Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Gdzie macie sterowniki do ogrzewania podłogowego?


Gagandzia

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 385
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

asolt odpuść sobie

 

Nie odpuść sobie, tylko przyznaj się, że bzdury piszesz.

 

Czy ty też twierdzisz, że im bardziej zaizolowany dom, tym bardziej trzeba dokładnego sterowania, w postaci sterownika w każdym pomieszczeniu i siłowników do każdej pętli? No powiedz czy ty też tak uważasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nic nie twierdzę,

ja uważam że powinien być projekt,

w innym wątku zadałem pytanie

nie pytam asolta lecz wybitnych znawców tematu,

co jest najważniejsze przy podłogówce?

i to niezależnie od tego czy robi się ją z projektem dając się ostrzyc,

czy też na pałę bo wie lepiej i nie da zarobić krwiopijcom,

bardzo proszę o odpowiedź

raczysz mi odpowiedzieć na to pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę zwiazku przyczynowo skutkowego miedzy regulacją strefową a czestotliwoscia załączen kotła, nie spotkałem sie z zadnym opracowaniami i badaniami to potwierdzającymi, o tym decyduje nadwyzka mocy minimalnej nad biezącym poziomem strat. Jezeli ta nadwyzka zmaleje do zera wtedy kocioł przejdzie do pracy ciągłej z mocą minimalną.

 

związek jest i to ogromny. przewymiarowany kocioł w stosunku do zapotrzebowania jednego lub dwóch pomieszcze ń, które akurat wymagają grzania = taktowanie. jeśli tego taktowania nie ma, to oznacza że w całym domu temperatura spada +/- jednakowo i sterowanie strefowe jest zupełnie niepotrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

związek jest i to ogromny. przewymiarowany kocioł w stosunku do zapotrzebowania jednego lub dwóch pomieszcze ń, które akurat wymagają grzania = taktowanie. jeśli tego taktowania nie ma, to oznacza że w całym domu temperatura spada +/- jednakowo i sterowanie strefowe jest zupełnie niepotrzebne.

 

Nikt nikomu nie kaze instalowac przewymiarowanych kotłow tylko po to aby udowadniac niecelowosc sterowania strefowego.

Zawsze będą okresy przejściowe w których kocioł bedzie taktował, a czas ich trwania będzie ualzezniony od mocy minimalnej, strat budynku. Nigdy temp w poszczegolnych pomieszczeniach nie spada jednakowo, jest zróznicowanie strat dla poszczegolnych pomieszczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Nikt nikomu nie kaze instalowac przewymiarowanych kotłow tylko po to aby udowadniac niecelowosc sterowania strefowego.

Zawsze będą okresy przejściowe w których kocioł bedzie taktował, a czas ich trwania będzie ualzezniony od mocy minimalnej, strat budynku. Nigdy temp w poszczegolnych pomieszczeniach nie spada jednakowo, jest zróznicowanie strat dla poszczegolnych pomieszczeń.

Co post to w dalszym ciągu robienie z siebie niezbyt kumatego:

Średnia temperatura sezonu grzewczego to jakieś 4-5 stopni, jak domy maja obciążenie 4-5kW przy -20C, to nawet najmniejsze jednostki maja problem, szczególnie, jeśli są załączane tylko po to, by dogrzać JEDNO pomieszczenie.

Robi sie problem ze zbyt małą różnicę miedzy zasilaniem i powrotem, czyli jeszcze w trakcie dogrzewania tego pomieszczenia kocioł może sie wyłączyć.

 

Zysków żadnych.

asolt,sprawia ci to przyjemność takie ośmieszanie się i robienie z siebie błazna ?

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy dobrać odpowiednią ilość rurki do zapotrzebowania pomieszczenia na ciepło i zalać ją betonem. Można dodać 10% zapasu ze względu na rodzaj wykończenia podłogi. W czym problem, przecież tu nie ma żadnej filozofii?

 

nie do końca,

możesz się jeszcze wykazać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najważniejszą rzeczą w podłogówce, nie jest ilość i rozstaw rur,

najważniejszą rzeczą jest temperatura podłogi,

niekiedy może się okazać że te twoje przyjęte 15 cm, czy też 20 cm, spowoduje wyższą niż normowa temperaturę podłogi,

a to już może się wiązać z dyskomfortem użytkowania oraz opowiadania, że podłogówka jest be,

dlatego dla przeciętnego śmiertelnika projekt jest konieczny,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najważniejszą rzeczą w podłogówce, nie jest ilość i rozstaw rur,

najważniejszą rzeczą jest temperatura podłogi,

niekiedy może się okazać że te twoje przyjęte 15 cm, czy też 20 cm, spowoduje wyższą niż normowa temperaturę podłogi,

a to już może się wiązać z dyskomfortem użytkowania oraz opowiadania, że podłogówka jest be,

dlatego dla przeciętnego śmiertelnika projekt jest konieczny,

 

Matko jedyna, co za bzdury! W takim wypadku dławi się pętle tak samo jak w projekcie. Nie ma tu żadnej różnicy!

