admiralbar 10.10.2015 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Cześć, W 2016 ruszam z budową - będzie to parterówka ok 140-150 m2 z poddaszem nieużytk.Chcę płytę fundamentową ogrzewaną i tu mam kilka pytań :1. czy taniej będzie ogrzać chałupę - prądem, czy podłogówką z powietrznej PC ? 2. Jak wtedy regulować temp w poszczególnych pomieszczeniach ? 3. Czy jeśli rurki będą zatopione w płycie to na beton muszę dać dodatkowo posadzkę ? Jesteśmy rodziną 2+1 z perspektywą powiększenia o 1 osobnika. Dom będzie z BK 25cm + 30cm styro (0,31), WM+reku (brak kominów) strop ocieplony wełną ok 30 cm. Gazu nie ma więc z ogrzewania zostaje tylko prąc lub PC - powietrzna lub gruntowa - skłaniam się ku powietrznej bo nie wiem czy jest sens wykładać ok 10 tys na odwierty dla oszczędności rocznych po 500 - 700 złDzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 10.10.2015 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Cześć, W 2016 ruszam z budową - będzie to parterówka ok 140-150 m2 z poddaszem nieużytk. Chcę płytę fundamentową ogrzewaną i tu mam kilka pytań : 1. czy taniej będzie ogrzać chałupę - prądem, czy podłogówką z powietrznej PC ? 2. Jak wtedy regulować temp w poszczególnych pomieszczeniach ? 3. Czy jeśli rurki będą zatopione w płycie to na beton muszę dać dodatkowo posadzkę ? 1.Prąd COP1 pompa p-w COP3 2.Nie rozumiem pytania,mając nowy dom,płytę i potężną bezwładność nie będziesz mógł regulować temp. w pomieszczeniach w takim stopniu tak jak Ci się to wydaje. 3.Nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
admiralbar 10.10.2015 13:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2015 (edytowane) Dzięki za odpRozumiem, że układając podłogówkę będę już musiał mieć projekt rozmieszczenia rurek, dla konkretnych pomieszczeń czy układa się je w jakiś inny sposób ?A na koniec co wyjdzie taniej - czy ekipa robiąca kompleksowo płytę i zatapia od razu podłogówkę, czy niech zrobią samą płytę a podłogówkę zrobię samemu ( tu mi dojdzie jeszcze koszt wykonania posadzek to pewnie na koniec może wyjść na zero) Edytowane 10 Października 2015 przez admiralbar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wivaldi 10.10.2015 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2015 1.Prąd COP1 pompa p-w COP3 Prąd - inwestycyjne, kable ze sterownikami 8-10 tysięcy Pompa + podłogówka inwestycyjnie 35-40 tysięcy. I nie mów, że PC jest za 20 tysięcy bo ona sama nie grzeje, musi mieć do tego rurki napełnione wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 10.10.2015 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Prąd - inwestycyjne, kable ze sterownikami 8-10 tysięcy Pompa + podłogówka inwestycyjnie 35-40 tysięcy. I nie mów, że PC jest za 20 tysięcy bo ona sama nie grzeje, musi mieć do tego rurki napełnione wodą. Nie mówię,ale wiesz Wivaldi co myślę o kablach Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jak nie najlepszym jest wodna podlogowka +kociołek elektryczny za 2,5tys.zł. Admiralbar,takie rozwiązanie i zalane w płycie ma budowlany_laik,wejdź na wątek elektryczny i poczytaj i popytaj go o tym co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wivaldi 10.10.2015 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Nie mówię,ale wiesz Wivaldi co myślę o kablach Wiem co myślisz o kablach, ale miło czytać, że inwestor chce w nowym domu grzać czymś innym niż "tanim ekogroszkiem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 10.10.2015 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Wiem co myślisz o kablach, ale miło czytać, że inwestor chce w nowym domu grzać czymś innym niż "tanim ekogroszkiem" No to jest piękna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 05.11.2015 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Cześć, W 2016 ruszam z budową - będzie to parterówka ok 140-150 m2 z poddaszem nieużytk. Chcę płytę fundamentową ogrzewaną i tu mam kilka pytań : 1. czy taniej będzie ogrzać chałupę - prądem, czy podłogówką z powietrznej PC ? 