ocieplić ściany, zrzucić szlake ze stropodachu, ocieplić, zrobić dach i mieszkać Gorzej z wyburzaniem ścian wewnątrz bo raczej są to ściany nośne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adamzzz 28.06.2015 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 Jak już kupisz, wyremontujesz i wydasz kupę pieniędzy stwierdzisz że za taką kasę wybudowałbyś nowy dom, dom według twoich preferencji taki jak tobie sie podoba.Dawniej trochę inaczej sie projektowało domy wewnątrz. Zwykle 3 takie same pokoje na kondygnacji, jakaś kuchnia i łazieneczka. Większość scian to sciany nośne, wyburzyć sie nie da bo nie wiadomo z czego strop zrobiony, robić podciągi, kombinować ale i tak nie bedzie jak by człowiek chciał. Chyba ze nie przeszkadza Ci salon 20m2. Sam miałem dostać dom od teściowej ale zdecydowaliśmy sie na budowę i nie żałuje. Mam zrobione tak jak chciałem a nie tak jak pozwalał na to stary budynek, i mam tak jak Ty chcesz energooszczędne. Kiedyś pracowałem w handlu w budowlance i nieraz przychodzili ludzie remontujący stare domy i zapytani o opłacalność remontów stwierdzali ze za takie pieniądze lepiej budować nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 28.06.2015 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 Pytanie jak w temacie. Czy jest sens brać się za remont typowej kostki rodem z PRL? Czy z takiego domu można zrobić dom energooszczędny. Mogę kupić coś takiego w świetnej lokalizacji i ze wszystkimi mediami i w cenie tak naprawdę działki. Dom to typowa kostka zbudowana z cegły nieotynkowana. Układ pomieszczeń całkowicie do zmiany. Dom niestety z piwnicą - czy da się to dobrze ocieplić? Nie ma projektu domu , więc czy będę mógł przebudować wnętrze tak jak bym chciał (chodzi mi o możliwość wyburzania ścian)? Ponieważ jestem na etapie planowania budowy , to wiem mniej więcej , jakie są koszty. Ale zupełnie się nie orientuję w cenach takich remontów, tzn. ile kosztuje wyburzanie , usuwanie boazerii, kafelek, starych instalacji? Czy ktoś ma takie doświadczenia? jeśli naprawdę w cenie działki w odpowiadającej ci lokalizacji to tak. w każdym innym przypadku-nie i zobacz wysokości pomieszczeń w tej kostce, bo widywałem już i 2,45 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 29.06.2015 04:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 To zależy od koncepcji wymarzonego domku. Jak starczy ci obielić ściany /ew. docieplić elewację/, wymienić wannę i muszlę i mieszkać - to brać w ciemno. Jak planujesz tam takie różne zabawy typu obicie domu do cegły ze wszystkiego i wykończenie od nowa, przestawianie ścian, nowy dach itp - to rzeczywiście koszt remontu może być porównywalny z budową nowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 05.08.2015 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Pytanie jak w temacie. Czy jest sens brać się za remont typowej kostki rodem z PRL? Czy z takiego domu można zrobić dom energooszczędny. Mogę kupić coś takiego w świetnej lokalizacji i ze wszystkimi mediami i w cenie tak naprawdę działki. Dom to typowa kostka zbudowana z cegły nieotynkowana. Układ pomieszczeń całkowicie do zmiany. Dom niestety z piwnicą - czy da się to dobrze ocieplić? Nie ma projektu domu , więc czy będę mógł przebudować wnętrze tak jak bym chciał (chodzi mi o możliwość wyburzania ścian)? Ponieważ jestem na etapie planowania budowy , to wiem mniej więcej , jakie są koszty. Ale zupełnie się nie orientuję w cenach takich remontów, tzn. ile kosztuje wyburzanie , usuwanie boazerii, kafelek, starych instalacji? Czy ktoś ma takie doświadczenia? Ja mieszkam w takim domu u teściowej. Właśnie