Laprathus 02.08.2015 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Wita, jest to mój pierwszy post, jestem na etapie planowania budowy domu jednorodzinnego, dom będzie stawiany na wiosnę 2016r w całości przez firmę, gdyż ja nie znam się na budowlance. Aktualnie jestem na etapie poszukiwania firmy budowlanej, buduje się w okolicach Olsztyna. Otrzymałem wycenę z firmy new house, nie znam tej firm i nie wiem czy ją wybiorę, ale przedstawili oni mi wycenę z informacją z czego by budowali. Proszę o udzielenie informacji czy zaproponowane przez nich rozwiązania są dobre, ewentualnie proszę o zaproponowanie zamienników, chodzi mi o wybudowanie domu w jak najlepszym stosunku ceny do jakości. Chcę względni oszczędzić na budowie ale nie chcę też postawić byle postawić. Ściany zewnętrzne konstrukcyjne z cegły ceramicznej Porotherm 25 (P+W), klasy 15, murowane na zaprawie cienkowarstwowej w systemie PROFI. Teriva Nova, stal, beton towarowy z pompą zgodnie z projektem konstrukcyjnym.>> Wieniec monolityczny, stal, beton towarowy z pompą zgodnie z projektem konstrukcyjnym.>> Ściany wewnętrzne konstrukcyjne z cegły ceramicznej Porotherm 25 (P+W), klasy 15, murowane nazaprawie cienkowarstwowej w systemiePROFI.>> Ściany fundamentowe z bloczków betonowych gr. 24 cm murowane na zaprawie cementowej.>> Podkład z betonu B10, ławy fundamentowe w gruncie, zbrojenie, stal konstrukcyjna, beton towarowy B20wylewany pompą. zgodnie z projektem>> Chude posadzki (podkład betonowy gr. 10 cm): beton B-15 wylewany pompą, niezbrojony.>> Schody wewnętrzne żelbetowe, stal, beton towarowy z pompą zgodnie z projektem konstrukcyjnym.>> Izolacja pionowa przeciwwilgociowa na ścianach fundamentowych, wewnętrzna (2 x Dysperbit).>> Izolacja pozioma ścianach fundamentowych: papa termozgrzewalna.>> Kominy systemowe ponad więźbę dachową: styropian gr. 5cmzabezpieczony siatką i klejem (tynk naetapie prac deweloperskich).>> Ofoliowanie dachu folią wysoko paroprzepuszczalną>> Obróbki blacharskie blachą płaską powlekaną w powłoce Poliester połysk/mat >> Orynnowanie dachu: Bryza 125/90 w kolorze do wyboru: biel, brąz, czerwień, grafit >> Ułożenie blachodachówki Plannja smart w powłoce PS (kolor dowolny z palety kolorów). Czapki kominoweobrobione z blachy>> Uwzględniono 2 szt. kominków wentylacyjnych fi 125>> Ściany działowe z cegły ceramicznej Porotherm 11,5 (P+W), klasy 10, murowane na zaprawie cementowe>> IZOLACJA PIONOWA FUNDAMENTU: Izolacja przeciwwilgociowa - 2 x Dysperbit; izolacja termiczna:styropian fundamentowy wodoodporny z zamkniętymi porami gr. 12 cm zabezpieczony siatką i klejem>> SZLICHTY CEMENTOWE NA PARTERZE: Papa termozgrzewalna, folia budowlana, styropian posadzkowy (EPS100) gr. 10 cm, zbrojenie rozproszone w betonie, taśma dylatacyjna piankowa, szlichta cementowa 5-6cm>> SZLICHTY CEMENTOWE POZOSTAŁE (piętro, poddasze, etc.):Styropian posadzkowy (EPS 100) gr. 2 cm,zbrojenie rozproszone w betonie, folia budowlana, taśma dylatacyjna piankowa, szlichta cementowa 5-6cm>> GLIFY ZEWNĘTRZNE : Obłożenie glifu zewnętrznego przy oknach, drzwiach styropianem zabezpieczonymkątownikami narożnymi siatką i klejem >> ELEWACJA "NA SZARO" Z IZOLACJĄ TERMICZNĄ: Styropian ścienny (EPS 70) gr. 20 cm zabezpieczony siatką i klejem >> OCIEPLENIE W POŁACI DACHU: Wełna firmy Isover 20cm z folią paroizolacyjną Proszę o wszelkie rady w miarę możliwości, gdyż zastanawiam się, czy nie wciskają oni nadmiernych materiałów aby zarobić przy okazji na materiałach, materiał zalecany w projekccie to silka 24. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 04.08.2015 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 (edytowane) Ze swojego doświadczenia,kilka uwag. Być może ta firma lubuje się w ceramice ale dla mnie materiał zalecany w projekcie czyli silikat jest lepszym i tańszym materiałem konstrukcyjnym a gdybyś na etapie adaptacji zamienił gr.24cm na 18cm byłoby jeszcze taniej. Lepszym materiałem od ceramiki jest również BK czyli beton komórkowy ale droższy od silikatu. Druga i podstawowa sprawa,czym będziesz ogrzewał ten dom ? Już wiesz ? Jeśli nie to się zastanów bo być może nie będziesz potrzebował kominów i one mogą wylecieć od razu z kosztorysu czyli oszczędzasz na budowie. Co do ogrzewania ciąg dalszy,jeśli nie wiesz czym będziesz grzał to następna podstawowa sprawa przed budową czyli wiedza ile dom będzie potrzebował energii do ogrzania.Żeby to wiedzieć musisz wykonać OZC czyli audyt energetyczny domu,będziesz wiedział ile zapłacisz za ogrzewanie znając koszt jednostki energii każdego źródła ciepła i dopiero wtedy decydujesz się na system grzewczy i jeśli będzie to system nie na paliwa stałe to wyrzucasz kominy z projektu i z budowy a z kotłowni możesz zrobić pomieszczenie użytkowe. Czyli inwestycja w system grzewczy przemyślany przed budową wyjdzie taniej niż gdybyś zastanawiał się o tym po budowie a wybór ogrzewania będzie optymalny. I nie sugeruj się opiniami innych,że ekosyf to tani system grzewczy bo tak nie jest i masz okazję się przed budową o tym przekonać. Podobnie już na tym etapie myśli się nad wentylacją,w ofercie masz wentylację grawitacyjną a to w nowych szczelnych domach jest może nie błędem ale wentylacją nie spełniającą oczekiwań i nie zapewniającą komfortu życia. Jeśli już na tym etapie zainteresujesz się wentylacją mechaniczną z rekuperatorem lub bez,inwestycja wyjdzie taniej niż po budowie,nawet już na etapie lania stropu można pozostawić przepusty pod wywiewy i nawiewy żeby potem nie kuć w stropie a kanały można rozłożyć na etapie izolacji stropu a i z kominów i kanałów wentylacji grawitacyjnej też na etapie adaptacji możesz zrezygnować. Kolejna sprawa co do wylewek,po pierwsze widzę,że nie potrzebnie aż EPS100 jest zastosowany bo można słabszy czyli tańszy a po drugie zbrojenie rozproszone nie jest konieczne a po trzecie najważniejsze nie widzę ogrzewania podłogowego i sądzę,że będą grzejniki ścienne a to jest bardzo duży błąd ponieważ będziesz już przed budową skazany na archaiczne źródła ciepła czyli na paliwa stałe typu ekosyf i pellet bo nowoczesne źródła ciepła bazują na jak najniższej temperaturze zasilania co gwarantuje wodna podłogówka a w grzejniki wchodzi wysoka temperatura zasilania. Kolejna sprawa to izolacja,20cm styropianu na ścianie nic nie mówi ponieważ styropiany mają różne właściwosci izolacyjne od słabo izolujacych i taki pewnie ta firma zastosuje bo tańszy po dobrze izolujace z niską lambdą i taki sobie zażycz.Im niższy współczynnik przenikania ciepła tym lepiej. 20cm styropianu z lambdą 0,031 będzie ok ale może być też i więcej. Podłoga na parterze jest tragicznie izolowana i wymuś jakby co co najmniej 15cm i też styropianu z niską lambdą. Podobnie izolacja dachu z wełną,wełna tak samo jak styropian ma różne wspólczynniki przenikania ciepła,powinno być jak najniższe a te 20cm na dach do bardzo malutko,zazycz sobie min.30cm. Po takich zmianach konstrukcji jak izolacji rachunki za ogrzewanie na pewno się zmniejszą a o ile tego własnie dowiesz się z OZC a sama budowa będzie tańsza w realizacji. Lepszym i być może tańszym sposobem na fundament zamiast fundamentów ławowych byłaby izolowana płyta fundamentowa ale to już wyższa szkoła jazdy dla inwestora jak i dla firmy Edytowane 4 Sierpnia 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 05.08.2015 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Stop. To wygląda jak reklama pewnej firmy z Warszawy, budującej od 20 lat domy w całej Polsce. Firma posiłkuje się wyłącznie podnajmowanymi lokalnymi wykonawcami i z tego względu nie mamy żadnej gwarancji solidności wykonania prac. Również wycenili mi budowę domu, cena była kretyńska, po rozeznaniu tej firmy, szczególnie sposobu realizowania prac dałem sobie oczywiście spokój z dalszą współpracą. Firma