d.i.m. 28.06.2016 17:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 (edytowane) No i jadę z szalunkiem, samemu to nie idzie za szybko. Zrobiłem dzisiaj z trzech stron szalunek dwie płyty po 15 cm. Na jednej ścianie pomiędzy płytami wyszła mi szczelina, jutro chyba trzeba będzie to poprawić Edytowane 28 Czerwca 2016 przez d.i.m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d.i.m. 29.06.2016 16:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 (edytowane) Mój osobisty nadzór budowlany czuwał nad prawidłowością prowadzonych prac: http://zmniejszacz.pl/zdjecie/449/5499339_DSC02103.JPG Edytowane 29 Czerwca 2016 przez d.i.m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 29.06.2016 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 W projekcie miałem chudziaka, ale nie jako konieczność. Zastanawiałem się czy go robić i więcej przemawiało za zrobieniem chudziaka. Płyta to po chudziaku 30 cm XPS, opaska ze styropianu hydro i na to zbrojona płyta 25 cm. Rurek z ogrzewania nie zalewam. Będą kable/maty elektryczne grzejne, albo najprostsze ogrzewacze konwekcyjne. Aby dać kable to na płytę musiałbyś dawać zaś styropian i na niego układać maty i wylewać wylewkę z jastrychu. Jeżeli nie dasz styro to kable mimo że będą grzać wylewkę to i płytę a to według mnie przyniesie większe zużycie prądu. Temu pytałem jak to chcesz rozwiązać. Na tym etapie musi już to mieć dokładnie przemyślane. Z drugiej strony dawanie styro na taką płytę byłoby bezsensowne gdyż pod nią będzie 30cm XPSa. Temu też uważam że jest zupełnie nieekonomiczne takie rozwiązanie płyty. Lepiej byłoby pod płytę dać 10cm XPSa a na płytę potem 20cm styropianu twardszego na którym potem zrobisz wylewkę z kablami. Dałoby to szybszą reakcję na zmienne warunki a tak to kicha. Zobaczymy jak to rozwiążesz aby było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 30.06.2016 05:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Nie słuchaj go. Płyta będzie miała jednakową temperaturę w całej grubości, więc daj kable nisko, moc minimum 17W/m2, a najlepiej mocniejsze i się nie przejmuj. Edytowane 30 Czerwca 2016 przez Przemek Kardyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 30.06.2016 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 ja mam rurki bezpośrednio na płycie i nie mam z tym problemów. do tego grzałka 6 kW. nie można szybko zmienić temperatury, ale do stałego zamieszkania jest OK. mała moc źródła powoduje, że nic się nie przegrzewa. przy większej teoretycznie mogłoby wystąpić jakieś przeregulowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 30.06.2016 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 ja mam rurki bezpośrednio na płycie i nie mam z tym problemów. do tego grzałka 6 kW. nie można szybko zmienić temperatury, ale do stałego zamieszkania jest OK. mała moc źródła powoduje, że nic się nie przegrzewa. przy większej teoretycznie mogłoby wystąpić jakieś przeregulowanie. Nie porównuj swojego domu energooszczędnego do tego który buduje się z zamysłem jako pasywny. Ja nie powiedziałem ze to nie będzie działać tylko to że spowoduje to większe zużycie energii niż wtedy jak byłaby izolacja pod ogrzewaną posadzką. Ale czas pokaże jak to będzie w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 30.06.2016 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 tak naprawdę do domów o znikomym zapotrzebowaniu najlepsze byłoby ogrzewanie nadmuchowe (w celu maksymalizacji wykorzystania wszelkich zysków oraz strategii grzania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 01.07.2016 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 Nie porównuj swojego domu energooszczędnego do tego który buduje się z zamysłem jako pasywny. Ja nie powiedziałem ze to nie będzie działać tylko to że spowoduje to większe zużycie energii niż wtedy jak byłaby izolacja pod ogrzewaną posadzką. A o ile większe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gambit565 01.07.2016 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 Pamieta jeszcze ktos opisywany tutaj na Forum dom, ktory popekal po wlaczeniu