robi mi się remont łazienki ale też zmieniałem piec i nowe rury do cwu. Z instalacja większych problemów nie było ale najgorsza sytuacja jest z łazienką. A czemu? Bo wszystkie ściany są tak krzywe że głowa boli. Jeżeli chcesz kupić, mieszkać i remontować to odradzam. Ja mam przykładowo tylko jedną łazienkę i bez niej jest masakra. Najlepiej jest mieć pusty dom i nie przejmować się tym że trzeba szybko coś robić bo przykładowo komuś się chce za potrzebą itp. Musiałem kibel zamontować i mimo zabezpieczenia i tak deska mi się porysowała, może mały koszt wymiany ale jakby dom był pusty to takie elementy by się założyło na końcu a tak to nie ma wyjścia. Jeżeli chodzi o energooszczędność to domu o zapotrzebowaniu do 50kWh/m2 z tego nie zrobisz choćbyś nie wiem jak chciał. Aby schodzić tak nisko to trzeba mieć w domu mimo dobrej izolacji i szczelności to jeszcze WM z reku a kanały WM nie zawsze się da założyć no chyba że wysokość pomieszczeń 240cm Ci nie przeszkadza. Kostki przeważnie są dwupiętrowe i zupełnie nieustawne a nośnych ścian burzyć nie można. Jeżeli faktycznie w cenie działki byłby domek i byłbyś w stanie sam z pomocą rodziny przeprowadzić remont nie oczekując cudów energooszczędności (czyli w granicach 70-90kWh/m2 co nie jest złe w porównaniu do 200kWh/m2 bo pewnie taki to domek jest) to bierz i rób spokojnie. Ale jak wszystko ma robić ekipa to warto lepiej się nad tym zastanowić czy nie zburzyć domu. Pewnie znajdą się też firmy co zrobią rozbiórkę za grosze w zamian za gruz, złom z tego czy drewno a jak nie to te elementy też się przydadzą pod budowę nowego domu. Bo podjazd i tak trzeba utwardzić na wjazd tirów a do tego może posłużyć gruz. Jak będziesz chciał dom z piecem to drewno pójdzie na opał. Może nawet nowy dom niekoniecznie będziesz chciał postawić w tym samym miejscu ale bliżej czy dalej o 10m a wtedy nie będzie trzeba likwidować starych fundamentów. Jak z drewna się sprzątnie dom i zostaną same mury to może wjechać ciężki sprzęt i w dzień czy dwa zrówna dom z ziemią a koszt tego to będzie godzina pracy danej maszyny bo gruz pójdzie na utwardzenie dojazdu wiec go wywozić nie będzie trzeba. Tak jak poprzednicy pisali generalny remont starego domu niekoniecznie będzie oznaczał że będzie to tanie bo dom trzeba praktycznie doprowadzić do stanu gołych murów i robienia od nowa i równo. Skoro znasz mniej więcej koszty to wiesz że SSO domu jest najtańszym elementem w całej budowie bo nie ma co ukrywać ale bloczki na ściany są tanie, koszt może max 10k itp ale najdroższa jest robocizna bo zazwyczaj raz tyle co materiały lub jeszcze więcej. Więc wszystko zależy od tego jak Ty chcesz się w to zaangażować. Ps: Może i nie masz projektu ale ogólny szkic po oglądnięciu domu zawsze można zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 06.08.2015 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Pytanie jak w temacie. Czy jest sens brać się za remont typowej kostki rodem z PRL? Czy z takiego domu można zrobić dom energooszczędny. Mogę kupić coś takiego w świetnej lokalizacji i ze wszystkimi mediami i w cenie tak naprawdę działki. Dom to typowa kostka zbudowana z cegły nieotynkowana. Układ pomieszczeń całkowicie do zmiany. Dom niestety z piwnicą - czy da się to dobrze ocieplić? Nie ma projektu domu , więc czy będę mógł przebudować wnętrze tak jak bym chciał (chodzi mi o możliwość wyburzania ścian)? Ponieważ jestem na etapie planowania budowy , to wiem mniej więcej , jakie są koszty. Ale zupełnie się nie orientuję w cenach takich remontów, tzn. ile kosztuje wyburzanie , usuwanie boazerii, kafelek, starych