2. Jak wtedy regulować temp w poszczególnych pomieszczeniach ? 3. Czy jeśli rurki będą zatopione w płycie to na beton muszę dać dodatkowo posadzkę ? Jesteśmy rodziną 2+1 z perspektywą powiększenia o 1 osobnika. Dom będzie z BK 25cm + 30cm styro (0,31), WM+reku (brak kominów) strop ocieplony wełną ok 30 cm. Gazu nie ma więc z ogrzewania zostaje tylko prąc lub PC - powietrzna lub gruntowa - skłaniam się ku powietrznej bo nie wiem czy jest sens wykładać ok 10 tys na odwierty dla oszczędności rocznych po 500 - 700 zł Dzięki za odpowiedzi 150m2 w parterze dla 3 osób plus ewentualnie jedna w przyszłości? Tej wielkości domek będzie bardzo drogi w parterze i lepiej go spiętrować. Ale skoro jednak chcesz taki domek to dziwne wydaje mi się Twoje podejście. Na Twoją rodzinę w zupełności wystarczy domek 100-110m2 (nie licząc garażu) a jednak myślisz o 50% większym a martwisz się o koszt odwiertów 10k a za dom zapłacisz więcej o 50% niż to co by Ci wystarczyło. Więc zupełnie nie rozumiem co masz za problem. jak stać Cię zapłacić za tak duży dom kupę kasy to czemu chcesz żałować dosłownie paru tysięcy na odwierty? Dając odwierty i pompę ciepła możesz zrobić energetycznie domek o zapotrzebowaniu 30kWh/m2 a przez to dasz mniej styro na ściany bo 25cm przy pompie starczy. Tak jak pisał arturo czysty prąd to COp1 a pompa gruntowa to nawet COP4. jak rurki zatopisz w płycie to płyta może być od razu podłogą tylko musisz ekipie to od razu zaznaczyć aby ją zrobili równą i gładką jak stół. Przy płycie grzewczej nie ustawisz różnych temperatur w każdym pokoju tylko wszędzie jednakowo. Z drugiej strony po to się robi płytę grzewczą a jak chcesz indywidualnie to kable z termostatami w każdym pokoju ale wtedy działówki najlepiej z płyt gk zrobić by nie było za dużo akumulacji bo wtedy też sterowanie nie jest łatwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scruffty 05.11.2015 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Kamil, chłopie piszesz z perspektywy praktyka a jesteś teoretykiem. Weź pod uwagę, że możesz komuś zrobić krzywdę swoimi radami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 05.11.2015 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Prąd - inwestycyjne, kable ze sterownikami 8-10 tysięcy Pompa + podłogówka inwestycyjnie 35-40 tysięcy. I nie mów, że PC jest za 20 tysięcy bo ona sama nie grzeje, musi mieć do tego rurki napełnione wodą. mi w rachunkach bardziej wychodzi prąd 10K pc pw z podłogówka 28-35K (dużo zleży od izolacji domu i mocy PC PW) i co się tu dziwić: prawo rynku cena inwestycji niczym zależność COP. Dlatego samo porównanie nakładów nie ma sensu jak nie podstawimy do niego zakładanego zużycia kWh na CO i CWU. Tylko obliczenie czy projekcja kWh na CO i CWU powie Nam ile PLNów oszczędzimy dzięki PC PW. Podstawiamy to pod koszty inwestycji w system CO/CWU i główkujemy czy inwestycja w PC PW zwróci się przed planowanym końcem życia produktu. zalety prądu: niska cena inwestycji i trudno coś popsuć. wady: koszt eksploatacji, brak klimatyzacji. zalety pc pw: 3razy niższe rachunki + opcja klimatyzacji, ogarnia CO/CWU/klimę, pod podłogówkę możesz każde źródło grzania podpiąć. wady: koszt inwestycji i kiedyś skończy swój żywot. Nie mniej jednak nie ma chyba gorzej niż jakiś rozkrok: kable plus solar plus kominek p.s. kamil1987b - musisz mieć odwagę by rozprawiać ile komu m2 do szczecią potrzeba lub na 3 osobników rodziny; na co kogo stać. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 05.11.2015 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 (edytowane) Cześć, W 2016 ruszam z budową - będzie to parterówka ok 140-150 m2 z poddaszem nieużytk. Chcę płytę fundamentową ogrzewaną i tu mam kilka pytań : Jesteśmy rodziną 2+1 z perspektywą powiększenia o 1 osobnika. Dom będzie z BK 25cm + 30cm styro (0,31), WM+reku (brak kominów) strop ocieplony wełną ok 30 cm. Gazu nie ma więc z ogrzewania zostaje tylko prąc lub PC - powietrzna lub gruntowa - skłaniam się ku powietrznej...i jeżeli przyjąć że dasz 8-10K za sam prąd i 34K za pc z podłogówką. To zaplanuj zużycie domu. Tego Ci nikt nie poda na tacy jak nie wiemy w jakiej lokalizacji-strefie klimatycznej jest dom, ile planujesz w nim utrzymywać temperatury, jak domu jest ustawiony wg. stron świata, jaka lokalizacja (pole, las, zabudowa). Różnice mogą być o 40-50%. Załóżmy CO: 45kWh/m2/rok (może być mniej ale tego nie wiem a zakładamy że to jest parterówka) to da 150m2x45kWh=6750kWh Załóżmy CWU na 3,5 osoby np: 2650kWh. Masz: 9400kWh. Obie opcje(prąd i PC) jest szansa utrzymać 100% w taniej taryfie. Dajmy na to 0,30gr cena 1kWh. Masz zatem rachunek: 2820zł prądem 940zł pc pw oszczędność roczna na pc pw: 1880zł. zwraca się zatem z 12 lat. Ale wszystko zależy od wycen na instalacje i realnego zużycia CO/CWU p.s. zaczynasz dom od płyty (super), potem BK i 30cm styro (super) to czemu nieużytkowy dach kończysz na stropie 30cm wełny? 30cm wełny to jest git do domu 20cm styro w posadzce i zwykłe fundamenty i 20cm styro na ścianie. Daj tam dla proporcji z 45cm wełny. Może być ta najtańsza. Będzie tam cieplej i nie drożej niż dobra -droższa- wełna 30cm. No i nie piszesz jakie okna do tego biznesu. Ja jakbym zaczął od płyty, BK + 30cm styro to bym poszedł do końca pod dom "pół pasywny" i sam prąd. Przy czym zrobiłbym OZC czy się da zejść np: do 25kWh i niżej na m2. lub bym odpuścił płytę, odpuścił 30cm styro na ściany i dał PC PW - nadrobi COPem za ocielenie. Edytowane 5 Listopada 2015 przez lukasza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 05.11.2015 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Kamil, chłopie piszesz z perspektywy praktyka a jesteś teoretykiem. Weź pod uwagę, że możesz komuś zrobić krzywdę swoimi radami. Piszę jaka jest prawda. Kurcze, jak ktoś chce kupić auto z małym spalaniem to trzeba jakieś z silnikiem 1,2 lub 1,4 ekonomiczny z odpowiednim silnikiem a nie brać auta z silnikiem 3.0 i się zastanawiać ile będzie spalać. Jak już się pyta to trzeba też racjonalnie podejść do sytuacji typu, mam rodzinę 2+2 i doradźcie co zrobić aby zbudować domek tani w utrzymaniu ale też żeby nie był kosmicznie drogi w budowie. Bo wszystko jest razem powiązane. Na pewno jak robi się CO z pompą ciepła to nie daje się 30cm styro na ściany bo to strata kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 05.11.2015 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 mi w rachunkach bardziej wychodzi prąd 10K pc pw z podłogówka 28-35K (dużo zleży od izolacji domu i mocy PC PW) i co się tu dziwić: prawo rynku cena inwestycji niczym zależność COP. Dlatego samo porównanie nakładów nie ma sensu jak nie podstawimy do niego zakładanego zużycia kWh na CO i CWU. Tylko obliczenie czy projekcja kWh na CO i CWU powie Nam ile PLNów oszczędzimy dzięki PC PW. Podstawiamy to pod koszty inwestycji w system CO/CWU i główkujemy czy inwestycja w PC PW zwróci się przed planowanym końcem życia produktu. zalety prądu: niska cena inwestycji