d.i.m. 17.08.2015 20:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 I takie foto myślałeś już o szkleniach w salonie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d.i.m. 17.08.2015 20:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Po co folia kubełkowa? Folia kubełkowa jest przewidziana w projekcie. Ma stanowić hudroizolację i zabezpieczenie styropianu. Widzę że kolega kerado28 też zastosował folię kubełkową, może on by coś na ten temat więcej powiedział? co do XPS, to synthos jest ok. 50zł tańszy od Basfa - w cenach jakie znalazłem, ale jeśli jakość jest wyższa, to może warto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 17.08.2015 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 A jak myślisz perm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 17.08.2015 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Folia kubełkowa jest przewidziana w projekcie. Ma stanowić hudroizolację i zabezpieczenie styropianu. No to jak tak, to trzeba ją kleić. Sikaflex polecam jak chcesz dobrze i z patentem, albo jakąś masę bitumiczną i minimum 10cm zakładki jeśli jesteś tradycjonalistą. Według mnie warto jednak zadbać o odpływ wody zamiast próbować robić szczelną wannę, bo to i tak działanie skazane na porażkę. Takie rozwiązanie sprawdzi się nawet po powodzi, a wszelka wilgoć technologiczna (np. wylewkę powinno się polewać przez okres 10-ciu dni) będzie miała szansę odpłynąć. W normalnych warunkach żwir (stabilniejszy od pospółki i myszy go nie przeżrą) nie podciąga wilgoci, więc można zrezygnować z tej folii, albo zrobić ją nieszczelną. Taka nieszczelność nie podciągnie, ale wypuści. Zaznaczam że budując na terenie w przeszłości zalanym dbam, aby moje rozwiązania konstrukcyjne chroniły mnie na przyszłość. Nie mam zaufania do jakości swojej pracy (a cóż mówić o nieprofesjonalnych wykonawcach nie wystawiających gwarancji), więc staram się nie walczyć z fizyką. Na Twoim miejscu zrobiłbym podsypkę z grubego tłucznia, na wierzch XPS po obwodzie i pod nośnymi, EPS 100 w pozostałej części i żadnej folii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 18.08.2015 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 wszelkie "badania" pokazuja ze foli pod styropian nie nalezy dawac chodzi o kondensacj pary wodnej na styku styfopian , folia, grunt nalezy za to ją dac na styropian bezposrednio pod wylewana płytę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d.i.m. 18.08.2015 14:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Tak, tak na styropian, a pod płytę będzie folia. Ciekawi mnie dlaczego nawet architekt czy konstruktor zaproponowali rozwiązanie z folią pod styropianem. Też czytałem, że jednak większość skłania się do wersji bez folii. Co do budowy to wspomnę jeszcze, że większość prac chcę wykonać prawie sam. Doświadczenie niewielkie niestety, ale coś tam z budowami i remontami mam wspólnego do tego wielkie chęci i zapał. Damy radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 18.08.2015 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Tobie może się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 18.08.2015 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 wszelkie "badania" pokazuja ze foli pod styropian nie nalezy dawac chodzi o kondensacj pary wodnej na styku styfopian , folia, grunt nalezy za to ją dac na styropian bezposrednio pod wylewana płytę Możesz dać linka do tych badań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d.i.m. 19.08.2015 07:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 Piękne zdjęcia, prosimy o jeszcze Z pierwszego zdjęcia wynika mi, że jako podciąg na środku domu nie zastosowałeś dwuteownika tylko wylewaną belkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 19.08.2015 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 Możesz dać linka do tych badań? temat byl walkowany w watku o plytach fundamnetowych wielokrotnie , HenioK i spolka sprawdzali to w jakis programach jesli dobrze pamietam , temat jest "odgrzewany" conajmniej raz na kilka iesiecy w tym watku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 19.08.2015 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 Coś sobie przypominam, czytałem o tym projekcie domu z CS STUDIO w Muratorze.A czy tam nie było tak że w ramach płyty fundamentowej XPS był po obwodzie a jakaś twardsza wersja EPS w środku?Ja bym bynajmniej tak nie robił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 19.08.2015 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 ps. I ten czerwony fragment między oknami jest delikatnie mówiąc .. z innej baczki. Kibicuję co byście podrasowali nieco elewację. Chociaż o gustach się nie dyskutuje podobno tak więc ryzykuję nieco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d.i.m. 20.08.2015 17:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 Ten opis z Muratora trochę się różni od projektu gotowego. Jeśli chodzi o płytę fundamentową to pod całością jest przewidziany XPS Basf 3035 cs. Elewacja i jej kolorystyka to rzecz gustu, tutaj