instalacji? Czy ktoś ma takie doświadczenia? - da się " ze starego domu zrobić dom energooszczędny " - aczkolwiek wymaga to całościowego potraktowania budynku w zakresie Architektury - Konstrukcji - Instalacji Sanitarnych dedykowanych dla "domu energooszczędnego". Nowy układ podziału wnętrza w dużej mierze zależy od nośności stropów, tj. od ich przeliczenia pod nową lokalizację ścianek działowych. W starych budynkach również ścianki działowe niekiedy pełniły funkcje nośną. Proponuje zwrócić się do projektanta z zapytaniem dot. projektu przebudowy obiektu. Standardowy projekt obejmuje szczegółową Inwentaryzację stanu istniejącego / Ekspertyzę techniczną - ocenę stanu technicznego ( w tym z ujęciem planowanych zmian ) / Projekt Koncepcyjny / wielobranżowy Projekt Budowlany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przewas 06.08.2015 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 A ja odpowiem trochę przekornie wbrew dwóm poprzednim wypowiedziom. Jak najbardziej się da i to bez zbytniej napinki. Ja modernizowałem chałupę z 1930r. Modernizacja polegała głównie na dobrej izolacji w podłogę (podłoga na gruncie) i doklejeniu 20 cm styropianu i wstawieniu porządnych 3 szybowych fixów i ociepleniu dachu 40cm wełny Oczywiście na etapie planowania sobie rozłożyłem sobie odpowiednio pomieszczenia , zrobiłem OZC i dobrałem optymalnie grubości ocieplenia. Nie bawiłem się w żadne ciepłe montaże okien, drzwi wstawione pewnie za 1000 PLN, brak ocieplenia między salonem a garażem. Nie szalałem z jakością materiałów ociepleniowych. Był to kompromis ceny/jakości. Bez napinania udaje mi się uzyskać parametry rzędu 34kWh/m2 co przy mojej stawce z Duona daje nieco ponad 2600 PLN/rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 07.08.2015 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 A ja odpowiem trochę przekornie wbrew dwóm poprzednim wypowiedziom. Jak najbardziej się da i to bez zbytniej napinki. Ja modernizowałem chałupę z 1930r. Modernizacja polegała głównie na dobrej izolacji w podłogę (podłoga na gruncie) i doklejeniu 20 cm styropianu i wstawieniu porządnych 3 szybowych fixów i ociepleniu dachu 40cm wełny Oczywiście na etapie planowania sobie rozłożyłem sobie odpowiednio pomieszczenia , zrobiłem OZC i dobrałem optymalnie grubości ocieplenia. Nie bawiłem się w żadne ciepłe montaże okien, drzwi wstawione pewnie za 1000 PLN, brak ocieplenia między salonem a garażem. Nie szalałem z jakością materiałów ociepleniowych. Był to kompromis ceny/jakości. Bez napinania udaje mi się uzyskać parametry rzędu 34kWh/m2 co przy mojej stawce z Duona daje nieco ponad 2600 PLN/rok. A jaki to masz dom? Bo jak lata 30-te to pewnie była parterówka z strychem który mogłeś zagospodarować. Mam też taki stary dom obok tego w którym mieszkam i ma pół metrowe ściany ze szlaki a w narożnikach są cegły i koło otworów i taki dom faktycznie w energooszczędny można zamienić ale ten dom a kostka z PRL-u to są dwa różne domy i kostkę będzie gorzej tak zaizolować aby była energooszczędna. I skoro mówisz o takim wyniku to musiałeś wpakować reku do domu a jak tego nie zrobiłeś to na pewno takiego wyniku nie osiągnąłeś. Widzę że masz mur cały z cegły to jak nie zaizolowałeś fundamentu to też takiego wyniku nie możesz osiągnąć. Pewnie domek o którym piszesz to tez z stopki i fajnie wygląda ale wątpię aby miał zapotrzebowanie 34kWh/m2. Takie wyszło zużycie ale to nie jest to samo co zapotrzebowanie a zapotrzebowanie świadczy o energooszczędności. Mimo to wynik jak na stary dom to i tak fajny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przewas 07.08.2015 