i trudno coś popsuć. wady: koszt eksploatacji, brak klimatyzacji. zalety pc pw: 3razy niższe rachunki + opcja klimatyzacji, ogarnia CO/CWU/klimę, pod podłogówkę możesz każde źródło grzania podpiąć. wady: koszt inwestycji i kiedyś skończy swój żywot. Nie mniej jednak nie ma chyba gorzej niż jakiś rozkrok: kable plus solar plus kominek p.s. kamil1987b - musisz mieć odwagę by rozprawiać ile komu m2 do szczecią potrzeba lub na 3 osobników rodziny; na co kogo stać. . Dla każdego do normalnego funkcjonowania wystarczy 25-40m2/osobę bez problemu. Jak się szuka tak aby było dobrze i nie przesadzić to pokoje dla dzieci 10-12m2 wystarczą a sypialnia dla rodziców 12-15m2 też będzie dobra. Do tego salon + jadalnia jakieś25-35m2, kuchnia 10m2 jest dość spora, wiatrołap, 3-5m2 też wystarczy, łazienka jakieś 5-8m2 jest dobra, wc 1,5m2 lub mała łazienka taka do4m2. Spiżarka 2m2 i jakieś pomieszczenie gospodarcze 3-5m2 też wystarczy. Sumując to dla rodziny 2+2 100-110m2 będzie wystarczające. Wtedy z 150m2 można zrobić 110m2 w wersji pasywnej i o koszty ogrzewania się nie martwić a nawet wyjść na plus. Dzieci dorastają i są takie czasy że nikt już z rodzicami mieszkać nie chce. Zbuduj sobie dom 200m2 i na starość sam w nim zostaniesz. Ciekawe za co się to potem opłaci jak emeryturka będzie skromna o ile jakaś będzie bo to czarno widzę. Takie są realia. Jak ktoś chce mieć wszystko dwa razy większe to po co? Skoro kogoś na to stać to po cholerę martwić się o koszty ogrzewania czy inwestycję w CO? Nie obchodzi mnie to kto jaki dom sobie zbuduje, każdy ma wolna wolę ale trzeba sobie zdawać sprawę że każdy m2 kosztuje i w inwestycji i w utrzymaniu. Więc jak ktoś chce racjonalnie to niech racjonalnie podchodzi do całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 05.11.2015 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Przy płycie grzewczej nie ustawisz różnych temperatur w każdym pokoju tylko wszędzie jednakowo. Nie masz pojęcia, o czym piszesz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 05.11.2015 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Nie masz pojęcia, o czym piszesz.... Dobrze wiem co piszę. Skoro rurki zatapia się w płycie to trzeba cała płytę grzać do pewnej temperatury bo wtedy jest najbardziej ekonomicznie. Jakbyś grzał tylko jedną pętlę to ciepło i tak by się rozchodziło po całej płycie a bardziej komfortowo jest jak cała płyta oddaje ciepło a nie tylko jej część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 05.11.2015 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Dobrze wiem co piszę. Skoro rurki zatapia się w płycie to trzeba cała płytę grzać do pewnej temperatury bo wtedy jest najbardziej ekonomicznie. Jakbyś grzał tylko jedną pętlę to ciepło i tak by się rozchodziło po całej płycie a bardziej komfortowo jest jak cała płyta oddaje ciepło a nie tylko jej część. Kamil, w grubej wylewce nie rozchodzi się nikomu po całym domu jednakowo i nie ma problemu z utrzymaniem różnych (w miarę rozsądku) temperatur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zaś tam ktosik 05.11.2015 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Dobrze wiem co piszę. Skoro rurki zatapia się w płycie to trzeba cała płytę grzać do pewnej temperatury bo wtedy jest najbardziej ekonomicznie. Jakbyś grzał tylko jedną pętlę to ciepło i tak by się rozchodziło po całej płycie a bardziej komfortowo jest jak cała płyta oddaje ciepło a nie tylko jej część. fotohobby dobrze ci pisał,nie masz pojęcia o czym piszesz... Cieplo nie tak chętnie by się rozchodziło a tu mowa o zróżnicowaniu temp w poszczególnych pomieszczeniach. Jest to możliwe na płycie jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 05.11.2015 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 (edytowane) Dobrze wiem co piszę. Skoro rurki zatapia się w płycie to trzeba cała płytę grzać do pewnej temperatury bo wtedy jest najbardziej ekonomicznie. Jakbyś grzał tylko jedną pętlę to ciepło i tak by się rozchodziło po całej płycie a bardziej komfortowo jest jak cała płyta oddaje ciepło a nie tylko jej część. Już Ci pisałem kiedyś... Porywasz się na własnoręczną budowę domu pasywnego, a masz takie braki w fizyce budowli, że zaczyna to być śmieszne.... Tam, gdzie planujesz pomieszczenia "cieplejsze" zagęszczasz rozstaw pętli i zasilając wszystkie pętle z taką samą temperaturą i z takimi samymi przepływami masz w pomieszczeniach powyżej cieplej - bo grzejnik podłogowy ma większą moc. Jak chcesz mieć chłodniej - przykręcasz odpowiednie pętle. I oczywiście w strefach płyty pomiędzy pomieszczeniami temperatura będzie przechodziła płynnie, bez tak wyraźnej granicy, jaką da się uzyskać w wylewce przedzielonej ścianą, ale na pewno ciepło nie będzie "rozchodziło się po całej płycie" Edytowane 5 Listopada 2015 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 06.11.2015 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Już Ci pisałem kiedyś... Porywasz się na własnoręczną budowę domu pasywnego, a masz takie braki w fizyce budowli, że zaczyna to być śmieszne.... Tam, gdzie planujesz pomieszczenia "cieplejsze" zagęszczasz rozstaw pętli i zasilając wszystkie pętle z taką samą temperaturą i z takimi samymi przepływami masz w pomieszczeniach powyżej cieplej - bo grzejnik podłogowy ma większą moc. Jak chcesz mieć chłodniej - przykręcasz odpowiednie pętle. I oczywiście w strefach płyty pomiędzy pomieszczeniami temperatura będzie przechodziła płynnie, bez tak wyraźnej granicy, jaką da się uzyskać w wylewce przedzielonej ścianą, ale na pewno ciepło nie będzie "rozchodziło się po całej płycie" Rozumiem to co piszesz że jak jest przykładowo łazienka to dać trzeba gęściej pętle i to jest zrozumiałe ale dając pętle normalnie na pomieszczenia w których ma być stała temperatura 20-22st (czyli jakieś 75% domu) to nie ustawia się że w jednym pokoju 20st a w salonie 22st a w innym tygodniu zmiana i w salonie 20st. czegoś takiego się nie robi. Jak się zaczyna grzać to ekonomicznie jest grzać całą płytę jednakowo czyli i w zależności ile ma pętli to da różne odczucie ciepła. Ale bezsensu jest dać większe lub mniejsze grzanie w którymś pokoju. Jak chce mieć się dokładnie różne temperatury w pokojach według upodobań to nie daje się rurek w płycie bo tego się nie osiągnie. Po to jest płyta grzewcza bo ją się grzeje równo a nie kombinuje. Ty sobie ustawiasz różne temperatury w pokojach? Kiedyś jak o tym pisałem to kurde wszyscy mnie zjebali że tak się nie robi a teraz nagle piszecie że oczywiście tak się robi. Nie da się aby płyta grzewcza była bardzo dokładna w ogrzewaniu. Zawsze będzie mieć wahania i o różnych temperaturach w pokojach można zapomnieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomekwa 06.11.2015 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 . Nie da się aby płyta grzewcza była bardzo dokładna w ogrzewaniu. Zawsze będzie mieć wahania i o różnych temperaturach w pokojach można zapomnieć. Jestem laikiem w tych sprawach ale przecież większość ciepła będzie promieniowała do góry, więc jeżeli odpowiednio zagęścisz rurki i dodatkowo gdzieniegdzie ograniczysz przepływ, to masz możliwość ustawienia dla każdego pomieszczeni różnych temperatur- oczywiście jak już ktoś napisał w granicach rozsądku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.