Liwko 16.07.2015 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 I vice versa, ja równiez nie jestem tematem tego wątku. Dlatego czepiam się twoich bzdurnych teorii. Uważasz że KAN-therm bzdury pisze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 16.07.2015 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 asolt odpuść sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.07.2015 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 asolt odpuść sobie Nie odpuść sobie, tylko przyznaj się, że bzdury piszesz. Czy ty też twierdzisz, że im bardziej zaizolowany dom, tym bardziej trzeba dokładnego sterowania, w postaci sterownika w każdym pomieszczeniu i siłowników do każdej pętli? No powiedz czy ty też tak uważasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 16.07.2015 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 ja nic nie twierdzę, ja uważam że powinien być projekt, w innym wątku zadałem pytanie nie pytam asolta lecz wybitnych znawców tematu, co jest najważniejsze przy podłogówce? i to niezależnie od tego czy robi się ją z projektem dając się ostrzyc, czy też na pałę bo wie lepiej i nie da zarobić krwiopijcom, bardzo proszę o odpowiedź raczysz mi odpowiedzieć na to pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 16.07.2015 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Nie widzę zwiazku przyczynowo skutkowego miedzy regulacją strefową a czestotliwoscia załączen kotła, nie spotkałem sie z zadnym opracowaniami i badaniami to potwierdzającymi, o tym decyduje nadwyzka mocy minimalnej nad biezącym poziomem strat. Jezeli ta nadwyzka zmaleje do zera wtedy kocioł przejdzie do pracy ciągłej z mocą minimalną. związek jest i to ogromny. przewymiarowany kocioł w stosunku do zapotrzebowania jednego lub dwóch pomieszcze ń, które akurat wymagają grzania = taktowanie. jeśli tego taktowania nie ma, to oznacza że w całym domu temperatura spada +/- jednakowo i sterowanie strefowe jest zupełnie niepotrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 16.07.2015 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 związek jest i to ogromny. przewymiarowany kocioł w stosunku do zapotrzebowania jednego lub dwóch pomieszcze ń, które akurat wymagają grzania = taktowanie. jeśli tego taktowania nie ma, to oznacza że w całym domu temperatura spada +/- jednakowo i sterowanie strefowe jest zupełnie niepotrzebne. Nikt nikomu nie kaze instalowac przewymiarowanych kotłow tylko po to aby udowadniac niecelowosc sterowania strefowego. Zawsze będą okresy przejściowe w których kocioł bedzie taktował, a czas ich trwania będzie ualzezniony od mocy minimalnej, strat budynku. Nigdy temp w poszczegolnych pomieszczeniach nie spada jednakowo, jest zróznicowanie strat dla poszczegolnych pomieszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.07.2015 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 raczysz mi odpowiedzieć na to pytanie Wystarczy dobrać odpowiednią ilość rurki do zapotrzebowania pomieszczenia na ciepło i zalać ją betonem. Można dodać 10% zapasu ze względu na rodzaj wykończenia podłogi. W czym problem, przecież tu nie ma żadnej filozofii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 16.07.2015 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 (edytowane) Nikt nikomu nie kaze instalowac przewymiarowanych kotłow tylko po to aby udowadniac niecelowosc sterowania strefowego. Zawsze będą okresy przejściowe w których kocioł bedzie taktował, a czas ich trwania będzie ualzezniony od mocy minimalnej, strat budynku. Nigdy temp w poszczegolnych pomieszczeniach nie spada jednakowo, jest zróznicowanie strat dla poszczegolnych pomieszczeń. Co post to w dalszym ciągu robienie z siebie niezbyt kumatego: Średnia temperatura sezonu grzewczego to jakieś 4-5 stopni, jak domy maja obciążenie 4-5kW przy -20C, to nawet najmniejsze jednostki maja problem, szczególnie, jeśli są załączane tylko po to, by dogrzać JEDNO pomieszczenie. Robi sie problem ze zbyt małą różnicę miedzy zasilaniem i powrotem, czyli jeszcze w trakcie dogrzewania tego pomieszczenia kocioł może sie wyłączyć. Zysków żadnych. asolt,sprawia ci to przyjemność takie ośmieszanie się i robienie z siebie błazna ? Edytowane 16 Lipca 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 16.07.2015 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Wystarczy dobrać odpowiednią ilość rurki do zapotrzebowania pomieszczenia na ciepło i zalać ją betonem. Można dodać 10% zapasu ze względu na rodzaj wykończenia podłogi. W czym problem, przecież tu nie ma żadnej filozofii? nie do końca, możesz się jeszcze wykazać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.07.2015 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 nie do końca, No to oświeć nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 16.07.2015 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 najważniejszą rzeczą w podłogówce, nie jest ilość i rozstaw rur,najważniejszą rzeczą jest temperatura podłogi,niekiedy może się okazać że te twoje przyjęte 15 cm, czy też 20 cm, spowoduje wyższą niż normowa temperaturę podłogi,a to już może się wiązać z dyskomfortem użytkowania oraz opowiadania, że podłogówka jest be,dlatego dla przeciętnego śmiertelnika projekt jest konieczny, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.07.2015 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 najważniejszą rzeczą w podłogówce, nie jest ilość i rozstaw rur, najważniejszą rzeczą jest temperatura podłogi, niekiedy może się okazać że te twoje przyjęte 