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 wyglądał tak Fundament izolowany 10 cm. Reku jest. Co do zapotrzebowania, nie znam się na definicjach. Tyle co w stopce zużyłem po prostu, więc uważam że to zapotrzebowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.08.2015 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 wyglądał tak [ATTACH=CONFIG]326816[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]326817[/ATTACH] Fundament izolowany 10 cm. Reku jest. Co do zapotrzebowania, nie znam się na definicjach. Tyle co w stopce zużyłem po prostu, więc uważam że to zapotrzebowanie. w stopce masz zużycie bo w każdym roku jest inne a zapotrzebowanie liczy się dla średniej temperatury jakie wychodzi i potem w zależności ile masz stopni w domu i jaka jest pogoda za oknem wychodzi inne zużycie w każdym roku. W tym roku zima była łagodna i każdy miał rekordowo niskie zużycie a zobaczy się jak będzie w tym roku bo ponoć mają być tęgie mrozy. Widzę że Twój domek to wygląda podobnie jak u mnie stary dom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 08.08.2015 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przewas 08.08.2015 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 w stopce masz zużycie bo w każdym roku jest inne a zapotrzebowanie liczy się dla średniej temperatury jakie wychodzi i potem w zależności ile masz stopni w domu i jaka jest pogoda za oknem wychodzi inne zużycie w każdym roku. Bilans cieplny budynku Zapotrzebowanie na ciepło w sezonie grzewczym 51071 MJ Zyski od nasłonecznienia 23124 MJ Wskaznik cieplny budynku - powierzchniowy 27,7 W/m2 Wskaznik cieplny budynku - kubaturowy 11,1 W/m3 Wskaźniki i definicje jedno. Często potem nie pokrywa sie to z rzeczywistością. Chodziło mi o to że da się zrobić ze starego do energooszczędny i to bez technologii kosmicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 08.08.2015 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 W bardzo starych domach jest problem z brakiem izolacji przeciwwilgociowej pomiędzy fundamentem a ścianą. Znam taki dom i od lat na niektórych ścianach pojawia się grzyb (odpada farba z warstwą tynku).Ocieplenie od zewnątrz można dołożyć, ale podchodząca wilgoć może być trudna do usunięcia. Przed ostateczną decyzję kupna wziął bym jakiegoś kierownika budowy żeby rzucił okiem które ściany można wyburzyć.Ale rzeczywiście jeśli chcesz robić generalny remont z wymianą połóg, instalacji i remontem dachu, to się może okazać że będziesz miał dom w stanie surowym otwartym (czyli gołe ściany) i już zapłaciłeś kupę kasy za rozebranie tego co chcesz zmienić.Sam sprzedałem stary dom z lat 70siątych i niewiele dołożyłem i zbudowałem nowy.Ale jeśli remont ma być stosunkowo niewielki, a dom i okolica ci się podoba, to może nie jest to zły pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 08.08.2015 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 ... jeśli dom jest położony w dobrej okolicy, na fajnej działce i ma w miarę dobrą konstrukcję ( " w miarę ' - bo zawsze są niespodzianki ), to warto zainwestować, ale też i warto zlecić wcześniej fachowe "oględziny" lub ocenę stanu technicznego lub ekspertyzę techniczną, która odpowie na podstawowe pytania dot. istniejącego budynku i wskaże wstępne wielkości zainwestowania w ewentualne wzmocnienie konstrukcji, izolacje termiczne / wodochronne, instalacje, ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przewas 09.08.2015 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 ... jeśli dom jest położony w dobrej okolicy, na fajnej działce i ma w miarę dobrą konstrukcję ( " w