to dowolność panuje. Szczerze nad kolorami to się nie zastanawiałem jeszcze, ten problem jest bardzo odległy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 02.09.2015 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2015 (edytowane) A skąd weźmiesz myszy? Ja wymieniałem grunt i dawałem kamień,na którym dawałem styrodur pod płytę fundamentową( wanna ze styroduru). Jaka mysz byłaby w stanie przebić się przez zagęszczony kamień i żwirek? Szkło piankowe jest znacznie droższe od xps-a. ja bym tematu nie bagatelizował. sam miałem w moim obecnym domu problem z myszami w styropianie pod wylewką. nie do końca wykończony dom, wolny dostęp w kilku miejscach, wlazły i się zadomowiły. wyłaziły potem wzdłuż rur w kuchni . wysypanie we wszystkie możliwe szczeliny trutki załatwiło sprawę ale wiem teraz, że trzeba coś z tym zrobić tymbardziej jak to ma być styropian nośny pod płytą. myślałem, żeby pod XPS dać siatkę na krety w cienkiej warstwie piasku ale teraz się zastanawiam, czy ten zagęszczony tłuczeń czy żwir nie wystarczy. drugim tematem, który mnie najbardziej nurtuje to nośność styropianu pod płytą. nie piszcie proszę, żeby stosować EPS100. po pierwsze nie ma atestu (żaden producent nie poleci EPSa pod płytę) a po drugie nie wytrzyma naprężeń. wrzuciłem na szybkiego do obliczeń płytę (nie mam doświadczenia w domkach i takim posadowieniu) i wyszły mi naprężenia rzędu 10-80kPa (byćmoże lekko zawyżone, nie robiłem dokładnego modelu) to chyba więcej niż wytrzymałby EPS (długotrwale). poza tym im większa grubość tym większa podatność - większe siły w płycie. ja myślę o 20cm XPS + zadbanie o odwodnienie podbudowy. suchy piasek też dobrze izoluje. tylko ciągle mam w głowie te niby "badania" co wszędzie są powielane jak to XPS bardziej nasiąka po latach niż EPS:) reszty się nie obawiam, tak jak pisze R&K, dokładność w wykonaniu i będzie dobrze Edytowane 2 Września 2015 przez zibuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 02.09.2015 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2015 (edytowane) który mnie najbardziej nurtuje to nośność styropianu pod płytą. nie piszcie proszę, żeby stosować EPS100. po pierwsze nie ma atestu (żaden producent nie poleci EPSa pod płytę) Przy identycznych izolacja jak w dachu i ogrzewaniu podłogowym, więcej kWh tracimy do gruntu niż dachem. Spotyka się projektantów nie znających podstaw fizyki i PN (PN-EN 13370) co projektują więcej izolacji w dachu niż od gruntu. Co do tracenia z czasem parametrów... Weźmy nieporównywalnie szczelniejsza rzecz od EPS czy XPS jaką jest opona. Postawmy samochód na ponad na rok czy dwa. Powietrze z opony zejdzie z zapasu nie. A w gruncie mamy poza naciskiem domu, jeszcze wodę. suchy piasek też dobrze izoluje. Nawet, gdy nasypiemy na górce zupełnie suchy piach i gdy przykryjemy go uniemożliwiając parowanie, za klika dni będzie mokry. Jest susza, proszę Sobie pójść do lasu, czy na pole i przesunąć większe kamienie, pod nimi będzie wilgotny grunt. EPS ma kulki nie pęcherzyki... no i 40 cm jest bezpieczniej. Legalett i EPS Edytowane 2 Września 2015 przez Tomasz Brzęczkowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 02.09.2015 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2015 (edytowane) [quote=Tomasz Brzęczkowski;69334.... EPS ma kulki nie pęcherzyki... no i 40 cm jest bezpieczniej. ...:D:D. Dawaj misiu! Tu kulki, tam pęcherzyki. XPS jest napompowane więc schodzi z niego gaz jak z opony samochodowej. EPS nie ma gazu w środku, bo ma kulki. Jak ja cię misiu lubię. Codzienna porcja dowcipów gwarantowana. Edytowane 2 Września 2015 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 07.09.2015 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2015 (edytowane) ... wymiękam . krótko. proszę podać producenta, który zalaca/polaca swój EPS pod płytę. zadzwonię i sprawdzę to Edytowane 7 Września 2015 przez zibuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 07.09.2015 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2015 wymiękam . krótko. proszę podać producenta, który zalaca/polaca swój EPS pod płytę. zadzwonię i sprawdzę to Legalett to płyta fundamentowa po fińsku. Zaleca EPS . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 07.09.2015 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Nawet producent się reklamuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 07.09.2015 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2015 (edytowane) Legalett to płyta fundamentowa po fińsku. Zaleca EPS .Legalett pochodzi ze Szwecji, nieuku. Stosowali w Polsce EPS, bo ich naczelny projektant, który już tam zresztą nie pracuje nie słyszał o zjawisku pełzania pod obciążeniem. Do obliczania płyty stosowali program w którym nie można było symulować odporu podłoża. Nie ma to dla nich znaczenia zresztą, bo gwarancja, trzeba przyznać dosyć długa obejmuje tylko płytę a nie podbudowę a do niej zalicza się izolacja pod płytą. Znowu gadasz jak połamany. Edytowane 7 Września 2015 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.