intensywnie stara się pozyskać zamówienia na portalu od szukania fachowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laprathus 05.08.2015 15:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Dziękuje za tak obszerną odpowiedz, już wiem że nie będę zainteresowany tą firmą. Trochę poczytałem i wiem, że będę chciał budować z silki lub z BK, ogrzewanie podłogowe i rekuperacje będę chciał mieć wykonaną. Jeżeli chodzi o ogrzewanie to zawsze przekonany byłem do eko groszku bo tak znajomi zachwalali.....ogrzewanie gazowe u mnie odpada bo jest kosmicznie drogie. a silikat 18 nie będzie za cieńki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 05.08.2015 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 (edytowane) Dziękuje za tak obszerną odpowiedz, już wiem że nie będę zainteresowany tą firmą. Trochę poczytałem i wiem, że będę chciał budować z silki lub z BK, ogrzewanie podłogowe i rekuperacje będę chciał mieć wykonaną. Jeżeli chodzi o ogrzewanie to zawsze przekonany byłem do eko groszku bo tak znajomi zachwalali.....ogrzewanie gazowe u mnie odpada bo jest kosmicznie drogie. a silikat 18 nie będzie za cieńki? Czy silikat nie będzie za cienki to zależy od Twojego architekta czy konstruktora lub kierbuda jeśli ma odpowiednie papiery bo to oni muszą to obliczyć. W moim przypadku nie był i sądzę,że u Ciebie będzie podobnie. Co do ekosyfu to tak jak mówiłem,jesteś przed budową to masz pole do popisu i sprawdzenia się czy posiadasz odpowiednią umiejętność obsługi kalkulatora To jeśli chodzi o koszt inwestycji. Kosztu eksploatacji bez audytu energetycznego czyli OZC nie oszacujesz i sądzę,że znajomi zachwycający ekosyf również nie mają pojęcia ile tak naprawdę ich domy zużywają energii na ogrzewanie wiedzą jedynie ike ton ekosyfu zużywają a to ma się nijak do prawdziwego zużycia energii. Co do gazu ziemnego,ja mam go przy działce ale zdecydowałem się grzać prądem bo było najtaniej. Skończyło się na pompie p-w. Nie wiem czy wiesz,że aktualnie cena prądu jest na podobnym poziomie niż cena gazu a koszt inwestycji w system grzewczy na prąd jest na tą chwilę najniższy. Wracamy do inwestycji w system grzewczy,jako że jesteś przed budową i masz już pierwsza wycenę a że system grzewczy na ekosyf składa się z komina+kotła+kotłowni to jak weźmiesz do ręki kalkulator za te składowe biorąc nawet pod uwagę jedynie kocioł i komin wyjdzie ci kwota ok.15tys.zł nie wliczając w to kotłowni. I teraz wyobraź sobie,że rezygnując z komina i kotła bo będzie nie potrzebne masz do wydania 15tys.zł na czyste i bezobsługowe ogrzewanie a z kotłowni robisz pomieszczenie użytkowe typu pokój,pralnia,gabinet itp. I teraz dopóki nie zrobisz OZC nie dowiesz się co będzie dla Ciebie korzystniejsze za te 15tys.zl,czy inwestycja w prąd za 2,5tys.zl a 12,5tys.zl zostaje w kieszeni i 1kWh na poziomie 0,30zł czy pompa ciepła p-w za 15tys.zl czy nawet 20tys.zl i 1 kWh na poziomie 0,10zl. Dla przykładu ekosyf przy inwestycji 15tys.zl ma 1kWh na poziomie 0,16-0,20zl a gaz ziemny przy inwestycji ok.12-15tys.zl ma 1kWh na poziomie 0,22-0,25zl. Dlatego tak ważne jest przy optymalnym dobrze systemu grzewczego poznanie ile kWh będzie potrzebował dom na ogrzewanie. Edytowane 5 Sierpnia 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laprathus 06.08.2015 18:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Na stronie internetowej mojego projektu znalazłem takie coś jak kalkulator energetyczny http://www.dobredomy.pl/kalkulator/milena/Jakich bym ustawień nie robił to zgodnie z tamtymi obliczeniami ekogroszek bije prąd na głowę. Możesz mi podpowiedzieć czy tamte wyliczenia mają się jak kolwiek z prawdą czy też mijają się z nią szerokim łukiem?, warunki klimatyczne dla mojego rejonu to Olsztyn.Ponadto pytanie moje jest jeszcze takie, czy w przypadku drastycznych zmian cen prądu bądź gazu możliwe jest przerobienie ogrzewania na paliwo stałe?i jeżeli te wyliczenia co podaje ta strona mijają się drastycznie z prawdą to jaki jest sposób na obliczenie OZC? Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez Laprathus błąd ort. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 06.08.2015 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Na stronie internetowej mojego projektu znalazłem takie coś jak kalkulator energetyczny http://www.dobredomy.pl/kalkulator/milena/ Jakich bym ustawień nie robił to zgodnie z tamtymi obliczeniami ekogroszek bije prąd na głowę. Możesz mi podpowiedzieć czy tamte wyliczenia mają się jak kolwiek z prawdą czy też mijają się z nią szerokim łukiem?, warunki klimatyczne dla mojego rejonu to Olsztyn. Ponadto pytanie moje jest jeszcze takie, czy w przypadku drastycznych zmian cen prądu bądź gazu możliwe jest przerobienie ogrzewania na paliwo stałe? i jeżeli te wyliczenia co podaje ta strona mijają się drastycznie z prawdą to jaki jest sposób na obliczenie OZC? Sądzę,że policzyli grzanie prądem w taryfie G11 co jest mega bzdurą i gdzie cena 1 kWh w tej taryfie to ok.0,60zł dlatego syf wyszedł taniej. Grzejący prądem,pompą ciepła używają taryfy G12 i pochodnych gdzie cena 1kWh jest o połowę niższa niż w tymże kalkulatorem i dlatego u nich wychodzą takie cuda dlatego nie patrzyłbym na to. OZC to audyt energetyczny domu(nie mylić ze Świadectwem Energetycznym) i taki wykona kazdy audytor energetyczny w pobliżu Twojego zamieszkania,w Olsztynie pewno znajdzie się kilkudziesięciu takich. Jeśli wybudujesz poprawnie dom a widzę,że masz mikry to nie musisz obawiać się niczego i zapomnisz o ekosyfie w momencie jak o nim wspomniałeś Masz 122m2 pow.uż ja mam 118m2 czyli podobnie,grzeję pompą ciepła p-w od dwóch lat i zużycie energii na ogrzewanie to 1900kWh w pierwszym roku a 1750kWh w drugim czyli jakieś 500zł a za cwu 1400kWh czyli 400zł. Gdybym grzał prądem zamiast pompą ciepła rachunek wyniósłby ok.1500zł za ogrzewanie. Mam taryfę G12W. Gdzie jest sens i gdzie podstawy żebym myślał o ekosyfie ??? Z tym,że ja już przed budową wiedziałem,że będę grzał prądem a nie ekosyfem i tak budowałem dom i wykasowałem z projektu i z budowy i kotłownię i komin. A jako ciekawostkę powiem,że sąsiad ma mniejszy dom od mojego o 10m2 czyli 108m2,nowy dom bo budowaliśmy razem i za ogrzewanie i cwu rocznie płaci 2700zł czyli 3t ekosyfu gdzie ja za c.o i cwu za rok poniżej 1000zł. Teraz pytanie,gdzie on ma się udać w przypadku drastycznego wzrostu cen ekosyfu jak już płaci o kosmos więcej ode mnie ? Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 06.08.2015 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 ..ogrzewanie gazowe u mnie odpada bo jest kosmicznie drogie. a silikat 18 nie będzie za cieńki? A konkretnie to ile to "kosmicznie drogo" wynosi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 07.08.2015 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 ogrzewanie gazowe u mnie odpada bo jest kosmicznie drogie? Mam silikat 18 cm + 20 cm styropianu i nikt nie wierzy w moje koszty ogrzewania, takie są niskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laprathus 08.08.2015 07:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 cena gazu w mojej miejscowości t 0,30gr za 1 kwh, włściwie nie wiem czy to drogo, już ja sam się pogubiłem w tym ogrzewaniu, z koli taryfs g12 w prądzie jest droższa w godzinach dziennych od g11 a tansza w nocy. Sumarycznie to chyba nie wyjdzie tak dobrze, chyba, że przy zastosowaniu pompy ciepła wtedy to jaknajbardziej się opłaca. Elfir czy grzejesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 08.08.2015 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 A wiesz, ile kWh bedzie potrzebował Twój dom ?Jeśli np 5500 kWh, to koszt 0.3zł za kWh da "kosmiczny koszt" ? Swoją drogą coś drogi ten gaz u Ciebie. Normalna cena to 0.22-0.25 zł/kWh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laprathus 