ogrzewania zatopionego w plycie? To tak odnosnie tego dowolnego robienia plyty grzejnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 01.07.2016 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 A o ile większe ? Nie będę się kłócić tutaj i zaśmiecał wątku polemiką bo to nie ma sensu a Twoje pytanie do tego prowadzi więc kończę teraz ten temat. Przekazałem swoje zdanie i tyle w temacie. Czas pokaże jak będzie naprawdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 01.07.2016 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 Nie będę się kłócić tutaj i zaśmiecał wątku polemiką bo to nie ma sensu a Twoje pytanie do tego prowadzi więc kończę teraz ten temat. Przekazałem swoje zdanie i tyle w temacie. Czas pokaże jak będzie naprawdę. Odnoszę wrażenie ,że to właśnie ty prowokujesz do kłótni i zaśmiecania wątku.Jeżeli twierdzisz ,że będzie większe zużycie energii,to wypadało by powiedzieć o ile.Póki co twierdzisz ,że blondynki są bardziej inteligentne od brunetek. Dowodzik jakiś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 02.07.2016 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 Odnoszę wrażenie ,że to właśnie ty prowokujesz do kłótni i zaśmiecania wątku.Jeżeli twierdzisz ,że będzie większe zużycie energii,to wypadało by powiedzieć o ile.Póki co twierdzisz ,że blondynki są bardziej inteligentne od brunetek. Dowodzik jakiś? Jakbym wiedział dokładnie o ile to bym to napisał w pierwszym poście. Myślę że więcej jak o 20% to nie będzie tylko inne wartości wyjdą w domu 15kWh/m2 a inne w domu 100kWh/m2. To są rzeczy niepoliczalne. Nawet samo liczenie zap. na ciepło jest można powiedzieć umowne bo liczone dla określonych warunków a w audytorze nie ma znaczenia w jakiej kolejności są warstwy przegrody bo zapotrzebowanie będzie takie samo jeżeli jest to samo U. A to że jest domek jak u bart3za z styro od środka a domek z styropianem z zewnatrz to program nie widzi różnicy no chyba że samemu wybierze się typ konstrukcji lekki zamiast średni czy duży to wtedy jakaś różnica będzie. Ale to są wszystko wartości umowne. Nikt mi nie wmówi że samochód który ciągnie przyczepkę będzie miał takie samo spalanie jak samochód bez przyczepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 02.07.2016 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 A jak zjeżdża z górki to też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 02.07.2016 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 (edytowane) Jakbym wiedział dokładnie o ile to bym to napisał w pierwszym poście. Myślę że więcej jak o 20% to nie będzie tylko inne wartości wyjdą w domu 15kWh/m2 a inne w domu 100kWh/m2. To są rzeczy niepoliczalne. Nawet samo liczenie zap. na ciepło jest można powiedzieć umowne bo liczone dla określonych warunków a w audytorze nie ma znaczenia w jakiej kolejności są warstwy przegrody bo zapotrzebowanie będzie takie samo jeżeli jest to samo U. A to że jest domek jak u bart3za z styro od środka a domek z styropianem z zewnatrz to program nie widzi różnicy no chyba że samemu wybierze się typ konstrukcji lekki zamiast średni czy duży to wtedy jakaś różnica będzie. Ale to są wszystko wartości umowne. Nikt mi nie wmówi że samochód który ciągnie przyczepkę będzie miał takie samo spalanie jak samochód bez przyczepki. 20 procent ?? O czym Ty piszesz.... Sama stara podłogi w budynku z poddaszem to jakieś 10-15% strat ogólnych. Niech teraz grzanie całej płyty, zamiast wylewki zwiększy straty przez grunt o 10% (nie wiem, czy z uwagi na bezwładność tego systemu,czy straty do gruntu) to łączny udziału w stratach domu to jakieś 1-1.5% Znowu pokutuje u Ciebie teoria "wiecznych strat" czyli, ze akumulacyjna przegroda pożera energię. Z drugiej strony.... Ktoś ma 10cm XPS, na tym płytę, potem 20cm EPS. Ale ściany (ceramika, czy silikat) o temp 22C stoją na płycie. Czyli są to ekrany odizolowane od gruntu (temp 8C) jedynie warstwą 10cm izolacji. Sądzisz, ze to nie zwiększa strat ? ? Edytowane 2 Lipca 2016 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzinks0 04.07.2016 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 