 

Ty miałeś kiedykolwiek do czynienia z podłogówką w miarę izolowanym domu? Serio pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

A wracając do tematu, to jestem przed wyborem rozdzielacza i systemu sterowania temperaturą OP 100%.

Zasilanie w ciepło będzie z bufora 1000l grzanego prądem w II taryfie, w przyszłości wspomagane FV.

Dom parterowy 123 m2 ocieplony (dane w stopce) z otwartymi przestrzeniami: salon, kuchnia i hol.

Mam projekt instalacji grzewczej, ale bardzo ubogi, pokazujący moc grzejników podłogowych i traktuję to jako wytyczne dla instalatora.

 

Stoję przed dylematem, czy w rozdzielaczu zastosować prosty ręczny zawór termostatyczny, czy trójdrożny z napędem, sterowany czujnikiem temperatury w którymś z pomieszczeń (np. salon)?

 

Macie pomysły, bądź uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj układ mieszający z trójdrogowym zaworem termostatycznym, absolutnie nie polecam w tym przypadku układów mieszających stałowartościowych z tzw. głowicą termostatyczną i przylgą.

 

W przypadku twojej inwestycji w ogóle można pokusić się o zasilanie instalacji niskim parametrem i zrezygnowanie z jakichkolwiek dodatkowych układów mieszających przy rozdzielaczach - zawór trójdrogowy mógłby być zainstalowany centralnie tuż za źródłem ciepła (buforem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj układ mieszający z trójdrogowym zaworem termostatycznym, absolutnie nie polecam w tym przypadku układów mieszających stałowartościowych z tzw. głowicą termostatyczną i przylgą.

 

W przypadku twojej inwestycji w ogóle można pokusić się o zasilanie instalacji niskim parametrem i zrezygnowanie z jakichkolwiek dodatkowych układów mieszających przy rozdzielaczach - zawór trójdrogowy mógłby być zainstalowany centralnie tuż za źródłem ciepła (buforem).

 

Co profesjonalizm, to profesjonalizm. Zdecydowanie popieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAN-therm, Liwko

Dziękuję pięknie za podpowiedź.

 

Rozumiem że układ z trójdrogowym zaworem termostatycznym. To ten zawór posiadać ma napęd sterowany nastawnym, ściennym czujnikiem temperatury?

Od bufora do rozdzielacza to raptem kilkadziesiąt cm, wiec chyba nie ma potrzeby rozdzielać zaworu trójdrożnego od układu belek rozdzielacza.

A pompa cyrkulacyjna w układzie z belkami rozdzielacza, to powinna mieć sterowanie obrotów i zabezpieczenie przed pompowaniem wody o zbyt wysokiej temperaturze np. 80oC?

 

Pozdrawiam

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy w Twoim domu niezbędne będzie różnicowanie temp. w poszczególnych pomieszczeniach?

Jeśli nie to przy takiej izolacyjności budynku + WM z rekuperacją musisz dobrze zastanowić się nad zasadnością stosowania sterowania temp. w pomieszczeniu. Konkretnie w Twoim przypadku może okazać się że bardziej zasadnym będzie sterowanie układem grzewczym na podstawie temp. zewnętrznej realizowanej za pomocą automatyki pogodowej i siłownika zainstalowanego na zaworze trójdrogowym.

 

Osobiście nie jestem przeciwnikiem automatyki pokojowej, prywatnie sam ją posiadam i sobie chwalę, ale mój dom jest zdecydowanie bardziej "dziurawy" i szybciej reaguje na spadki/zmiany temp. wewnętrznej. Poza tym moja automatyka pokojowa steruje grzejnikami, niestety trochę Wam zazdroszczę tej tradycyjnej podłogówki ale może jeszcze przyjdzie czas i na mnie ;)

 

Obecnie w układach mieszających stosowane są już wyłącznie pompy elektroniczne posiadające możliwość automatycznej adaptacji do aktualnego stanu pracy instalacji. Temp. zasilania OP przy zaworach trójdrogowych termostatycznych raczej nigdy nie będzie wyższa niż ustawiona/regulowana na zaworze, tu raczej nie ma się czym przejmować.

Edytowane przez KAN-therm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KAN-therm

 

Zbyt mały jest to dom, aby sensowne było automatyczne regulowanie temperatury w poszczególnych pomieszczeniach.

Nigdy nie miałem tego w planie. Jak zauważyłeś dom będzie dobrze ocieplony i wyjątkowo szczelny z uwagi na zastosowany dach z płyty warstwowej.

 

Przekonałeś mnie do zaworu trójdrogowego z siłownikiem. Tym bardziej że można regulować moc OP sterownikiem na wiele sposobów (temp. zew/wew) i manualnie.

 

Podłogówkę na pewno kiedyś założysz, bo to przyszłościowy system jest.:yes:

 

Pozdrawiam

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...