12.08.2015 13:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Czy w przypadku zastosowania ogrzewania gazowego, jest możliwość przerobienia się niedużym kosztem na ogrzewanie na paliwo stałe? Czy w przypadku zastosowania Pompy Ciepła to z jakim kosztem muszę się liczyć aby osiągnąć wystarczającą moc grzewczą do ogrzania takiego budynku przy w miarę dobrym współczynniku energooszczędności?. Zapotrzebowanie energetycznego domu wynosi 109,85kWh/m2/rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 12.08.2015 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 (edytowane) Czy w przypadku zastosowania ogrzewania gazowego, jest możliwość przerobienia się niedużym kosztem na ogrzewanie na paliwo stałe? Czy w przypadku zastosowania Pompy Ciepła to z jakim kosztem muszę się liczyć aby osiągnąć wystarczającą moc grzewczą do ogrzania takiego budynku przy w miarę dobrym współczynniku energooszczędności?. Zapotrzebowanie energetycznego domu wynosi 109,85kWh/m2/rok. A w jakim celu chcesz przerabiać jeden bezobsługowy i tani system grzewczy na inny droższy ? Nie lepiej wybudować dobry dom,żeby rachunki za ogrzewanie były niskie a nie wracać do ery łupanej gdzie ognisko było podstawowym systemem grzewczym w jaskiniach ? Co do pompy ciepła nie mam pojęcia o co Ci chodzi.Zadaj pytanie bardziej sensowniej i konkretniej. Zapotrzebowanie,które podałeś nie ma nic z rzeczywistością,chyba,że zamieszkasz w domu bez szyb w oknach. To jest sądzę Ep,podaj Ek i to one pokazuje nam faktyczną ilość energii jaką dom będzie potrzebował do ogrzania. Zrób OZC profesjonalne a jak masz to podaj z niego Ek. fotohobby już Ci się pytał o to: A wiesz, ile kWh bedzie potrzebował Twój dom ? Jeśli np 5500 kWh, to koszt 0.3zł za kWh da "kosmiczny koszt" ? Czy jak wybudujesz dom,który będzie potrzebował do ogrzania 5000kWh to czy za ogrzewanie gazem jak zapłacisz 1200zł a prądem 1500zł to dużo i to będzie determinowało Cię do zamiany systemu na ekosyf ? Gdzie logika takiego myślenia ? Chciałbym ją poznać bo za bardzo nie kumam czaczy co będzie Tobą kierowało. Edytowane 12 Sierpnia 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laprathus 12.08.2015 19:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Faktycznie, napisałem trochę mało składnie, po pierwsze chodzi mi o to czy jeżeli się okaże, że przykładowo ruskie nam zakręcą gaz albo znacząco podniosą jego cenę do tego stopnia, że ogrzewanie gazem będzie pochłaniało całą moją wypłatę to czy w razie czego jest możliwość ogrzewać dom w inny sposób bez konieczności wkładania 20-30 tysięcy w przebudowę domu. A jeżeli chodzi o pytanie dotyczące pompy ciepła to miałem na myśli koszty związane z zakupem instalacji i montażem. Nie ukrywam, że najbardziej jestem skierowany w kierunku ogrzewania gazem, cena 30 groszy jaką podawałem była błędną ceną znalezioną na stronie internetowej dostawcy. Po kontakcie telefonicznym okazało się, że cena za 1kwh wynosi 24 gr przy III taryfie.OZC jeszcze nie wykonywałem, EK jakie podaje mi strona mojego projektu, to przy niemodyfikowanych ustaleniach ek wychodzi 95,83, przy zamianie kotła na inny ek wynosi 78,56.Jeżeli chodzi o materiał z jakiego będę wykonywał dom to podjąłem decyzję, że z tego z czego sumarycznie wyjdzie mi taniej wykonanie m2 ściany. Strop zalecany w projekcie mam Terivę ale będę robił monolit. Przy ogrzewaniu gazowy zasadniczo nie potrzebny jest komin w związku z czym można usunąć go z kosztorysu.? Jaką grubość styropianu zalecił byś na poszczególne elementy tj ścianę, podłogę dach?i jeszcze jedno pytanie, czy rezygnacja z balkonu w znaczący sposób obniży koszty budowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 12.08.2015 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Komin niepotrzebny, balkon kilka tysięcy złotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 13.08.2015 05:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Też