W projekcie miałem chudziaka, ale nie jako konieczność. Zastanawiałem się czy go robić i więcej przemawiało za zrobieniem chudziaka. Płyta to po chudziaku 30 cm XPS, opaska ze styropianu hydro i na to zbrojona płyta 25 cm. Rurek z ogrzewania nie zalewam. Będą kable/maty elektryczne grzejne, albo najprostsze ogrzewacze konwekcyjne. Ile w OZC wyszedl Ci wspolczynnik przenikania ciepla dla podlogi? Zastanawiam sie czemu akurat dales 30cm XPS. Ta opaska z hydro 2x 15cm- czemu akurat wybrales z frezem? niemozna gdzies specjalnie zamowic 1x30cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d.i.m. 05.07.2016 21:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Ile w OZC wyszedl Ci wspolczynnik przenikania ciepla dla podlogi? Zastanawiam sie czemu akurat dales 30cm XPS. Ta opaska z hydro 2x 15cm- czemu akurat wybrales z frezem? niemozna gdzies specjalnie zamowic 1x30cm? 30 cm XPS miałem w projekcie, więc w taki sposób to zrealizowałem. Natomiast styropian frezowany wydaje mi się lepszy, być może subiektywne odczucie. Dzięki tym frezom dobrze się to wszystko trzyma, trudne do rozepchania co będzie miało znaczenie choćby przy wylewaniu, a nie zamierzam dawać żadnych podpór tylko od razu zasypać na gotowo. Styro 30 cm można dostać właściwie bez problemu tylko znaczenie dłużej musiałbym czekać, a nie bardzo miałem na to czas, a i ilość zamawianego styro się liczy, a u mnie nie było tego za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d.i.m. 05.07.2016 21:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 tak naprawdę do domów o znikomym zapotrzebowaniu najlepsze byłoby ogrzewanie nadmuchowe (w celu maksymalizacji wykorzystania wszelkich zysków oraz strategii grzania) Nadmuchowe? Tylko jak to zrealizować typu "legalett" dość skomplikowana realizacja, a rekuperatory z takimi funkcjami są poza moim zasięgiem/zainteresowaniem finansowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 06.07.2016 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 Nadmuchowe? Tylko jak to zrealizować typu "legalett" dość skomplikowana realizacja, a rekuperatory z takimi funkcjami są poza moim zasięgiem/zainteresowaniem finansowym. chodzi raczej o jakieś klimatyzatory czy klimatyzację kanałową (ewentualnie jakieś nagrzewnice), najlepiej ze sterowaniem strefowym - wtedy teoretycznie można zużyć najmniej energii na ogrzanie domu, bo ogrzewanie chodzi tylko wtedy kiedy trzeba, nie nagrzewa np. przegród w nieużywanym czy nienagrzanym przez słońce pomieszczeniu itd. po prostu przy grzaniu powietrza mamy najlepszą sterowalność układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 06.07.2016 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 chodzi raczej o jakieś klimatyzatory czy klimatyzację kanałową (ewentualnie jakieś nagrzewnice), najlepiej ze sterowaniem strefowym - wtedy teoretycznie można zużyć najmniej energii na ogrzanie domu, bo ogrzewanie chodzi tylko wtedy kiedy trzeba, nie nagrzewa np. przegród w nieużywanym czy nienagrzanym przez słońce pomieszczeniu itd. po prostu przy grzaniu powietrza mamy najlepszą sterowalność układu. Nie jestem pewny czy w masywnym domu ogrzewanie nadmuchowe byłoby komfortowe. Przy komforcie mimo temperatury powietrza ważna jest też temperatura przegród a od powietrza raczej długo silka będzie się nagrzewać. Co innego w szkielecie temu ja bym w masywnym domu tego rozwiązania nie zaryzykował. No chyba że masz u siebie sprawdzone że jednak wszystko jest ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d.i.m. 30.10.2016 11:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2016 (edytowane) Długo nie aktualizowałem postępu prac, bo nie szło to wszystko tak szybko jak chciałem... ale wczoraj nadeszła ta chwila i płyta wylana. Samo wylewanie trwało około 1,5 godz. Pogoda wytrzymała do wieczora i przyszedł deszcz, jakieś 6 godz. po wylewaniu, myślę, że nic złego się przez to nie stało. Ostatnie poprawki: Zaczyna się: Bliski koniec Dzień następny po polewaniu Edytowane 30 Października 2016 przez d.i.m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.