Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dobór Komina Dom Drewniany

ziom890

Recommended Posts

Witam! Chciałbym się poradzić jak dobrać komin do drewnianego domku. Parter 25 m kwadratowych i poddasze 40 m kwadratowych mały kominek z płaszczem. Zależy mi aby zrobić to jak najtańszym kosztem ale też skutecznie. Pierwsze pytanie czy może to być zwykły komin z cegieł czy raczej komin systemowy , jeśli systemowy to jaki na co patrzeć czy do kominka z płaszczem jest inny niż do kominka bez płaszcza czy taki sam. Jestem kompletnie zielony w tym temacie proszę o paradę kogoś doświadczonego.

u mnie to będzie jako jedyne źródło ogrzewania z tego względu że nie mam miejsca na piec centralny a prądem drogo wychodzi. czytałem coś o tym dgp ale wydaje mi się że płaszcz jest lepszym rozwiązaniem z tego względu iż ciepło w grzejniku utrzyma się dłużej a dodatkowo podgrzeje sobie też wode

Proponuję zapoznać się dokładnie z zapisami prawnymi w tej sprawie (paragraf 132 i dalsze):

Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy warto kombinować metodą: do odbioru wstawię farelkę jako główne źródło i będzie OK. Bo gdyby coś się stało, to później i prokurator i towarzystwa ubezpieczeniowe będą szukać, szukać, szukać. Warto?

Jakie są wymagania ustawodawcy wiem...Pytałem jakie są Twoje? Takie to trudne odpowiedzieć na pytanie?

Czy mogę mieć inne wymagania, niż ma ustawodawca?

Gdyby nawet, to co z tego miałoby sensownego wyniknąć?

Jeśli w zabudowanym wolno 50 (60), to co mam powiedzieć radarowemu? Że dla mnie to be i ja chcę 120? Mogę sobie chcieć. Tylko to nic nie zmieni.

Dlatego uprzejmie proszę: określ się. Do czego zmierzasz?

Czy mogę mieć inne wymagania, niż ma ustawodawca?

Gdyby nawet, to co z tego miałoby sensownego wyniknąć?