15 cm, czy też 20 cm, spowoduje wyższą niż normowa temperaturę podłogi, a to już może się wiązać z dyskomfortem użytkowania oraz opowiadania, że podłogówka jest be, dlatego dla przeciętnego śmiertelnika projekt jest konieczny, Matko jedyna, co za bzdury! W takim wypadku dławi się pętle tak samo jak w projekcie. Nie ma tu żadnej różnicy! Ty miałeś kiedykolwiek do czynienia z podłogówką w miarę izolowanym domu? Serio pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 16.07.2015 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 bez komentarza, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.07.2015 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 bez komentarza, A dlaczego bez? Ponawiam pytanie, czy miałeś kiedykolwiek do czynienia z podłogówką w miarę izolowanym domu? Bo nie wierzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 04.11.2015 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 A wracając do tematu, to jestem przed wyborem rozdzielacza i systemu sterowania temperaturą OP 100%.Zasilanie w ciepło będzie z bufora 1000l grzanego prądem w II taryfie, w przyszłości wspomagane FV.Dom parterowy 123 m2 ocieplony (dane w stopce) z otwartymi przestrzeniami: salon, kuchnia i hol.Mam projekt instalacji grzewczej, ale bardzo ubogi, pokazujący moc grzejników podłogowych i traktuję to jako wytyczne dla instalatora. Stoję przed dylematem, czy w rozdzielaczu zastosować prosty ręczny zawór termostatyczny, czy trójdrożny z napędem, sterowany czujnikiem temperatury w którymś z pomieszczeń (np. salon)? Macie pomysły, bądź uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KAN-therm 04.11.2015 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Zastosuj układ mieszający z trójdrogowym zaworem termostatycznym, absolutnie nie polecam w tym przypadku układów mieszających stałowartościowych z tzw. głowicą termostatyczną i przylgą. W przypadku twojej inwestycji w ogóle można pokusić się o zasilanie instalacji niskim parametrem i zrezygnowanie z jakichkolwiek dodatkowych układów mieszających przy rozdzielaczach - zawór trójdrogowy mógłby być zainstalowany centralnie tuż za źródłem ciepła (buforem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 04.11.2015 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Zastosuj układ mieszający z trójdrogowym zaworem termostatycznym, absolutnie nie polecam w tym przypadku układów mieszających stałowartościowych z tzw. głowicą termostatyczną i przylgą. W przypadku twojej inwestycji w ogóle można pokusić się o zasilanie instalacji niskim parametrem i zrezygnowanie z jakichkolwiek dodatkowych układów mieszających przy rozdzielaczach - zawór trójdrogowy mógłby być zainstalowany centralnie tuż za źródłem ciepła (buforem). Co profesjonalizm, to profesjonalizm. Zdecydowanie popieram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 04.11.2015 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 KAN-therm, LiwkoDziękuję pięknie za podpowiedź. Rozumiem że układ z trójdrogowym zaworem termostatycznym. To ten zawór posiadać ma napęd sterowany nastawnym, ściennym czujnikiem temperatury?Od bufora do rozdzielacza to raptem kilkadziesiąt cm, wiec chyba nie ma potrzeby rozdzielać zaworu trójdrożnego od układu belek rozdzielacza.A pompa cyrkulacyjna w układzie z belkami rozdzielacza, to powinna mieć sterowanie obrotów i zabezpieczenie przed pompowaniem wody o zbyt wysokiej temperaturze np. 80oC? PozdrawiamCezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KAN-therm 05.11.2015 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 (edytowane) Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy w Twoim domu niezbędne będzie różnicowanie temp. w poszczególnych pomieszczeniach? Jeśli nie to przy takiej izolacyjności budynku + WM z rekuperacją musisz dobrze zastanowić się nad zasadnością stosowania sterowania temp. w pomieszczeniu. Konkretnie w Twoim przypadku może okazać się że bardziej zasadnym będzie sterowanie układem grzewczym na podstawie temp. zewnętrznej realizowanej za pomocą automatyki pogodowej i siłownika zainstalowanego na zaworze trójdrogowym. Osobiście nie jestem przeciwnikiem automatyki pokojowej, prywatnie sam ją posiadam i sobie chwalę, ale mój dom jest zdecydowanie bardziej "dziurawy" i szybciej reaguje na spadki/zmiany temp. wewnętrznej. Poza tym moja automatyka pokojowa steruje grzejnikami, niestety trochę Wam zazdroszczę tej tradycyjnej podłogówki ale może jeszcze przyjdzie czas i na mnie Obecnie w układach mieszających stosowane są już wyłącznie pompy elektroniczne posiadające możliwość automatycznej adaptacji do aktualnego stanu pracy instalacji. Temp. zasilania OP przy zaworach trójdrogowych termostatycznych raczej nigdy nie będzie wyższa niż ustawiona/regulowana na zaworze, tu raczej nie ma się czym przejmować. Edytowane 5 Listopada 2015 przez KAN-therm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 05.11.2015 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 @KAN-therm Zbyt mały jest to dom, aby sensowne było automatyczne regulowanie temperatury w poszczególnych pomieszczeniach. Nigdy nie miałem tego w planie. Jak zauważyłeś dom będzie dobrze ocieplony i wyjątkowo szczelny z uwagi na zastosowany dach z płyty warstwowej. Przekonałeś mnie do zaworu trójdrogowego z siłownikiem. Tym bardziej że można regulować moc OP sterownikiem na wiele sposobów (temp. zew/wew) i manualnie. Podłogówkę na pewno kiedyś założysz, bo to przyszłościowy system jest. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.