tak mam - ogrzewam gazem, ale komin mam systemowy do ogrzewania paliwem stałym. Obecnie włożona jest weń rura nierdzewna spaliny wychodzą rurą, powietrze do kotła zasysa się w dół (ogrzewa się), no i w razie jak skończy się gaz wyjmuję rurę, odsunę kocioł gazowy i zamontuję węglowy. Choć raczej wątpię że tak się stanie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacek.zoo 13.08.2015 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Też tak mam - ogrzewam gazem, ale komin mam systemowy do ogrzewania paliwem stałym. Obecnie włożona jest weń rura nierdzewna spaliny wychodzą rurą, powietrze do kotła zasysa się w dół (ogrzewa się), no i w razie jak skończy się gaz wyjmuję rurę, odsunę kocioł gazowy i zamontuję węglowy. Choć raczej wątpię że tak się stanie ... zrobiłem dokładnie tak samo, chociaż tak samo szczerze watpie ze tak by sie stało bo wtedy połowa polski bylaby bez ogrzewania. ale na etapie stawiania murów jest jeszcze kasa to mozna sobie strzelic takie spokojne spanie w przyszłosci za pare tys tez jestem ciekawy ile mnie pociagnie ogrzewanie, zobacze po zimie bo za tydzien sie przeprowadzamy, dom 140m plu ogrzewany (przeciwzamrozeniowo) garaz 36m, ocieplenie 15cm welny a w suficie 30cm welny. ogrzewanie piecem kondensacyjnym gazowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laprathus 14.08.2015 18:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2015 I teraz mam dylemat myślę, że komin jest mi niepotrzebny gdyż mam dostępny gaz i planuje to wykorzystać. Z drugiej strony żona obawia się, że ruskie zakręcą dostawę gazu i chciała by mieć alternatywne wyjście tj.Pan Jacek i Piotrek więc dla jej komfortu psychicznego poświecę te parę tys. zł. Artura z tego co widzę w twoim dzienniku budowy to posiadasz wentylację mechaniczną, jesteś w stanie przybliżyć mi jaki to jest koszt i czy z biegiem czasu jesteś zadowolony z rekuperacji?. Z tego co się orientuje to decyzję o rekuperacji należy podjąć na etapie adaptacji projektu? Wspomniałeś o możliwości zastosowania izolowanej płyty fundamentowej zamiast fundamentów ławowych, czy przy puki co mojej niewielkiej wiedzy warto mi się w to pakować czy też może lepiej nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 14.08.2015 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2015 (edytowane) Artura z tego co widzę w twoim dzienniku budowy to posiadasz wentylację mechaniczną, jesteś w stanie przybliżyć mi jaki to jest koszt i czy z biegiem czasu jesteś zadowolony z rekuperacji?. Z tego co się orientuje to decyzję o rekuperacji należy podjąć na etapie adaptacji projektu? Wspomniałeś o możliwości zastosowania izolowanej płyty fundamentowej zamiast fundamentów ławowych, czy przy puki co mojej niewielkiej wiedzy warto mi się w to pakować czy też może lepiej nie. WM z reku to w moim przypadku 5,5tys.zł gdzie sam reku to 4tys.zł,kanały rozkładałem sobie sam bo to proste jak klocki lego. Oczywiście jestem zadowolony to wentylacja domu jest taka jaka powinna być,czyli poprawna i komfortowa. Decyzję o wentylacji można podjąć w kazdej chwili z tym,że taniej i prościej przed budową kominów wentylacyjnych,które to na etapie budowy kierbud wykreśla z projektu i wpisem w dzienniku zgłasza zmianę wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną. Co do płyty to musiałbyś sobie sam odpowiedzieć na podstawie kalkulatora,ja uważam to za super sprawę bo nie mam mostków termicznych do gruntu no i stan 0 to u mnie 5 dni roboczych U mnie koszt to ok.300zł/m2 pow.zabudowy ale mam potężnie zbrojoną ze względu na szkody górnicze. Edytowane 14 Sierpnia 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laprathus 14.08.2015 19:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2015 Dobra nie było pytania o płytę fundamentową, poczytałem trochę i nie zdecyduje się na tak odważny krok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.