miarę ' - bo zawsze są niespodzianki ), to warto zainwestować, ale też i warto zlecić wcześniej fachowe "oględziny" lub ocenę stanu technicznego lub ekspertyzę techniczną, która odpowie na podstawowe pytania dot. istniejącego budynku i wskaże wstępne wielkości zainwestowania w ewentualne wzmocnienie konstrukcji, izolacje termiczne / wodochronne, instalacje, ... Moje przemyślenia przed remontem, w zasadzie się sprawdziły. Kasowo rozebranie i budowa od nowa, kosztowały by mnie podobnie jak remont. Ale po pierwsze nie chciałem. A po drugie czasowo na pewno wyszedłem lepiej. Jesienią trochę przygotowania, W oczekiwaniu na kredyt podbicie fundamentów. Właściwy remont to w sumie do maja a pod koniec września już mieszkaliśmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 09.08.2015 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 OK - przy czym remont, a przebudowa to dwie różne rzeczy, a i stan techniczny istniejących obiektów jest różny - lepszy / gorszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bt9 09.08.2015 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Przy dobrej modernizacji kostki nie wyobrażam sobie mieć więcej niż 50kw ale.. Ale to musi być kompleksowe podejście a nie po prostu remont.. Zgodzę się z tym, że jak już modernizujesz to powinieneś przemyśleć wentylację mechaniczną. Ja w swoim domu kostce będę kładł ją w podłodze - wysokość pomieszczeń mam 2.65 na piętrze więc bez problemu da się to zrobić bez olbrzymiego obniżania sufitu. Ocieplenie ścian 24cm, dachu planuję od środka ok 10cm wełny a na zewnątrz ok 30cm styro. Ocieplenie i zaizolowanie fundamentów + jeśli zajdzie potrzeba iniekcja na odbudowę izolacji fundamentów. Ocieplenie stropu piwnicy 10cm xpsa. Ciepłe okna 3 szyby ms passiv, + dzwi energooszczędne. Zachowana ciągłość ocieplenia na całej powierzchni domu. Potem wymiana kotła węglowego na gaz lub pellet a być może prąd.. zobaczymy. Tylko ja kupiłem w takiej cenie, że mi się to opłaca robić, z rozkładem pomieszczeń dam sobie radę, bo akurat takie pomieszczenia potrzebujemy, ale jeśli ci nie odpowiadają to będziesz musiał robić podciągi i wzmocnienia - czyli projekt budowlany i dodatkowe koszta. Wszystko musisz przemyśleć i obliczyć koszta, czy opłaca się poświęcić czas podwójnie i sporo pracy włożyć. Ale da się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 09.08.2015 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Moje przemyślenia przed remontem, w zasadzie się sprawdziły. Kasowo rozebranie i budowa od nowa, kosztowały by mnie podobnie jak remont. Ale po pierwsze nie chciałem. A po drugie czasowo na pewno wyszedłem lepiej. Jesienią trochę przygotowania, W oczekiwaniu na kredyt podbicie fundamentów. Właściwy remont to w sumie do maja a pod koniec września już mieszkaliśmy Jaki miałeś strop? Co z więźbą? Do wymiany poszła? Pod okna tarasowe musiałeś powiększać stare? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 09.08.2015 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Bilans cieplny budynku Zapotrzebowanie na ciepło w sezonie grzewczym 51071 MJ Zyski od nasłonecznienia 23124 MJ Wskaznik cieplny budynku - powierzchniowy 27,7 W/m2 Wskaznik cieplny budynku - kubaturowy 11,1 W/m3 Wskaźniki i definicje jedno. Często potem nie pokrywa sie to z rzeczywistością. Chodziło mi o to że da się zrobić ze starego do energooszczędny i to bez technologii kosmicznych. Sorki ale trochę z tym zapotrzebowaniem to poleciałeś .. Ile masz m2 użytkowej ? 380 m2 ? jaką masz temp, w garażu ? Te 34 kwh/m2 możesz między bajki włożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.